Wybuch gazu -W butli

Data: 2015-02-10 11:00:50
Autor: ag13134
Wybuch gazu -W butli
Witam                                              W domu jednorodzinnym mam gaz z butli.Mój niepokoj wzbudzają częste donesienia w mediach o wybuchach butli, raz nawet pokazano butlę z rozdartym płaszczem i co ?. I nic - brak dalszego ciągu , wnioskow dlaczego tak sie stało,jak temu zapobiec, czy wina np przerdzewiałej butli? Zato głowne tematy to gender lub tym podobne bzdety medialne. Może ktoś z forumowiczów się wypowie dlaczego butla wybucha, na co zwracać uwagę itp.   pozdrawiam

Data: 2015-02-10 12:28:17
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu wtorek, 10 lutego 2015 20:00:51 UTC+1 użytkownik ag1...@gmail.com napisał:
[...]

Na to ze butla przerdzewieje i ją rozerwie bo będzie słabsza nie licz.. Tego rodzaju pojemniki rdzewieją w ten sposób ze robi się malutka dziurka. Jak butla jest rozerwana po wybuchu to oznacza że gaz się ulatniał na zaworze albo za nim. Rozerwanie to efekt tego ze jak gaz wybuchł to się zrobił pożar i jak się butla rozgrzała to ją ciśnienie rozerwało. Kup czujnik wykrywający propan i butan. Częste doniesienia to jedno na dwa miesiące. Przy liczbie butli jak jest w Polsce w użyciu nie da się na kilku przypadkach rocznie zrobić żadnej statystyki. Gaz płynny z niebieskiej butli to bardzo bezpieczne paliwo pod warunkiem zachowania ostrożności na minimalnym poziomie. W pomieszczeniach gdzie jest instalacja oparta na gazie z butli powinna być inna wentylacja niż przy gazie ziemnym. Dlatego nie wolno używać butli w domach w których jest gaz z rury. Jeśli masz w kuchni w okolicach butli i kuchenki kratkę wentylacyjną przy podłodze i zachowujesz zasady bezpiecznego użytkowania instalacji to nic Ci nie grozi. Istotne na przykład jest odkręcanie zaworu na butli. Nie powinno się go odkręcać do oporu ani zakręcać z siłą ile bozia dała.

Data: 2015-02-10 21:33:25
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 10 Feb 2015 12:28:17 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Rozerwanie to efekt tego ze jak gaz wybuchł to się zrobił pożar i jak się butla rozgrzała to ją ciśnienie rozerwało.

:-DDD

Data: 2015-02-19 18:49:54
Autor: Frez
Wybuch gazu -W butli
napisał(a):

Rozerwanie to efekt tego ze jak gaz wybuchł to się zrobił pożar i jak się butla rozgrzała to ją ciśnienie rozerwało.
Tylko wtedy, jak się butlę wcześniej grillowało.

Data: 2015-02-19 10:14:45
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu czwartek, 19 lutego 2015 18:49:59 UTC+1 użytkownik Frez napisał:
W dniu 2015-02-10 o 21:33, XL pisze:

Tylko wtedy, jak się butlę wcześniej grillowało.

Nie ucz się cytować. Wiele osób by sobie życzyło żeby jedno nadęte i przemądrzałe babsko poszło stąd w pizdu. Może ją wypłoszysz.

Data: 2015-02-19 19:43:57
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli

napisał(a):

[...]

Te, "wieloosobowy" - zupki już wszystkie może i pozjadałeś, no ale rozumy
to to na pewno nie były.

Data: 2015-02-19 11:42:10
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
napisał(a):

Te, "wieloosobowy" - zupki już wszystkie może i pozjadałeś, no ale rozumy
to to na pewno nie były.

daruj sobie, robisz na mnie wrażenie jak zeszłoroczny śnieg.

Data: 2015-02-19 21:22:43
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli

napisał(a):

[...]

Zupki se nalej.

