Wybor zasilacza

Data: 2010-08-09 15:16:26
Autor: raviz
Wybor zasilacza
Witam
Musze wybrac miedzy tymi oto zasilaczami:

-Enermax Revolution85+ 1250W
  http://www.enermax.pl/produkte/netzteile/revolution85.html
  Najwieksza jego zaleta jest to, ze jest dostepny od reki, szkoda, ze nie ma odczepianych wszystkich kabli, silver jest tylko do 1050W czyli nie bedzie az tak bardzo oszczedny.

-Corsair Professional Series Gold AX1200
  http://www.corsair.com/products/ax1200/default.aspx
  Otrzymal certyfikat Gold, wszystkie przewody odczepiane, cichy.
  Jeden z testow, ktory znalazlem w sieci potwierdza wysoka klase tego
  zasilacza. Wady? Caly czas niedostepny w PL i niewiadomo kiedy bedzie mozna go nabyc...

Ceny obu zasilaczy sa zblizone, Enermax jest troche drozszy. Jesli ktos z Was mial doczynienia z w/w zasilaczami lub ma przemyslenia na ten temat bylbym wdzieczny za komentarze.
Jeszcze jedno, w opisie Enermaxa sa wymienione takie oto dwa ficzery:
# Gotowy na przyszłe CPU
Przygotowany na większość nadchodzących generacji procesorów dzięki 12-pinowemu złączu umożliwiającemu zmianę wtyczek, sześciu silnym liniom 12V, wsparciu dla najnowszych standardów kompatybilności EPS12V oraz dzięki ZERO LOAD Design dla funkcji C6 State.
# Gotowy na przyszłe GPU
Przygotowany na większość nadchodzących generacji kart graficznych dzięki 12-pinowemu złączu umożliwiającemu zmianę wtyczek, sześciu silnym liniom 12V, wsparciu dla najnowszych standardów kompatybilności EPS12V oraz dzięki ZERO LOAD Design dla funkcji Hybrid Mode.

Czy jest to cos faktycznie wyjatkowego co moze sie przydac za powiedzmy dwa-trzy lata czy tez jest to marketingowy belkot, dostepny w kazdym drozszym zasilaczu (np w/w Corsairze) tyle ze nie wszystkim chce sie o tym wspominac?
Pozdrawiam.....Rafal

Data: 2010-08-09 15:29:48
Autor: Grzegorz Prędki
Wybor zasilacza

[...]

Moze napisz co to ma byc za zestaw, bo takie moce PSU sa raczej malo komu potrzebne.

Data: 2010-08-09 16:01:14
Autor: raviz
Wybor zasilacza

Moze napisz co to ma byc za zestaw, bo takie moce PSU sa raczej malo
komu potrzebne.

Obecnie bedzie to wersja okrojona tego co chcialem wczesniej. Mial to byc zestaw dwuprocesorowy na plycie EVGA SR-2 jednak dostac ta plyte to cud.... Nowy zestaw bedzie znacznie latwiejszy do zlozenia poza wspomnianym zasilaczem:

- płyta główna:  ASUS RAMPAGE III EXTREME
- procesor:  980X
- pamięć RAM: 12GB emarket OCZ Titanium Edition 3x2GB, 1600MHz DDR3,
- karta graficzna: GIGABYTE GeForce GTX480 1536MB DDR5 384bit PCI-E
- dysk twardy: 2x WD WD1002FAEX 1TB Caviar Black 7200 64MB SATAIII
- Napęd: BLU-RAY LG BH10LS30
- zasilacz: 1100zl Corsair CMPSU-1200AXEU - 1200W
- chlodzenie: Prolimatech Megahalems
- wentylator proline Akasa Apache PWM AK-FN057 120mm

Uprzedze dalsze pytania, potrzebuje 12GB do grafiki 3D
Jako, ze zasilacze nie traca tak na aktualnosci jak reszta podzespolow, chcialbym aby to byl model rozwojowy, ktory w przyszlosci zapewni bezproblemowa prace w SLI 2x480 gdyby w koncu zaimplpementowano w Vray rendering na GPU lub wykorzystalbym ten zasilacz do zlozenia maszyny dwuprocesorowej, choc w tym przypadku chyba lepiej byloby teraz kupic mniejszy zasilacz i ta skrzynke zostawic zamknieta a drugi komputer zbudowac od podstaw.
Wg kalkulatora na stronie Corsaira do zasilenia zestawu : 2hdd, podkrecony 980x i dwie karty 480 potrzebny jest 950W minimum.
Zestaw z podkreconym procesorem, jedna karta i 2xhdd to 650W.

