Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?

Data: 2010-07-03 17:13:53
Autor: Katanka
Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
Katanka wrote:
Ale jaja. Dziś na myjce zauważyłem dziwne wybrzuszenie opony z przodu
po prawej stronie. Wygląda to mało ciekawie, opona w tym miejscu jest
miękka. Na feldze było lekkie czarne ptzytarcie (może ja albo żona
zawadziliśmy o jakis krawężnik?). ale nie o to chodzi ... czy jazda z
taka opona jest bezpieczna?

Dodam, że opona to 235x40/R18 jesli to ma jakiekolwiek znaczenie.

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-07-03 17:17:55
Autor: Piotr
Użytkownik "Katanka" <katanka24@interia.pl> napisał w wiadomości news:i0nk3j$ilr$1inews.gazeta.pl...
Katanka wrote:
[...]

zdecydowanie nie ( przy wiekszych prędkościach), podjechałbym do dobrego wulkanizatora żeby stwierdzic co sie stało, mogły popękać w tym miejscu wzmocnienia
p.

Data: 2010-07-03 17:24:04
Autor: Katanka
Piotr wrote:

[...]

No to we wtorek podskoczę do ASO. Pytania dwa - czy uznaja w ramach reklamacji? Czy przy jednej oponie do wymiany z przodu (opona ma rok) trzeba będzie wymieniać drugą z przodu? Logika podpowiada, że warto wymienić obie, aby było po równo bieżnika.

Data: 2010-07-03 16:46:51
Autor: to
Katanka wrote:

[...]

To zależy ile tego bieżnika już zużyłeś... jeśli niewiele, to możesz kupić jedną i dać tą parę na tył, a te z tyłu przełożyć na przód. Chociaż z drugiej strony nie wiem czy jest sens robić takie oszczędności, w końcu to nie jest stary poldon.

Data: 2010-07-03 17:25:42
Autor: DoQ
Katanka pisze:

[...]

ATSD musiales nieźle przyrżnąć, nie wierze że w takiej oponie kordy same pękają.
Zdarzało mi się mocno przywalic 225/45/17 Y, skrzywic felgę a opona pozostawała cała :)

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2010-07-03 17:29:18
Autor: Katanka
DoQ wrote:
Katanka pisze:

[...]

No i sprawa się wyjaśniła :) Żonka powiedziała, że około tydzień temu jak jechała do Oświęcicmia to były roboty drogowe. Zrywali asfalt i były takie płaty zeerwanego asfaltu z ostrymi krawędziami. Były po prawej stronie, natomiast jeden płat był na środku i gdy chciała ominąć, to w niego wjechała. Jechała około 120lm/h i mówiła, że jak tak przypierdoliło, że myślała, że auto się połamało.

Czyli ja jechałem 240km/h z tym balonem! Opierdoliłem ją, bo gdyby mi powiedziała, że tak grzmotnęła to bym sobie od razu oponę i felgę pooglądał, a mogłem się zabić wczoraj. Ech ... baby :(

Data: 2010-07-03 17:31:03
Autor: DoQ
Katanka pisze:

Czyli ja jechałem 240km/h z tym balonem! Opierdoliłem ją, bo gdyby mi powiedziała, że tak grzmotnęła to bym sobie od razu oponę i felgę pooglądał, a mogłem się zabić wczoraj. Ech ... baby :(

Tak czułem :)
Ja w ostatnio w takich warunkach skrzywilem tylko felgę.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-03 17:33:13
Autor: Katanka
DoQ wrote:
Katanka pisze:

[...]

No dobra, ale dla bezpieczeństwa lepiej wymienić obie opony co? Czasem bardzo ostro wchodzę w zakręty, więc wolałbym aby było bezpiecznie.

Data: 2010-07-03 17:35:14
Autor: DoQ
Katanka pisze:
[...]

Jesli widac zuzycie na wymienianej to dobrze wymienic obydwie. Jak nie jest mocno zuzyta, mozna wymienic tylko jedna - zmierz glebokosc bieznika;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-03 17:41:56
Autor: Katanka
DoQ wrote:
Katanka pisze:
[...]

8,5mm z przodu, tyle samo z tyłu. Mierzyłem na tym wzdłużnym rowku na środku opony, bo na poprzecznych rowkach jest różna w zalezności od odległosci od środka opony, więc chyba tak ma być. Nie ma bata, wymieniam dwie. Nie są takie drogi bo to conti Sport 3, więc około 800zł - vat (x2).

Data: 2010-07-03 17:43:39
Autor: DoQ
Katanka pisze:
odległosci od środka opony, więc chyba tak ma być. Nie ma bata, wymieniam dwie. Nie są takie drogi bo to conti Sport 3, więc około 800zł - vat (x2).

O to mnie jednak nie pocieszyles, sam jezdze na contisport3 ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-03 17:54:02
Autor: Tomasz Pyra
Katanka pisze:
DoQ wrote:
Katanka pisze:
[...]

Pytanie ile ma nowa.
Jeżeli nie ma dużej różnicy możesz dwie tylne założyć do przodu, a do tyłu jedną nową, drugą starą i jeżeli nowa ma np. 9mm to da radę.