Data: 2015-02-19 18:52:18
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli

napisał(a):

Rozerwanie to efekt tego ze jak gaz wybuchł to się zrobił pożar i jak się butla rozgrzała to ją ciśnienie rozerwało.
Tylko wtedy, jak się butlę wcześniej grillowało.

Może naucz się cytować - skąd tu moja wrotka?

Data: 2015-02-19 14:58:36
Autor: adam
Wybuch gazu -W butli
W dniu 2015-02-10 o 21:28, kogutek444@gmail.com pisze:
Gaz płynny z niebieskiej butli to bardzo bezpieczne paliwo pod warunkiem zachowania ostrożności na minimalnym poziomie.

Ja tam byłbym raczej za ostrożnością na maksymalnym poziomie.
Szczelność to sprawdza się najprostszym sposobem,czyli zapalniczką, niejeden wypala gaz z przewodu do końca, żeby nie śmierdziało. Ciekawi mnie ile osób wymienia uszczelkę przed podłączeniem butli, chyba nie wiele, w co drugim punkcie wymiany w ogóle nie mają uszczelek, bo nikt o nie nie pyta. Intryguje mnie też bardzo fakt, dlaczego przy napełnianiu butli nie wymieniają uszczelki na nową. Zawór ładnie zafoliowany, a uszczelka w strzępach.

Data: 2015-02-21 13:37:47
Autor: krys
Wybuch gazu -W butli
adam wrote:

[...]

Bardzo dobry sposób, zaiste;-)
Parę lat temu zdarzył sie w mojej okolicy wypadek - do domku letniskowego po pewnym czasie powrócił właściciel. Poczuł gaz, więc żeby zachować względy bezpieczeństwa nie poświecił sobie zapalniczką, tylko zapalił światło. Oczywiście wybuchowo. Szczelność to się sprawdza roztworem detergentu - jak bąbelkuje, to wiadomo. --
Pozdrawiam
J.

www.kontestacja.com

Data: 2015-02-21 13:45:36
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Sat, 21 Feb 2015 13:37:47 +0100, krys napisał(a):

adam wrote:

[...]

Pozostaje mieć nadzieję, że pan sobie żartował, bo nie wierzę, żeby dorosły
człowiek na serio coś takiego napisał...

--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-21 07:44:25
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli

adam wrote:

[...]

Znasz go? Skąd założenie że dorosły?

Data: 2015-02-23 00:03:03
Autor: Jeffrey
Wybuch gazu -W butli

adam wrote:

[...]

w latach 70/80 mieliśmy w domu butlę z gazem i "pan gazownik" zawsze sprawdzał szczelność połączenia zpaloną zapałką, może niektórym tak zostało ?

Data: 2015-02-23 00:26:23
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli

adam wrote:

[...]

Powiem tak: cieszcie się, że żyjecie (widocznie szczelna była), a głupi to
ma szczęście. //o "panu gazowniku"
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-23 02:44:48
Autor: BQB
Wybuch gazu -W butli

adam wrote:

[...]

Nieszczelność nie spowoduje wybuchu, wybuch nastąpi, gdy zbierze się odpowiednia mieszanka gazu z powietrzem, o ile pamiętam między 9 a 15% gazu propan-butan w powietrzu inaczej nie wybuchnie. Widziałaś może jak się spawa rury przesyłowe z gazem ziemnym? Widocznie nie, bo byś zawiadomiła wszelkie służby, że Ci panowie chcą pół dzielnicy albo i miasta wysadzić.

Data: 2015-02-22 20:35:00
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
"BQB" <adres@anty.spamowy.com.invalid> wrote in message news:54ea8611$0$2199$65785112news.neostrada.pl...
Widziałaś może jak się spawa rury przesyłowe
z gazem ziemnym? Widocznie nie, bo byś zawiadomiła wszelkie służby, że Ci panowie
chcą pół dzielnicy albo i miasta wysadzić.