Pozdrawiam......Rafal

Data: 2010-08-09 18:18:54
Autor: m4rkiz
Wybor zasilacza

"raviz" <ravizusunto@vp.pl> wrote in message news:i3ov3k$ds$1news.onet.pl...
-Enermax Revolution85+ 1250W
 http://www.enermax.pl/produkte/netzteile/revolution85.html
 Najwieksza jego zaleta jest to, ze jest dostepny od reki, szkoda, ze nie ma odczepianych wszystkich kabli,

raz je podlaczysz, ulozysz i ruszal raczej nie bedziesz, wiec po co?

silver jest tylko do 1050W czyli nie bedzie az tak bardzo oszczedny.

2% roznicy, pomijalnie malo

Data: 2010-08-09 19:36:25
Autor: raviz
Wybor zasilacza

[...]

to prawda, wolalbym miec jednak podpiete doladnie tyle kabli ile potrzebuje i ani jednego wiecej :]

Data: 2010-08-09 20:25:23
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "m4rkiz" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:9148d$4c60390a$5964bc98$27497@news.upc.ie...
raz je podlaczysz, ulozysz i ruszal raczej nie bedziesz, wiec po co?

Pogarszają wentylację

silver jest tylko do 1050W czyli nie bedzie az tak bardzo oszczedny.

2% roznicy, pomijalnie malo

Mało? Zestaw pobiera 1kW (do obliczeń). 2% to 20W. Policz ile kosztuje takie obciążenie bez przerwy.

Data: 2010-08-09 21:53:19
Autor: m4rkiz
Wybor zasilacza
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:i3ph5h$jj0$1news.task.gda.pl...
silver jest tylko do 1050W czyli nie bedzie az tak bardzo oszczedny.

2% roznicy, pomijalnie malo

Mało? Zestaw pobiera 1kW (do obliczeń). 2% to 20W. Policz ile kosztuje takie obciążenie bez przerwy.

ekm, przedstawiony zestaw, w idle - podczas modelowania i zwyklego uzywania
bedzie pobieral przez wiekszosc czasu z 200W, czyli roznica watow bardziej
czterech niz 20

oba i tak sa o dobre 450W za mocne, 1250W wystarczy na quad sli, do 2way sli
z tym procesorem wystarczy spokojnie 800W

Data: 2010-08-10 00:28:53
Autor: raviz
Wybor zasilacza
On 09/08/2010 22:53, m4rkiz wrote:
[...]

Wg kalkulatorow z podkreconym prockiem i Sli na dwoch kartach 480 800W to byloby minimum. Wle miec na wszelki wypadek zapas. Natomiast 1000W Enermaxa jest tylko troszke tanszy ok 1250W. Biorac zas 1250W mam zasilacz, ktory w razie czego bez problemu obsluzy w przyszlosci platforme dwuprocesorowa.
Choc biore tez pod uwage zakup zasilacza tylko i wylacznie dla tego zestawu z opcja podkrecenia procesora i dolozenia drugiej karty gdyby Vray wszedl w rendering na GPU.
Mam upatrzonego Cooler Master Silent Pro Gold 1000W za 859zl czyli zyskalbym 350zl; w testach tez wypada niezle. Co sadzicie o Cooler Masterze jako producencie zasilaczy, a moze ktos z Was zetknal sie z tym konkretnym modelem?

