Wycieczka do Londynu: wzi±æ EUR, GBP, USD?

Data: 2009-07-09 17:40:22
Autor: kredytywkarpaczu
Wycieczka do Londynu: wzi±æ EUR, GBP, USD?
wybieram siê do Londynu i zastanawiam siê, jak± kartê
wzi±æ, tzn. w jakiej walucie. Interesuje mnie tak¿e, czy w Londynie lepiej dzia³a VISA
czy MasterCard a mo¿e AmEx albo Diners?

Wydatki nie powinny przekroczyæ równowarto¶ci 5.000z³

Data: 2009-07-09 17:49:52
Autor: MarekZ
Wycieczka do Londynu: wzi±æ EUR, GBP, USD?
U¿ytkownik <kredytywkarpaczu@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:796e.00000c9e.4a560f66newsgate.onet.pl...
[...]

Z ¿adn± z tych kart nie bêdzie problemu w Londynie.

Data: 2009-07-09 18:02:54
Autor: kredytywkarpaczu
> [...]
> czy MasterCard a mo¿e AmEx albo Diners?
>
> Wydatki nie powinny przekroczyæ równowarto¶ci 5.000z³

Z ¿adn± z tych kart nie bêdzie problemu w Londynie.

a jak wygl±da kwestia rozliczania transakcji przez polskie
banki? Lepszy bêdzie sposób w który robi to Visa czy MasterCard?
lepszy BZWBK, Polbank, Bg¯, Toyota, Millenium, MultiBank?

Czy przy tak niewielkiej planowanej kwocie wydatków jest sens
w ogóle zak³adaæ konto w GBP i tam wp³acaæ walutê, czy lepiej
wzi±æ trochê gotówki (a propo: s± limity wywozu z Pl wwozu do GB?)
a nadplanowe wydatki p³aciæ zwyk³± z³otówkow± kart± kredytow±?

Data: 2009-07-09 11:06:33
Autor: witek
kredytywkarpaczu@op.pl wrote:

a jak wygl±da kwestia rozliczania transakcji przez polskie
banki? Lepszy bêdzie sposób w który robi to Visa czy MasterCard?
lepszy BZWBK, Polbank, Bg¯, Toyota, Millenium, MultiBank?

przy takiej kwocie to bez znaczenia. Ró¿nice bêd± na góra parê z³otych.

[...]

w ogóle nie ma sensu marnowaæ czasu. Po prostu wzi±c dwie dowolone karty.

Data: 2009-07-09 10:04:43
Autor: Krzysiek
Wycieczka do Londynu: wzi±æ EUR, GBP, USD?

przy takiej kwocie to bez znaczenia. Ró¿nice bêd± na góra parê z³otych.
ró¿nica miêdzy kursem  Visy/MC bez op³aty za transakcjê a
przeliczaniem z EUR na PLN po kursie banku + 3% op³aty za
przewalutowanie mo¿e byæ ca³kiem spora, np. 5%
5% z 5000PLN to 250PLN.

Data: 2009-07-09 18:34:11
Autor: MarekZ
Wycieczka do Londynu: wzi±æ EUR, GBP, USD?
U¿ytkownik <kredytywkarpaczu@op.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:796e.00000ca4.4a5614aenewsgate.onet.pl...

[...]

Polbank, alternatywnie Nordea i ING, nie wiem jak wypada Toyota. Czy Visa czy MC to bez znaczenia.

Chcesz zak³adaæ rachunek w angielskim banku? Jak masz tanie ¼ród³o GBP to warto, ale tam chyba nie dadz± ci od razu karty debetowej (taki kraj). Wydatki 5k z³ nie s± znowu takie niskie, tym bardziej ¿e tam nietrudno wydaæ wiêcej. Nie wiem czy obecnie w pl jest jaka¶ oferta rachunku w GBP z podpiêt± kart± wypuk³±.

Limity "transportu gotówki" s± (w sensie obowi±zku zg³oszenia), ale znacznie wy¿sze ni¿ 5k. :)

Data: 2009-07-09 19:36:11
Autor: Krzysztof Halasa
kredytywkarpaczu@op.pl writes:

a jak wygl±da kwestia rozliczania transakcji przez polskie
banki? Lepszy bêdzie sposób w który robi to Visa czy MasterCard?
lepszy BZWBK, Polbank, Bg¯, Toyota, Millenium, MultiBank?

A bardzo dlugo tam planujesz byc? Bo moze nie warto sie zastanawiac?
A jesli dlugo, to tam mozna konto otworzyc.

Czy przy tak niewielkiej planowanej kwocie wydatków jest sens
w ogóle zak³adaæ konto w GBP i tam wp³acaæ walutê, czy lepiej
wzi±æ trochê gotówki

Albo kilka polskich kart, co za roznica.

(a propo: s± limity wywozu z Pl wwozu do GB?)

Jakies tam sa, ale kto sie tym interesuje? Planujesz brac tysiace funtow
w gotowce?
--
Krzysztof Halasa

Wycieczka do Londynu: wzi±æ EUR, GBP, USD?