Zaraz to wygoogla i będzie ekspertem również
od spawania rur - nie bój się nie bój... ;-)

Data: 2015-02-23 13:42:26
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Mon, 23 Feb 2015 02:44:48 +0100, BQB napisał(a):

Nieszczelność nie spowoduje wybuchu, wybuch nastąpi, gdy zbierze się odpowiednia mieszanka gazu z powietrzem,

Co Ty mi tłumaczysz, to podstawowe rzeczy, sama pisałam tutaj niedawno o
proporcjach w mieszaninie wybuchowej. W "głupi to ma szczęście" chodzi mi o
to, że ów "pan gazownik" zapalając zapałkę NIE WIEDZIAŁ, jakie jest
stężenie gazu w pomieszczeniu. Dlatego powtarzam, że głupi ma szczęście i
niech się wszyscy cieszą, że żyją.
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-23 21:20:29
Autor: Jeffrey
Wybuch gazu -W butli
XL wrote:
[...]

no nie do końca nie wiedział przecież bo sprawdzał w ten sposób świerzo podłączaną butlę
z innej beczki, tak samo któryś fachowiec sprawdzał naprawianą kuchenkę gazową dla mojego znajomego, tutaj faktycznie skończyło się remontem kapitalnym kuchni a "fachowiec" wymagał dłuższej rechabilitacji

Data: 2015-02-23 22:15:55
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Mon, 23 Feb 2015 21:20:29 +0100, Jeffrey napisał(a):

XL wrote:
[...]

Ale przecież do powstania _widocznego_ płomienia gazu to jednak musi byc
już spory wyciek. Płomień z bardzo małej nieszczelności byłby praktyczne
niewidoczny. Czyli mógł sprawdzić tylko to, czy nie ma sporej
nieszczelności - ale już takiej minimalnej nie sprawdził, a jak przeoczył,
no to po czasie (jesli szczelne pomieszczenie vide np zima)... bum.
z innej beczki, tak samo któryś fachowiec sprawdzał naprawianą kuchenkę gazową dla mojego znajomego, tutaj faktycznie skończyło się remontem kapitalnym kuchni a "fachowiec" wymagał dłuższej rechabilitacji

No i własnie. Ten głupi akurat nie miał szczęścia.
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-23 14:02:31
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 22:15:57 UTC+1 użytkownik XL napisał:

> [...]
niewidoczny. Czyli mógł sprawdzić tylko to, czy nie ma sporej
nieszczelności - ale już takiej minimalnej nie sprawdził, a jak przeoczył,
no to po czasie (jesli szczelne pomieszczenie vide np zima)... bum.  > z innej beczki, tak samo któryś fachowiec sprawdzał naprawianą > kuchenkę gazową dla mojego znajomego, tutaj faktycznie skończyło się > remontem kapitalnym kuchni a "fachowiec" wymagał dłuższej > rechabilitacji

No i własnie. Ten głupi akurat nie miał szczęścia.
-- XL
pewni siebie.

On ma szczęście ze cie nie zna. Za to my mamy pecha ze cie matka nie wyskrobała.

Data: 2015-02-23 16:22:18
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:cd2caea6-a41d-4f03-8f7f-c4839a1cf853googlegroups.com...
W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 22:15:57 UTC+1 użytkownik XL napisał:
No i własnie. Ten głupi akurat nie miał szczęścia.

On ma szczęście ze cie nie zna.
Za to my mamy pecha ze cie matka nie wyskrobała.

Przeginasz z chamstwem.
Rozumiem że możesz kogoś nielubić ale pohamuj się
proszę od tego typu odzywek bo robisz z grupy rynsztok!

Data: 2015-02-23 16:02:59
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu poniedziałek, 23 lutego 2015 23:22:12 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

Przeginasz z chamstwem.
Rozumiem że możesz kogoś nielubić ale pohamuj się
proszę od tego typu odzywek bo robisz z grupy rynsztok!

Nie ma przymusu czytania.

Data: 2015-02-23 18:14:18
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:f8f95796-1af3-4f82-8cff-e58e455ec636googlegroups.com...
> [...]

Przeginasz z chamstwem.
Rozumiem że możesz kogoś nielubić ale pohamuj się
proszę od tego typu odzywek bo robisz z grupy rynsztok!

Oczywiście że nie ma... Ale to miejsce publiczne, ludzie przeważnie
cywilizowani - milej byłoby gdybyś chamstwa takiego unikał.
To nie budka z piwem w Żulowie!

Data: 2015-02-24 06:53:34
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu wtorek, 24 lutego 2015 01:14:12 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

Oczywiście że nie ma... Ale to miejsce publiczne, ludzie przeważnie
cywilizowani - milej byłoby gdybyś chamstwa takiego unikał.

Ludzie może cywilizowani. Poza tym zależy co rozumiesz przez cywilizowany człowiek. Jak uważasz że były wredny nauczyciel może być cywilizowany to się mylisz. Po zachowaniu tego babska twierdzę że daleko jej do cywilizacji na najniższym możliwym poziomie. Ona jest żywym dowodem na to jak władza demoralizuje. Nie tylko ja mam o niej złe zdanie. Zauważyłem sporo takich co jej nie lubią. Przeniosła tutaj swoje szkolne nawyki. Że ma mieć rację nawet jak jej nie ma. Tylko babsko nie zauważa że tutaj nikomu uwagi do dzienniczka nie wpisze. Kilka lat jej nie zauważałem. Ale ona sama idzie na zwarcie, bo mogła by mnie też nie zauważać. Ja nie agresor i pierwszy na noże nie idę, przynajmniej się staram żeby tak było. Muszę mieć powód.

Data: 2015-02-24 10:42:00
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:2f1000fc-1e4f-4e2a-9198-c7d192326ac9googlegroups.com...
Muszę mieć powód.

Ależ ja Cię rozumiem - i to dokładnie... Myślę że nie jesteś osamotniony w tym odbiorze XL. Wkurza jej zachowanie nie tylko Ciebie. Święty by nie wytrzymał. I nawet filtrować się jej nie da bo narzuca się swoimi durnymi "radami" w praktycznie każdym wątku prowokując setki dygresji nie na temat grupy... Zgadzam się z Twoją oceną negatywną w 100%.
Tak czy inaczej komentarz o wyskrobaniu przez mamę jest skrajnie chamski i unikaj tego na przyszłośc, proszę. Choćby ze względu na młodszych, bardziej delikatnych czytelników którzy czytają z nami tą grupę.
Pomimo osaczenia przez idiotów powinniśmy sami zachować się na poziomie i dac im dobry przykład zachowania.

Data: 2015-02-24 09:13:11
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu wtorek, 24 lutego 2015 17:41:54 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

Pomimo osaczenia przez idiotów powinniśmy sami zachować się na poziomie i dac im dobry przykład zachowania.

Sram na głupich i nic nie będę zmieniał. Załóż grupę moderowaną jak Ci ta nie pasuje.

Data: 2015-02-24 11:26:52
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:24b6c1b1-7c31-4f15-bc26-c677d2149a5bgooglegroups.com...
Pomimo osaczenia przez idiotów powinniśmy sami zachować się
na poziomie i dac im dobry przykład zachowania.

Sram na głupich i nic nie będę zmieniał.
Załóż grupę moderowaną jak Ci ta nie pasuje.

