Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(

Data: 2014-04-01 21:09:01
Autor: TOMASZEK
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
Przej±łem sobie w spadku płytę Gigabyte GA-M55S-S3 z procesorem Athlon X2 i 4 GB pamięci RAM DDR2 Kingston (2x KVR 667 D2N5K2/2G ). Po testach szybko wyszło, że gniazdo PCI-E jest uwalone, ale cała reszta jest sprawna. Więc płyta do ¶mieci, ale potestowałem wszystko pozostałe i wyszło, że pamięci i procesor sprawne.
I teraz chciałbym dobrać do procesora i pamięci RAM jak±¶ płytę główn±. Zatrzęsienie tego jak się okazało, więc nie wiem co wybrać:-( Nie chcę wzi±ć jakiego¶ bubla.
Nie jestem za bardzo na czasie co wtedy się psuło, a co warto było kupić.
Co polecacie, co obsłuży tego Athlona X2?
http://tinyurl.com/phtrnjg
( seria: ADH2400IAA5DO )

Co omijać szerokim łukiem?

Moje wymagania:
- co najmniej 2 sloty SATA
- co najmniej 1 IDE
- zintegrowana grafika VGA lub DVI ( HDMI wykluczone )
- stabilna i bezproblemowa praca
- dobrze byłoby, gdyby kondensatory na płycie przy układzie zasilania procesora były polimerowe, ale jak nie będzie to się trudno mówi ;)

Producent płyty dowolny. Płyta nie będzie kręcona, mam złożyć kompa i zapomnieć. Wydajno¶ć też nie ma większego znaczenia( nie podniecaj± mnie wykresy i benchmarki ), ważniejsza jest stabilna praca.

Na razie nie podaję kryterium ceny, ale najlepiej jak będzie jak najniższa. Zakładam, że będzie to używka bo nowych pewnie już nie robi±.

Czym się zainteresować?

--
__Tomaszek__GG:559642
omijam to: tvn*gazeta*facebook*wosp

Data: 2014-04-01 21:31:31
Autor: Jacek Maciejewski
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
Dnia Tue, 01 Apr 2014 21:09:01 +0200, TOMASZEK napisał(a):

Czym się zainteresować?

Ogranicz się do Asrocka, Gigabyte raczej nie polecam.
--
Jacek

Data: 2014-04-01 21:40:05
Autor: TOMASZEK
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
Dnia Tue, 01 Apr 2014 21:09:01 +0200, TOMASZEK napisał(a):

Czym się zainteresować?

Ogranicz się do Asrocka, Gigabyte raczej nie polecam.

Sypi± się aż tak strasznie? W sumie z Asrockami mam jak najlepsze do¶wiadczenie. A co z MSI?

Data: 2014-04-01 22:42:59
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 01 Apr 2014 21:40:05 +0200, TOMASZEK napisał(a):

[...]

Aż takiego do¶wiadczenia nie mam. Parę razy przejechałem się na Gigabyte bo
płyty z jakimi¶ wymysłami że nie skonfigurujesz. A ostatnio używam płytę
Asrocka z któr± żadnych problemów a w BIOS wszystko co trzeba i nic ponadto
:)
--
Jacek

Data: 2014-04-02 09:42:26
Autor: TOMASZEK
[...]

Napisz co¶ więcej. Cóż takiego mogli wymy¶lić, żeby to było trudno skonfigurować?
Też lubię Asrocki i nie mam z nimi żadnych problemów, ale rozważam różne opcje, może warto pój¶ć w innego producenta

Data: 2014-04-02 09:47:37
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Wed, 02 Apr 2014 09:42:26 +0200, TOMASZEK napisał(a):

Napisz co¶ więcej. Cóż takiego mogli wymy¶lić, żeby to było trudno skonfigurować?

Dawno to było, szczegóły uleciały. Chodziło o jakie¶ funkcje przydatne do
pracy internetowo-projektowo-zespołowej umieszczone w BIOS. Za cholerę
żaden sterownik tego nie chciał ugryĽć a nie lubię żółtych trójk±cików w
managerze :)
--
Jacek

Data: 2014-04-02 09:53:56
Autor: TOMASZEK
[...]

Acha;) Takie funkcje nie s± mi potrzebne, ale dobrze wiedzieć. Dzięki

Data: 2014-04-01 22:26:56
Autor: G Nowak
On 01/04/2014 20:09, TOMASZEK wrote:
[...]