Data: 2010-07-03 17:57:28
Autor: Katanka
Tomasz Pyra wrote:

8,5mm z przodu, tyle samo z tyłu.

Pytanie ile ma nowa.
Jeżeli nie ma dużej różnicy możesz dwie tylne założyć do przodu, a do
tyłu jedną nową, drugą starą i jeżeli nowa ma np. 9mm to da radę.

Po chwili zastanowienia jednak wymienię obie. Bezpieczeństwo najwazniejsze, a ja czasem bardzo ostro atakuję zakręty.

Data: 2010-07-03 17:59:40
Autor: DoQ
Katanka pisze:

Po chwili zastanowienia jednak wymienię obie. Bezpieczeństwo najwazniejsze, a ja czasem bardzo ostro atakuję zakręty.

2mm nie zbawi cie:)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-07-03 18:22:41
Autor: Tomasz Pyra
Katanka pisze:
Tomasz Pyra wrote:

[...]

Akurat na zakrętach nie będzie żadnej różnicy.
Na zakrętach to możesz kompletnie różne opony z lewej i prawej i nie zauważysz że coś jest nie tak.
Nie raz zdarzało mi się jechać z oponą kompletnie nie do pary nawet na osi napędzanej i nie było źle.
Jedynie jak lewy przód miałem mocno odsadzonego 175/50 semi-slicka, a na prawej 155/70 szutrówkę, to ściągało przy hamowaniu na prostej.

A Ty zakładasz opony takie same, z niewielką różnicą zużycia no i ta nowa poszłaby do tyłu.

Bo po prostu szkoda wyrzucać dobrą oponę.
Na tej samej zasadzie można powiedzieć że oszczędzasz na bezpieczeństwie, bo wymieniasz 2 zamiast od razu 4.
Bo nowa opona będzie gorsza na suchym, lepsza na mokrym i w różnych warunkach samochód będzie Ci różnie jeździł :)

Data: 2010-07-03 16:50:42
Autor: to
Tomasz Pyra wrote:

Akurat na zakrętach nie będzie żadnej różnicy. Na zakrętach to możesz
kompletnie różne opony z lewej i prawej i nie zauważysz że coś jest nie
tak.

No nie wiem, zimą rozwaliłem oponę i miałem przez chwilę z przodu prawie nową zimówkę i 3 mm letnią. Na zakrętach ewidentnie było czuć różnicę mimo braku śniegu. ;) Największa różnica była z kolei chyba przy hamowaniu.

Aczkolwiek co do reszty tez się zgadzam, w tym przypadku różnica jest na tyle mała że nie ma raczej sensu wymieniać dwóch tylko ew. przełożyć tą parę na tył.

Data: 2010-07-03 18:36:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-07-03, Katanka <katanka24@interia.pl> wrote:

Pytanie ile ma nowa.
Jeżeli nie ma dużej różnicy możesz dwie tylne założyć do przodu, a do
tyłu jedną nową, drugą starą i jeżeli nowa ma np. 9mm to da radę.

Po chwili zastanowienia jednak wymienię obie. Bezpieczeństwo najwazniejsze, a ja
                                               ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
czasem bardzo ostro atakuję zakręty.

Powiedział koleś jeżdący 240km/h na uszkodzonych oponach oraz planujący
jeździć na nich jeszcze dwa dni...

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-07-03 18:59:42
Autor: Katanka
Krzysiek Kielczewski wrote:

czasem bardzo ostro atakuję zakręty.

Powiedział koleś jeżdący 240km/h

Gdybym wiedział to bym tyle się nie rozpędzał :)

Data: 2010-07-03 23:06:37
Autor: Michał
Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?

> Powiedział koleś jeżdący 240km/h

Gdybym wiedział to bym tyle się nie rozpędzał :)

Ok doświadczenie z takimi oponami mam - bo małych dziur nie omijam ;)

Generalnie moja opinia co do jazdy 200+ km/h z czymś taki jest:
Wytrzyma około 800km potem przy zjeździe na stacje benzynowa czy zmniejszeniu prędkości będzie tak telepało że hej.

U mnie wytrzymało coś podobnego ~600km szybkiej jazdy, potem się
zorientowałem "że się pogarsza".

oczywiście gwarancji nie daje i może strzelić szybciej, u mnie
nie strzeliła - ale się naprawdę rozwaliła od jazdy ~200km/h. (index prędkości też miała mniejszy, auto cięższe), waliło ostro jak zwolniłem
do 30km/h zjeżdżając na stację.

Teraz tak co jak strzeli ?

-na oko do 80km/h zupełnie nic, hamulec i wymieniamy. rozstaw osi spory nie rzuci ani nic złego nie zrobi.

Kolega rozwalił felgę przy około 200 (dziura od wewnątrz), to
jeśli ford wstawił dobre ESP to utrzyma jak nie.... to nie sądzę
żeby kierowca nadążył z czymkolwiek.
tam utrzymało esp z roku ~2003(konstrukcja 1996?)/BMW5. Nowsze nie znaczy lepsze, dokładnie tak jak z absami.

pozdrawiam.