Nie ma to jak umieć wypracować kompromis, nie? :-)

Data: 2015-02-24 19:36:31
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 24 Feb 2015 11:26:52 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

To juz wiesz, że z CHAMEM sie nie gada, czy jeszcze trochę popróbujesz
zgrywać tego innego, lepszego...?
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-24 11:29:31
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu wtorek, 24 lutego 2015 19:36:31 UTC+1 użytkownik XL napisał:

To juz wiesz, że z CHAMEM sie nie gada, czy jeszcze trochę popróbujesz
zgrywać tego innego, lepszego...?
-- XL
pewni siebie.

czytaj babo jedna bo drugi raz nie napiszę. Przepraszam za to co napisałem, ale bez czynnego żalu. Ty nie jesteś głupia. Wręcz przeciwnie, bijesz na łeb niejednego z grup. Ale masz wadę. Wyłazi z Ciebie taki skurwysyński nauczycielski charakterek. Nie ma ludzi którzy wiedzą wszystko. W tym temacie rację masz tylko z tym że gaz wybucha i że sam z siebie w butli nie wybuchnie. Walcz z tym przyzwyczajeniem że wiesz wszystko a nie jest wykluczone że za krótki czas nikt się Ciebie czepiał nie będzie.

Data: 2015-02-24 21:23:52
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 24 Feb 2015 11:29:31 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

[...]

Jak ja lubię, kiedy napisanie kilku madrych słów ktoś z kompleksami odbiera
tak jak Ty. Ja mam syndrom nauczyciela? - wiem bardzo dużo, o wiele więcej,
niż piszę, bo to, co piszę, to nie jest żadne "wszystko", to są rzeczy
podstawowe. Kiedy ktoś takiego czegoś nie wie, szlag mnie trafia, jak to
możliwe w ogóle. To ty masz syndrom ucznia i polega on na tym, że kiedy ktoś wie WIĘCEJ od
ciebie, to już jest dla ciebie "WSZYSTKO" i budzi to twoją niepohamowaną
agresję. Tacy jak ty zakładają nauczycielowi kosz na łeb tylko z tego
powodu, że wie więcej. Obrażasz zawsze pierwszy, własnie z tego powodu.
Odpowiadam chamstwem na chamstwo, bo inaczej nie warto. EOT i nie wchodź mi
w drogę, odfiltruj sobie, jeśli nie jesteś w stanie powstrzymać się od
czytania. Będziesz zdrowszy. Przeprosiny przyjmuję, bo choć były "bez
czynnego żalu", to powiedziałeś przy ich okazji prawdę - tak, jestem mądra.
I właśnie dlatego mam mnóstwo przeciwników. Taki los.

--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-24 15:06:04
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:vct2mci0blfs$.12dvqf027ryew.dlg40tude.net...
powiedziałeś przy ich okazji prawdę - tak, jestem mądra.
I właśnie dlatego mam mnóstwo przeciwników. Taki los.

No to mnie teraz rozbawiłaś i to do łez :-)))))))))))
Ubolewam nad Twym losem zapewne ze wszystkimi tutaj...

Data: 2015-02-24 13:21:29
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu wtorek, 24 lutego 2015 22:05:59 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]

No to mnie teraz rozbawiłaś i to do łez :-)))))))))))
Ubolewam nad Twym losem zapewne ze wszystkimi tutaj...

Sam widzisz. Niereformowalna nawet jak do białego człowieka napisać.

Data: 2015-02-24 15:33:39
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
<kogutek444@gmail.com> wrote in message news:27e6a3bd-5e09-4617-a2fe-cfcfe4a405bfgooglegroups.com...
> [...]

Sam widzisz.
Niereformowalna nawet jak do białego człowieka napisać.

Zgadzałem się z Tobą co do opinii od samego początku...
Chodziło mi tylko o Twoją reakcję - ale już to wyjaśniliśmy sobie.
Pozdrawiam i dobranoc.

Data: 2015-02-24 23:47:22
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 24 Feb 2015 15:06:04 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

Nie ubolewaj, tylko nie czytaj. Po co ten niepotrzebny ból.

