Wybudzanie z u¶pienia S3(STR) - problem po wymianie RAM-u

Data: 2011-10-17 22:15:49
Autor: Latet
Wybudzanie z u¶pienia S3(STR) - problem po wymianie RAM-u
Witam,
Płyta główna Gigabyte GA-EP35-DS4, najnowszy BIOS F6 (z 2009r).

RAM - do niedawna: 2GB DDR2 Patriot 800 MHz.
Korzystałem z usypiania (S3) i budzenia - bez problemów.

Niedawno wymieniłem pamięć na 4GB DDR2 GoodRam pro 1066 Mhz.
Od tego momentu komputer nie umie się obudzić, je¶li zostanie u¶piony (S3). Różnie to wygl±da - przeważnie albo w ogóle obraz nie wraca na monitor, albo pulipit się pojawia, mysz chodzi, ale reszta zamrożona i ... uwaga - nawet twardy reset nie pomaga, dopiero wył±czenie kompa z zasilania na kilkana¶cie sekund.

S1(POS) działa OK, ale nie interesuje mnie ten tryb.

Nowa pamięć jest sprawna - katowałem j± 3 noce testem Memtest86 (a także Prime95), a poza problemem z budzeniem wszystko działa stabilnie.

Testowałem różne ustawienia taktowania oraz napięcia (w tym (G)MCH) - od automatycznych do podnoszonych. Now± pamięc także puszczałem jako 800MHz (auto wg SPD).

Generalnie - bez różnicy. Jak nie wstawał z u¶pienia, tak nie wstaje.

Czy problem może być zwi±zany bardziej z ilo¶ci±, czy z typem RAM-u? Nie wiem, czy co¶ jeszcze mogę zrobić, czy już się raczej pogodzić z rozstaniem z wygodnym usypianiem i budzeniem...

Dzięki,

latet

Wybudzanie z u¶pienia S3(STR) - problem po wymianie RAM-u