Wybór roweru - ~3k unibike vs mbike

Data: 2010-07-23 11:17:48
Autor: Wojciech Waga
Wybór roweru - ~3k unibike vs mbike
Manetka to raczej bajer. Większość FOXów nie ma manetek i nie stanowi to problemu. Ona służy do blokowania amortyzatora głównie przy podjazdach pod górę kiedy pedałowanie i dzie w uginanie widelca zamiast w napędzanie tylnego koła. Ale jak się wspinasz to sięgnięcie do goleni żeby go zablokować to nie jest jakiś problem, robiłem to zylion razy i się ani nie wywaliłem ani nie musiałem zatrzymać. Przy zjeździe - widzisz że masz zjazd więc odblokowujesz, przy 60km/h na kamienistej drodze lepiej nie ściągać ręki z kierownicy :).

Tarczówki - fajna sprawa, przyjemnie się je obsługuje. Siła hamowania nie jest większa niż V-ek.

pozdr.
w.

Data: 2010-07-23 11:31:30
Autor: kml

Użytkownik "Wojciech Waga" <adun_wywalto_@o2.pl> napisał w wiadomości news:i2bmoi$me6$1z-news.wcss.wroc.pl...

Tarczówki - fajna sprawa, przyjemnie się je obsługuje. Siła hamowania nie jest większa niż V-ek.

Jest większa w zależności od modelu hamulca.

kml
Przerwa techniczna do 23/07/2010

Data: 2010-07-23 02:59:55
Autor: Piotrpo
On 23 Lip, 11:31, "kml" <AflyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Użytkownik "Wojciech Waga" <adun_wywal...@o2.pl> napisał w wiadomościnews:i2bmoi$me6$1z-news.wcss.wroc.pl...

> Tarczówki - fajna sprawa, przyjemnie się je obsługuje. Siła hamowania nie
> jest większa niż V-ek.

Jest większa w zależności od modelu hamulca.

Nawet jeżeli - aktualnie używane v'ki zapewniają większą siłę, niż
chciał bym użyć - modulacja to już inna sprawa. Tak czy inaczej
hydrauliki traktuję jako "bajer" - fajne, ale nie niezbędne. Jednak
pewnie je wezmę w komplecie z unibike - raz, że różnica w cenie jest
nie wielka (300zł) i warto chyb wziąć coś z hydraulikami i nieco
lepszym amortyzatorem, dwa, że nie mam możliwości przymierzenia mbike
w mojej okolicy i musiał bym wydać w ciemno sporą jednak kasę. Szkoda
jedynie, że goście w unibike nie przykładają się zbytnio do designu.

Data: 2010-07-23 12:06:45
Autor: kml

Użytkownik "Piotrpo" <piotrpo@gmail.com> napisał w wiadomości news:58e353bb-b55c-4c8b-9846-6c5775bb162cw12g2000yqj.googlegroups.com...

[...]
-- -

Dla osób jeżdżących w terenie, a tym bardziej w górach to nie jest bajer tylko zbawienie.

kml
http://www.endurorider.pl Beskidy na rowerze.

Data: 2010-07-23 12:10:42
Autor: bans
W dniu 2010-07-23 12:06, kml pisze:

[...]

E, ja tam zbytniego doświadczenia nie mam, ale żeby zaraz zbawienie? Przejechałem w górach niewiele, ponad 500km od jesieni, ale to wszystko w raczej trudniejszym terenie, często w naprawdę głębokim błocie i nigdy mnie v-brake'i nie zawiodły.

Nie mam porównania do tarcz, nigdy nie używałem, więc moje zdanie może się nie liczyć ;)

--
bans

Data: 2010-07-23 12:13:06
Autor: kml

Użytkownik "bans" <goc@o2.pl> napisał w wiadomości news:i2bq0g$pif$1mx1.internetia.pl...

[...]

Jak będziesz miał okazję to popróbuj dobrych hydraulicznych tarczówek :)

Data: 2010-07-23 12:18:47
Autor: bans
W dniu 2010-07-23 12:13, kml pisze:

Jak będziesz miał okazję to popróbuj dobrych hydraulicznych tarczówek :)

Teoretycznie mam, chyba XT, w tym czymś:

http://picasaweb.google.com/artur.goc/2010_07_11WielkaRaczaPrzegibek#5492697301096900050

;)

--
bans