"Jest to właśnie przekleństwo pięknych kobiet aby udowodnić że potrafią
myśleć, muszą nierzadko stać się chodzącą wikipedią a i tak, przeważnie
oraz kategorycznie, zarzuca się im: fart, szczęśliwy traf bądź specyficzny
zbieg okoliczności jeśli chodzi o kwestie intelektualne. Nawet nie zdajesz
sobie sprawy z krzywdzącej roli stereotypów, w tej kwestii. (...) Suma
urody i intelektu w jednej kobiecie, nadal jest dal wielu osób, niemożliwym
kuriozum, nie dającym się zaobserwować w przyrodzie. Przez wieki, wiele
kobiet, cierpiało z tego powodu."
Z internetu - o Monice Bellucci.

--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-25 07:11:59
Autor: Qrczak
Wybuch gazu -W butli
Dnia 2015-02-24 23:47, obywatel XL uprzejmie donosi:

Niemożliwe!!!
Myślałam, że o Tobie.

Data: 2015-02-25 15:30:30
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Wed, 25 Feb 2015 07:11:59 +0100, Qrczak napisał(a):

[...]

Jak widać nie tylko.
Ale doceniam Twój wklad w ten wątek. Mam nadzieję, ze i uroda w ślad za nim
też podąża.

--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-24 13:22:01
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:1n9mdzz2zqh77$.1taiitey8k2dn$.dlg40tude.net...
[...]

Myślę że jesteście sobie warci pod względem kultury.
A raczej jej braku.

czy jeszcze trochę popróbujesz
zgrywać tego innego, lepszego...?

Zgrywać?
Mnie to naprawdę razi i ubolewam nad poziomem rynsztokowym.

Data: 2015-02-24 20:25:33
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 24 Feb 2015 13:22:01 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

Miałam próbki tego Twojego bul..bolewania.
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-24 19:37:18
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 24 Feb 2015 10:42:00 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

NIE CZYTAĆ!
Czytasz - znaczy interesuje.
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-24 13:20:02
Autor: Pszemol
Wybuch gazu -W butli
"XL" <ikselk@gazeta.pl> wrote in message news:11x3ngdak9lwb.stdsngholvtw$.dlg40tude.net...
[...]

To nie takie proste - próbowałem filtrować ale i tak wyłazisz co chwilę w cytatach.

Data: 2015-02-24 20:28:01
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 24 Feb 2015 13:20:02 -0600, Pszemol napisał(a):

[...]

Widać tylko Ciebie NIE INTERESUJE - inni cytują, znaczy INTERESUJE. Co, nie interesuje? - to po co czytają? Nie czytaj tych, co czytają -  chyba to proste?
Biedna Pszemula, no a-a-a, oczka zmruż.
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-24 20:30:42
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 24 Feb 2015 06:53:34 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Ja nie agresor i pierwszy na noże nie idę, przynajmniej się staram żeby tak było. Muszę mieć powód.

Masz - "bo tak". Spływaj, gościu.
--

XL
pewni siebie.

Data: 2015-02-24 23:34:51
Autor: BQB
Wybuch gazu -W butli
W dniu 2015-02-23 o 21:20, Jeffrey pisze:
XL wrote:
[...]

Ale ta naprawiana kuchenka gazowa była na gaz z butli czy ziemny? Ten drugi, to rozumiem, bo tam większe ciśnienie i inna "wybuchowość" Przy okazji, co było naprawiane w tej kuchence?
Tak zupełnie przy okazji, dla tych, co twierdzą, że jak auto ma LPG i się będzie palić, to jest to bomba:

http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc

Data: 2015-02-23 12:35:26
Autor: Kris
Wybuch gazu -W butli
Gdyby była nieszczelna to najwyże zapałka by mocniej zapłoneła.

Data: 2015-02-24 09:24:52
Autor: kogutek444
Wybuch gazu -W butli
W dniu czwartek, 19 lutego 2015 14:59:27 UTC+1 użytkownik aaadam napisał:
> [...]

