Wybór taniej stacjonarki

Data: 2011-11-04 13:04:56
Autor: thorbringer
Wybór taniej stacjonarki
Jako że wypadłem zupełnie z obiegu i nie znam się na współczesnym
sprzęcie, chciałbym zasięgnąć Waszej porady.

Potrzebny mi komputer stacjonarny do zastosowań biurowo-
multimedialnych. Edytory tekstu, programy graficzne, montaż wideo,
oglądanie filmów, słuchanie muzyki. Chciałbym się zmieścić poniżej
1000 zł - nie potrzeba mi fajerwerków, jedynie komfortowej pracy.
Zależy mi na solidnej obudowie i zasilaczu. Mam dobrą kartę dźwiękową
i dysk sata II, które mógłbym ewentualnie do niego dołożyć (nie jest
to konieczne). Nie musi mieć systemu, docelowo miałyby być
zainstalowane Win 7 i Ubuntu.

Możecie coś doradzić? Nie muszą być konkretne modele, mogę sam
pogrzebać, bylebym wiedział na co zwracać uwagę.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Data: 2011-11-04 21:30:29
Autor: gadacz
Wybór taniej stacjonarki
W dniu 2011-11-04 21:04, thorbringer pisze:
[...]

Asus P5G41T-M LX3 - 179,90 zł
GeIL Dual 2x 2GB DDR3 1333 MHz CL7 Value Plus -179,90 zł
iBox Orion 910B czarna piano - bez zasilacza - 86,90 zł
Chieftec GPA-400S bulk - 119,90 zł
Logitech M100 White - 43,90 zł
Logitech K120 Keyboard for Business - 39,90 zł
Samsung DVD+/-RW SH-S222AB bulk black (Serial ATA) - 74,90 zł
Intel Pentium Dual Core E6600 3.06 GHz BOX - 249 zł

ja jakieś 2-3tyg temu takie coś złożyłem,
koszt całe: 974,30

w zasadzie, można to i taniej złożyć bo to w komputroniku było kupowane,
ale cała konfiguracja pracuje pod W7, jest używana wyłącznie do prac biurowych i panie, które mają ten sprzęt są zachwycone :)

oczywiście w przypadku tej konfiguracji ważna była kasa... "ma być tanio", i wg mnie jest tanio i nawet markowo :)

pozdrawiam
gadacz

Data: 2011-11-04 21:47:40
Autor: gadacz
Wybór taniej stacjonarki
W dniu 2011-11-04 21:30, gadacz pisze:
<ciach>

[...]

zapomniałem dopisać, dysk miałem już wcześniej kupiony, dlatego go nie było w konfiguracji.

pozdrawiam
gadacz

Data: 2011-11-05 15:41:53
Autor: nom
Wybór taniej stacjonarki

Użytkownik "gadacz" <gadacz_usenet@o2.pl> napisał w wiadomości news:j91j1d$561$1news.icpnet.pl...

zapomniałem dopisać, dysk miałem już wcześniej kupiony, dlatego go nie było w konfiguracji.

 no właśnie, a dysk 500GB teraz to ok. 500zł. ;-)
O Windowsie 7 nie wspominając - to wychodzi jakieś 2000zł.
Za 1299zł masz w biedronce eMachines z 17,3" matrycą
http://biedronka.pl/laptop/
z 4 rdzeniowym prockiem i 3GB RAM. :-)

Data: 2011-11-05 16:22:47
Autor: gadacz
Wybór taniej stacjonarki
W dniu 2011-11-05 15:41, nom pisze:

Użytkownik "gadacz" <gadacz_usenet@o2.pl> napisał w wiadomości

zapomniałem dopisać, dysk miałem już wcześniej kupiony, dlatego go nie
było w konfiguracji.

ojapier..e,
ostatnio nie zerkałem na ceny dysków, totalna masakra...
jeszcze niedawno(2-3 miesiące temu) kupowałem 2 dyski zewnętrzne 2Tb za niecałe 400zł szt.

ps. autor wątku wspomina, że dysk ma, więc to jest jakiś ratunek ;)

pozdrawiam
gadacz

Data: 2011-11-05 16:37:58
Autor: =Marcos=
Wybór taniej stacjonarki
ojapier..e,
ostatnio nie zerkałem na ceny dysków, totalna masakra...
jeszcze niedawno(2-3 miesiące temu) kupowałem 2 dyski zewnętrzne 2Tb za niecałe 400zł szt.

