Wybór roweru dla żony do 500zł

Data: 2010-08-13 19:27:09
Autor: Norbert
Wybór roweru dla żony do 500zł
Witam.
Prosze o porade w wyborze roweru dla żony.
Po rozmowach uzgodniliśmy , że żona chce rower w stylu miejskim na ktorym bedzie jechac w pozycji wyprostowanej siedzącej. Tak dla niej najwygodniej.
Chodzi o rower gdzie kierownica bedzie wyraznie wyzej od siodełka.
Przykład: http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/10004
I teraz najwazniejsze. Przeznaczony budżet to max 500zł.
Z racji tego wchodzą w gre rowery używane. Rame skłaniamy się wziąść w rozmiarze 18" bo żonie wystarczy jak bedzie przy najnizszym ustawieniu siodełka dotykała palcami nóg ziemi.
Wzrost to 160cm.
Rowerek miło bedzie jak bedzie posiadal bagaznik, oswietlenie itd.
Dodatkowo zarowno na moim rowerze (hexagon v3) jak i na żony bedzie montowany przemiennie fotelik dla dziecka mocowany do ramy podsiodłowej.
Mamy zamiar jeździć 75% leśne ścieżki i szuterek a 25% asfalt.
Nie wiem tez jakiego rozmiaru koła beda lepsze , 26 czy 28"?
Nie orientuje sie tez czy lepiej miec przezutki te na tylnym kole na wierzchu czy tez wbudowane w piaste tylnego kola ( tyle ze wtedy tych biegow jest sporo mniej).
Doradzcie laikowi by zakup byl udany.
Pozdrawiam.
Norbert

Data: 2010-08-13 13:47:05
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 13 Sie, 17:27, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
[...]
Niedawno kupowałem rower dla mamy. Przesiadka z 26" na 28" i jest
bardzo zadowolona, mówi że tak jej wygodniej.
Gdybyscie zdecydowali się na 28" sprawdź czy wejdą szersze opony
(błotnik, rama), mama miała problem przy zmianie z 26x1.95->28x1.5,
zapadała się w piasku i ogólnie ma słabą technikę:) Dopiero 1.6 z
bieżnikiem pozwala jej czuć się pewnie w terenie.
Najlepiej żeby sama przymierzyła, przejechała się i wybrała.

Nie orientuje sie tez czy lepiej miec przezutki te na tylnym kole na
wierzchu czy tez wbudowane w piaste tylnego kola ( tyle ze wtedy tych
biegow jest sporo mniej).
Biegów mniej, ale czy żona wykorzysta wszystkie? Planetka jest ok,
łatwiej zmienia się biegi:), trudniej zdejmuje koło. Jak nie
mieszkacie w górach to zakres wystarczy.
Za taką cenę znajdziesz coś na Nexusie/Sramie, a przerzutka zwykła
pewnie będzie kiepska za te 500zł, nawet w używanym.
Fajne rozwiązanie, warto spróbować:)

Data: 2010-08-13 22:59:21
Autor: Norbert
Wybór roweru dla żony do 500zł
Dzieki za rady koledzy.
Jeszcze jedno pytanie.
Rower bedzie kupiony z rama tzw łabedz... czyli bez rury pod kroczem.
Czy w takim wypadku rozmiar ramy moze byc ciut wiekszy?
Przykladowo niby dla 160cm wzrostu powinna nyc rama 17-18... ale w rowerze z rurą pod kroczem. Czy moge dla zony kupić 19'' w konstrukcji łabędzia? Czy bedzie ok?
Konkretnie mam na oku jeden rowerek BEST PARK 1.
Na ramie ma napisane by Kross i podobno jest to boczna produkcja krossa.
I zgadzalo by sie bo rower jest  najmniejszych szczegolac podobny do krossa:
http://allegro.pl/item1184242168_super_rower_kross_best_park_1_zobacz.html
a tutaj na stronie krossa jako gorky park:
http://www.kross.pl/rower/66-Gorky_Park.html
i na stronie innego sklepu w sieci:
http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/10004

Czy w takim rowerze sprawi wielka roznice kupienie ciut wiekszej ramy?