Szczelność to sprawdza się najprostszym sposobem,czyli zapalniczką, niejeden wypala gaz z przewodu do końca, żeby nie śmierdziało. Ciekawi mnie ile osób wymienia uszczelkę przed podłączeniem butli, chyba nie wiele, w co drugim punkcie wymiany w ogóle nie mają uszczelek, bo nikt o nie nie pyta. Intryguje mnie też bardzo fakt, dlaczego przy napełnianiu butli nie wymieniają uszczelki na nową. Zawór ładnie zafoliowany, a uszczelka w strzępach.

W Polsce użytkowanych jest nieustajaco kilka milionów butli. Każda jest zmieniana z 10 razy do roku. A w telewizji są trzy informacje rocznie że wybuchł gaz i że była tam butla. Z tego nie da się żadnej statystyki zrobić. Butla to skrajnie bezpieczne urządzenie, oczywiście pod warunkiem zachowania ostrożności na minimalnym poziomie.

Data: 2015-02-24 19:17:04
Autor: masti
Wybuch gazu -W butli
adam wrote:

[...]

no popatrz. A  tam gdzie ostatnio zmieniałem to dostałem jeszcze
uszczelki na zapas

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-10 20:18:29
Autor: BQB
Wybuch gazu -W butli
W dniu 2015-02-10 o 20:00, ag13134@gmail.com pisze:
> [...]
> przerdzewiałej butli? Zato głowne tematy to gender
> lub tym podobne bzdety medialne. Może ktoś z
forumowiczów się wypowie dlaczego butla wybucha,

Po pierwsze, wyrównywanie spacją to kiepski pomysł.
Po drugie, zawijanie wierszy naprawdę nie boli.
Po trzecie, to nie jest forum.

Butla wybucha gdy gaz wydostanie się z butli i zetknie się z czymś, co spowoduje jego zapłon. Powody nieszczelności mogą być różne - rdza, uszkodzony zawór, uszkodzona uszczelka, uszkodzony reduktor czy też uszkodzony wąż. Zapobiegać łatwo - wystarczy nie dopuszczać do wydostania się gazu.

Data: 2015-02-10 11:56:19
Autor: jaceto
Wybuch gazu -W butli

[...]

Raczej odwrotnie. Butla wybuchnie wtedy jak dostanie temperatury i będzie szczelna.

Data: 2015-02-10 21:14:03
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 10 Feb 2015 11:56:19 -0800 (PST), jaceto@poczta.fm napisał(a):

[...]

Jak nie będzie szczelna, to też wybuchnie - ale od czego innnego :-))

Data: 2015-02-11 17:57:02
Autor: Jeffrey
Wybuch gazu -W butli
napisał(a):

[...]

wybuchnie gaz który się wydostał a nie butla, ani też gaz który jest w butli

Data: 2015-02-11 21:53:22
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli

napisał(a):

[...]

No co też nie powiesz.

Data: 2015-02-11 20:05:35
Autor: Frez
Wybuch gazu -W butli
W dniu 2015-02-10 o 20:56, jaceto@poczta.fm pisze:

Raczej odwrotnie. Butla wybuchnie wtedy jak dostanie temperatury i będzie szczelna.

A nie wywali pierwej zaworu?

Data: 2015-02-11 12:51:05
Autor: jaceto
Wybuch gazu -W butli

> Raczej odwrotnie. Butla wybuchnie wtedy jak dostanie temperatury i będzie szczelna.

A nie wywali pierwej zaworu?

10 lat temu w Kutnie wybuchł pożar w nielegalnym składzie butli z gazem.
W sumie od tego pożaru wybuchło z kilkadziesiąt butli, jedna po drugiej.
Strzępy butli latały po okolicy jak perszingi.
Z garażu, gdzie był skład zostały tylko fundamenty,
a chałupa, która stała przy garażu nie nadawała się już do zamieszkania.

Data: 2015-02-11 21:56:43
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Wed, 11 Feb 2015 12:51:05 -0800 (PST), jaceto@poczta.fm napisał(a):

[...]

No i czego to dowodzi?