Data: 2010-08-09 23:56:50
Autor: m4rkiz
Wybor zasilacza
"raviz" <ravizusunto@vp.pl> wrote in message news:i3pvfg$lk7$1news.onet.pl...
On 09/08/2010 22:53, m4rkiz wrote:
Wg kalkulatorow z podkreconym prockiem i Sli na dwoch kartach 480 800W to byloby minimum.

te kalkulatory sa pisane tak samo jak rekomendacje na stronach producentow
kart graficznych, czyli na zapas i troche na oko

http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnampoZGSa/4way_SLI_GeForce_GTX_480_test/1

kupowanie z lekkim zapasem ma sens jezeli jest realne prawdopodobienstwo ze
kiedys sie cos konkretnego dolozy, ale dla platformy ktora na poczatku bedzie
brala mniej niz 200W w idle a 450W pod obciazeniem zasilacz 1250W to spora
przesada

gdybys mial ladowac upatrzony sprzet, tak w ramach hobby, to i owszem,
ale branie na szybko czegos na sile zeby potem dlugo lezalo niewykorzystane
to imho sredni pomysl

Data: 2010-08-10 17:37:40
Autor: raviz
Wybor zasilacza
On 10/08/2010 00:56, m4rkiz wrote:
[...]

Przejrzalem material z linka, dzieki za ciekawe i praktyczne informacje.
Tak jak napisales pod obciazeniem system bedzie pobieral ok 400W jednak
uzwgledniajac w przyszlosci druga karte 480 zasilacz bedzie musial obsluzyc ok 700W. Wiem, ze do 1200W stad jeszcze daleko. Jednak posiadajac 1200W zasilacz bedzie pracowal w polowie wydajnosci czyli bedzie chlodny, wentylator nie bedzie generowal dodatkowego halasu.
Biore pod uwage zakup czegos tanszego i slabszego np. Cooler Master Silent Pro Gold za 859zl i w tym wypadku roznica w cenie jest znaczaca, natomiast w przypadku Enermaxa roznica miedzy bodazje 900W a 1250W to 200zl wiec nie jest to kwota o ktora warto walczyc za wszelka cene.

Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza oczywiscie?

Pozdrawiam......Rafal

Data: 2010-08-10 17:46:01
Autor: raviz
Wybor zasilacza

Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos
trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza
oczywiscie?

Pozdrawiam......Rafal

PS
Jaki godny uwagi zasilaczz polecilibyscie do 1000W w cenie znaczaco nizszej niz 1200zl?

Data: 2010-08-10 18:02:04
Autor: zenek
Wybor zasilacza

Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos
trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza
oczywiscie?

Pozdrawiam......Rafal

Tracisz i to duzo bo cos kolo 500-600zl  jak dolozysz     drugie tyle to bedziesz mial PS3 do gier ktore pobiera 120W.

Data: 2010-08-10 19:48:04
Autor: Dawid
Wybor zasilacza
zenek pisze:

Tracisz i to duzo bo cos kolo 500-600zl  jak dolozysz    drugie tyle to bedziesz mial PS3 do gier ktore pobiera 120W.

Zeniu, a po co mu PS3 do tego o czym pisze?
Teraz juĹź PS3 jest dobre na wszystko?
Gdzie pisze, że chce grać?

Data: 2010-08-10 19:51:46
Autor: zenek
Wybor zasilacza
W dniu 2010-08-10 19:48, Dawid pisze:
zenek pisze:

[...]

A na chuj mu taka grafika i to w  3D?

W PS3 ma to wstandardzie  i to duzo taniej bez belkotu maltetingowqego i kW pradu.

Data: 2010-08-10 19:55:52
Autor: Dawid
Wybor zasilacza

[...]

Przeczytaj co to Vray, 3d to nie tylko gry, nie rĂłb z siebie ch..a :-)

Data: 2010-08-10 20:25:16
Autor: zenek
Wybor zasilacza
zenek pisze:

[...]

JAk dla mnie to Vray i tym podobne pierduty to bicz na frajerow ktorzy maja za duzo kasy.

Dymac frajerow !!!!!!!!!!

Data: 2010-08-10 20:29:13
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3s5i9$g25$1@news.onet.pl...
JAk dla mnie to Vray i tym podobne pierduty to bicz na frajerow ktorzy maja za duzo kasy.

