Wycena szkody przez telefon (forma uproszczona)

Data: 2013-11-21 22:14:39
Autor: Maciek
Wycena szkody przez telefon (forma uproszczona)
W dniu 2013-11-21 14:33, michalek pisze:
A może po prostu należy w kolejnej rozmowie powiedzieć, że zgadzam
się na wycenę telefoniczną sumy X plus 40%,  oni zaproponują 20%
i będę miał szybko a jednak nieco więcej niż natychmiast?
Pytam o opinie tych, którzy tego już doświadczyli.
Z doświadczenia własnego wiem, że oni się nie targują, tzn. musisz
zgodzić się z ich wyceną i zapewne 90% się godzi. Według warsztatu, w
którym weryfikowałem wycenę było to około 30% realnej robocizny i 50%
ceny części (przy czym nie piszę broń Boże o oryginałach, tylko o dobrej
klasy zamiennikach). Generalnie w takim przypadku najlepiej byłoby
wstawić samochód do jakiegoś warsztatu, rozliczyć naprawę bezgotówkowo i
jeszcze zażądać samochodu zastępczego. Niestety w przypadku starszych
pojazdów bywa trudno znaleźć warsztat, który podejmie się naprawy bez
udziału własnego właściciela, gdyż rozbebeszony staruszek często okazuje
się puszką Pandory.

PS: Ja akurat się trochę z nimi szarpałem, włączyłem w sprawę Rzecznika
Ubezpieczonych i trochę mi dopłacili, ale i tak szału nie ma. Do tej
pory nie naprawiłem, bo jakoś chętnych za tę kasę nie ma, a sam nie mam
czasu rzeźbić.

Maciek

Wycena szkody przez telefon (forma uproszczona)