Wycentrowane kolo ...

Data: 2010-03-15 16:24:50
Autor: Mario
Wycentrowane kolo ...
minimalne krzywizny sa dopuszczalne... czasami wrecz nie da sie idealnie ustawic kola z racji stanu szprych albo tym bardziej krzywej obreczy...

opona niweluje minimalne bicie...

pzdr

Data: 2010-03-15 17:04:08
Autor: Pawel Ratajczak
Wycentrowane kolo ...
W dniu 2010-03-15 16:24, Mario pisze:
minimalne krzywizny sa dopuszczalne... czasami wrecz nie da sie idealnie ustawic kola z racji stanu szprych albo tym bardziej krzywej obreczy...

Heh rower kupiony w maju w zeszłym roku (Corratec Cross, kupiony w
Eurobike w Poznaniu). Tak jak pisałem nie miał lekko w wakacje (ja
okolice 90kg + fotelik jakieś 2kg + dziecko około 13kg + przyczepka) i
dużo jazdy w terenie. Przy takiej jeździe nie ma przecież krawężników
tylko raczej dość łagodnie ukształtowane wgłębienia więc nie ma tu mowy
o uderzeniu felgi czy coś w tym stylu.

W ciagu czałego okresu od zakupu do zimy rowerek głównie ze mną jeździł
do pracy po mieście z całym balastem miejskich atrakcji. W sumie przed
sezonem zimowym zrobiłem na nim jakieś 1800km. Po tym okresie bym ocenił
stan tylnego koła raczej jako dobry z pominięciem rozcentrowania, nie
było uderzonych szprych, walniętej felgi czy innych uszkodzeń mechanicznych.

Więc może jednak prawidłową diagnozą jest ta postawiona prze kolegę
Kosika, heh mam nadzieje, że nie. Jak co nadmienię, że rower był
odstawiony też do serwisu eurobike'a w Poznaniu, jeśli macie jakieś
opinie o nim i pracujących w nim osobach, to też będę wdzięczny za
wszelkie opinie.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-03-15 17:11:57
Autor: kosik
Wycentrowane kolo ...

Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10swen@pratajczak.pl> napisał w wiadomości news:hnllpv$4qn$1news2.ipartners.pl...
[...]

Jeszcze może być tak, że obręcz jest krzywa na łączeniu. Dobre obręcze są spawane i szlifowane. Tanie potrafią się rozłazić na łączeniu i jest bicie poziome/pionowe. Łączenie jest naprzeciwko otworu na wentyl - sprawdź czy to nie w tym miejscu bije, wystarczy nawet palcem przejechać żeby wyczuć nierówności.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-15 17:22:27
Autor: Pawel Ratajczak
Wycentrowane kolo ...
W dniu 2010-03-15 17:11, kosik pisze:

[...]

Z tego co widzę w opisie na stronie eurobike'u to mam niby:
Obręcze: zzyzx
http://tiny.pl/hg971 (opis do X-VERT CROSS GENT, choć chyba nie do końca
zgodny z rzeczywistością bo przerzutka tył mam XT Shadow a to zdaje się
nie jest Deore) bez dodatkowych informacji, niestety nie jestem
ekspertem od sprzętu rowerowego wiec trudno mi stwierdzić co to za
model, sprawdzę dziś może będzie coś więcej na kole oraz czy nie mam
tego uszkodzenia, o którym piszesz.

Jak co dam znać wieczorem.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Data: 2010-03-15 17:24:46
Autor: Pawel Ratajczak
Wycentrowane kolo ...
W dniu 2010-03-15 17:22, Pawel Ratajczak pisze:
http://tiny.pl/hg971 (opis do X-VERT CROSS GENT, choć chyba nie do końca
zgodny z rzeczywistością bo przerzutka tył mam XT Shadow a to zdaje się
nie jest Deore)

Dobra znalazłem jakiś lepszy opis:
http://tiny.pl/hg97p

Data: 2010-03-15 10:21:45
Autor: tadek
Wycentrowane kolo ...
On 15 Mar, 17:24, Pawel Ratajczak <10s...@pratajczak.pl> wrote:
W dniu 2010-03-15 17:22, Pawel Ratajczak pisze:

>http://tiny.pl/hg971(opis do X-VERT CROSS GENT, cho chyba nie do ko ca
> zgodny z rzeczywisto ci bo przerzutka ty mam XT Shadow a to zdaje si
> nie jest Deore)

Dobra znalaz em jaki lepszy opis:http://tiny.pl/hg97p

za takie pieniądze to powinny być w miarę dobre obręcze. Uważam że w
serwisie "wstawiają Ci banialuki". Ja przy wadze dochodzącej do 105 kg
w porywach nie mam ŻADNYCH problemów z rozcentrowywaniem się kół w
rowerze/ fakt że mam obręcze z "najwyższej półki" Mavic 819 poprzednio
też jakieś maviki.O "biciu" obręczy na boki czy w pionie nawet mowy
nie ma. Ale koła robione były przez dobrego mechanika.

Data: 2010-03-15 19:08:23
Autor: Coaster
Wycentrowane kolo ...
tadek wrote:
[...] nie mam ŻADNYCH problemów z rozcentrowywaniem się kół w rowerze [...]

To przykre.. ;-)

--
PoZdR
"The average Joe bike guy is head to toe spandex

Data: 2010-03-15 21:25:02
Autor: Pawel Ratajczak
Wycentrowane kolo ...
W dniu 2010-03-15 18:21, tadek pisze:
za takie pieniądze to powinny być w miarę dobre obręcze.\

Oblookałem rower i widzę, że na naklejkach na feldze mam następujące dane:

DRC ST16 Alloy Series 6000 + jakieś dane opisujące wymiary felgi.
Ktoś coś potrafi powiedzieć o takich felgach, może jednak trzeba będzie je zmienić na coś porządniejszego.

[...]

Jak co pewnie kiedyś pomyślę i o takich.

Pozdrawiam serdecznie,
Paweł

Wycentrowane kolo ...