Wybór roweru trekkingowego

Data: 2013-07-03 19:35:27
Autor: quasi
Wybór roweru trekkingowego
Witam,
Rozglądam się za rowerem trekkingowym dla siebie (chciałbym kupić go jeszcze w lato). Zamierzam kupić go z myślą o dojazdach do pracy (6km w jedną stronę) oraz jakichś weekendowych wycieczkach po okolicy. W przyszłości (w przyszłym roku lub dalej) po dokupieniu sakw i nabraniu kondycji nie wykluczam krótkich wypadów na 2-3 dni z namiotem i resztą klamotów. Na rowerze ostatni raz jeździłem jakieś 5 lat temu. W moim "góralu" jescze komunijnym pękła rama jak zjeżdzałem z góry po wertepach. Mam jakieś 105kg i 180cm wzrostu dlatego ramę brałbym raczej 21 cali.

Jeżeli chodzi o wymagania to raczej jak typowy trekking: chciałbym aby miał komplet osprzętu (błotniki, bagażnik, oświetlenie, dynamo w piaście). Na rower planuję wydać około 1500 zł. Byłem w sklepie rowerowym i były tam akurat dwa modele:
-Kross Trans Siberian z 2012 roku
-Unibike GTS Vision

Z tych dwóch sprzedawca polecał mi raczej Unibike ze względu na lepszy osprzęŧ przy cenie wyższej o zaledwie 50zł, aczkolwiek w dalszym ciągu nie ma on dynama w piaście. W internecie widziałem jeszcze tego krossa ale model z 2013 roku i on ma już dynamo w piaście, ale ma też gorszy osprzęŧ co dostrzegłem nawet ja zaledwie po krótkiej lekturze internetu.

A może dynamo w piaście to bajer i nie ma co się nim podniecać?

Czy moglibyście polecić jeszcze jakieś rowery warte uwagi w podobnej cenie wraz z krótkim opisem osprzętu. W sumie ten unibike jest spoko tylko to dynamo.

--
quasi pozdrawia

Data: 2013-07-03 21:42:22
Autor: Rafał Grzelak
quasi wrote:

A może dynamo w piaście to bajer i nie ma co się nim podniecać?

Odpowiedz sobie szczerze - jak czesto planujesz jezdzic po zmroku?
Nawet nie wieczorem, a calkiem w nocy. I to przy slabym oswietleniu
ulicznym.

W 90% wypadkow pewnie bedziesz potrzebowal swiatel pozycyjnych, a
zwykle lampki ledowe wytrzymaja wystarczajaco dlugo na jednym komplecie
baterii.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2013-07-04 07:53:22
Autor: JDX
On 2013-07-03 23:42, Rafał Grzelak wrote:
[...]
Odpowiedz sobie szczerze - jak czesto planujesz jezdzic po zmroku?
Nawet nie wieczorem, a calkiem w nocy. I to przy slabym oswietleniu
ulicznym.
Wiesz, np. ja włączam światła gdy jadę w słoneczny dzień po południu
ruchliwÄ… drogÄ… z drzewami po obu stronach.

Data: 2013-07-04 01:38:56
Autor: rmikke
Wybór roweru trekkingowego
W dniu czwartek, 4 lipca 2013 07:53:22 UTC+2 u¿ytkownik JDX napisa³:
On 2013-07-03 23:42, Rafa³ Grzelak wrote:

[...]

> Odpowiedz sobie szczerze - jak czesto planujesz jezdzic po zmroku?
> Nawet nie wieczorem, a calkiem w nocy. I to przy slabym oswietleniu
> ulicznym.

Wiesz, np. ja w³±czam ¶wiat³a gdy jadê w s³oneczny dzieñ po po³udniu
ruchliw± drog± z drzewami po obu stronach.

W s³oneczny dzieñ, to nawet mój wymiatacz ³upi±cy sze¶ciuset lumenami
ma³o który kierowca zauwa¿a, wiêc wydaje mi siê, ¿e uprawiasz
sztukê dla sztuki.

Data: 2013-07-04 11:45:34
Autor: JDX
On 2013-07-04 10:38, rmikke wrote:
[...]
W s³oneczny dzieñ, to nawet mój wymiatacz ³upi±cy sze¶ciuset lumenami
ma³o który kierowca zauwa¿a, wiêc wydaje mi siê, ¿e uprawiasz
sztukê dla sztuki.
Ja nie bez powodu pisa³em o drzewach rosn±cych wzd³u¿ drogi.