Data: 2010-07-06 10:36:02
Autor: Jakub Witkowski
Katanka pisze:
Bezpieczeństwo najwazniejsze, a ja czasem bardzo ostro atakuję zakręty.

Troszkę humorystycznie brzmi to w jednym zdaniu :)

Data: 2010-07-03 17:35:04
Autor: MadMan
Dnia Sat, 3 Jul 2010 17:29:18 +0200, Katanka napisał(a):

[...]

No i dobrze jej tak, przez Oświęcim nie biegnie żadna autostrada. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-07-03 18:31:56
Autor: Bydlę
On 2010-07-03 17:29:18 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl> said:

Jechała około 120lm/h

Blisko prędkości dźwięku.
;-)

--
Bydlę

Data: 2010-07-04 08:49:37
Autor: lublex
On 2010-07-03 17:29:18 +0200, "Katanka" <katanka24@interia.pl> said:
Jechała około 120lm/h
Blisko prędkości dźwięku.
;-)

Jakiego dźwięku! (lm) to lumen, toż tu już o prędkość światła się ocieramy
;)

pozdr
lublex

Data: 2010-07-03 18:39:01
Autor: Grejon
W dniu 2010-07-03 17:29, Katanka pisze:

Czyli ja jechałem 240km/h z tym balonem! Opierdoliłem ją, bo gdyby mi
powiedziała, że tak grzmotnęła to bym sobie od razu oponę i felgę
pooglądał, a mogłem się zabić wczoraj. Ech ... baby :(

To niech ci teraz Kugę pożyczy a sama się męczy z bąblem ;)

Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Data: 2010-07-03 19:02:09
Autor: Jarek Pudelko
Katanka pisze:

[...]

Ja jechalem kiedys ok 70kmh i wjechalem w poprzeczna wyrwe w asfalcie (wyciety bo jakas rura byla kladziona). Pierd..olnelo tak, ze mi nawet ramka w radiu pekla. 3 opony do smietnika bo pojawily sie wlasnie takie bable :)
Faktem jest, ze wczesniej byl znak roboty drogowe i ograniczenie do 30kmh...
To bez znaczenia ale dla informacji opony 195/50R15

--
jarek

Data: 2010-07-03 21:12:30
Autor: news
Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
Jechała około 120lm/h i mówiła, że jak tak przypierdoliło, że myślała, że auto się połamało.

Czyli ja jechałem 240km/h z tym balonem! Opierdoliłem ją, bo gdyby mi

zastanawiam sie kto jest glupszy. ona czy ty.

Data: 2010-07-03 23:58:04
Autor: Katanka
news wrote:
Jechała około 120lm/h i mówiła, że jak tak przypierdoliło, że
myślała, że auto się połamało.

Czyli ja jechałem 240km/h z tym balonem! Opierdoliłem ją, bo gdyby mi

zastanawiam sie kto jest glupszy. ona czy ty.

Wychodzi na to że ona, bo takie wypadki (wpadki w dziury) zawsze mogą nieść za sobą konsekwencje uszkodzenia opony, felgi lub nawet zawieszenia. Gdyby powiedziała, że tak przywaliła, to od razu bym jechał autem do serwisu i kazał wszystko sprawdzić, wiedząc, że jeżdżę dośc ostro. Zwyczajnie bałbym się, że auto może nie zachować się tak jak bym chciał czy to na zakręcie, czy na prostej podczas dużej prędkości lub podczas hamowania.

Sam się zastanawiam dlaczego nie zauważylem bąbla wczesniej. Może zrobił się dopiero niedawno, bo wzmocnienia padały powoli z czasem ...

Data: 2010-07-04 09:42:51
Autor: J.F.
On Sat, 3 Jul 2010 23:58:04 +0200,  Katanka wrote:
[...]

Gdzie ty mieszkasz - w Niemczech ? Jakbym po kazdej zaliczonej dziurze chcial auto do serwisu oddawac, to
bym chyba z niego nie wyjezdzal :-)

J.

Data: 2010-07-04 10:36:00
Autor: Katanka
J.F. wrote:
[...]

Niestety jak się ma twarde auto i niskie oponki to nie ma wyjścia. Widzisz co się stało, a treraz nie wiem czy inne opony nie są do wymioany. Niech spece sprawdzą.

Data: 2010-07-04 13:35:14
Autor: J.F.
On Sun, 4 Jul 2010 10:36:00 +0200,  Katanka wrote:
J.F. wrote:
[...]

No ale jak juz na wyjezdzie z warsztatu jest pierwsza dziura ? :-)

J.

Data: 2010-07-04 00:21:06
Autor: Kandydat na Prezydenta RP ÓXIDEŁE
Użytkownik news napisał:
[...]

ja mam wrażenie że najgłupsza jest twoja stara

Data: 2010-07-04 23:59:15
Autor: Diabełson
Kandydat na Prezydenta RP ÓXIDEŁE pisze:
Użytkownik news napisał:
[...]

chociaż ostatnio znowu była wybrzuszona bardziej niż jakakolwiek opona. Ósmy raz z kolei, siedem razy łociec nn, raz tak - Ciapek

Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?