Wybór skanera - kilka pytań

Data: 2009-04-23 12:57:58
Autor: Tomaszek
Wybór skanera - kilka pytań
Szukam skanera podłączanego do portu USB, dostępnego na rynku, który spełni następujące wymagania:

- współpraca z USB 1.1 i 2.0 ( nie jest to absolutnie konieczne, ale bardzo pożądane )
- obsługa OCR
- format do skanowania min. A4
- rozdzielczość umożliwiająca skanowanie zdjęć z bardzo dobrą jakością
- bezproblemowa praca
- współpraca z Windows XP SP2 i SP3
- cena maksimum 350zł
- długoletnia bezawaryjność ( chyba wierzę w cuda przy produktach "Made in China" ale co mia tam - napisać nie zaszkodzi;) )

Czy mogę natchnąć się na jakieś pułapki przy kupnie skanera?
Czy któryś z producentów robi ewidentny szajs?

Moje typy z Allegro ( co o nich myślicie? )
 http://www.allegro.pl/item608459686_nowy_skaner_canon_lide_100_wysylka_kurier_w_wa_fv.html
http://www.allegro.pl/item612641391_ultra_plaski_skaner_plustek_opticslim_2420_w_wa.html http://www.allegro.pl/item615939902_skaner_plustek_s28_1200x2400_usb2_0_super_nowy_wwa.html
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-04-23 05:57:39
Autor: micoud81
Wybór skanera - kilka pytań

http://www.allegro.pl/item608459686_nowy_skaner_canon_lide_100_wysylk...http://www.allegro.pl/item612641391_ultra_plaski_skaner_plustek_optic...http://www.allegro.pl/item615939902_skaner_plustek_s28_1200x2400_usb2...
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZ...@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Plustek OpticPro S28 będzie najlepszy
Tutaj http://sondi.pl/plustek-opticpro-s28 możesz zapoznać się z
opiniami na temat tego skanera.

Data: 2009-04-23 14:41:59
Autor: ąćęłńóśźż
Wybór skanera - kilka pytań
To rozdzielczość, czy głębia kolorów i gęstość??
Szukałbym np. Agfa Snapscan e50 (i jeszcze ma dodatkowo przystawkę do negatywów) z Allegro w idealnym stanie za jakieś grosze, lub nawet coś z ich dawnej serii profesjonalnych (tu nie wiadomo, jak z usb).
JaC

-- -- -

- rozdzielczość umożliwiająca skanowanie zdjęć z bardzo dobrą jakością

Data: 2009-04-23 14:55:24
Autor: MC
Wybór skanera - kilka pytań
Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości news:gspi4r$hoq$1nemesis.news.neostrada.pl...
Szukam skanera podłączanego do portu USB, dostępnego na rynku, który spełni następujące wymagania:

- obsługa OCR

Każdy producent dodaje coś w tym rodzaju, chociaż nie wszystkie tak samo dobre.

- format do skanowania min. A4

A4 są zdecydowanie najtańsze.

- rozdzielczość umożliwiająca skanowanie zdjęć z bardzo dobrą jakością

Chcesz skanować zdjęcia z papieru czy z kliszy? Jak z papieru to już nie będzie "z bardzo dobrą jakością"

Data: 2009-04-23 15:54:35
Autor: Tomaszek
Wybór skanera - kilka pytań
MC pisze:
A4 są zdecydowanie najtańsze.

Większe jest mi niepotrzebne.

Chcesz skanować zdjęcia z papieru czy z kliszy? Jak z papieru to już nie będzie "z bardzo dobrą jakością"

Acha, czyli mi wystarczy tylko z papieru;)

Data: 2009-04-23 16:16:08
Autor: MC
Wybór skanera - kilka pytań
Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek@judeland.pl> napisał w wiadomości news:gspsg1$40d$1nemesis.news.neostrada.pl...
MC pisze:
[...]

Wystarczy najtańszy Epson lub Canon.

Data: 2009-04-23 16:15:53
Autor: Kot Prezydenta
Wybór skanera - kilka pytań

[...]

Miałem kiedyś podobny dylemat, zdjęcia i trochę negatywów - kupilem Epsona V300 - niestety kupowałem jak euro było duuuuzo tańsze, dziś nie zmiescisz się w tym przedziale (ja płacilem ok 320 zł). jakośc - zdecydowanie lepsza niże plustek czy canon ktore kosztowały podobnie (miały dołozony soft co czyniło je atrakcyjnymi cenowo - epason daje soft roboczy i wolałem ten plus lepsza jakośc skanu)

Data: 2009-04-23 17:42:27
Autor: animka
Wybór skanera - kilka pytań
Data: 2009-04-23 18:37:46
Autor: Tomaszek
Wybór skanera - kilka pytań
animka pisze:
http://www.allegro.pl/item612641391_ultra_plaski_skaner_plustek_opticslim_2420_w_wa.html http://www.allegro.pl/item615939902_skaner_plustek_s28_1200x2400_usb2_0_super_nowy_wwa.html

Już nigdy nie chciałabym mieć tego skanera.