Data: 2013-07-04 08:35:17
Autor: cytawa
JDX pisze:

Wiesz, np. ja włączam światła gdy jadę w słoneczny dzień po południu
ruchliwÄ… drogÄ… z drzewami po obu stronach.

Chcesz, to wlaczasz. Ale z punktu widzenia kierowcy samochodowego to nie ma najmniejszego znaczenia. Rownie dobrze mozesz wlaczyc i schowac do kieszeni.

Jan Cytawa

Data: 2013-07-04 09:04:42
Autor: JDX
On 2013-07-04 08:35, cytawa wrote:
[...]
Chcesz, to wlaczasz. Ale z punktu widzenia kierowcy samochodowego to nie
ma najmniejszego znaczenia. Rownie dobrze mozesz wlaczyc i schowac do
kieszeni.
Jako kierowca samochodowy twierdzę, że ma to znaczenie. Gdy jedziesz pod
słońce to w cieniach czasami trudno jest dostrzec nieoświetlony samochód
o rowerzystach nawet nie wspominajÄ…c.

Data: 2013-07-04 07:40:54
Autor: piecia aka dracorp
Wybór roweru trekkingowego
Dnia Thu, 04 Jul 2013 09:29:52 +0200, cytawa napisał(a):

Oczywiscie, jesli chodzi o samochody to sam jestem goracym oredownikiem
jazdy na wlaczonych swiatlach (wielkopowierzchniowych, a nie
bzdzidelkach LED-owych). Z powodu o jakich piszesz.

Ale, zmiluj sie, lampka rowerowa LED nie ma w dzien zadnego znaczenia.

Jan Cytawa
Nie wiem czy ledowa ale ostatnio widziałem w dzień rower z włączonym światłem (dynamo z pieście) i z daleka było widać. Nie wiem czy jakbym jechał pod słońce to też bym widział. Ale i bez tego światła było widać rower/zystę/kę.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-03 22:16:30
Autor: ToMasz
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 03.07.2013 21:35, quasi pisze:
Witam,
RozglÄ…dam siÄ™ za rowerem trekkingowym dla siebie
fajnie
(chciałbym kupić go
jeszcze w lato).
jesienią, będą tańsze
Zamierzam kupić go z myślą o dojazdach do pracy (6km w
nie dużo
sakw i nabraniu
upewnij się że będzie można dokupić niebylejaki bagażnik

jescze komunijnym pękła rama jak zjeżdzałem z góry po wertepach.
na wertepach każda pęknie tym bardziej że...
Mam
jakieś 105kg i 180cm wzrostu dlatego ramę brałbym raczej 21 cali.

a nie wydaje Ci się że powinieneś wziąć rower który utrzyma Twoją wagę i sakw, a nie sugerować/pytać bandę obcych facetów : na jakiej wielości ramy moje ręce i dupa będą miały najwygodniejszą pozycje.?

miał komplet osprzętu (błotniki, bagażnik, oświetlenie, dynamo w
piaście). Na rower planuję wydać około 1500 zł.
i ważył tyle co lufa od czołgu...
-Kross Trans Siberian z 2012 roku
> -Unibike GTS Vision
i cymbał który Ci polecił te rower, ani słowem nie wspomniał że wygnie Ci się tylna ośka pod wolnobiegiem? Nic a nic? Równiez o tym, że jak sobie taki rower SAM wybrałeś to masz nikłe szanse na regularne wymiany krzywej osi na gwarancji?
Z tych dwóch sprzedawca polecał mi raczej Unibike ze względu na lepszy
osprzęŧ
Kaseta / Wolnobieg SHIMANO TOURNEY TZ21 / 14-28T (7-biegów)
to ma być lepszy osprzęt? Toż to delty(trzecia kategoria roweru z arkusa( rower kategorii b) sprzedawane przez rometa(normalne rowery) mają takie wolnobiegi! co z tego że fajny napis na przerzutce jak to rower dla 14 latka?

A może dynamo w piaście to bajer i nie ma co się nim podniecać?
oczywiście że bajer, ciężki, co prawda trwały, ale trudny w naprawach.

