Wybrany numer a zmiana operatora

Data: 2009-03-17 00:50:35
Autor: SDD
Wybrany numer a zmiana operatora
Witam

Mam pytanie - czy ktos z Was testowal, co sie technicznie dzieje w roznych sieciach, gdy masz wpisany jakis numer X w usludze typu "Swojaki" "Z przyjacielem" itp. i w pewenym momencie numer ten zostaje przenoszony doinnego operatora.
Co sie dzieje?
Czy znika on z listy?
Czy pozostaje na liscie (co skutkuje naliczaniem oplaty o il etakowa w danej ofercie wystepuje) ale nie dziala?
Czy jeszcze cos innego?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-17 09:28:16
Autor: marcinm
Wybrany numer a zmiana operatora
Jeśli zmieniasz operatora, zmieniają się zasady.
Inny operator nie ma "Swojaków".
Tak samo jak ktoś kto był w twojej sieci i przeszedł do innej z zachowaniem numeru, a ty masz taniej na numery w sieci....
ale już nie do niego, chociaż numer wygląda jak z twojej sieci.

Pozdrawiam
MarcinM

Data: 2009-03-17 10:45:26
Autor: SDD

Użytkownik "marcinm" <median@none.wp.pl> napisał w wiadomości news:gpnn0q$lk6$1achot.icm.edu.pl...
[...]

Nie o to kuzwa mac pytam! Nie jestem idiota, by pytac o tak oczywiste rzeczy.
Zalozmy, z emam numer w Plusie. Szwagier Kazek tez ma w Plusie.
Mam szwagra Kazka w Swojakach. Szwagier Kazek - *nie ja* - przechodzi do Playa/Ery/Orange (innych) co sie dzieje z *jego* numerem wpisanym w *moich* Swojakach?

Czy teraz moje pytanie jest jasne?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-17 10:52:37
Autor: Jakub Danecki
SDD wrote:
[...]

Wszystkio zależy od sposobu zapisania w kodzie tego fragmentu
obsługującego taryfę. Z tego co zauważyłem w takim Orange POP 3po3, to
numer z listy nie zniknie, bo jej zawartość (przynależność do operatorów)
jest weryfikowana tylko w momencie płacenia za usługę. Tutaj w najgorszym
przypadku OP straci najwyżej miesiąc opłat, więc nie jest dla niego tak
źle.
Podejrzewam, że przez pewną część okresu rozliczeniowego osoba będzie
rozliczana jak dawniej (promocyjnie) ale okresowo odbywa się weryfikacja,
do jakiego operatora należy "rozmówca" - w przypadku prepaid (bo
sprawdzanie online przy kazdym połączeniu jest po prostu niemożliwe, bo
to trwałoby zbyt długo, a kasa z konta musi zejść natentychmiast). W Abo
tego problemu nie ma, weryfikacja może byc wykonana przed wydrukowaniem
faktury po prostu, al o nawet rozliczona później (mają na to przecież 24
miesiące zgodnie z KC i PT).

rgrds,
Jakub

Data: 2009-03-17 13:16:45
Autor: SDD

Użytkownik "Jakub Danecki" <jak_wytnijto@danecki.net> napisał w wiadomości news:gpnvdk$jib$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dzieki :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-17 14:57:27
Autor: ąćęłńóśźż
Wybrany numer a zmiana operatora
W plusie zniknie z listy dokładnie w chwili deaktywacji w "starej" sieci.
JaC

-- -- -

Z tego co zauważyłem w takim Orange POP 3po3, to numer z listy nie zniknie, bo jej zawartość jest weryfikowana tylko w momencie płacenia za usługę.

Data: 2009-03-17 11:04:52
Autor: SDD
Wybrany numer a zmiana operatora
Witam

Mam pytanie - czy ktos z Was testowal, co sie technicznie dzieje w roznych sieciach, gdy masz wpisany jakis numer X w usludze typu "Swojaki" "Z
                            ^^^^^^^^^^^^^^^
przyjacielem" itp. i w pewnym momencie numer ten zostaje przenoszony
                                               ^^^
do innego operatora.

Przeciez kurde logicznie zadalem pytanie. Skad tak absurdalna odpowiedz?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-17 14:55:51
Autor: ąćęłńóśźż
Wybrany numer a zmiana operatora
Dostajesz SMS-a, że przeniesiony do innego opa i znika z listy (przynajmniej znika za friko).
JaC

-- -- -

Czy znika on z listy?

Wybrany numer a zmiana operatora