Wycena kosztu naprawy

Data: 2009-11-20 13:41:41
Autor: marjan
Wycena kosztu naprawy
Witam.

W wątku "Kolejny z serii: miałem kolizję." z 31 października opisywałem moją kolizję, podczas której uszkodziłem sobie Punciaka (zdjęcia: http://student.agh.edu.pl/~marjan/punto/ ).
Niestety procedury sprawiły, że dopiero dziś dostałem z serwisu gdzie samochód stoi kosztorys naprawy, a auto gotowe ma być za tydzień. Tu pytanie do Was: nie uważacie, że ceny te są trochę zawyżone?

<cite>

koszt części użytych do naprawy to 1464 zł
błotniki przednie 2 szt
pokrywa silnika
zamek pokrywy silnika
zderzak przedni
wz zderzaka przedniego
belka łącząca podłużnice
poduszka silnika str lewa
reflektory przednie 2 szt
kierunkowskazy przednie
wzm czołowe górne
chłodnica cieczy
płyn chłodniczy
zawiasy pokr przedniej

Lakierowanie elem uszkodzonych to 1850 zł
błotniki przednie 2 szt
pokrywa silnika
wz czołowe częśc górna
wz belki podłużnic
podłużnicz przednia prawa i lewa
drzwi przednie prawe
cieniowanie drzwi lewych

Naprawa blacharska 1400 zł
rozbrojenie i zbrojenie osprzętu silnika , samochód na ramie naprawczej ,
diagnostyka zawieszenia z ustawieniem
przegląd pokolizyjny

</cite>

--
Pozdrawiam serdecznie,
Mariusz [marjan] Morycz

Data: 2009-11-20 14:08:10
Autor: rz
Wycena kosztu naprawy
Za te kase kupiłbyś takiego punciaka jak sprzed wypadku.
Koszt b. wysoki, wg mnie nieopłacalne.

--
Rafal

Data: 2009-11-20 14:28:35
Autor: marjan
Wycena kosztu naprawy
rz pisze:
Za te kase kupiłbyś takiego punciaka jak sprzed wypadku.
Koszt b. wysoki, wg mnie nieopłacalne.

Wiesz, zastanawiałem się nad tym. ale AC pokryje mi większość naprawy, sam dołożyć będę musiał raptem kilka stówek. Biorąc pod uwagę, że 3 miesiące temu zakładałem do samochodu nową instalację LPG, znałem jego historię (samochód od nowości w rodzinie) i dopiero niedawno przekroczył 100kkm postanowiłem jeszcze go naprawić i ujeżdżać dalej. Jak zwróci mi się gaz to go sprzedam, i może kupię polecanego na grupie Renault Safrane (zakochałem się niedawno w tym samochodzie) ;)

Data: 2009-11-20 14:48:47
Autor: krzysiek82
Wycena kosztu naprawy
marjan pisze:
[...]

Rozumiem twoje przywiązanie, ale nie wierze, że da się auto naciągnąć tak, aby w miejscach odkształceń w profilach nie wyłaziła na nowo ruda.
Ale jeśli sporo zainwestowałeś i idzie z AC to cóż, mam nadzieje, że będziesz zadowolony z naprawy.

--
krzysiek82

Data: 2009-11-20 16:29:29
Autor: mleko
Wycena kosztu naprawy
krzysiek82 wrote:

Rozumiem twoje przywiązanie, ale nie wierze, że da się auto naciągnąć tak, aby w miejscach odkształceń w profilach nie wyłaziła na nowo ruda.

Twoja wiara i gdybanie ma sie tak z rzeczywistoscia, jak glupi "Polaczek" z wspanialym poludniowym sasiadem.

Data: 2009-11-20 16:44:45
Autor: krzysiek82
Wycena kosztu naprawy
mleko pisze:
Twoja wiara i gdybanie ma sie tak z rzeczywistoscia, jak glupi "Polaczek" z wspanialym poludniowym sasiadem.

nikogo nie interesują twoje wątpliwej jakości wypowiedzi. Jeśli nie wierzysz zajrzyj do wnętrza podłużnicy która była naciągana po roku po naprawie. JESZCZE NIE WIDZIALEM ZADNEJ PORZADNIE ZABEZPIECZONEJ PO NAPRAWIE !!!!! dlaczego? bo ludzie nie spoglądają na to co wewnątrz ale na to czy sie lakier ładnie świeci po naprawie, a że potem auto zaczyna pracować bo podłużnica skoroduje to już nikogo nie interesuje. Napisz mi więc proszę jaki sens mają twojej wypowiedzi?