Czy moglibyście polecić jeszcze jakieś rowery warte uwagi w podobnej
cenie wraz z krótkim opisem osprzętu. W sumie ten unibike jest spoko
tylko to dynamo.
na 100kg chłopa to musisz rower kupić nie ściemkę! weź poszukaj czegoś na kasecie (24 biegi) i jak najlżejszego. na asfalcie amor Ci się nie przyda wcale. jak chcesz mieć szeroki wachlarz możliwości, to przymierz się (rozważ czy by nie był lepszy) rower na kołach 29 cali. zapytaj się w sklepie czy w cenie wymienią opony na węższe ( jak nie wyminą to są buraki) (czy mają do niego błotniki, bagażnik) A tak wogóle to idź do innego sklepu. jak Ci poradzili rower na wolnobiegu to się nie znają na rowerach

ToMasz

Ps tak na szybko. Romet orkan2/wagant,  2012r-1250zÅ‚ 2013r- 1350zÅ‚. to sÄ… uczciwe ceny. Moim zdaniem speÅ‚niÅ‚by lepiej Twoje potrzeby.

Data: 2013-07-04 07:36:38
Autor: JDX
On 2013-07-03 22:16, ToMasz wrote:
[...]
[...]
Sugerujesz, że tylna oś będzie się wyginać pod zaledwie 105 kilowym
kolesiem? Bo ja ważę więcej i mój Unibike Expedition jakoś to
wytrzymuje. :-D Aczkolwiek on jest na kasecie. :-D

Data: 2013-07-04 20:06:08
Autor: ToMasz
W dniu 04.07.2013 07:36, JDX pisze:
On 2013-07-03 22:16, ToMasz wrote:
[...]
[...]

Nie wiem czy Ty wiesz o czym ja piszę. każda (normalna nie przerabiana) oś zegnie się w części ukrytej pod wolnobiegiem. szczególnie ładnie gną się te z selgrosa, bo tam wolnobiegi mają 8 rzędów.

ToMasz

Ps sÅ‚yszaÅ‚em o jakichÅ› osiach cr-Mo- które niby siÄ™ nie gnÄ…,  ale  o Yeti też sÅ‚yszaÅ‚em

Data: 2013-07-05 09:05:13
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 04 Jul 2013 20:06:08 +0200, ToMasz napisał(a):

Nie wiem czy Ty wiesz o czym ja piszę. każda (normalna nie przerabiana)
oś zegnie się w części ukrytej pod wolnobiegiem. szczególnie ładnie gną
się te z selgrosa, bo tam wolnobiegi mają 8 rzędów.

Coś w tym jest bo kiedyś jak miałem rower na wolnobiegu to normą było że ośka z czasem się wyginała. Ale kiedyś nie kupowałem jakiś lepszych rzeczy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-22 15:27:37
Autor: quasi
Wybór roweru trekkingowego
Po wielu deliberacjach wybór padł na rower Romet Wagant 2.0 z roku 2013 w cenie 1600zł (cena sugerowana przez producenta to 1890zł) zatem jestem trzy stówki do przodu.

O wyborze zadecydowała dość dobra recenzja
http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,romet-wagant-2-0
wprawdzie dotyczyła ona modelu na rok 2012, ale uznałem że nowszy model może być tylko lepszy, niestety się przeliczyłem.

-wbrew temu co piszÄ… na oficjalnej stronie rometa model na rok 2013 _nie ma_ amortyzowanej sztycy

Tego akurat nigdzie nie napisali, ale:
-Model na rok 2012 miał tylne światło z podtrzymaniem, a przednie diodowe Axa Sprint /*bardzo dobre*/
-Model na rok 2013 ma tylne światło diodowe, które wygląda jak to http://
www.rowerystylowe.pl/p-3900/lampka-tylna-busch-amp-muller-toplight-flat-
plus ale nie ma podtrzymania. Myślałem, że w rowerach z tego przedziału cenowego tylna lampa z podtrzymaniem to obecnie standard, tym bardziej że model na ubiegły rok to miał.

-Przednia lampa AXA Spot jest na halogen, ale jest dosyć tandetna, jakby wyjęta z wigry 3 /*Po drugim dniu użytkowania przestała świecić: był zimny lut, rozebrałem przylutowałem złożyłem, działa - co nie zmienia faktu, że w rowerze za 1900zł spodziewałem się czegoś lepszego*/

Poza ww. ogólnie jestem zadowolony. Na razie zrobiłem nim jakieś 40km, na większe podsumowanie przyjdzie czas po kilkuset kilometrach.

Data: 2013-07-04 05:47:26
Autor: piecia aka dracorp
Wybór roweru trekkingowego
Dnia Thu, 04 Jul 2013 07:47:33 +0200, bans napisał(a):

http://tablica.pl/oferta/trekking-hybryda-viking-windsor-sora-rasowy-
turysta-ID1DkrD.html

Nie moja aukcja, sam sie na ten rower napalałem, ale wypadło coś innego
;)
No ja właśnie chcę coś takiego, szkoda tylko że rama taka duża. ps. A do klamkomanetek szosowych bez problemu będą pasować hamulce canti, a V-ki tylko z przejściówką?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-04 08:35:37
Autor: bans
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 2013-07-04 07:47, piecia aka dracorp pisze:

ps. A do klamkomanetek szosowych bez problemu bêd± pasowaæ hamulce canti,

Tak

a V-ki tylko z przej¶ciówk±?

