Wybór roweru - ~3k unibike vs mbike

Data: 2010-07-22 03:18:04
Autor: Piotrpo
Wybór roweru - ~3k unibike vs mbike
Cierpię z powodu dylematu:
unibike expert 2700PLN
http://www.unibike.pl/expert.html
mbike renegade 0.6 2400PLN
http://www.mbike-rowery.pl/xc-marathon/renegade-06.html

Pomożecie mi porównać te rowry, bo chyba perspektywę straciłem...
Szczególnie mam problem z porównaniem amortyzatorów - mbike sprężyna,
unibike powietrze + remote. Jak bardzo przydaje się manetka do
amortyzatora, w jakich warunkach?
Druga różnica, to hamulce - fajnie wyglądają te tarcze, ale to już
raczej element "oczy by chciały" bo jazdy w warunkach w których dobre
v'ki nie dadzą rady raczej nie przewiduję....

Data: 2010-07-22 13:47:38
Autor: kml

Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomości news:e655bb7b-246e-44f5-8170-e658416df233w31g2000yqb.googlegroups.com...
Cierpię z powodu dylematu:
unibike expert 2700PLN
http://www.unibike.pl/expert.html
mbike renegade 0.6 2400PLN
http://www.mbike-rowery.pl/xc-marathon/renegade-06.html
===

Manetka na kierownicy to jest mega sprawa - bardzo fajne rozwiązanie a tarczówki są jeszcze fajniejsze jak dla mnie. Po przymiarce bardziej bym się kierował w Unibike'a.

kml
Przerwa techniczna do 23/07/2010

Data: 2010-07-22 14:17:50
Autor: Rycki
Piotrpo pisze:
[...]

Wiem, że wątek dotyczy co lepsze z listy, ale może coś innego: http://allegro.pl/item1146155436_kross_level_a6_full_shimano_lx_mega_wyprzedaz.html
W prawdzie model z przed dwóch lat, ale cena za tak wyposażony rower wg mnie rewelacja.

Pzdr

Data: 2010-07-22 14:37:30
Autor: bans
W dniu 2010-07-22 14:17, Rycki pisze:

Wiem, że wątek dotyczy co lepsze z listy, ale może coś innego:
http://allegro.pl/item1146155436_kross_level_a6_full_shimano_lx_mega_wyprzedaz.html

Tez chciałem o A6 napisać, ale ileż można ;)

W prawdzie model z przed dwóch lat, ale cena za tak wyposażony rower wg
mnie rewelacja.

To akurat nie jest wada, że z 2008 roku, IMHO wtedy dawali lepsze wyposażenie (choćby ta Tora, teraz dają Darta, nie ma co nawet porównywać)

--
bans

Data: 2010-07-22 05:42:28
Autor: Piotrpo
On 22 Lip, 14:37, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

To akurat nie jest wada, że z 2008 roku, IMHO wtedy dawali lepsze
wyposażenie (choćby ta Tora, teraz dają Darta, nie ma co nawet porównywać)

Fakt propozycja ciekawa, rower porównywalny w powyższymi a za 400zł
mniej. Poszukam jeszcze jakiś okazji w ramach mojego WAF.

Data: 2010-07-22 14:44:29
Autor: bans
W dniu 2010-07-22 14:42, Piotrpo pisze:

Fakt propozycja ciekawa, rower porównywalny w powyższymi a za 400zł
mniej. Poszukam jeszcze jakiś okazji w ramach mojego WAF.

Jeśli chodzi o amortyzator, to jest o klasę wyższy...

--
bans

Data: 2010-07-22 05:48:03
Autor: Piotrpo
On 22 Lip, 14:44, bans <g...@o2.pl> wrote:
> [...]

> mniej. Poszukam jeszcze jakiś okazji w ramach mojego WAF.

Jeśli chodzi o amortyzator, to jest o klasę wyższy...

Aktualny unibike to ROCKSHOX TORA SL SA więc na oko to samo...
Gdyby ktoś mi wytłumaczył jeszcze czym w praktyce różni się sprężyna
stalowa od powietrznej (wady/zalety) był bym wdzięczny. Bo na stronie
producenta przy sprężynie jest napisane o zajebistym liniowym
działaniu, a przy powietrznym o równie zajebistym progresywnym
działaniu :)

Data: 2010-07-22 15:12:04
Autor: Rycki
[...]

Sprężyna stalowa ma bardziej liniową charakterystykę ugięcia, nie utwardza się przy skoku zbliżonym do maksymalnego. Może też nieco lepiej wybierać drobne nierówności, waży więcej. Sprężyna powietrzna zaś ma jedną olbrzymią zaletę, możesz ją napompować jak chcesz, przez dostosować pracę amora do swojej masy i stylu jazdy.
Mój typ: powietrze.