Na pewno wszystkie PCIe uwalone? Probowales ja wypiekac, albo chociaz rozwiercic PCIe x1 i wlozyc tam grafike? W Battlefield 4 chyba i tak nie bedziesz na tym grac ;-)

--
Pozdr

Data: 2014-04-01 23:43:01
Autor: Przemysław Ryk
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
Dnia Tue, 01 Apr 2014 21:09:01 +0200, TOMASZEK napisał(a):

(ciach…)
Moje wymagania:
- co najmniej 2 sloty SATA
- co najmniej 1 IDE

Auć. Nie lepiej się tej prehistorii pozbyć? :)

- zintegrowana grafika VGA lub DVI ( HDMI wykluczone )

A to wykluczenie HDMI wynika z? Skoro sygnałowo i elektrycznie zgodne z DVI
jest.

- stabilna i bezproblemowa praca
- dobrze byłoby, gdyby kondensatory na płycie przy układzie zasilania procesora były polimerowe, ale jak nie będzie to się trudno mówi ;)

Producent płyty dowolny. Płyta nie będzie kręcona, mam złożyć kompa i zapomnieć. Wydajność też nie ma większego znaczenia( nie podniecają mnie wykresy i benchmarki ), ważniejsza jest stabilna praca.

Na razie nie podaję kryterium ceny, ale najlepiej jak będzie jak najniższa. Zakładam, że będzie to używka bo nowych pewnie już nie robią.

Czym się zainteresować?

Coś takiego na ten przykład by nie pasowało?
http://www.asrock.com/mb/AMD/A780FullDisplayPort/

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Tylko gĹ‚upcy siÄ™ nie zmieniajÄ….                            (G. Zapolska) ]

Data: 2014-04-02 09:39:52
Autor: TOMASZEK
W dniu 2014-04-01 23:43, Przemysław Ryk pisze:
[...]

Nie ma takiej potrzeby. Ja nie gram w nowe gry;)

- zintegrowana grafika VGA lub DVI ( HDMI wykluczone )

A to wykluczenie HDMI wynika z? Skoro sygnałowo i elektrycznie zgodne z DVI
jest.

Monitor ma D-SUB i DVI-D, a ja nie lubię przejściówek.

[...]

wykresy i benchmarki ), waĹĽniejsza jest stabilna praca.

[...]

A pasowałoby;) Dołączone do listy kandydatów ;)

Data: 2014-04-02 10:01:46
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 02 Apr 2014 09:39:52 +0200, TOMASZEK napisał(a):

[...]

Chodziło mi o te napędy IDE. :)

[...]

Ja też nie przepadam, ale jak bym miał sobie przyjemną płytę odpuścić tylko
dlatego, że miałbym użyć kabla HDMI-DVI, a nie DVI-DVI, to jednak raczej bym
sobie nie odpuścił. :)

(ciach…)
Coś takiego na ten przykład by nie pasowało?
http://www.asrock.com/mb/AMD/A780FullDisplayPort/

A pasowałoby;) Dołączone do listy kandydatów ;)

Enjoy. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Odpowiedzialność można porównać do czekolady. Najlepiej na tym wyjdziesz,]

Data: 2014-04-02 11:05:38
Autor: Chris
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
Przemysław Ryk nabazgrał(a):

[...]

Może zostały stare a szkoda wywalić :)

Coś takiego na ten przykład by nie pasowało?
http://www.asrock.com/mb/AMD/A780FullDisplayPort/
A pasowałoby;) Dołączone do listy kandydatów ;)
Enjoy. :)

Ja bym się nie zastanawiał nawet ...

www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ pojazdu.

Data: 2014-04-02 15:47:46
Autor: TOMASZEK
W dniu 2014-04-02 11:05, Chris pisze:

Chodziło mi o te napędy IDE. :)

Może zostały stare a szkoda wywalić :)

Dokładnie ;)

Coś takiego na ten przykład by nie pasowało?
http://www.asrock.com/mb/AMD/A780FullDisplayPort/
A pasowałoby;) Dołączone do listy kandydatów ;)
Enjoy. :)

Ja bym się nie zastanawiał nawet ...