I co myslicie o tym best? Sprzedawca twierdzi ze ksiazka serwisowa ma loga Krossa i serwisy kross te rowery normalnie "obsługują".
Pozdawiam.

Data: 2010-08-13 14:29:21
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
i na stronie innego sklepu w sieci:http://www.nartyrowery.pl/produkt/zobacz/10004

Czy w takim rowerze sprawi wielka roznice kupienie ciut wiekszej ramy?

I co myslicie o tym best? Sprzedawca twierdzi ze ksiazka serwisowa ma
loga Krossa i serwisy kross te rowery normalnie "obsługują".
Poszukaj lepiej używki do 500zł:D
Miałem nieprzyjemność naprawiać rodzinie dużo takich tanich rowerów (w
tym dwa tanie Krossy)
Amortyzator pokryje się brzydkim nalotem, zapewne niedługo przestanie
działać (chyba że mało jeżdżony)
Sztyca amortyzowana - jeśli żona jest lekka może wytrzymać, ale lubią
się popsuć, moja rozpadła się na dwie części w noc przed dużym
wyjazdem
Rama - niewygodna w noszeniu;p (linka poprowadzona w miejscu
wzmocnienia ramy) - niby nic ważnego, ale przy wnoszeniu nawet na 2
piętro strasznie wżyna się w łapy;p
Hamulce - dobrze że przynajmniej V-brake, ale ciężkie w regulacji
Chwyty zapewne najtańsze, zsuwające się z kiery i brudzące ręce
Dynamo się rozpadnie/odpadnie, dętki i opony pewnie zaraz przebiją i
będą puszczać powietrze:)
Waga - 18,5kg... sporo jak na taki rozmiar (26")

Dobra, może dramatyzuję*. Najlepsza w tym rowerze jest piasta tylna i
to ona kosztuje w nim lwią część, reszta to _badziew na którym da się
jeździć, ale może być nieprzyjemnie_. A nie o to chyba chodzi?
Jeśli miałbyś serwisować go i zajmować się nim samemu taki rower to
UDRĘKA.

Wydaje mi się że takie coś byłoby o wiele lepsze: http://allegro.pl/item1173480966.html
.. W takim stylu, nie mówię o tym konkretnym rowerze. Tutaj dostaniesz
jakość, której w Krossie Best zapewne nie uświadczysz.

* jestem przewrażliwiony na punkcie funkcjonalności i wygody jazdy na
rowerze.

Data: 2010-08-13 23:41:44
Autor: Norbert
Michał 'miok' Rzeźnik napisał(a):

Amortyzator pokryje się brzydkim nalotem, zapewne niedługo przestanie
działać (chyba że mało jeżdżony)
Te besty są nowe, a rower ma byc rekreacyjny by powiedzmy dwa razy w tygodniu wyskoczyć na wycieczke do lasu ktory mam 3km od domu wiec wiecej niż 10-15km na takiej przejażdżce nie bedziemy robić zwłaszcza że bedzie z nami jezdziło 15 miesięczne dziecko.

Sztyca amortyzowana - jeśli żona jest lekka może wytrzymać, ale lubią
się popsuć, moja rozpadła się na dwie części w noc przed dużym
wyjazdem

Żona ma 160cm wzrostu i około 47-50kg wagi

Rama - niewygodna w noszeniu;p (linka poprowadzona w miejscu
wzmocnienia ramy) - niby nic ważnego, ale przy wnoszeniu nawet na 2
piętro strasznie wżyna się w łapy;p

Nie bedzie noszony. Mam piwnice na parterze , tylko 3 schodki trzeba pokonać , poza tym pary mi nie brak a zona nosic go nie bedzie.

Waga - 18,5kg... sporo jak na taki rozmiar (26")

Na stronie Krossa waga 16kg. Sprzedawca ma go nie rozpakowanego wiec pewnie ważył z kartonami itp.