Dymac frajerow !!!!!!!!!!

Jeżeli ma czekać kilka minut na wyświetlanie grafiki, bo nie chce być frajerem to chyba jesteś upośledzony.
Widziałem w efekcie vray i szczęka mi opadła (zestaw był ciut słabszy - tylko 8 GB ram)

Data: 2010-08-10 20:35:57
Autor: zenek
Wybor zasilacza
W dniu 2010-08-10 20:29, qwerty pisze:
[...]

To idioto trzeba bylo 30 lat temu zajrzec do kina w warszawie na film 3D bylo to duzo lepiej sfilmowane niz twoj zasrany awatar idioto.

Data: 2010-08-10 20:49:20
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3s66a$hqk$1@news.onet.pl...
To idioto trzeba bylo 30 lat temu zajrzec do kina w warszawie na film 3D bylo to duzo lepiej sfilmowane niz twoj zasrany awatar idioto.

PLONK. Kto mówi o filmach 3d? Dajesz wstyd dla innych mieszkańców zielonej góry.

Data: 2010-08-10 21:01:18
Autor: GLaF
Wybor zasilacza
Dnia Tue, 10 Aug 2010 20:35:57 +0200, zenek napisał(a):

[...]

Hehe, typowe dla gówniaży. Pokaż takiemu, że się myli, to zacznie ze złości
i frustracji obrzucać inwektywami.

--
GLaF

Data: 2010-08-10 21:03:27
Autor: zenek
Wybor zasilacza
W dniu 2010-08-10 21:01, GLaF pisze:
[...]

Ja sie nie myle bo zeby ogladac 30 lat temu w kinie 3D to trzeba miec co najmniej 40 lat i widziec duzo wiecej niz buraki ktorzy do zasilania PC chca podlaczyc Farelke i brendzlowac sie naklejkami na obudowie.

bez odbioru.

Data: 2010-08-10 18:03:50
Autor: m4rkiz
Wybor zasilacza
"raviz" <ravizusunto@vp.pl> wrote in message news:i3rrog$llq$1news.onet.pl...
Daj znac czy posiadajac 1250W i obciazenie na poziomie 200-400W cos trace? Wiekszy pobor pradu czy cokolwiek innego poza kosztem zasilacza oczywiscie?

te certyfikowane zasilacze zazwyczaj maja podobna sprawnosc dla obciazenia
20 i 100% i maksimum sprawnosci dla 50%, ale to dalej roznice raczej niewielkie

nie chce mi sie teraz przebijac przez ceny, ale w tym przypadku optymalna moc
zasilacza to 800W daje ci to mozliwosc odpalenia tych geforcow w sli a jednoczesnie do momentu kiedy je wlozysz bedziesz mial optymalny pobor pradu pod obciazeniem

tylko tak jak pisze - jak masz cos upatrzonego to to bierz, w koncu liczy sie zadowolony uzytkownik, a nie nadrukowane cyferki :)

Data: 2010-08-10 20:25:32
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "m4rkiz" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7b9ec$4c618707$5964bc96$16064@news.upc.ie...
[...]

Tylko, że zasilacz ma być też na 2 zestaw (który zostanie złożony w przyszłości).

Data: 2010-08-10 21:31:23
Autor: Irokez
Wybor zasilacza
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i3s5ho$23f$1news.task.gda.pl...
[...]

O ile tego doĹźyje
....w dobie robienia wszystkiego aby tylko do końca gwarancji działało.

--
Irokez

Data: 2010-08-10 22:36:55
Autor: MC
Wybor zasilacza
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:i3s9ef$rld$1news.onet.pl...
[...]

To bardzo trafna uwaga i podważająca sens kupowania zasilacza na wyrost. Zwłaszcza, że na każdy wat mocy nominalnej (nie używanej) jego część idzie na zasilanie samego zasilacza.

Data: 2010-08-10 22:45:52
Autor: zenek
Wybor zasilacza
"
To bardzo trafna uwaga i podważająca sens kupowania zasilacza na wyrost.
Zwłaszcza, że na każdy wat mocy nominalnej (nie używanej) jego część
idzie na zasilanie samego zasilacza.
"

Nie piszcie bzdur pokemony bo nie macie zielonego pojecia o czym piszecie.