Data: 2015-02-12 12:51:35
Autor: jaceto
Wybuch gazu -W butli

> [...]
> Z garażu, gdzie był skład zostały tylko fundamenty,
> a chałupa, która stała przy garażu nie nadawała się już do zamieszkania.

Dowodzi nie dowodzi. To raczej taka historyjka o eksplodujących butlach
dla urozmaicenia wątku :)
A tak w sumie to pożar pożarowi nierówny. Jak się pali chata, gdzie jest butla to chyba jest tylko taka zasada, że pier...nie albo nie pier....nie.

Data: 2015-02-12 12:12:03
Autor: jaceto
Wybuch gazu -W butli

> [...]
> Z garażu, gdzie był skład zostały tylko fundamenty,
> a chałupa, która stała przy garażu nie nadawała się już do zamieszkania.

Tak tak. Jak ktoś w Kutnie nie był, to życia nie zna :)
http://wikary.pl/87845/

Data: 2015-02-10 20:45:16
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
Dnia Tue, 10 Feb 2015 20:18:29 +0100, BQB napisał(a):

Butla wybucha gdy gaz wydostanie się z butli i zetknie się z czymś, co spowoduje jego zapłon.

Niom, a to tajemnicze "COŚ" to (o tempora, o mores) zwyczajne POWIETRZE:
wystarczy, że propan-butan zmiesza się z nim w odpowiedniej proporcji tj
1,5 % gazu w danej objętości i mamy mieszaninę wybuchową - w tym momencie
następuje WIELKIE BUM. Dla gazu ziemnego (tego "w rurach") proporcja ta
wynosi 5 %.

PS. O smażeniu zamkniętej butli z gazem na ogniu nawet nie wspominam, gdyż
chociaz BUM jest równie duże, to wtedy działa nieco inny mechanizm 333-]

Data: 2015-02-10 20:50:31
Autor: XL
Wybuch gazu -W butli
[...]

....czyli ogólnie (dla gazu ziemnego i z butli): prócz prowadzenia kontroli
szczelności instalacji i kontroli płomienia w piecyku gazowym w łazience
czy c.o. (jesli ktoś ma taki)- nie dopuszczać do niekontrolowanego zalania
palnika przez wodę/zupę/itp., do nieuwaznego zapalania tegoż palnika
(zdarza się, że "nie załapuje" - a człowiek tego nie zauważa i odchodzi),
itp setki sytuacji.

Data: 2016-06-11 08:49:51
Autor: Uzytkownik
Wybuch gazu -W butli
W dniu 2015-02-10 o 20:18, BQB pisze:

Butla wybucha gdy gaz wydostanie się z butli i zetknie się z czymś, co spowoduje jego zapłon.

To wtedy nie butla wybucha tylko mieszanina gazu z powietrzem.
Co do butli to nie tylko gaz wybucha, kiedy się wydostanie z butli. Czasami gaz potrafi rozerwać butlę. Sam byłem świadkiem jak butla z gazem pękła na szwie (spawie). Na szczęście stało się to na zewnątrz, tuz przed wniesieniem do budynku. Gdyby się to stało wewnątrz to momentalnie cały dom by się wypełnił gazem. Najmniejsze źródło ognia spowodowałoby, że cały dom wyleciałby w powietrze.

Powody nieszczelności mogą być różne - rdza, uszkodzony zawór, uszkodzona uszczelka, uszkodzony reduktor czy też uszkodzony wąż. Zapobiegać łatwo - wystarczy nie dopuszczać do wydostania się gazu.

Najważniejsza jest w tym wszystkim odpowiednia wentylacja. Ponieważ propan-butan gromadzi się na dole pomieszczeń to właśnie nisko przy podłogach powinny się znajdować otwory wentylacyjne. Najczęstszą przyczyną wybuchów gazu propan-butan jest właśnie brak odpowiedniej wentylacji, która doprowadza do gromadzenia się gazu.

Oczywiście nie zwalnia to od pilnowania, aby nie było wycieków.

Wybuch gazu -W butli