Jeśli miałbyś serwisować go i zajmować się nim samemu taki rower to
UDRĘKA.
Sam serwisować raczej w powazniejszych sprawach nie bede.
Jest rok gwarancji podobno u Krossa a potem pomoga koledzy ktorzy rowery naprawiaja sami i maja wprawe. Akurat teraz sa na wyjezdzie a szkoda bo bym sie ich radził zamiast net przeszukiwać.

Wydaje mi się że takie coś byłoby o wiele lepsze: http://allegro.pl/item1173480966.html
. W takim stylu, nie mówię o tym konkretnym rowerze. Tutaj dostaniesz
jakość, której w Krossie Best zapewne nie uświadczysz.

Niestety to co pokazales odpada , żona wyraznie pokazala jaki rodzaj ramy chce i jakiej pozycji podczas jazdy sobie życzy.

A co powiesz na temat rozmiaru ramy? Czy mimo malego wzrostu żony moge kupić rame 19'' i da sobie na nim rade?
Pozdrawiam

Data: 2010-08-13 15:42:05
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 13 Sie, 21:41, Norbert <nork...@MALPAgmail.com> wrote:
> [...]

wiecej niż 10-15km na takiej przejażdżce nie bedziemy robić zwłaszcza że
bedzie z nami jezdziło 15 miesięczne dziecko.
Jeśli nie znajdziesz nic lepszego (czytaj używanego za tą samą cenę)
wystarczy na jakiś czas. To pierwszy rower dla żony czy kolejny? Z
jakością/komfortem nie idź w dół, bo szybciej pójdzie w odstawkę!

A co powiesz na temat rozmiaru ramy? Czy mimo malego wzrostu żony moge
kupić rame 19'' i da sobie na nim rade?
W tej kwestii nic nie pomogę, wcześniej jeździłem tylko na za małych,
teraz już dobieram do wzrostu.
Ale z za dużą podejrzewam większe problemy niż z za małą.

Data: 2010-08-14 01:04:30
Autor: Norbert
[...]

Od wielu lat pierwszy. Jesli nie liczyć typowej polskiej gazeli ktora ma teraz 25 lat i stoi rozklekotana w piwnicy.

Data: 2010-08-13 23:51:05
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Norbert pisze:
A co powiesz na temat rozmiaru ramy? Czy mimo malego wzrostu żony moge
kupić rame 19'' i da sobie na nim rade?
Pozdrawiam

Popatrz tutaj:

http://www.domenasportowa.pl/product-pol-5208-Rower-miejski-KROSS-Gorky-Park-Az-5-Akcesoriow-GRATIS-Oszczedzasz-ok-150-zl-Sprawdz-Raty-10-x-124-911-.html

wynika z tego ze 19" będzie dużo za duży. Nie wiem czy ta tabelka jest dla tego konkretnego modelu czy jest bardziej ogólna. Ale popatrz na to tak: 160cm to raczej niska osoba więc powinna mieć raczej mały rower więc patrz na dolną część rozmiarówki.

pozdr.
w.

Data: 2010-08-14 00:59:14
Autor: Norbert
Wojciech Waga aka wojek napisał(a):
Norbert pisze:
[...]

Tabelka jest ogolna.
Dla rowerow klasycznych czyli z rurąmiedzy siodełkiem a kierownicą.
Mnie bradziej chodzi o to czy jesli kupie 19 żona bedzie mogla ustawic
tak siodelko by miec poprawna postawe ( zasada wyprostowanej nogi i
pedału w dolnej pozycji ) i czy bedzie w stanie podeprzeć się nogą na
postoju.

Data: 2010-08-14 01:19:02
Autor: mt
Norbert pisze:
[...]

No ale skąd my mamy wiedzieć jak długie nogi ma Twoja żona? :) Zmierzyć długość od ziemi do kroku, policzyć wysokość roweru i będzie wiadomo.