We wrześniu kupowałem nowy 2TB za 235zł, a wczoraj sprzedałem 3-letni 1TB za 270zł ;-)
Ponoć główny sprawca to powódź w Tajlandii. Zalała jedną z głównych światowych fabryk dysków. A dolar też swoje robi.

Data: 2011-11-05 17:11:12
Autor: Rafał Łukawski
WybĂłr taniej stacjonarki
On 2011-11-05 16:37, =Marcos= wrote:
ojapier..e,
[...]

No coz, to nie pierwsze takie zdarzenie, ze ceny podzespolow szaleja.
Powodz w Tajlandii (z tego co mi wiadomo same fabryki nie zostaly zalane, tak czy owak zostala wstrzymana produkcja, a to 60% produkcji WD).

Co wplywa na ceny dyskow? Przede wszystkim spekulacje dystrybutorow i byc moze producentow. Jezeli dystrybutor ma na stanie 500 dyskĂłw i z dnia na dzien zmienia ich cene o 100%, to powodem nie jest stricte powodz ;) Jezeli Seagate nie ponioslo strat w wyniku kataklizmu, a jego dyski kosztuja podobnie jak WD, to powodem nie jest stricte powodz.. Tak dziala rynek, po nowym roku powinno sie unormowac.

Data: 2011-11-07 09:05:00
Autor: Q
Wybór taniej stacjonarki
ojapier..e,

ja tez...
250 MB ATA - 560zl
1TB SATA - 615zl

o mamo...
jak k* dysku potrzebuje to ceny ida w gore,
jak kupie ram, to za tydzien spada o 50%..
:)

Data: 2011-11-07 09:37:27
Autor: Rafał Łukawski
WybĂłr taniej stacjonarki
On 2011-11-07 09:05, Q wrote:
ojapier..e,

[...]

Szukaj okazji, raczej ceny nie spadna przed swietami, wszyscy beda trzymali towar na swieta, a ze go malo, to ceny daja zaporowe.

Data: 2011-11-08 07:55:29
Autor: nom
Wybór taniej stacjonarki

Użytkownik "nom" <nom73@usunto.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j93hvc$kr6$1inews.gazeta.pl...
Za 1299zł masz w biedronce eMachines z 17,3" matrycą
http://biedronka.pl/laptop/
z 4 rdzeniowym prockiem i 3GB RAM. :-)

Właśnie wczoraj kupiłem tego laptopa. Ma AMD Phenom N970 (4 rdzenie), grafika ATI 4250, karta wifi Artheros B/G/N, LAN 1Gb, DVD-RW Optirac, dysk 320GB WD, czytnik kart 5 in 1, kamera 1280x1024, mikrofon (bardzo kiepski, szumi, trzeszczy), win7 64bit, office 2010 starter. Działa cicho i nie grzeje się, od czasu do czasu włącza się wentylator na kikanaście sekund. Matryca 17,3" od LG-Philips, kąty nawet OK, podświetlanie na górze ciemniejsze niż na dole. Głośniki cicho grają nawet przy ustawieniu "na maksa". Pokrywa dwukolorowa, błyszcząca, w środku srebrna i wokół klawiatury czarna (jakby imitacja drewna hebanowego :-) ) - matowa. Baterii i osiągów nie testowałem (w Windowsie pokazuje ogólną wydajność 4,1, a procesor ma 6,9).

Data: 2011-11-10 03:09:15
Autor: G.K.
Wybór taniej stacjonarki
[...]

Witam,
Mam do sprzedania fajnego stacjonarnego kompa, oryginalnego HP, nowy, ma jedynie kosmetyczne uszkodzenia obudowy: ryski a z boku lekkie wgłębienie w obudowie. Parametry:
ATHLON II X4 635 (2.9GHz), RAM 4GB (2x2GB), HDD 1TB, DVDRW LS, ATI Radeon HD5450 1024MB, WIFI, czytnik kart - cena 1100 zł.

Ps.
Jutro będę w Wawie, nie wiem skąd Kolega jest, ale jeśli przypadkiem z Wawy lub Radomia, mogę zabrać go ze sobą, tylko proszę o maila wcześnie rano.
Jeśli zainteresowany, proszę na priv, email odkoduj rot13.

ps2.
Mogę spróbować załatwić inne sprzęty.

Wybór taniej stacjonarki