Ponieważ? Rozwiń swoją wypowiedź, sprawiały problemy, była zła jakość skanów, psuły się?

Data: 2009-04-23 18:41:04
Autor: animka
Wybór skanera - kilka pytań
Tomaszek pisze:
animka pisze:
[...]

Miałam skaner Plustek. Zła jakość skanów. Sprzedałam go na Allegro.

--
animka

Data: 2009-04-23 19:11:28
Autor: ToMasz
Wybór skanera - kilka pytań
Tomaszek pisze:
Szukam skanera podłączanego do portu USB, dostępnego na rynku, który
spełni następujące wymagania:
ja bym Ci pradził, zebyś kupił skaner CCD. Dlatego ze one mają "wiekszą
głębie widzenia". Tzn jak na skanerze CIS położysz ksiażke, ale jej
konstrukcja spowoduje lekkie odsunięcie od skanera, to będzie lipa. NA
CCD mozesz spokojne zeskanować telefon komórkowy, zegarek, nawet
stosunkowo płaską maskotke - wyjdzie dobrze.
W drugiej kolejności zwróć uwage na tzw preskan. Czyli czas na wstępną
analize kartki, poto aby zaznaczyć obszar skanowania. Pewnego razu
miałem w pracy taki skaner który "preskanował" w 30 sekund - masakra.
Co do rozdzielczości - zapomnij. od 600 w góre - są ślepe. ( tzn brak
przyrostu szczegółów. porównywałem skanery skanując fragment banknotu -
bo tam są naprawde małe literki. sciema z tymi rozdzielczościami jak nic!)
Ja w zeszłym roku kupiłem starego epsona i jestem bardzo zadowolony.

ToMasz

Data: 2009-04-23 19:31:28
Autor: Tomaszek
Wybór skanera - kilka pytań
ToMasz pisze:
[...]

Dziękuję za cenne uwagi, na pewno wezmę je pod uwagę przy kupnie

Data: 2009-04-23 19:59:15
Autor: GLaF
Wybór skanera - kilka pytań
Dnia Thu, 23 Apr 2009 19:11:28 +0200, ToMasz napisał(a):

Co do rozdzielczości - zapomnij. od 600 w góre - są ślepe. ( tzn brak
przyrostu szczegółów. porównywałem skanery skanując fragment banknotu -
bo tam są naprawde małe literki. sciema z tymi rozdzielczościami jak nic!)

Bo rozdzielczość optyczna biurowych skanerów kończy się na 600 lub 1200
(niektóre może więcej, nie jestem na bieżąco). A te tysiące co są
pokazywane przez program do skanowania, to interpolowane. IMHO
rozdzielczość interpolowana powinna być gdzieś schowana w ustawieniach
zaawansowanych, żeby nie myliła.

--
GLaF

Data: 2009-04-23 21:08:13
Autor: animka
Wybór skanera - kilka pytań
ToMasz pisze:
Tomaszek pisze:
[...]

Na swoim normalnym Canonie też skanowałam parę "droboazgów" i wyszło dobrze.

--
animka

Data: 2009-04-24 01:51:33
Autor: MC
Wybór skanera - kilka pytań
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:gsq5pl$rdq$1node1.news.atman.pl...
ToMasz pisze:
Tomaszek pisze:
[...]

To spróbuj zeskanować książkę. Grubą. I popatrz co się stanie od strony grzbietu.

Data: 2009-04-24 16:00:45
Autor: animka
Wybór skanera - kilka pytań
MC pisze:

To spróbuj zeskanować książkę. Grubą. I popatrz co się stanie od strony grzbietu.

A po co komu gdzbiet książki? Książki się kupuje.
Skanuje się kartki. Ja tam książek nie skanuję.

--
animka

Data: 2009-04-24 16:37:12
Autor: MC
Wybór skanera - kilka pytań
Użytkownik "animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:gss8ji$5rb$1node1.news.atman.pl...
MC pisze:

To spróbuj zeskanować książkę. Grubą. I popatrz co się stanie od strony grzbietu.

A po co komu gdzbiet książki?

Chodzi o kartkę od strony grzbietu, tam gdzie się odchyla od szyby skanera. W skanerach CIS te fragmenty wychodzą nieostro. CCD zeskanuje nawet nalepkę na butelce.

Książki się kupuje.
Skanuje się kartki. Ja tam książek nie skanuję.

Dlatego jest Ci wszystko jedno jakiej technologii używasz.

Data: 2009-04-29 13:30:25
Autor: ąćęłńóśźż
Wybór skanera - kilka pytań
Przestań już kupować tego "Hustlera", z domu wyjdź, na randkę...
JaC

-- -- -

Wybór skanera - kilka pytań