Wybory bez pieczatki

Data: 2020-06-30 22:20:52
Autor: PiotRek
Wybory bez pieczatki
W dniu 2020-06-29 o 20:52, J.F. pisze:
https://wiadomosci.radiozet.pl/Polityka/Wybory-prezydenckie-2020/Wybory-2020.-Jak-glosowac-Brak-czerwonej-pieczeci-i-niewazne-glosy-w-Zakopanem ''W Zakopanem, na Chramcówkach KO nr 7 ludzie głosowali na kartach bez czerwonej pieczęci. "

https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/protokol/705769

No - 17 kart niewaznych sie trafilo.

Dla porownania inna komisja - zero kart niewaznych
https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/protokol/705780

Patrze dla porownania we Wroclawiu
https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/protokol/697972
https://wybory.gov.pl/prezydent20200628/pl/wyniki/1/protokol/697973

W jednej 0, w drugiej 3.

A to sasiednie komisje, w jednej szkole.

Przeoczenie komisji ?
Kartki sie skleily ? Chyba nie powinny, bo je licza przed wyborami ... i stempluja.
Celowe  dzialanie ?

Oj tam, od razu celowe (jaki cel miałoby takie działanie?) Komisja liczy karty dzień wcześniej, a stempluje w dniu głosowania. Naprawdę karty mogły się skleić. Poza tym - ktoś mógł wrzucić kserówkę, a oryginał sobie zabrać na pamiątkę (wiem, mało prawdopodobne).

--
P.

Data: 2020-07-01 13:25:09
Autor: J.F.
Wybory bez pieczatki
Użytkownik "PiotRek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5efb9ea0$0$17361$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No ba - zwiekszenie szans swojego kandydata.

Komisja liczy karty dzień wcześniej, a stempluje w dniu głosowania. Naprawdę karty mogły się skleić.

Mogly. Ale czemu w jednej komisji skleilo sie 17, a w innych nic ?

A przy stemplowaniu nie licza ?

Poza tym - ktoś mógł wrzucić kserówkę, a oryginał sobie zabrać na pamiątkę (wiem, mało prawdopodobne).

Malo prawdopodobne, bo musialby wyjsc z karta, zrobic ksero, wejsc z powrotem, wrzucic do urny ... a tu wyjatkowo w tym roku kolejka z maseczkami ...

Poza tym na ksero byloby odbicie czerwonej pieczatki (*), a wyglada na to, ze nie bylo.
Czyli ksero ktos musial zrobic wczesniej, czlonek komisji znaczy ie  - a przeciez wszystkie karty liczone :-)

No - moze np drukarz w drukarni ...

(*) i juz widac, ze czerwona/kolorowa pieczatka do dobry pomysl, choc sa i ksera kolorowe ...

J.

Data: 2020-07-06 11:10:05
Autor: Tomasz Kaczanowski
Wybory bez pieczatki
W dniu 01-07-2020 o 13:25, J.F. pisze:
[...]

Nie wiem, jak obecnie, ale dawniej nie stemplowało się wszystkich, tylko część, jakby zaszła potrzeba stemplowało się kolejne.  Ktoś może wziął nie z tej kupki, jak zauważył błąd, to zmienił karty. Ale to oznacza, że w komisji był bałagan, jeśli ktos wziął niewłaściwe karty.

--
http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2020-07-07 00:20:37
Autor: Animka
Wybory bez pieczatki
W dniu 2020-07-06 o 11:10, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Stemplowano wszystkie karty. Tak trzeba było.
Teraz byłopo jednej karcie, więc z niby jakij kupki miał wziąć.

--
animka

Data: 2020-07-07 07:41:42
Autor: Tomasz Kaczanowski
Wybory bez pieczatki
W dniu 07-07-2020 o 00:20, Animka pisze:
[...]

Ja byłem dawno w komisji, wtedy nie kazano nam stemplować wszystkich, tyle, że osobno rozliczało się karty ostemplowane i nieostemplowane.
Nie wiem jak jest teraz, jak napisałem, do komisji wkręciłem sie wiele lat temu z ciekawości, poprosiłem kolegę, który aktywnie działał w jednej partii i za to, że pomogłem w rozklejaniu plakatów wtedy mnie wkręcił. Ciekawe doświadczenie. Jak napisałem, nie wiem jakie przepisy obowiązują obecnie - wtedy nie stemplowało się wszystkich kart, które się otrzymało.
--

http://kaczus.zrzeda.pl

Data: 2020-07-08 15:45:08
Autor: Animka
Wybory bez pieczatki
W dniu 2020-07-07 o 07:41, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Zwracane niewykorzystane karty też musiały być ostemplowane przez komisję. Teraz może jest inaczej. Ze 3 razy ostatnio nie brałam juz udziału w tych "szopkach".

--
animka

Wybory bez pieczatki