Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?

Data: 2010-07-04 08:46:37
Autor: Rafal
Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?
On 03.07.2010 17:12, Katanka wrote:
Ale jaja. Dziś na myjce zauważyłem dziwne wybrzuszenie opony z przodu po
prawej stronie. Wygląda to mało ciekawie, opona w tym miejscu jest
miękka. Na feldze było lekkie czarne ptzytarcie (może ja albo żona
zawadziliśmy o jakis krawężnik?). ale nie o to chodzi ... czy jazda z
taka opona jest bezpieczna? Muszę do wtorku dojeździc, bo dopiero we
wtorek będę miał czas, aby podjechac do ASO zgłosic ten problem. Jutro
muszę zrobić w trasie około 300km i pytanie czy będzie to bezpieczne
jechać z taka oponą? Cisnienie w oponie 2.4. Czy takie cos mógł zrobić
"Pan Gienek" wymieniając oponę bez dobrej maszyny? Dawałem raz do
takiego Gienia i więcej nie będę widząc jak się męczył godzinę z jednym
kołem.

Zrobiłem dwie foty tego wybrzuszenia:

http://www.katanka.vel.pl/mondeo/opona_1.jpg

http://www.katanka.vel.pl/mondeo/opona_2.jpg

Ps. Mało tego. Wczoraj wracałem z Katowic w nocy i zobaczyłem długa
prostkę i zero aut. No to wdepnąłem gaz i rozpędziłem się do 240km/h.
Nie wiem czy opona juz wtedy była wybrzuszona, ale jak sobie pomyslę, że
przy tej prędkości mogła strzelić, to mnie ciarki przechodzą ... Pewnie
by nie było co zbierać z barierek ...

Wiesz - to jest loteria, możesz przejechać i kilka tysięcy km, a może i przy pierwszym nadmiernym obciążeniu puścić.
Przełóż ta oponę koniecznie na tył! Tam są zdecydowanie mniejsze obciążenia, szczególnie przy hamowaniu.
Możesz nieco popuścić z niej powietrza, ale też nie za dużo (~2.0)
Co do prędkości podróży - nie szarżuj w wąskich uliczkach, ciasnych zakrętach, w pobliżu ludzi itp. Daj sobie i innym szanse;) Na jakiejś prostej dwupasie możesz się spokojnie to tych 120-140 rozpędzić

Wybrzuszenie opony - niebezpieczne ?