Albo mini v-brake.

Albo tarczówki szosowe (w³a¶nie wczoraj dotar³y do mnie Avidy BB7 Road, hura! :)

--
bans

Data: 2013-07-04 10:07:32
Autor: piecia aka dracorp
Wybór roweru trekkingowego
Dnia Thu, 04 Jul 2013 08:35:37 +0200, bans napisał(a):

Albo mini v-brake.

Albo tarczówki szosowe (właśnie wczoraj dotarły do mnie Avidy BB7 Road,
hura! :)

Hmm, no teraz wbiłeś mi ćwieka. Z jednej strony chcę mieć lekki rower ale z drugiej szukam ramy i widelca pod tarcze. Sam nie wiem czego chcę.

Aczkolwiek teraz się zastanawiam jakie najlepsze było by rozwiązanie:
* rama Accent Nordkap
* widelec Accent CX-One (widelców RDX X-F11 i podobnych się nie już nie doszukałem)
* kierownica baranek, najlepiej jakaś inna niż 31.8mm, za dużo kłopotów z montowaniem lemondki, lampek itp.
* no i hamulce, albo BB7 Road albo mini V. Canti raczej odpadają a z tego co się doczytałem to do V potrzeba przejściówki.

Część sprzętu przeniósłbym z szosówki aczkolwiek klamkomanetki (3x9) wymagają wymiany (lub tylko serwisu, sprawdzimy). Tarcze zapasowe mam, więc pozostaną jeszcze jakieś koła.

Ostatnio w sklepie mechanik doradził mi, żebym lepiej poszukał ramy/
widelca stalowego na allegro zamiast kupować Nordkappa. Kolejna osoba która przemawia za stalą.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-04 10:34:56
Autor: piecia aka dracorp
Wybór roweru trekkingowego
Dnia Thu, 04 Jul 2013 12:34:41 +0200, bans napisał(a):

Skoro widelec CX-one to czemu by i nie rama CX-One? Ponoć bardzo lekka,
M-ka to nieco ponad 1,5kg.
Nie wiem dlaczego? Wkradł się błąd. CX-one nie ma mocowania na bagażnik. Aczkolwiek już dzięki górnym mocowaniom mogę zamontować bagażnik Crosso. No chyba że ktoś zna jakiś widelec z V-kami, pod ewentualne tarcze i na lowrider.

W planach jest złożenie szybkiego turystyka. Ale już teraz szukając nieprzemakalnej torby na kierę do górala widzę że taka torba koliduje z lemondką nawet montowaną na górze kierownicy.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-04 12:53:39
Autor: bans
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 2013-07-04 12:34, piecia aka dracorp pisze:

 CX-one nie ma mocowania na baga¿nik.

Ja w razie czego skorzystam z tego:

http://twomark.pl/obejma-siodla-giant-na-zamykacz-z-mocowaniem-bagaznika,p,20106

W planach jest z³o¿enie szybkiego turystyka.

No tu siê ró¿nimy, mi zale¿y na tym, ¿eby pon...aæ po lesie ;)

--
bans

Data: 2013-07-04 11:15:15
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 04 Jul 2013 12:53:39 +0200, bans napisał(a):

[...]

O dzięki. Pytanie na ile dobre jest takie rozwiązanie?

W planach jest złożenie szybkiego turystyka.

No tu się różnimy, mi zależy na tym, żeby pon...ać po lesie ;)
No też. --
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-04 12:34:41
Autor: bans
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 2013-07-04 12:07, piecia aka dracorp pisze:

* rama Accent Nordkap
* widelec Accent CX-One

Skoro widelec CX-one to czemu by i nie rama CX-One? Ponoæ bardzo lekka, M-ka to nieco ponad 1,5kg.

Ja tak± zamówi³em :)

--
bans

Data: 2013-07-04 08:38:15
Autor: bans
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 2013-07-04 07:47, piecia aka dracorp pisze:

No ja w³a¶nie chcê co¶ takiego, szkoda tylko ¿e rama taka du¿a.

Ile masz wzrostu?