--
marcin

Data: 2010-08-14 11:43:26
Autor: Norbert
mt napisał(a):

No ale skąd my mamy wiedzieć jak długie nogi ma Twoja żona? :) Zmierzyć długość od ziemi do kroku, policzyć wysokość roweru i będzie wiadomo.

Od ziemi do kroku ma 73cm.
I wedle rospiski krossa w rowerach miejskich damskich rama 18''
A mnie chodzi czy moge kupic ciut na wyrost 19'' bo przeciez przy zsiadaniu nie zawadzi kroczem o rame.

Data: 2010-08-14 12:29:42
Autor: mt
Norbert pisze:
mt napisał(a):

[...]

Ale to nie chodzi o wsiadanie/zsiadanie, przynajmniej nie przy damkach. Według mnie będzie za duża. Policz sobie: długość rury podsiodłowej to 48 cm, do tego przynajmniej (w tym rowerze, który był linkowany) 15 cm dodatkowo na wspornik i siodełko przy maksymalnym wsunięciu wspornika, do tego standardowe korby 17 cm i wychodzi, że odległość od najniżej jak się da ustawionego siodełka do pedału ustawionego w przedłużeniu rury podsiodłowej to jakieś 80 cm, czyli ledwo będzie sięgać do pedałów. O podpieraniu się nogą przy zatrzymaniu się to już w ogóle zapomnij, do tych 80 cm dolicz sobie jeszcze jakieś 25 cm i będziesz miał wysokość siodełka nad ziemią. Tak jak Ci pisali, szukaj ramy w rozmiarze 15-16''

--
marcin

Data: 2010-08-14 13:55:09
Autor: zorby
W dniu 2010-08-14 12:29, mt pisze:
Norbert pisze:
mt napisał(a):

[...]

chyba przesadzacie ostatni moja żona (163cm) jechała moim unibike 21 siodełko najniżej i jechała spokojnie i wygodnie ( pomijam fakt zeskakiwania bo to meska rama - chodzi mi o dotykanie pedałów kierownicy)

Sasiadka może ciut wyższa ale tez ma damke 21 i spokojnie jezdzi, wydaje mi sie ze ogolnie lepiej miec wiekszy rower niz za mały

Data: 2010-08-14 16:35:42
Autor: Norbert
zorby napisał(a):

[...]

I wlasnie o to mi chodzi.
Obdzwonilem sklepy komputerowe i wreszcie trafilem na kobitke 160cm ktora jezdzi damka i wlasnie 19'' rama.
I nie wciskala mi nic bo maja i 17 i 19

Data: 2010-08-14 16:55:21
Autor: Norbert
Wybór roweru dla żony do 500zł
Dodam jeszcze jedna rzecz.
Znalazlem na allegro i w sklepie mediaexpert rower BEST PARK 1.
Do złudzenia przypominajacy rower GORKY PARK Krossa.
O dziwo na aukcjach i stronie marketu napisane ze to kross.
Zadzwonilem do krossa , i okazalo sie ze owszem to jest kross , jakas firma zamowila go sporo i dlatego maja wlasne logo BEST pod ktorym jest napisane Produced by kross.
Karta gwarancyjna jest krossa i to on serwisuje te rowery.
Osprzet jest dokladnie taki jak na stronie krossa.
Koszt w kross 1249zł, koszt w mediaexpert 599,40 przecenione z 999zł.
Na alledrogo do wyrwania za okolo 500zł ale jak sie tylko pokazuja to schodza na pniu. I chyba na ten rowerek sie dla żony zdecyduje.
Co prawda na aukcjach widze ze gwarancja 12 miesiecy a kross daje rok ale zgodnie z tym co mi powiedzial serwisant krossa rok daje sklep ktory je sprzedaje a de facto zgodnie z prawem gwarancja przrz kolejny rok spoczywa na firmie kross.
Bo podobno gwarancja ma 24 miesiace na kazdy produkt.