Zasilanie zasilacza  qrwa mac czlowieku za taki debilny debilizm lecialbys na kopach za dzrzwi w mojej uczelni 30 lat temu .

Data: 2010-08-10 23:14:35
Autor: BQB
Wybor zasilacza
zenek pisze:
"
[...]

A jak to nazwie stratami to już będzie OK? Aby zasilacz działał, musi być zasilany :P
A tak właściwie, to transformator napięcia, zwany inaczej przetwornicą.

Data: 2010-08-10 23:46:43
Autor: MC
Wybor zasilacza
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości news:i3sdpt$8tu$1news.onet.pl...
"
[...]

Geniuszu, marnujesz się na tej grupie. Zajmij się jakimś genialnym wynalazkiem a nam zostaw nasze pokemońskie bzdurzenie.

Zasilanie zasilacza  qrwa mac czlowieku za taki debilny debilizm lecialbys na kopach za dzrzwi w mojej uczelni 30 lat temu .

Jaki masz IQ?

Data: 2010-08-11 07:43:18
Autor: RadoslawF
Wybor zasilacza
Dnia 2010-08-10 23:46, Użytkownik MC napisał:

[...]

Na tyle mały aby pomyśleć że ktoś uwierzy w te jego kontakty
z uczelnia 30 lat temu.

Pozdrawiam

Data: 2010-08-12 09:31:19
Autor: Artur\(m\)
Wybor zasilacza

[...]

Boźe Jedyny broń przed takimi "uczelniami" z takini "nauczycielani"
Po zachowaniu widać, że miałeś jak ulał, inklinacje "socjalistycznno-komunistyczne"

Data: 2010-08-10 23:22:16
Autor: GLaF
Wybor zasilacza
Dnia Tue, 10 Aug 2010 22:36:55 +0200, MC napisał(a):

Zwłaszcza, że na każdy wat mocy nominalnej (nie używanej) jego część idzie na zasilanie samego zasilacza.

Na ogół zasilacze mają największą sprawność przy ok. 50 % obciążenia, która
mocno spada poniżej 20 %.
--
GLaF

Data: 2010-08-10 23:31:34
Autor: zenek
Wybor zasilacza
W dniu 2010-08-10 23:22, GLaF pisze:
[...]

Musialbys jheszcze zdefiniowac sprawnosc w tym wypadku .

Data: 2010-08-10 23:58:53
Autor: GLaF
Wybor zasilacza
Dnia Tue, 10 Aug 2010 23:31:34 +0200, zenek napisał(a):

[...]

Nic tu nie wymaga dodefiniowania.

--
GLaF

Data: 2010-08-11 09:06:58
Autor: zenek
Wybor zasilacza
W dniu 2010-08-10 23:58, GLaF pisze:
[...]

Obawiam sie ze wymaga

Data: 2010-08-11 17:41:17
Autor: BQB
Wybor zasilacza
zenek pisze:
[...]

Nie było 30 lat temu na uczelni? Dziwne, mnie tego uczyli już w podstawówce na fizyce. Ale dokształć się:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Sprawno%C5%9B%C4%87

Data: 2010-08-11 19:11:06
Autor: zenek
Wybor zasilacza
W dniu 2010-08-11 17:41, BQB pisze:
zenek pisze:
[...]

Pozwole sobieuzupelnic:
"
Jednym z parametrów zasilacza jest jego sprawność energetyczna. Sprawność to stosunek mocy zasilacza oddawanej na jego wyjściu, do mocy pobranej z sieci energetycznej. Różnica między mocą pobraną, a oddawaną jest emitowana w postaci ciepła i promieniowania elektromagnetycznego[2]. Sprawność wyraża się typowo w procentach. Im wyższa sprawność tym mniejsze straty energii w zasilaczu. Zasilacze o wysokiej sprawności wydzielają mniej ciepła, dzięki czemu można w nich montować wentylatory o mniejszej wydajności lub pasywne chłodzenie.

