Wybory sposób głosowania

Data: 2014-11-27 20:38:48
Autor: fifak
Wybory sposób głosowania
Czy taki głos będzie ważny?

LISTA DO GŁOSOWANIA:

[ ] Kandydat JAN PISOWSKI
[ ] Kandydat LEON PEOWSKI

ja postawię X przy jednym kandydacie

oraz niżej napiszę:
ODDAŁEM WAŝNY GŁOS NA KANDYDATA JAN PISOWSKI
albo
ODDAŁEM WAŝNY GŁOS NA KANDYDATA LEON PEOWSKI

Bo usłyszałem gdzieś od znajomych że można tak napisać...

Data: 2014-11-27 14:03:03
Autor: Marek Wisniewski
Wybory sposób głosowania
W dniu czwartek, 27 listopada 2014 20:38:48 UTC+1 użytkownik fifak napisał:
Czy taki głos będzie ważny?

LISTA DO GŁOSOWANIA:

[ ] Kandydat JAN PISOWSKI
[ ] Kandydat LEON PEOWSKI

ja postawię X przy jednym kandydacie

oraz niżej napiszę:
ODDAŁEM WAŻNY GŁOS NA KANDYDATA JAN PISOWSKI
albo
ODDAŁEM WAŻNY GŁOS NA KANDYDATA LEON PEOWSKI

Bo usłyszałem gdzieś od znajomych że można tak napisać...

Bedzie wazny

Data: 2014-11-30 05:52:29
Autor: poszukiwacz
Wybory sposób głosowania
Marek Wisniewski wrote:
[...]

I jeszcze filmowac cały czas kartę do głosowania aż do chwili wrzucenia jej do urny.

Data: 2014-11-30 15:42:33
Autor: animka
Wybory sposób głosowania
W dniu 2014-11-30 05:52, poszukiwacz pisze:
Marek Wisniewski wrote:
[...]

Przecież nikt nie będzie wyciągał z piwnicy worka z głosami i szukał jakiegoś jednego głosu.

--
animka

Data: 2014-11-27 21:16:34
Autor: Borys Pogoreło
Wybory sposób głosowania
Dnia Thu, 27 Nov 2014 20:38:48 +0100, fifak napisał(a):

(...)
[...]

Oczywiście, będzie ważny. Dopiski nie mają znaczenia dla ważności głosu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-11-27 21:39:50
Autor: Tom N
Wybory sposób głosowania
Borys Pogoreło w <news:1xd87iyvgblce.ozqh0hpfpav7.dlg40tude.net>:

[...]

No chyba, że będzie to np. wyglądało tak:

    [X] Kandydat JAN PISOWSKI
ODDA[Ł] Kandydat LEON PEOWSKI
EM --
'Tom N'

Data: 2014-11-28 00:12:22
Autor: Borys Pogoreło
Wybory sposób głosowania
Dnia Thu, 27 Nov 2014 21:39:50 +0100, Tom N napisał(a):

[...]

Bez przesady, wiadomo o co pytającemu chodzi. Choć i tak nie będzie mieć
żadnej możliwości zweryfikowania poprawnego zliczenia głosu i udowodnienia,
że zaznaczył tylko jedną kratkę i to przy nazwisku wpisanym poniżej. Chyba,
że nagra cały przebieg oddania głosu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2014-11-28 07:18:50
Autor: Alek
Wybory sposób głosowania
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał
[...]

Ale jeśli niewidzialna ręka dostawi X w drugiej kratce to nie będzie ważny.
Uzasadnienie to samo.

Data: 2014-11-28 08:30:10
Autor: Marek
Wybory sposób głosowania
On Thu, 27 Nov 2014 21:16:34 +0100, Borys Pogoreło<borys@pl.edu.leszno> wrote:
Oczywiście, będzie ważny. Dopiski nie mają znaczenia dla ważności
głosu.

Ja bym nie robił dopisków ale zrobił fotkę polaroidem tej gartce po postawieniu krzyżyka i załączył foto do karty, jako dowód jej ważności.