--
krzysiek82

Data: 2009-11-20 16:52:34
Autor: mleko
Wycena kosztu naprawy
krzysiek82 wrote:
mleko pisze:
naprawie. JESZCZE NIE WIDZIALEM ZADNEJ PORZADNIE ZABEZPIECZONEJ PO NAPRAWIE !!!!! dlaczego? bo ludzie nie spoglądają na to co wewnątrz ale

Mam kilka pytan:
Jak po zdjeciach z zewnatrz tego punto oceniles zakres naprawy?
Ile widziales podluznic po naprawie? Ile widziales podluznic po naprawie od wewnatrz? Ile widziales podluznic po roku? Jaka firma i jakimi metodami naprawiala te podluznice, ktore widziales?
Po co ciagle piszesz bzdury wyssane z palca?

Data: 2009-11-20 15:56:05
Autor: Piotr Czyż
Wycena kosztu naprawy
marjan pisze:

znałem jego
historię (samochód od nowości w rodzinie)

No i już teraz wiesz, że było mocno walone i będzie prostowane, żeby nie jeździło krzywo.
Zaj... historia. Lepiej się będziesz czuł ze świadomością, że wcześniej BYŁO bezwypadkowe?

--
Piotr Czyż

Data: 2009-11-20 17:08:17
Autor: marjan
Wycena kosztu naprawy
Piotr Czyż pisze:
marjan pisze:

znałem jego
historię (samochód od nowości w rodzinie)

No i już teraz wiesz, że było mocno walone i będzie prostowane, żeby nie jeździło krzywo.

Prawda, choć ja wiem, czy tak mocno..?

Zaj... historia. Lepiej się będziesz czuł ze świadomością, że wcześniej BYŁO bezwypadkowe?

Mowa była, że w tych pieniądzach kupie innego takiego Punciaka. Kto da mi gwarancję, że w niegorszym stanie, i z niegorszą historią od mojego?

Data: 2009-11-20 19:33:24
Autor: WIHEDCNF
Wycena kosztu naprawy

Użytkownik "marjan"

Jak zwróci mi
się gaz to go sprzedam, i może kupię polecanego na grupie Renault Safrane (zakochałem się niedawno w tym samochodzie) ;)

Safrane? na grupie? no tak, sierrę też polecają.

Data: 2009-11-20 14:10:19
Autor: Marcin J. Kowalczyk
Wycena kosztu naprawy
marjan pisze:
[...]

bardzo przyzwoicie.

[...]

rowniez bardzo przyzwoicie - masz malowane 5 (w zasadzie 6) elementow....

tragedii nie ma...

Data: 2009-11-20 14:24:38
Autor: marjan
Wycena kosztu naprawy
Marcin J. Kowalczyk pisze:
marjan pisze:
[...]

Dziękuję, o to mi chodziło. Nie mam praktycznie żadnego doświadczenia (żadnej wiedzy) w tych tematach, a że nie bardzo chciałbym być "wyruchany" wolałem się zapytać, czy te ceny nie są zawyżone.

Data: 2009-11-20 14:29:43
Autor: krzysiek82
Wycena kosztu naprawy
marjan pisze:
  > Dziękuję, o to mi chodziło. Nie mam praktycznie żadnego doświadczenia
(żadnej wiedzy) w tych tematach, a że nie bardzo chciałbym być "wyruchany" wolałem się zapytać, czy te ceny nie są zawyżone.

ceny są ok, ale pytanie czy się opłaca inwestować? Moim zdaniem nie.

--
krzysiek82

Data: 2009-11-20 17:57:14
Autor: Pab_lo
Wycena kosztu naprawy

Użytkownik "marjan" <klero8.tk9@gmail.com> napisał w wiadomości news:he62q5$5uh$1inews.gazeta.pl...

koszt części użytych do naprawy to 1464 zł

to mozesz sprawdzic sam na allegro...

Lakierowanie elem uszkodzonych to 1850 zł

Naprawa blacharska 1400 zł

No moje, sa w gornych granicach jesli przychodzisz z ulicy i placisz z wlasnej kieszeni. Jak na ASO to chyba komus zera wcielo ;)

Blacharz tam nie ma za duzo do roboty - prostowanie podluznic + pasowanie elementow za 1400 zl ?!
Generalnie drogo nie jest, ale mozna taniej.

Picasso

Wycena kosztu naprawy