Data: 2011-06-16 10:21:31 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Wybuch opony | |
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:
No i tak sie zastanawiam, co wtedy. Czy ta strona jest wtedy bardziej hamowana przez flaka/resztki opony, czy wrecz przeciwnie, niemal natychmiast gola felga i brak przyczepnosci z tej strony. Tak sobie myślę że gdy nie hamujesz, to ściąga w stronę strzelonej - wyższe opory toczenia. A jeśli mocno dasz w hamulec, to przeciwnie - lepszą przyczepność ma dobra opona. Czyli hamować ale z wyczuciem :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-06-16 15:55:34 | |
Autor: BrunoJ | |
Wybuch opony | |
Jakub Witkowski <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³(a):
W dniu 2011-06-15 22:40, Pawel "O'Pajak" pisze:Chyba zle myslisz jednak. Sprawne kolo potrzebuje normalnej drogi hamowania, wystrzelona opona najprawdopodobniej bedzie juz czesciowo zdjeta z felgi, a to oznacza ze felga stanie niemal natychmiast. ciezko przewidziec jak zachowa sie pocieta, czesciowo zdjeta opona za nieruchomej (zahamowanej) feldze. Moze bedzie maly opor, a moze wrecz przeciwnie, bedzie szorowac nieruchomo po asfalcie, sciagajac auto jeszcze mocniej w te strone. Problemem tak naprawde nie jest hamowanie - po opanowaniu pojazdy nalezy raczej zahamowac delikatnie, trzymajac kierunek jazdy. Problemem jest gwaltowna zmiana kierunku pojazdy, od momentu wystrzalu do momentu gdy kierowca zareaguje na tyle skutecznie zeby mozna bylo mowic ze kontroluje pojazd. Tyle ze odzyskanie kontroli nastepuje w momencie gdy pojazd jedzie juz gdzie indziej niz bylo zaplanowane, dopiero od tego momentu kierowca moze probowac wrocic na normalny tor jazdy - jesli to jest jeszcze mozliwe. tyle ze czesto nie jest to mozliwe i wtedy czolowka, drzewo czy cokolwiek innego. -- |
|
Data: 2011-06-17 07:55:50 | |
Autor: Artur\(m\) | |
Wybuch opony | |
U¿ytkownik " BrunoJ" <brunojj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:itd91m$obt$1inews.gazeta.pl... Problemem jest gwaltowna zmiana kierunku pojazdy, od momentu wystrzalu do I st±d polecane trzymanie kierownicy oboma rêkami. Trudniej wyrwaæ. Artur(m) |
|