Sprawność zasilaczy zależy od obciążenia zasilacza, osiągając najmniejszą sprawność dla małego i bardzo dużego obciążenia i waha się w tej chwili pomiędzy 40%, a 85%.[2]. W celu poprawy sprawności zasilaczy komputerowych wprowadzono serię certyfikatów 80 PLUS, które gwarantują sprawność zasilacza przekraczającą 80%[3]."

Jednak jak mozna       mowic o sprawnosci jak zaden producent nie podaje tego parametru a jedynie wartosci max wyjsciowe czyli prad i napiecie.

Data: 2010-08-11 19:26:01
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3ulj6$7u9$1@news.onet.pl...
Jednak jak mozna       mowic o sprawnosci jak zaden producent nie podaje tego parametru a jedynie wartosci max wyjsciowe czyli prad i napiecie.

Niektórzy producenci podają.

Data: 2010-08-11 19:55:39
Autor: Mariusz Kruk
Wybor zasilacza
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "zenek"
Jednak jak mozna mowic o sprawnosci jak zaden producent nie podaje
tego parametru a jedynie wartosci max wyjsciowe czyli prad i napiecie.
Niektórzy producenci podają.
Podaj choc jednego.

Chieftec.
http://www.chieftec.com/products.html
Kliknij sobie na którąkolwiek serię zasilaczy.
Od 70%, do 85%.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-11 20:03:48
Autor: Irokez
Wybor zasilacza
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości news:i3unsm$dsv$1news.onet.pl...
[...]

Jeden
http://www.fsp-power.ru/english/1_product/1_list.asp?mainid=1&fid=176

więcej nie wklejam bo co będę śmiecił

--
Irokez

Data: 2010-08-11 20:10:09
Autor: Irokez
Wybor zasilacza
[...]

O a tu sobie pooglądaj również charakterystyki
http://www.enermax.pl/produkte/netzteile/pro87plus.html

ignorancja  u nauczyciela? Bo niedoinformowanie to jeszcze... świat idzie do przodu. Ale żeby za swoją niewiedzę besztać ludzi?
dobrze, że na takiego nie trafiłem

--
Irokez

Data: 2010-08-11 21:27:35
Autor: zenek
Wybor zasilacza
W dniu 2010-08-11 20:10, Irokez pisze:
[...]

Jednak jestescie banda idiotow.

Bez idbioru.

Data: 2010-08-11 22:11:43
Autor: marfi
Wybor zasilacza
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości news:i3utj4$v04$1news.onet.pl...

Jednak jestescie banda idiotow.

Zenek, spokojnie... różowe tabletki wieczorem, zielone rano a w południe bułeczka w kroplówce.

--
marfi

Data: 2010-08-11 20:50:56
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3unsm$dsv$1@news.onet.pl...
Podaj choc jednego.

http://www.corsair.com/

Data: 2010-08-11 21:22:54
Autor: raviz
Wybor zasilacza
On 11/08/2010 20:50, qwerty wrote:
Użytkownik "zenek" <zenek@op.pl> napisał w wiadomości grup
Podaj choc jednego.

http://www.corsair.com/

Panowie, wydajnosc to jedna sprawa, ale 14W poboru pradu przy wylaczonym komputerze to dla mnie jest porazka:
file:///G:/Sprzet/Zestaw%20komputerowy/Zasilacze/26990-9-way-850w-power-supply-roundup-16.html
Strona pokazuje tez wyniki testu wydajnosci.

Data: 2010-08-11 22:00:32
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3utar$tl0$1@news.onet.pl...
[...]

Dla mnie porażka to twoja inteligencja.

Data: 2010-08-11 22:41:57
Autor: GLaF
Wybor zasilacza
Dnia Wed, 11 Aug 2010 22:00:32 +0200, qwerty napisał(a):

file:///G:/Sprzet/Zestaw%20komputerowy/Zasilacze/26990-9-way-850w-power-supply-roundup-16.html
Strona pokazuje tez wyniki testu wydajnosci.

Dla mnie porażka to twoja inteligencja.