Pzdr

Data: 2010-07-22 15:08:42
Autor: Sailor
WybĂłr roweru - ~3k unibike vs mbike

Geometria Unibike jest nieciekawa. Ciezki widelec 120mm to chyba pomylka w tego typu sprzecie.

/pw

Data: 2010-07-22 15:22:43
Autor: Rycki
Sailor pisze:
Geometria Unibike jest nieciekawa. Ciezki widelec 120mm to chyba pomylka w tego typu sprzecie.

/pw

Może i ten amor jest ciężki, ale wolę go niż jakiegokolwiek SR Suntour'a, bo wiem, że tak szybko nie zacznie klekotać.
Tora ma możliwość zmiany skoku 80/100/120(?)mm więc to nie problem. Po takim zabiegu geometria na pewno też zyska na agresywności.
Faktem jednak jest, że fabryczne ustawienie nieco dziwią, biorąc pod uwagę przeznaczenie roweru.

Pzdr

Data: 2010-07-23 11:17:48
Autor: Wojciech Waga
Wybór roweru - ~3k unibike vs mbike
Manetka to raczej bajer. Większość FOXów nie ma manetek i nie stanowi to problemu. Ona służy do blokowania amortyzatora głównie przy podjazdach pod górę kiedy pedałowanie i dzie w uginanie widelca zamiast w napędzanie tylnego koła. Ale jak się wspinasz to sięgnięcie do goleni żeby go zablokować to nie jest jakiś problem, robiłem to zylion razy i się ani nie wywaliłem ani nie musiałem zatrzymać. Przy zjeździe - widzisz że masz zjazd więc odblokowujesz, przy 60km/h na kamienistej drodze lepiej nie ściągać ręki z kierownicy :).

Tarczówki - fajna sprawa, przyjemnie się je obsługuje. Siła hamowania nie jest większa niż V-ek.

pozdr.
w.

Data: 2010-07-23 11:31:30
Autor: kml

Użytkownik "Wojciech Waga" <adun_wywalto_@o2.pl> napisał w wiadomości news:i2bmoi$me6$1z-news.wcss.wroc.pl...

Tarczówki - fajna sprawa, przyjemnie się je obsługuje. Siła hamowania nie jest większa niż V-ek.

Jest większa w zależności od modelu hamulca.

Data: 2010-07-23 02:59:55
Autor: Piotrpo
On 23 Lip, 11:31, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Wojciech Waga" <adun_wywal...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:i2bmoi$me6$1z-news.wcss.wroc.pl...

> Tarczówki - fajna sprawa, przyjemnie się je obsługuje. Siła hamowania nie
> jest większa niż V-ek.

Jest większa w zależności od modelu hamulca.

Nawet jeżeli - aktualnie używane v'ki zapewniają większą siłę, niż
chciał bym użyć - modulacja to już inna sprawa. Tak czy inaczej
hydrauliki traktuję jako "bajer" - fajne, ale nie niezbędne. Jednak
pewnie je wezmę w komplecie z unibike - raz, że różnica w cenie jest
nie wielka (300zł) i warto chyb wziąć coś z hydraulikami i nieco
lepszym amortyzatorem, dwa, że nie mam możliwości przymierzenia mbike
w mojej okolicy i musiał bym wydać w ciemno sporą jednak kasę. Szkoda
jedynie, że goście w unibike nie przykładają się zbytnio do designu.

Data: 2010-07-23 12:06:45
Autor: kml

Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomości news:58e353bb-b55c-4c8b-9846-6c5775bb162cw12g2000yqj.googlegroups.com...

[...]
-- -

Dla osób jeżdżących w terenie, a tym bardziej w górach to nie jest bajer tylko zbawienie.

kml
http://www.endurorider.pl Beskidy na rowerze.

Data: 2010-07-23 12:10:42
Autor: bans
W dniu 2010-07-23 12:06, kml pisze:

[...]

E, ja tam zbytniego doświadczenia nie mam, ale żeby zaraz zbawienie? Przejechałem w górach niewiele, ponad 500km od jesieni, ale to wszystko w raczej trudniejszym terenie, często w naprawdę głębokim błocie i nigdy mnie v-brake'i nie zawiodły.

Nie mam porównania do tarcz, nigdy nie używałem, więc moje zdanie może się nie liczyć ;)

--
bans

Data: 2010-07-23 12:13:06
Autor: kml

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:i2bq0g$pif$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jak będziesz miał okazję to popróbuj dobrych hydraulicznych tarczówek :)

Data: 2010-07-23 12:18:47
Autor: bans
W dniu 2010-07-23 12:13, kml pisze:

Jak będziesz miał okazję to popróbuj dobrych hydraulicznych tarczówek :)

Teoretycznie mam, chyba XT, w tym czymś:

http://picasaweb.google.com/artur.goc/2010_07_11WielkaRaczaPrzegibek#5492697301096900050

;)

--
bans