Wybuchlo auto z gazem

Data: 2017-12-22 16:00:24
Autor: PiteR
Wybuchlo auto z gazem
na  ** p.m.s **  J.F. pisze tak:

Właściciel BMW zaczął tankować gaz. Po pewnym czasie zorientował
się, że w pojeździe nie ma butli, więc zatankował do baku benzynę.

Następnie podróżujący odjechali w kierunku Rzeszowa. Pomimo wyczuwalnej w samochodzie woni gazu, jeden z pasażerów chcąc
odpalić papierosa zapalił zapalniczkę. To spowodowało wybuch"

"marka zobowiązuje" (c) nieznany

:)

To wszystko wina peło i Tuska. Polska bieda nr 1 zaoszczędzę jeżdżąc na gazie. Polska bieda nr 2 zaoszczędzę na badaniu wyciągając butlę.

Przypomniało mi się o tych co odkręcają kaloryfery na zimę i
znoszą do piwnicy a przykręcają własne bez założonyh liczników ciepła.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-12-27 04:57:32
Autor: WS
Wybuchlo auto z gazem
On Friday, December 22, 2017 at 5:00:35 PM UTC+1, PiteR wrote:

"marka zobowiązuje" (c) nieznany

Merc diesel tez czasem wybucha ;)

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-odkurzaczem-wypompowywal-paliwo-z-auta-spowodowal-wybuch-na-

"19-letni kierowca przyjechał na stację samochodem marki mercedes, z silnikiem diesla, aby zatankować paliwo. Przez pomyłkę nalał do baku benzyny, zamiast oleju napędowego. Gdy zorientował się, że popełnił błąd usiłował wypompować benzynę z baku przy pomocy odkurzacza, znajdującego się na wyposażeniu stacji paliw."

Data: 2017-12-27 15:15:39
Autor: J.F.
Wybuchlo auto z gazem

http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-odkurzaczem-wypompowywal-paliwo-z-auta-spowodowal-wybuch-na-,nId,2482395

[...]

W zasadzie logicznie :-)

Poza tym ... spodziewalbym sie tam silnika asynchronicznego, ktory nie
iskrzy, wiec skad ten wybuch ?

Tylko jak mu sie rura zmiescila ? :-)

J.

Data: 2017-12-27 06:49:12
Autor: Kris
Wybuchlo auto z gazem
W dniu środa, 27 grudnia 2017 15:15:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Poza tym ... spodziewalbym sie tam silnika asynchronicznego, ktory nie
iskrzy, wiec skad ten wybuch ?

Tylko jak mu sie rura zmiescila ? :-)

W tych skrzynkach do odkurzania na stacjach paliw w środku sa zwykłe odkurzacze domowe/warsztatowe- u mnie Karcher- widziałem jak pracownik skrzynke otwierał
No i oczywiście automat na monety włączający ten odkurzacz

Data: 2017-12-28 03:39:54
Autor: PiteR
Wybuchlo auto z gazem
na  ** p.m.s **  Kris pisze tak:

[...]

da się wbić na 192.168.0.1 admin|admin? ;)

Data: 2017-12-27 19:10:28
Autor: Janusz
Wybuchlo auto z gazem
W dniu 2017-12-27 o 15:15, J.F. pisze:

W zasadzie logicznie :-)

Poza tym ... spodziewalbym sie tam silnika asynchronicznego, ktory nie
iskrzy, wiec skad ten wybuch ?
W żadnym odkurzaczu nie ma silnika asynchronicznego, powód jest banalny, za małe obroty.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-12-27 22:20:41
Autor: J.F.
Wybuchlo auto z gazem
Dnia Wed, 27 Dec 2017 19:10:28 +0100, Janusz napisał(a):
[...]

W duzym moga byc male.

Mowicie, ze w tym duzym pudle sa dwa male odkurzacze ?
A nie zuzywalyby sie za szybko ?
Choc prawde mowiac ... w domu odkurzacz juz wiele lat sluzy, suszarke
do wlosow mam jeszcze dluzej ... dobre te szczotki robia :-)

J.

Data: 2017-12-30 22:27:25
Autor: Janusz
Wybuchlo auto z gazem
W dniu 2017-12-27 o 22:20, J.F. pisze:
[...]

Nie, musiałby mieć inną konstrukcję a to są koszty, po co?

