Wycentrowane kolo ...

Data: 2010-03-15 16:26:03
Autor: kosik
Wycentrowane kolo ...

Użytkownik "Pawel Ratajczak" <10swen@pratajczak.pl> napisał w wiadomości news:hnliab$39a$1news2.ipartners.pl...
Jak to powinno być Waszym zdaniem, czy powinno być w stylu "mucha nie
siada" czy może delikatne ruchy na boki, czy na zewnątrz obręczy, są
akceptowalne przy prawidłowym wycentrowaniu?

Idealnie koła nie da się zrobić, ale jeśli obręcz nie jest uderzona, to ewentualne odchyły powinny być widoczne tylko na centrownicy. Tłumaczenie, że tak ma być jest więc kryciem swojego partactwa. Jak mi się nie uda zrobić równego koła to mówie właścicielowi co jest nie tak. No chyba, że masz małomównego serwisanta :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-15 18:46:14
Autor: Ignac
Wycentrowane kolo ...

  Po centrowaniu w serwusie na centrownicy "bicia" promieniowe czy osiowe
  nie powinny być widoczne dla "oka"...a te bicia które opisujesz nie da się
  wyprostować jedynie dokręcajać szprychy...a kole¶ na pewno tak robił gdyż
  nie chciało mu się zluzowac wszystkich szprych i centrować od pocz±tku.
  Oddaj rowerek do poprawki.

  Ignac  --

Data: 2010-03-15 20:14:06
Autor: kosik
Wycentrowane kolo ...

Użytkownik "Ignac" <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:3461.000008fc.4b9e7266newsgate.onet.pl...

 Po centrowaniu w serwusie na centrownicy "bicia" promieniowe czy osiowe
 nie powinny być widoczne dla "oka"...a te bicia które opisujesz nie da się
 wyprostować jedynie dokręcajać szprychy...

Da się tylko trzeba umieć...

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-15 21:19:29
Autor: Ignac
Wycentrowane kolo ...

> [...]
>  nie powinny być widoczne dla "oka"...a te bicia które opisujesz nie da > się
>  wyprostować jedynie dokręcajać szprychy...

   Ja stosuję metodę luzowania wszystkich szprych i centrowania równocze¶nie
   bicia osiowego i prowmieniowego o obręcz sama się prostuje w idealne koło.
   Kiedy¶ próbowałem tu popu¶cić a tam dokręcić ale ta metoda jest mocno
   niedoskonała...ciężko jest wyprostować obręcz jeżeli w danej chwili np.90%
   szprych jest napiętych...odradzam co¶ takiego i osobi¶cie nie stosuję.

   Ignac

Data: 2010-03-15 22:25:09
Autor: kosik
Wycentrowane kolo ...

Użytkownik "Ignac" <maksWYTNIJTO@lama.net.pl> napisał w wiadomo¶ci news:3461.0000090a.4b9e9651newsgate.onet.pl...
[...]

Nie jestem mechanikiem ale zrobiłem od złożyłem lub centrowałem dobrze ponad 100 kół więc wyrobiłem sobie pewne nawyki :) Ale przyznam Ci rację, że najlepiej dla koła jest jest poluzować i centrować od nowa.

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-15 22:52:08
Autor: kosik
Wycentrowane kolo ...

Użytkownik "kosik" <kosik77@interia.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hnm8j7$29m$1news.onet.pl...
Nie jestem mechanikiem ale zrobiłem od złożyłem lub centrowałem dobrze ponad

Miało być złożyłem lub centrowałem :)

Pozdrawiam
kosik

Data: 2010-03-16 13:11:41
Autor: Ignac
Wycentrowane kolo ...

[...]

  Nie odważyłbym się proponować takiej metody gdybym jej nie wypróbował
  na "sobie"...może motoda jest trochę dłuższa ale efekty sa nadspodziewanie
  dobre...oczywi¶cie skrzywienia po uderzeniu np. w krawężnik takim sposobem   się nie wyprostuje ale te z "normalnej" eksploatacji jak najbardziej.
  To że autorowi w±tku tak się stało to wg. mnie jest efekt niedostatecznie
  naci±gniętych szprych w nowym rowerze...szczególnie istotne to jest dla tych
  którzy jeżdz± np. ze sakwami albo wybitnie w "terenie".

  Ignac --

Wycentrowane kolo ...