--
Marek

Data: 2014-11-28 11:27:28
Autor: Marek
Wybory sposób głosowania

Użytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisał w wiadomości news:almarsoft.7963152378711254909news.icm.edu.pl...
[...]

...a potem dopisał drugi krzyżyk :P

--
Pzdr.
Marek

Data: 2014-11-29 07:45:17
Autor: Marek
Wybory sposób głosowania
On Fri, 28 Nov 2014 11:27:28 +0100, "Marek" <trele@fele.kuku.pl> wrote:
..a potem dopisał drugi krzyżyk :P

Nie, no trzeba mieć drugie zdjęcie w domu, aby był dowód na fałszerstwo wyborcze.

--
Marek

Data: 2014-11-29 09:29:44
Autor: Gotfryd Smolik news
Wybory sposób głosowania
On Sat, 29 Nov 2014, Marek wrote:

On Fri, 28 Nov 2014 11:27:28 +0100, "Marek" <trele@fele.kuku.pl> wrote:
..a potem dopisał drugi krzyżyk :P

Nie, no trzeba mieć drugie zdjęcie w domu, aby był dowód na fałszerstwo
wyborcze.

  Jakie "drugie zdjęcie" i jak ma ono zapobiegać temu, aby to *głosujący*
nie dostawił kolejnych krzyżyków (dla ustalenia uwagi: innym długopisem
:P) już *po* zrobieniu zdjęcia?

  Pomijam pytanie o legalność takiego zdjęcia (wszak narusza jedną
z zasad głosowania, mianowicie tajność).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-11-29 11:01:55
Autor: Tom N
Wybory sposób głosowania
Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1411290926590.2688quad>:

  Pomijam pytanie o legalność takiego zdjęcia (wszak narusza jedną
z zasad głosowania, mianowicie tajność).

W jaki sposób zdjęcie narusza? Czy może fotografujący narusza? Wychodzi, że
proponujesz, żeby krzyżyki stawiać z zawiązanymi oczami (niewidomi nie muszą
zawiązywać, ale nakładek nie mogą używać), bo inaczej zobaczysz przy kim
krzyżyk postawiłeś...

No i jaka jest kara za sfotografowanie karty wyborczej, którą się właśnie
wypełniło?

--
'Tom N'

Data: 2014-11-29 11:49:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Wybory sposób głosowania
On Sat, 29 Nov 2014, 75.141129@84.110155.invalid wrote:

Gotfryd Smolik news

  Pomijam pytanie o legalność takiego zdjęcia (wszak narusza jedną
z zasad głosowania, mianowicie tajność).

W jaki sposób zdjęcie narusza?

  Może posłużyć do skonstruowania "sprzedaży głosów".
  Tajność ma na celu uniemożliwienie sprawdzenia jak konkretny
obywatel głosował.
  Tym samym kiełbasa wyborcza jest inwestowana w ciemno, bo wezmą,
zagłosują na kogo innego i nie ma jak się odgryźć ;)

Czy może fotografujący narusza?

  Tak, to było uproszczenie.

Wychodzi, że proponujesz, żeby krzyżyki stawiać z zawiązanymi oczami

  Nie.
  Idzie o brak dowodu.
  Na zdjęciu można żądać jakiejś "cechy charakterystycznej"
(tak aby to samo zdjęcie nie posłużyło do uwiarygodnienia 10000 głosów :>)
i powoli otworzy się metoda na realne kupowanie głosów.
BTW: w sumie jest to jedyna przyczyna przeciwwskazania do głosowania
"przez internet".

No i jaka jest kara za sfotografowanie karty wyborczej, którą się właśnie
wypełniło?

  Jakbym wiedział, to bym nie pomijał pytania ;>

  Faktem jest, że przepis dotyczy przypadku "wbrew jego woli", ewentualna
sankcja musiałaby więc wynikać ze "środka nacisku" który służy do
zapoznania się z głosem (np.obietnica "dania pracy" lub przeciwnie).

pzdr, Gotfryd

Wybory sposób głosowania