Wycie po wymianie rozrzÄ…du.

Data: 2010-03-16 13:07:59
Autor: Konrad L
Wycie po wymianie rozrzÄ…du.
Witam

Czy po wymianie rozrzÄ…du zauwazyliscie inne odglosy pracy silnika?
Jestem wlasnie po wymianie kompletu, pasek rozrzadu, rolki, pompa no i cos ewidentnie wyje z okolic paska. Zaczyna wyc przy 1500 obrotach, konczy przy 1800-1900. Sam glos moge przyrownac do hmm rowerowego dynama jak sie kreci od opony.
Czy to sie jakos ulozy? Czy moze pasek jest za mocno, za slabo naciagniety?

Samochod to 406 2.0 hdi.

Pozdr.

Data: 2010-03-16 08:19:34
Autor: tadek
Wycie po wymianie rozrz±du.
On 16 Mar, 13:07, Konrad L <p...@o2.pl> wrote:
Witam

Czy po wymianie rozrz±du zauwazyliscie inne odglosy pracy silnika?
[...]

a po co za³o¿y³e¶ dynamo od roweru do samochodu? Alternatora nie masz?

Data: 2010-03-16 13:15:56
Autor: krzysiek82
Wycie po wymianie rozrzÄ…du.
Konrad L pisze:
Czy to sie jakos ulozy? \

nic się nie ułoży, albo coś ma wadę albo pasek naciągnięty za mocno, szybko trzeba to poprawić, jak mechanik twierdzi, że się ułoży to niech na piśmie napisze deklaracje, że wymieni silnik w razie zerwania paska :d

--
krzysiek82

Data: 2010-03-16 14:08:34
Autor: sop3k
Wycie po wymianie rozrzÄ…du.
Konrad L pisze:
> [...]

nic się nie ułoży, albo coś ma wadę albo pasek naciągnięty za mocno, szybko trzeba to poprawić, jak mechanik twierdzi, że się ułoży to niech na piśmie napisze deklaracje, że wymieni silnik w razie zerwania paska :d

A pasek rozrz±du sie naciaga recznie? Nie ma napinaczy? --

Data: 2010-03-16 21:59:17
Autor: Olek
Wycie po wymianie rozrz±du.
On 2010-03-16 14:08, sop3k wrote:

A pasek rozrz±du sie naciaga recznie? Nie ma napinaczy?

napinacz to napinacz, a pasek i tak naci±gasz, przesuwaj±c rolkê

Data: 2010-03-16 16:55:33
Autor: Konrad L
Wycie po wymianie rozrzÄ…du.
No i miales racje, wrocilem sie do mechanika poluzowal rolke napinajaca i juz jest oki. Tylko ciekawa sprawa, bo bylem przekonany ze to jest jakis "sprezynujacy" napinacz, ktory sam skompensuje ile trzeba, a gdy teraz przygladalem sie jak luzowal, to rolka napinajaca ma reczna regulacje.

Pozdr.

Data: 2010-03-16 14:29:38
Autor: Wojtekk
Wycie po wymianie rozrzÄ…du.

Użytkownik "Konrad L" <pix@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]

Może wyje pasek klinowy napędzający alternator? Te paski (lub łozyska w
alternatorze, pompie wspomagania, itp.) lubią wyć jak są za mocno naciągnięte.
Pasek rozrządu raczej nie powinien wyć.
Zacznij sprawdzanie od paska klinowego. Może uda ci się samodzielnie poluzować go. Jak wycie nie ustąpi to złóż reklamacje na rozrząd.

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2010-03-16 16:55:02
Autor: Konrad L
Wycie po wymianie rozrzÄ…du.

[...]

Sprawa juz rozwiazana, paska klinowego nie ruszali przy tej naprawie, a chodzilo o rozrzad, zmniejszyli napiecie i juz nie wyje.

Pozdr.
Konrad L

Data: 2010-03-16 14:38:58
Autor: Ryba
Wycie po wymianie rozrzÄ…du.

[...]

Tez mam czasami to samo. Na różnych forach udało mi się znaleźć, że to jest
raczej rolka napinająca pasek osprzętu. Ona też jest w nazwie dwumasowa.

U Ciebie przy wymianie napewno ściągali pasek i pewnie mocnej naciągneli
i się zaczeło odzywać.
U mnie odgłos pojawia sie się raz ciszej raz głośniej, podobno widać jak drga
pasek, u siebie tego nie widze.

Ryba

Data: 2010-03-16 17:00:04
Autor: Konrad L
Wycie po wymianie rozrzÄ…du.

Tez mam czasami to samo. Na różnych forach udało mi się znaleźć, że to jest
raczej rolka napinająca pasek osprzętu. Ona też jest w nazwie dwumasowa.

Znaczy rolka chyba nie jest dwumasowa, tylko kolo napedzajace pasek klinowy/wielorowkowy?

[...]

To moze warto poluzowac, bo u mnie spokoj i cisza po zmniejszeniu napiecia paska rozrzadu.

Pozdr.

Data: 2010-03-24 20:35:47
Autor: jerzu
Wycie po wymianie r ozrz±du.
On Tue, 16 Mar 2010 13:07:59 +0100, Konrad L <pix@o2.pl> wrote:

[...]

Ja mia³em taki objaw. Ale okaza³o siê, ¿e akurat pad³a jedna z rolek
napinj±cych pasek... osprzêtu. Po wymianie ucich³o.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Wycie po wymianie rozrzÄ…du.