Mowicie, ze w tym duzym pudle sa dwa male odkurzacze ?
Pewnie, zwykły przemysłowy odkurzacz.

A nie zuzywalyby sie za szybko ?
Może i tak ale koszt wymiany i tak mniejszy od jakiegoś specjalnego dedykowanego.
Mam odkurzacz centralny gdzie po 7 latach padł mi silnik, przegrzał się, kupiłem na
all..o nówkę sztukę sam silnik z turbiną za 250zł, odkurzacz kosztował ponad 3kzł :(
I co się bardziej opłaca?

Choc prawde mowiac ... w domu odkurzacz juz wiele lat sluzy, suszarke
do wlosow mam jeszcze dluzej ... dobre te szczotki robia :-)
U mnie wirnik padł, dostały uzwojenia przebicia, komutator zrobił się fioletowy.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-12-31 09:29:58
Autor: J.F.
Wybuchlo auto z gazem
Dnia Sat, 30 Dec 2017 22:27:25 +0100, Janusz napisał(a):
[...]

Konstrukcja identyczna, tylko turbina wieksza. Wtedy mniejsze obroty
wystarcza.A i tak musi byc wieksza, skoro wiekszy odkurzacz. Za to
trwalosc zyskujemy.

Mowicie, ze w tym duzym pudle sa dwa male odkurzacze ?
Pewnie, zwykły przemysłowy odkurzacz.

Np taki ?
https://www.kaercher.com/pl/professional/odkurzacze/odkurzacze-przemyslowe/klasa-srednia/iv-60-30-15735000.html

Trzy fazy ... prostownik i szczotki ?

J.

Data: 2018-01-01 17:07:37
Autor: Janusz
Wybuchlo auto z gazem
W dniu 2017-12-31 o 09:29, J.F. pisze:
[...]

Ale wiesz że asynchroniczny to max 3000obr/min a bocznikowe mają
po 30-50kobr/min, wiesz ile razy by musiała być większa?
Pewnie całe pudło odkurzacza byłoby za małe, poza tym odkurzacz to nie tylko przepływ ale głównie siła ssania i ona dla wolnych turbin jest bardzo mała, stąd też
te wysokie obroty.

[...]

Może być, nigdy nie rozbierałem to nie wiem, ale inni twierdzili że tam zwykły przemysłowy odkurzacz jest.

Trzy fazy ... prostownik i szczotki ?
Możliwe, gdyby nie było komutatora to raczej by nie wybuchł, chyba że ma w środku stycznik,
ale po tym co sam słyszę i jak to wyje to wnoszę że to są zwykłe komutatorowe silniki.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-01-01 23:40:09
Autor: J.F.
Wybuchlo auto z gazem
Dnia Mon, 1 Jan 2018 17:07:37 +0100, Janusz napisał(a):
[...]

Troche watpie, aby domowy odkurzacz mial 30-50k obr.
Moze 10-15 ...  juz nie wydaje sie tak duzo wiecej.
Chyba, ze to z kwadratem obrotow ...

[...]

https://www.kaercher.com/pl/professional/odkurzacze/odkurzacze-przemyslowe/odkurzacze-do-strefy-z-22.html

Hm, tylko przy jednym napisali wyraznie ze silnik indukcyjny.
Ma 70 cm szerokosci ...

Inna sprawa, ze w dzisiejszych czasach moze miec falownik i znacznie
wiecej obrotow niz 3000. Aczkolwiek ... moc 1200W - malo jak na 3 fazy
i duzo jak na 1 faze :-)

Na stacjach indukcyjne sie jednak zdarzaja
https://www.cleanea.com.pl/evo-samoobslugowy-odkurzacz-profesjonalny-na-stacje-benzynowa-p-570.html

https://www.cleanea.com.pl/compact-samoobslugowy-odkurzacz-profesjonalny-na-stacje-paliw-p-569.html
a tu wersje komutatorowe i indukcyjne

J.

Data: 2018-01-02 03:07:26
Autor: Kris
Wybuchlo auto z gazem
W dniu poniedziałek, 1 stycznia 2018 23:40:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

[...]