Data: 2010-08-14 16:56:59
Autor: Norbert
Wybór roweru dla żony do 500zł
Data: 2010-08-14 17:07:31
Autor: Michał Pysz
Wybór roweru dla żony do 500zł

Sasiadka może ciut wyższa ale tez ma damke 21 i spokojnie jezdzi, wydaje
mi sie ze ogolnie lepiej miec wiekszy rower niz za mały

Odwrotnie, lepiej mieć o cal za mały niż o cal za duży.

Jak jest o cal za mały to wysuniesz siodło, dasz inny mostek a jak jest za duży to nic nie zrobisz.

Duże rozmiar są często tańsze i ludzie się kuszą na takie propozycje nie wiedząc, że to duży błąd. Zwłaszcza w przypadku rowerów, które ważą 18-20kg.

Dla kobiety 160cm rozmiar ramy to jakieś 16-17cali przy rowerze górskim.

Przy miejskim można cal większy wziąć czyli 17-18.

mp.

Data: 2010-08-14 05:01:07
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Norbert" <norkomp@MALPAgmail.com> napisał w wiadomości news:i44iue$7gs$1mx1.internetia.pl...
A co powiesz na temat rozmiaru ramy? Czy mimo malego wzrostu żony moge
kupić rame 19'' i da sobie na nim rade?

Moja ma 162 cm i ramę 18" (góral gianta) - i jeździ na nim regularnie od dwóch lat, ale powinna mieć raczej 16-17. Problemem nie będzie ustawinie siodełka, a raczej odległość pomiędzy siodełkiem a kierownicą, tak przynajmniej jest w wypadku mojej żony - na króciutkim mostku jest dość mocno pochylona.
Ponieważ moja jest prawdziwą góralką spod Zakopanego, to nie ma problemu z jeżdżeniem w takiej pozycji (bo uparte toto i wytrzymałe jak zarazki dżumy ;), zresztą sama sobie ten rower wybrała a ja ograniczyłem się tylko do zapłacenia, wymiany mostka  i kilku regulacji - to w wypadku mieszczucha pochylona pozycja raczej nie będzie atutem. Trzymałbym się okolic ramy 17".

--
Yogi(n)

Data: 2010-08-13 23:38:55
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Norbert pisze:
[...]

16kg vs. 18,5kg - różnic musi być sporo.

pozdr.
w.

Data: 2010-08-14 08:33:16
Autor: Michał Pysz
[...]

Będzie za duża. Nie powinno się kupować ramy w której siodło trzeba ustawić na sam dół by dało się jeździć.

Pozatym większa rama jest cięższa.
Weź też pod uwagę fakt że te łabędzie ważą po 20kg.

mp.

Data: 2010-08-13 15:21:25
Autor: mg
[...]

Moje sugestie:
- używany
- stalowa rama
- 3 biegi w piaście (sachs/sram lub SA ze względu na łańcuszek)

Tu coś znajdziesz coś solidnego w dobrej cenie
http://www.rowery-holenderskie.pl/sub.php?id=rowery

Data: 2010-08-14 10:09:02
Autor: Bartek znad Nysy
Wybór roweru dla żony do 500zł
Witam

Moim skromnym zdaniem ten best bark przy delikatnym traktowaniu i garażowania w suchym  ( a takiego sądzę można sie tu spodziewać ) wystarczy. Tylko jak ktoś tu wczesniej napisał ten przedni amortyzator to długo nie podziała.
Ja jakies 5 lat temu miałem podobny dylemat. Żona chciała spróbować jazdy rowerowej. Nie było wiadomo co z tego wyjdzie, czy się "przyjmie" i ile będzie jeździc. Postanowiłem zakupić coś takiego http://www.rowertrend.pl/arkus-vintage-d-28.html . Wtedy kosztowało to coś około 500-600 zł. Sam pewnie bym go zajeździł w miesiąc ale żona jeździ nim już 5 rok i jest zadowolona. Rowerek jest używany do sobotnio- niedzielnych wycieczek tak do 80 km po nawierzchniach w przewadze utwardzonych ale i lżejsze bezdroża też mu nie były obce . Usterki jakie wystąpiły to : rozpad pedałów i dynama . Rachityczny bagażnik wymieniłem na mocniejszy bo pod sakwami nie wytrzymałby długo. Ponieważ miałem w nadmiarze to wymieniłem osie na takie z szybkozaciskiem. Z czynności serwisowych kontroluję luzy w głowce ramy i kołach, czyszczę i smaruję łańcuch. Taką mała wadą tego roweru jest brak gwintowanych otworów w ramie do przykręcenia koszyka na bidon w miejscu umożliwiającym jego sięgniecie w czasie jazdy. On zdaje się ma takie gwinty ale w dolnej ramie i wyciągnięcie bidonu tam zamontowanego w czasie jazdy wymaga trochę akrobacji.