Bez przesady. Każdemu może się zdarzyć, że nie spojrzy co przekleja z okna
adresu. A przez takie komentarze jest niepotrzebne obrzucanie się błotem.
Porażkę w tym wątku reprezentuje zenek, który miał szansę wyjść z twarzą,
ale woli iść w zaparte i robić z siebie pośmiewisko.

--
GLaF

Data: 2010-08-11 23:45:24
Autor: raviz
Wybor zasilacza
On 11/08/2010 22:00, qwerty wrote:

Dla mnie porażka to twoja inteligencja.

To niesamowite jak powszechne obecnie jest chamstwo...
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/26990-9-way-850w-power-supply-roundup-16.html

Data: 2010-08-12 07:38:11
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3v5m1$khs$1@news.onet.pl...
To niesamowite jak powszechne obecnie jest chamstwo...

Ty jesteś chamski.

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews/26990-9-way-850w-power-supply-roundup-16.html

No i? Nic z niego nie wynika. Jeżeli w czasie pomiarów nie było nic podłączone (usb bierze energię, gdy komputer jest wyłączony) to po prostu mają większe straty jałowe. Przy obciążeniu można je pominąć.

Data: 2010-08-12 09:46:24
Autor: Artur\(m\)
Wybor zasilacza

Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i401b4$chf$1news.task.gda.pl...
Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i3v5m1$khs$1@news.onet.pl...
To niesamowite jak powszechne obecnie jest chamstwo...

Ty jesteś chamski.

Musisz mieć jakieś osobiste, poważne kłopoty,
bo  to tłumaczyłoby Twój prostacki odruch.
Jak za dzień, dwa wrócisz do tego wątku
przeprosisz, to będzie OK.

Bo gdybyś tych problemów nie miał, w swojej
inteligentnej przecież głowie znalazłbyś parę innych słów
które oddałyby "stan Twojego ducha", a i inni nie musieliby
zastanawiać się-
"Cham, czy tylko tak mu się wyrwało"

Artur(m)

Data: 2010-08-12 09:59:44
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "Artur(m)" <musicm@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i408sk$1u63$1@sabat.tu.kielce.pl...
[...]

Fakt, mój błąd. To zenek określił, że jesteśmy banda idiotów (nie jak cytowałem ravez).

Data: 2010-08-12 18:06:23
Autor: raviz
Wybor zasilacza
On 12/08/2010 07:38, qwerty wrote:
Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości grup
To niesamowite jak powszechne obecnie jest chamstwo...

Ty jesteś chamski.

Wiesz, gdy ktos wrzuca zlego linka nie komentuje tego, ze "inteligencja tej osoby to porazka". Wg mnie swiadczy to wyraznie o inteligencji a przede wszystkim kulturze osoby zamieszczajacej taki komentarz.

[...]

Pewnie, ze zawsze pojawia sie jakies odbiorniki choc pobor 4W w wypadku niektorych zasilaczy pokazuje ze 10W w innych urzadzeniach to para w gwizdek. Poza tym wiekszosc komputerow nie pracuje dzien i noc wiec kiedy uzytkownikowi wydaje sie, ze wszystko wylaczyl chcac nie chcac nadal traci 4-14W

Data: 2010-08-12 19:07:42
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i4165v$u2i$1@news.onet.pl...
Pewnie, ze zawsze pojawia sie jakies odbiorniki choc pobor 4W w wypadku niektorych zasilaczy pokazuje ze 10W w innych urzadzeniach to para w gwizdek.

Tylko w stanie jałowym. W obciążeniu jest zupełnie inaczej.

Poza tym wiekszosc komputerow nie pracuje dzien i noc wiec kiedy uzytkownikowi wydaje sie, ze wszystko wylaczyl chcac nie chcac nadal traci 4-14W

Każdy normalny korzysta z listwy.