Podepne się tutaj jak już o odkurzaczach gadamy
Jak to jest- niby UE zakazała odkurzaczy o mocy większej jak 900w a na a pełno tego w sprzedaży.
https://www.ceneo.pl/Odkurzacze;017P2-1336335P3-1261656-1094537-1094540-1094541-1094542-1094544-1094545-1094546-1261607-1094547-1094548-1094549-1094551-1094552-1094555.htm

Data: 2018-01-02 12:33:58
Autor: J.F.
Wybuchlo auto z gazem
Dnia Tue, 2 Jan 2018 03:07:26 -0800 (PST), Kris napisał(a):
[...]

Glowy nie dam - sprzadazy, czy "wprowadzania do obrotu".
A wtedy te, co w sklepach/hurtowniach juz sa, to moga byc wyprzedane.

Albo tradycyjnie - jest nalepka "nie nadaje sie do uzytku domowego"
:-)

J.

Data: 2018-01-03 08:29:04
Autor: T.
Wybuchlo auto z gazem
W dniu 2018-01-02 o 12:07, Kris pisze:
[...]

Zakazali produkcji, ale nie sprzedaży. To zapasy magazynowe...
T.

Data: 2018-01-03 00:00:58
Autor: Kris
Wybuchlo auto z gazem
W dniu środa, 3 stycznia 2018 08:29:08 UTC+1 użytkownik T. napisał:

Zakazali produkcji, ale nie sprzedaży. To zapasy magazynowe...
T.

Znaczy że przez najbliższe lata można takie odkurzacze sprzedawać sprowadzając je z chińskich "magazynów";)

Data: 2018-01-03 02:26:59
Autor: Kris
Wybuchlo auto z gazem
W dniu środa, 3 stycznia 2018 10:25:02 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:64a4d840-03f0-44cd-b139-275c01780ff4@googlegroups.com...

>Znaczy że przez najbliższe lata można takie odkurzacze sprzedawać >sprowadzając je z chińskich "magazynów";)

Jak znam zycie, to nie - sprowadzac spoza unii nie mozna.

Taki chiński gearbest ma tez magazyn w Polsce;)

Z ta produkcja to tez bylbym ostrozny - prawdopodobnie na eksport produkowac mozna.

A na "magazyn" można?;)
I później firma "córka" sprzedaje zapasy magazynowe;)

Data: 2018-01-03 12:02:39
Autor: J.F.
Wybuchlo auto z gazem
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:16df2c4d-46ab-43ad-87df-6cc2ab2d3860@googlegroups.com...
> [...]

Jak znam zycie, to nie - sprowadzac spoza unii nie mozna.

Taki chiński gearbest ma tez magazyn w Polsce;)

No i moze jego zawartosc wyprzedac.
Podejrzewam, ze pod warunkiem iz nie jest to sklad konsygancyjny, i moze np zdazyl towar sprzedac Gerbestowi Polska, bo inaczej to bedzie "wprowadzenie do obrotu".

Z ta produkcja to tez bylbym ostrozny - prawdopodobnie na eksport
produkowac mozna.

A na "magazyn" można?;)
I później firma "córka" sprzedaje zapasy magazynowe;)

A potem przychodzi kontrola i naklada milionowa kare :-)

J.

Data: 2018-01-04 22:09:00
Autor: Janusz
Wybuchlo auto z gazem
W dniu 2018-01-01 o 23:40, J.F. pisze:
[...]

Może tak może nie, odkurzacze na stacjach raczej nie są karchera tylko firmy krzak, która robiąc je pakujezwykły przemysłowy, rok wytrzyma a potem to i serwis zarobi.

--
Pozdr
Janusz

Data: 2018-01-04 23:01:14
Autor: J.F.
Wybuchlo auto z gazem
Dnia Thu, 4 Jan 2018 22:09:00 +0100, Janusz napisał(a):
[...]

No widzisz - odkurzacze na stacjach to raczej beda jak te powyzej, a jaki silnik - to zalezy jaki model stacja zamowila.

Choc prawde mowiac - takich ladnych to nie widzialem :-)

J.

Data: 2018-01-05 20:41:49
Autor: Janusz
Wybuchlo auto z gazem
W dniu 2018-01-04 o 23:01, J.F. pisze:
[...]

No właśnie :)
Dlatego wątpiłem od początku że na ścianie wschodniej montują takie wypasione odkurzacze, nawet u nas na południu takich nie widziałem.

--
Pozdr
Janusz

Wybuchlo auto z gazem