Wycentrowane kolo ...

Data: 2010-03-15 20:10:55
Autor: Fabian
Wycentrowane kolo ...
Pawel Ratajczak pisze:
Jak to powinno być Waszym zdaniem, czy powinno być w stylu "mucha nie
siada" czy może delikatne ruchy na boki, czy na zewnątrz obręczy, są
akceptowalne przy prawidłowym wycentrowaniu?

Nie jestem specjalistÄ… od centrowania, a tylko klientem w tej kwestii
ale 1-2 mm to dużo. Odchyły mogą być, ale takie, że można je zauważyć na
centrownicy lub zamontowanym kołem i blisko ustawionych klockach
hamulcowych, a nie kręcąc kołem w ręku. Dodatkowo tak duże bicie
wzdłużne IMHO jest odczuwalne w czasie jazdy. Zdarzyło mi się, że
serwisant informował mnie o tym, że trudno było wycentrować koło, bo
obręcz już swoje przeszła, albo o tym, że następnym razem to będzie
trudne albo niemożliwe. IMHO niedopuszczalne jest oddawanie klientowi
koła z takim biciem bez słowa wytłumaczenia.

Fabian.

Wycentrowane kolo ...