Trzeba by zapytaæ sprzedaj±cego o dok³adne wymiary ramy (szczególnie d³ugo¶æ górnej rury _horyzontalnie_)

--
bans

Data: 2013-07-04 07:45:09
Autor: piecia aka dracorp
Wybór roweru trekkingowego
Dnia Thu, 04 Jul 2013 08:38:15 +0200, bans napisał(a):

Trzeba by zapytać sprzedającego o dokładne wymiary ramy (szczególnie
długość górnej rury _horyzontalnie_)
176cm a w rękach trochę więcej. Zobaczymy co odpisze.

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-04 09:56:54
Autor: piecia aka dracorp
Wybór roweru trekkingowego
Dnia Thu, 04 Jul 2013 10:00:05 +0200, bans napisał(a):

Jeśli jeszcze nie korzystałeś to pomierz się i porównaj wymiary roweru z
twoimi wynikami z tej strony:

http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR_INTRO
Tej stronki nie widziałem. Kiedyś dawno temu korzystałem z innej jak kupowałem szosówkę przez internet.
Teraz nie mam jak pomierzyć. Ale czy oprócz rozmiaru ramy dostanę jeszcze inne wymiary/ustawienia?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-04 12:37:57
Autor: bans
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 2013-07-04 11:56, piecia aka dracorp pisze:

Teraz nie mam jak pomierzyæ. Ale czy oprócz rozmiaru ramy dostanê jeszcze
inne wymiary/ustawienia?

Dostajesz takie wyniki (to poni¿ej to oczywi¶cie moje ;)

The Competitive Fit (cm) (dla mnie najlepsza kombinacja, aczkolwiek w przypadku roweru do cyclocrossu mo¿na/trzeba wzi±æ mniejsza ramê)

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Seat tube range c-c:   56.4 - 56.9
Seat tube range c-t:   58.1 - 58.6
Top tube length:       54.7 - 55.1
Stem Length:           11.5 - 12.1
BB-Saddle Position:    74.6 - 76.6
Saddle-Handlebar:      54.4 - 55.0
Saddle Setback:        6.7 - 7.1

The Eddy Fit (cm)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Seat tube range c-c:   57.6 - 58.1
Seat tube range c-t:   59.3 - 59.8
Top tube length:       54.7 - 55.1
Stem Length:           10.4 - 11.0
BB-Saddle Position:    73.8 - 75.8
Saddle-Handlebar:      55.2 - 55.8
Saddle Setback:        7.9 - 8.3

The French Fit (cm)
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Seat tube range c-c:   59.3 - 59.8
Seat tube range c-t:   61.0 - 61.5
Top tube length:       55.9 - 56.3
Stem Length:           10.6 - 11.2
BB-Saddle Position:    72.1 - 74.1
Saddle-Handlebar:      56.9 - 57.5
Saddle Setback:        7.4 - 7.8

--
bans

Data: 2013-07-04 10:36:28
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 04 Jul 2013 12:37:57 +0200, bans napisał(a):

The Competitive Fit (cm) (dla mnie najlepsza kombinacja, aczkolwiek w
przypadku roweru do cyclocrossu można/trzeba wziąć mniejsza ramę)
A w przypadku "szosówki" turystycznej? Tak samo mniejsza będzie wygodniejsza?

--
piecia aka dracorp

Data: 2013-07-04 12:56:29
Autor: bans
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 2013-07-04 12:36, piecia aka dracorp pisze:

A w przypadku "szosówki" turystycznej? Tak samo mniejsza bêdzie
wygodniejsza?

Raczej nic, w prze³ajówce chodzi o zwrotno¶æ roweru, a temu sprzyja mniejsza rama. Teoretyzujê, oczywi¶cie ;)

--
bans

Data: 2013-07-04 10:00:05
Autor: bans
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 2013-07-04 09:45, piecia aka dracorp pisze:

176cm a w rêkach trochê wiêcej. Zobaczymy co odpisze.

Je¶li jeszcze nie korzysta³e¶ to pomierz siê i porównaj wymiary roweru z twoimi wynikami z tej strony:

Data: 2013-07-04 07:47:33
Autor: bans
Wybór roweru trekkingowego
W dniu 2013-07-03 21:35, quasi pisze:
Witam,
Rozgl±dam siê za rowerem trekkingowym dla siebie (chcia³bym kupiæ go
[ciach]

Nie wiem, sk±d jeste¶, ale je¶li z okolic Katowic to obejrzyj to:

http://tablica.pl/oferta/trekking-hybryda-viking-windsor-sora-rasowy-turysta-ID1DkrD.html

Nie moja aukcja, sam sie na ten rower napala³em, ale wypad³o co¶ innego ;)

--
bans

Wybór roweru trekkingowego