Data: 2010-08-14 00:29:57
Autor: m4rkiz
Wybor zasilacza
"qwerty" <qwerty01@poczta.fm> wrote in message news:i419ns$vkg$1news.task.gda.pl...
Poza tym wiekszosc komputerow nie pracuje dzien i noc wiec kiedy uzytkownikowi wydaje sie, ze wszystko wylaczyl chcac nie chcac nadal traci 4-14W

Każdy normalny korzysta z listwy.

poniewaz bo?
wisi mi te kilka watow w czuwaniu, a wlaczanie i wylaczanie z sieci to prosty
sposob na ubicie sprzetu

Data: 2010-08-14 07:17:00
Autor: qwerty
Wybor zasilacza
Użytkownik "m4rkiz" <aa@bb.cpl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a9044$4c65d5ef$5964bc96$23160@news.upc.ie...
poniewaz bo?
wisi mi te kilka watow w czuwaniu, a wlaczanie i wylaczanie z sieci to prosty
sposob na ubicie sprzetu

Włączanie / wyłączanie zasilania nie ubija. Dopiero uruchomienie sprzętu.

Data: 2010-08-14 11:15:32
Autor: Irokez
Wybor zasilacza
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i458rc$lij$1news.task.gda.pl...
[...]

No właśnie.. tak niezupełnie.
Włączenie zasilania do zasilacza PC powoduje uruchomienie części zasilacza odpowiedzialnego za napięcie StadBy. Jednak jest to niskoprądowe w stosunku do reszty.

Ja wyłaczam listwą.
W moim Modecom 300GTX po 7 latach wymieniłem 4 spuchniete kondensatory. Objawem był nagły restart windowsa 1 do 3 razy po porannym uruchomieniu.

Z kolei wczoraj wyciągnąłem po 2 i pół roku pracy 24h/24h (może z 5 razy w roku wyłaczany na chwilę jak elektrownia nawaliła) martwy zasilacz Fortron FSP350-60 (cośtam). Umarł. Nie działa. Przez wielkie kratki wentylatora widać chyba prawie wszystkie kondensatory z brzuszkami na wieczku.

A Modecom to taki badziew miał niby być...

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2010-08-11 22:37:19
Autor: GLaF
Wybor zasilacza
Dnia Wed, 11 Aug 2010 19:11:06 +0200, zenek napisał(a):

[...]

Coś dodefiniowałeś? Bo to co tu wkleiłeś to "oczywista oczywistość". Twoje
obawy były nieuzasadnione.

Jednak jak mozna       mowic o sprawnosci jak zaden producent nie podaje tego parametru a jedynie wartosci max wyjsciowe czyli prad i napiecie.

Są publicznie dostępne wyniki pomiarów sprawności dla KAŻDEGO zasilacza z
certyfikatem 80 PLUS.

--
GLaF

Data: 2010-08-10 00:54:49
Autor: Grzegorz Prędki
Wybor zasilacza

[...]

Po pierwsze sadzimy, ze te kalkulatory troche klamia :) To co on CI pokazal to moc szczytowa w momencie gdy wszytskie podzespoly dzialaja na 100% mocy - raczej nie do osiagniecia w normlanych warunkach. Po drugie pare lat temu zaczela sie moda na coraz mocniejsze PSU a producenci reszty sprzetu ida w kierunku ograniczania zuzycia energii. Mozesz oczywiscie kupic co zechcesz tylko moim zdaniem szkoda kasy.

Data: 2010-08-11 02:00:39
Autor: Feromon
Wybor zasilacza

Użytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisał w wiadomości news:i3ov3k$ds$1news.onet.pl...
Witam
Musze wybrac miedzy tymi oto zasilaczami:

 Caly czas niedostepny w PL i niewiadomo kiedy bedzie

Masz problem pomiędzy DOSTĘPNYM a NIEDOSTĘPNYM?
Postąp tak jakbyś wybierał pomiędzy kobietami.
Bo dla kompa to şadna róşnica chyba...

Trzeba kurwa mieć 50 lat żeby to zrozumieć...
Pozdrawiam

Feromon

Data: 2010-08-11 02:29:07
Autor: raviz
Wybor zasilacza
Data: 2010-08-11 14:03:05
Autor: raviz
Wybor zasilacza
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi odnosnie zasilacza. Odnosnie zdecydowalem sie na OCZ Z-Series 850W Modular
Pozdrawiam

Wybor zasilacza