Pozdrawiam
Bartek znad Nysy

Data: 2010-08-13 21:19:22
Autor: Mariusz Kruk
Wybór roweru dla żony do 500zł
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Norbert"
Z racji tego wchodzą w gre rowery używane. Rame skłaniamy się wziąść w

Skłaniacie się co?!?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-13 22:21:35
Autor: Norbert
Mariusz Kruk napisał(a):
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Norbert"
Z racji tego wchodzą w gre rowery używane. Rame skłaniamy się wziąść w

Skłaniacie się co?!?

I co wniosles do tematu?

Data: 2010-08-14 12:47:27
Autor: Mariusz Kruk
[...]

Pokazałem ci, że popełniasz paskudny błąd.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-14 16:39:54
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wybór roweru dla żony do 500zł
Norbert bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Mariusz Kruk napisał(a):
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Norbert"
Z racji tego wchodzą w gre rowery używane. Rame skłaniamy się wziąść w

Skłaniacie się co?!?

I co wniosles do tematu?

Kaganiec oświaty. Przyda się, żebyś (ewentualnym) dzieciom głupot nie
przekazywał.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-08-14 23:57:07
Autor: Paweł Olaszek
Mariusz Kruk pisze:
Z racji tego wchodzą w gre rowery używane. Rame skłaniamy się wziąść w

Skłaniacie się co?!?

do przestępstwa, wszak wiadomo że wziąć pochodzi od brać, a wziąść od kraść
BPNMSP ;-)

--
pozdrawiam,
Paweł

Data: 2010-08-13 22:41:27
Autor: ToMasz
Wybór roweru dla żony do 500zł
Norbert pisze:
Witam.
(...) jechac w pozycji wyprostowanej siedzącej.
brawo.

(...)
Nie wiem tez jakiego rozmiaru koła beda lepsze , 26 czy 28"?
bez różnicy. 26- lepiej w parku 28 na asfalcie
Nie orientuje sie tez czy lepiej miec przezutki te na tylnym kole na
wierzchu czy tez wbudowane w piaste tylnego kola ( tyle ze wtedy tych
biegow jest sporo mniej).
obojętnie. 3 biegi w piaście = 6 w osobnych zębatkach. Wiekszy zakres
mają standardowe przerzutki. wiekszy, ale zazwyczaj rzadko
wykorzystywany przez nowicjuszy.

Doradzcie laikowi by zakup byl udany.
noooo za 500zł to tylko allegro. Patrz zeby hamulce, klamki ramiona były
z metalu, a na przerzutce, klamce zebatkach był napis shimano (sachs,
sram) i rama z aluminium , brak amortyzatora=mniej kłopotów.
W przeciwnym wypadku bedziesz miał w ciagu 3 lat wydatków wiecej niz
500zł, albo zrezygnujecie z roweru ze wzgledu na trudności techniczne.

Za 700zł mozesz kupić galaxy juliet, albo galaxy libra.

Szukaj na wyprzedażach, aukcjach i wklejaj linki - popatrze, doradze,
moze inni też, ale 500zł - nawet na moją sknerowską kieszeń - to trochę
za mało. jesteś idealnym kandydatem na badziew z supermarketu, który
pieknie wygląda, ale jest tak zbudowany, ze wyglada fajnie, a działa
tragicznie.

