Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Wybuch opony

Wybuch opony

Data: 2011-06-16 10:21:31
Autor: Jakub Witkowski
Wybuch opony
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:

No i tak sie zastanawiam, co wtedy. Czy ta strona jest wtedy bardziej hamowana przez flaka/resztki opony, czy wrecz przeciwnie, niemal natychmiast gola felga i brak przyczepnosci z tej strony.

Tak sobie myślę że gdy nie hamujesz, to ściąga w stronę strzelonej - wyższe opory toczenia.
A jeśli mocno dasz w hamulec, to przeciwnie - lepszą przyczepność ma dobra opona.
Czyli hamować ale z wyczuciem :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub caÅ‚oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

Data: 2011-06-16 15:55:34
Autor: BrunoJ
Wybuch opony
Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³(a):
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:

> No i tak sie zastanawiam, co wtedy. Czy ta strona jest wtedy bardziej hamowan
a przez flaka/resztki opony, czy wrecz przeciwnie, niemal natychmiast gola felg
a i brak przyczepnosci z tej strony.

Tak sobie myÅ&#65533;lÄ&#65533; że gdy nie hamujesz, to Å&#65533;ciÄ&#65533;ga w stronÄ&#65533; strzelonej - wyż
sze opory toczenia.
A jeÅ&#65533;li mocno dasz w hamulec, to przeciwnie - lepszÄ&#65533; przyczepnoÅ&#65533;Ä&#65533; ma dobra opona.
Czyli hamowaÄ&#65533; ale z wyczuciem :)

Chyba zle myslisz jednak. Sprawne kolo potrzebuje normalnej drogi hamowania,
wystrzelona opona najprawdopodobniej bedzie juz czesciowo zdjeta z felgi, a to
oznacza ze felga stanie niemal natychmiast. ciezko przewidziec jak zachowa sie
pocieta, czesciowo zdjeta opona za nieruchomej (zahamowanej) feldze. Moze
bedzie maly opor, a moze wrecz przeciwnie, bedzie szorowac nieruchomo po
asfalcie, sciagajac auto jeszcze mocniej w te strone. Problemem tak naprawde nie jest hamowanie - po opanowaniu pojazdy nalezy
raczej zahamowac delikatnie, trzymajac kierunek jazdy. Problemem jest gwaltowna zmiana kierunku pojazdy, od momentu wystrzalu do
momentu gdy kierowca zareaguje na tyle skutecznie zeby mozna bylo mowic ze
kontroluje pojazd. Tyle ze odzyskanie kontroli nastepuje w momencie gdy pojazd
jedzie juz gdzie indziej niz bylo zaplanowane, dopiero od tego momentu
kierowca moze probowac wrocic na normalny tor jazdy - jesli to jest jeszcze
mozliwe. tyle ze czesto nie jest to mozliwe i wtedy czolowka, drzewo czy
cokolwiek innego.


--


Data: 2011-06-17 07:55:50
Autor: Artur\(m\)
Wybuch opony

U¿ytkownik " BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itd91m$obt$1inews.gazeta.pl...

Problemem jest gwaltowna zmiana kierunku pojazdy, od momentu wystrzalu do
momentu gdy kierowca zareaguje

I st±d polecane trzymanie kierownicy oboma rêkami.
Trudniej wyrwaæ.

Artur(m)

Wybuch opony

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona