Wyborcza to biuletyn rządu

Data: 2014-05-08 17:40:24
Autor: u2
Wyborcza to biuletyn rządu

Choć do niedawna o relacjach Leszka Millera z Adamem Michnikiem mówiono wyłącznie w samych superlatywach, od pewnego czasu lider SLD coraz częściej nie szczędzi słów ostrej krytyki pod adresem redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”. Dzisiaj nazwał gazetę z ulicy Czerskiej: biuletynem Rady Ministrów.

W wydanej przed rokiem książce „Anatomia Siły” Leszek Miller opisuje swoje relacje i kontakty z Adamem Michnikiem podkreślając, jak wielki był ich wpływ na ówczesne media i politykę:

- W kręgach kierowniczych Sojuszu, nie wyłączając mnie, spotkanie z Michnikiem było uważane za nobilitację. (…) To nie było tak, że każdy mógł się spotkać z Michnikiem. Trzech, czterech ludzi się spotykało, a reszta patrzyła z zawiścią. Jego zdanie się szanowało.  (...) Programowo ani ideowo niewiele nas różniło. To był trójkąt wewnętrznie zrównoważony.  (...) Kwaśniewski i ja mieliśmy realną władzę polityczną. Natomiast Michnik miał rząd dusz w środowiskach opiniotwórczych – wspomina w książce Leszek Miller.

Teraz szef SLD o środowisku „Gazety Wyborczej” wypowiada się w zupełnie innym tonie. Pytany o często poruszany na łamach gazety Michnika temat tajnych baz CIA w Polsce, Leszek Miller na antenie TOK FM stwierdził, że „Wyborczej” stara się nie czytać, bo to tuba rządu.

- Staram się „Gazety Wyborczej” nie czytać. Bo wydaje mi się, że to jest biuletyn rady ministrów, bardzo stronniczy z resztą. (...) Mam wrażenie że głównym zadaniem „Gazety Wyborczej” jest stawanie w obronie rządu i premiera za wszelką cenę i pokazywanie, że nie ma dla tego rządu żadnej alternatywy - oświadczył Miller

http://niezalezna.pl/54624-miller-z-michnikiem-na-wojennej-sciezce-wyborcza-biuletyn-rzadu
--
Generał Skalski o żydach w UB :
http://www.youtube.com/watch?v=ScSz0xY5W88

[...]