ToMasz

Data: 2010-08-13 13:57:17
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 13 Sie, 20:41, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
[...]
Niektóre warsztaty rowerowe zajmują się sprowadzaniem rowerów, np z
Niemiec i wiem że są całkiem fajne rowery w okolicach tej ceny. Można
je od razu przymierzyć.
Tak jak pisze ToMasz -> jak najmniej plastiku w hamulcach.
Ale dlaczego tylko alu rama? Stalową prędzej dostanie ze sztywnym
widelcem. Jest dużo ładnych stalowych rowerów, Gazelki, Gianty, które
nadawałyby się do tego czego szuka Norbert. W warsztacie gdzie
kupowałem kiedyś swój, gość odnawiał rowery, tak że wyglądały jak
nowe. Pedały, siodło, chwyty, kierownica i to w akceptowalnej cenie.

Data: 2010-08-14 00:27:45
Autor: Konrad Kosmowski
Wybór roweru dla żony do 500zł
** ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

Nie wiem tez jakiego rozmiaru koła beda lepsze , 26 czy 28"?

bez różnicy. 26- lepiej w parku 28 na asfalcie

Że jak? Większe koła lepiej się toczą, reszta to kwestia szerokości opony.
Również nie rozumiem co masz na myśli przez jazdę po parku bo w parkach
(miejskich) są przecież drogi rowerowe? --
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )
  http://kosmosik.net/                     .           .     '-'  . kK

Data: 2010-08-13 15:50:08
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 13 Sie, 22:27, Konrad Kosmowski <kon...@kosmosik.net> wrote:
> [...]

Również nie rozumiem co masz na myśli przez jazdę po parku bo w parkach
Dochodzi jeszcze wysokość na jakiej się siedzi, a na 28" jest wyżej,
co dla niewprawionych z dużymi kołami może być barierą, raczej
psychiczną:)
28" jest MZ odczuwalnie wygodniejsze niż szybsze, przynajmniej na
nierównościach, czyli naszych drogach. Również za sprawą pozycji jaką
daje większość ram pod większe koła.

Data: 2010-08-14 02:19:13
Autor: Konrad Kosmowski
** Michał 'miok' Rzeźnik <michal.r90@gmail.com> wrote:

[...]

Raczej niewprawnych w siedzeniu na rowerze IMHO.

28" jest MZ odczuwalnie wygodniejsze niż szybsze,

Na ścieżce rowerowej (w parku) czy w warunkach ogólnie miejskich? :))) Ciekawe.

przynajmniej na nierównościach, czyli naszych drogach.

Tzn. na tych drogach samochodowych?

Również za sprawą pozycji jaką daje większość ram pod większe koła.

To już zależy od rozmiarów ridera, mnie w sumie kręci 29er opcja.

--
    +                                 '                      .-.     .
                               ,                         *    ) )

Data: 2010-08-15 16:46:55
Autor: Jan Srzednicki
On 2010-08-13, Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
> [...]

Dochodzi jeszcze wysokość na jakiej się siedzi, a na 28" jest wyżej,
co dla niewprawionych z dużymi kołami może być barierą, raczej

Sam jesteś wyżej. Wysokość jeźdźca determinowana jest przez wysokość
suportu nad ziemią i ewentualnie kąt rury podsiodłowej. Zobacz sobie,
jak nisko położone suporty mają rowery szosowe i nie bzdurz więcej.

Data: 2010-08-15 22:58:22
Autor: french
Wybór roweru dla żony do 500zł
Data: 2010-08-14 12:11:04
Autor: Norbert
Wybór roweru dla żony do 500zł
To nie ja zeby nie bylo ;) Tylu bledow zwykle nie robie.

Data: 2010-08-14 12:36:16
Autor: Wojciech Waga aka wojek
Norbert pisze:
To nie ja zeby nie bylo ;) Tylu bledow zwykle nie robie.

Masz zbyt popularną ksywę ;).

pozdr.
w.

Data: 2010-08-16 09:16:59