Ano widzisz, a ja jestem taki, że jeszcze przejrzę z 15 instrukcji od różnych płyt i dopiero wtedy podejmę decyzję. A że ciśnienia nie ma to jeszcze trochę to potrwa ;)))

Data: 2014-04-02 18:24:56
Autor: Przemysław Ryk
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
Dnia Wed, 2 Apr 2014 11:05:38 +0200, Chris napisał(a):

Przemysław Ryk nabazgrał(a):
Dnia Wed, 02 Apr 2014 09:39:52 +0200, TOMASZEK napisał(a):
Nie ma takiej potrzeby. Ja nie gram w nowe gry;)
Chodziło mi o te napędy IDE. :)
Może zostały stare a szkoda wywalić :)

Napisałem, żeby się pozbyć. Nie jest to tożsame z wywalić. :D

Co¶ takiego na ten przykład by nie pasowało?
http://www.asrock.com/mb/AMD/A780FullDisplayPort/
A pasowałoby;) Doł±czone do listy kandydatów ;)
Enjoy. :)
Ja bym się nie zastanawiał nawet ...

A ja rozumiem, że kto¶ nie chce tak od razu i na wariata. :D

[ Małżeństwo jest jak wizyta w restauracji. Wydaje się, że się zamówiło    ]
[ najlepsz± rzecz z karty, do momentu, kiedy się zobaczy, co dostał        ]
[ s±siad.                                                  (Bernd Stelter) ]

Data: 2014-04-02 18:53:20
Autor: TOMASZEK
W dniu 2014-04-02 18:24, Przemysław Ryk pisze:

Napisałem, żeby się pozbyć. Nie jest to tożsame z wywalić. :D

W moim przypadku to byłoby pozbycie się sprawnych dwóch nagrywarek ( tak sobie wymy¶liłem, że jedna tylko odtwarza, a druga tylko nagrywa no¶niki - zawsze to jaki¶ zapas, a że zdobyte za 0zł to mnie to jako¶ nie boli z bardzo ;) ) i zakup choćby tylko jednej na SATA, która robiłaby dokładnie to samo. Trochę bez sensu ;)

A ja rozumiem, że kto¶ nie chce tak od razu i na wariata. :D

Tym bardziej, że jest tego towaru dużo, można wybierać, przebierać ;)

Data: 2014-04-02 20:44:57
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 02 Apr 2014 18:53:20 +0200, TOMASZEK napisał(a):

W dniu 2014-04-02 18:24, Przemysław Ryk pisze:
Napisałem, żeby się pozbyć. Nie jest to tożsame z wywalić. :D

W moim przypadku to byłoby pozbycie się sprawnych dwóch nagrywarek ( tak sobie wymyśliłem, że jedna tylko odtwarza, a druga tylko nagrywa nośniki - zawsze to jakiś zapas, a że zdobyte za 0zł to mnie to jakoś nie boli z bardzo ;) ) i zakup choćby tylko jednej na SATA, która robiłaby dokładnie to samo. Trochę bez sensu ;)

Jak tam sobie Kolega życzy. Przecież nie wypisuję niczego na nutę „gupie
jesteś i się nie znasz, trzeba wymieniać”. :D Swoją drogą, to próbuję sobie
przypomnieć, kiedy ja ostatnio płytę nagrywałem. I prawdę mówiąc mam
problem. :D

A ja rozumiem, ĹĽe ktoĹ› nie chce tak od razu i na wariata. :D

Tym bardziej, że jest tego towaru dużo, można wybierać, przebierać ;)

Oficjalnie tak. JeĹĽeli jednak chodzi o towar uĹĽywany, to pytanie jeszcze
brzmi, w jakim stanie owe używki można dostać. :)

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobiety pracujÄ… obecnie jak dĹĽokeje, przewodzÄ… firmom i prowadzÄ… badania ]

Data: 2014-04-04 19:06:34
Autor: TOMASZEK
W dniu 2014-04-02 20:44, Przemysław Ryk pisze:

[...]

Ok, nie czuję się zaatakowany ;) Ja nagrywam 3-4 płyty w miesiącu.

Oficjalnie tak. JeĹĽeli jednak chodzi o towar uĹĽywany, to pytanie jeszcze
brzmi, w jakim stanie owe używki można dostać. :)

To kupię dwie ;) Zapas będzie ;)

Data: 2014-04-04 22:17:05
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 04 Apr 2014 19:06:34 +0200, TOMASZEK napisał(a):

[...]

Ja nie wiem, czy rocznie mam taki przerób… :D

[...]

[ Starzec i pijany sÄ… po dwakroć jak dzieci.                      (Platon) ]

Data: 2014-04-07 09:00:59
Autor: Chris
[...]

prawdÄ™ mĂłwiÄ…c mam problem. :D
Ok, nie czuję się zaatakowany ;) Ja nagrywam 3-4 płyty w miesiącu.
Ja nie wiem, czy rocznie mam taki przerób… :D

Od 2 tygodni szukam napędu do laptopa bo mialem wyjęty i wsadzone w to miejsce HDD :) a laptop idzie na handel i trzeba go przywrócić do stanu fabrycznego.

