Wybór taniej używanej karty graficznej

Data: 2012-12-18 17:32:36
Autor: maX
Wybór taniej używanej karty graficznej
Coś z AMD. Raz że mają mniejsze obciążenie procesora przez sterownik grafiki (ważne przy 2-rdzeniowych CPU), a dwa że biorą mniej prądu niż Geforce.

Data: 2012-12-23 10:03:31
Autor: Przemolo

Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:kaq5qc$djq$1atena.e-wro.net...
Coś z AMD. Raz że mają mniejsze obciążenie procesora przez sterownik grafiki (ważne przy 2-rdzeniowych CPU), a dwa że biorą mniej prądu niż Geforce.
To co powiecie na HD5450 (od ok. 100zł) lub 5570 ew. 5670? cena tej ostatniej to ok. 190-200zł. Jak już mówiłem, zależy mi na optimum między wydajnością i zużyciem energii gdyż nie jest to karta dla nałogowego gracza aczkolwiek miło by było móc sobie np. takie GTA4 uruchomić.

Data: 2012-12-24 19:36:04
Autor: maX

Użytkownik "Przemolo" <przemolo@gazeta.zmyla> napisał w wiadomości news:kb6hbi$fn2$1news.task.gda.pl...

[...]

Zapomnij o wszelkich kartach z magistralą 64-bit.

lub 5570

To pierwsza którą wartoby rozważyć.

ew. 5670? cena tej ostatniej to ok. 190-200zł.

Biorąc pod uwagę że nówki 6670 można dostać za niewiele wyższą cenę (na DDR3) to tego 5670 można wziąść tylko pod warunkiem że jest na DDR5.

Jak już mówiłem, zależy mi na optimum między wydajnością i zużyciem energii gdyż nie jest to karta dla nałogowego gracza aczkolwiek miło by było móc sobie np. takie GTA4 uruchomić.

Jeśli tylko okazyjnie będzie na niej grane to prądożerność karty można olać (bo przez dużą większość czasu karta będzie w idle, zużywa wtedy dużo mniej prądu niż podczas grania).

Data: 2012-12-24 23:14:53
Autor: Przemolo

Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:kba79s$5kt$1atena.e-

Jeśli tylko okazyjnie będzie na niej grane to prądożerność karty można olać (bo przez dużą większość czasu karta będzie w idle, zużywa wtedy dużo mniej prądu niż podczas grania).

Chodzi mi właśnie o to, aby karta działając w komputerze, który działa długi czas wyświetlając "pulpit" nie brała mi 100W mocy. Dlatego patrząć na testy wszelakie ta 5670 mi się najbardziej spodobała. 4580 np. bierze wg testów znacznie więcej prądu - a jak jest w idle? tego nie wiem :(

Wybór taniej używanej karty graficznej