Data: 2014-04-02 21:06:15
Autor: Irokez
W dniu 2014-04-02 18:53, TOMASZEK pisze:

[...]

Kiedy¶ też tak miałem, teraz bez sensu. Ileż tych płyt się tam wkłada.
Dałem sobie spokój i wsadziłem jedn±. Na IDE. Po niedługim czasie i j± wykrzaniłem, bo współczesne płyty jak już maj± IDE to jest to jaki¶ tam mostek, i tu mnie ten JMICRON czy jak mu tam skutecznie wkurzył wydłużonym czasem wykrywania nagrywarki na wymianę jej na SATA oraz wył±czenie w biosie tego mostka.

Pozdro

Data: 2014-04-04 19:08:44
Autor: TOMASZEK
W dniu 2014-04-02 21:06, Irokez pisze:
[...]

W sumie to w nowej płycie zamontuję chyba tylko jedn± sztukę ( tę co nagrywa ) a druga pójdzie do szafy.

Data: 2014-04-02 15:45:40
Autor: TOMASZEK
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
W dniu 2014-04-02 10:01, Przemysław Ryk pisze:

Chodziło mi o te napędy IDE. :)

A co ja mam poradzić, że się popsuć nie chcą;) A nie wyrzucę sprawnych;) Można niby przez kieszeń USB doczepić... to chyba trochę kwestia przyzwyczajenia, że mam napęd optyczny w komputerze.

[...]

Dla mnie po prostu HDMI nie jest priorytetem.

Data: 2014-04-04 23:30:04
Autor: maX
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(

Użytkownik "TOMASZEK" <tomaszek1983@fuck.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:lhf2pr$mjn$1node1.news.atman.pl...

Moje wymagania:
- co najmniej 2 sloty SATA

To standard od dawna..

- co najmniej 1 IDE

Chyba każda płyta pod DDR2 ma przynajmniej 1 IDE.

- zintegrowana grafika VGA lub DVI ( HDMI wykluczone )

Je¶li wystarcza integra (czyli wydajno¶ć nie jest istotna) to - skoro w poprzedniej płycie uwalony jest tylko PCI-E x16 - zamiast nowej płyty do starej dokupić grafę na PCI-E x1 lub PCI?

Data: 2014-04-05 04:27:06
Autor: Przemysław Ryk
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
Dnia Fri, 4 Apr 2014 23:30:04 +0200, maX napisał(a):

(ciach…)
- co najmniej 1 IDE

Chyba każda płyta pod DDR2 ma przynajmniej 1 IDE.

Tu bym się tak nie rozpędzał.

- zintegrowana grafika VGA lub DVI ( HDMI wykluczone )

Jeśli wystarcza integra (czyli wydajność nie jest istotna) to - skoro w poprzedniej płycie uwalony jest tylko PCI-E x16 - zamiast nowej płyty do starej dokupić grafę na PCI-E x1 lub PCI?

Szczególnie tych grafik z PCI-Express x1 to taka dostępność wszem i wobec,
że tylko wybierać. Zresztą sensowną grafikę na PCI znaleźć, to też nie takie
na pstryk zadanie.

--
[ PrzemysĹ‚aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Gdy mężczyĹşnie jest Ĺşle - szuka ĹĽony. Gdy mężczyĹşnie jest dobrze - ĹĽona  ]

Data: 2014-04-08 15:17:51
Autor: TOMASZEK
Wybór płyty głównej... dużo tego, zdecydować się nie mogę:(
W dniu 2014-04-05 04:27, Przemysław Ryk pisze:

Szczególnie tych grafik z PCI-Express x1 to taka dostępno¶ć wszem i wobec,
że tylko wybierać. Zreszt± sensown± grafikę na PCI znaleĽć, to też nie takie
na pstryk zadanie.

Dokładnie;)

Data: 2014-04-08 15:16:58
Autor: TOMASZEK
W dniu 2014-04-04 23:30, maX pisze:

Je¶li wystarcza integra (czyli wydajno¶ć nie jest istotna) to - skoro w
poprzedniej płycie uwalony jest tylko PCI-E x16 - zamiast nowej płyty do
starej dokupić grafę na PCI-E x1 lub PCI?

S± dwa "ale"
1. Nie mam grafiki na PCI-E x1, a więc nie wiem, czy i to nie jest uwalone, nie mam jak sprawdzić.
2. Mała dostępno¶ć tego sprzętu.