Wycieczka na basen przedszkolaków i odpowiedzialność

Data: 2010-11-17 22:53:24
Autor: konieczko
Wycieczka na basen przedszkolaków i odpowiedzialność
W dniu 2010-11-17 22:51, PesTYcyD pisze:
Przedszkole organizuje wyjście przedszkolaków na basen. Wychowawczynie
nie maja nic do gadania. Kto ponosi odpowiedzialność za dzieciaki w
razie W na basenie Ratownik czy Przedszkolanka?

prawie zawsze z dzieciarami idzie jakis rodzic

Data: 2010-11-17 16:17:03
Autor: witek
On 11/17/2010 3:53 PM, konieczko wrote:
[...]

prawie zawsze to nie idzie, po jest w pracy. szczególnie w przedszkolu.

na wycieczke, rodzic jako opiekun moze pojechac.

w ramach przedszkola rodzica raczej nie zatrudnili.
po za tym przedszkole nie ma prawa powierzyc opieki nad dziecmi innym oosbom.

Data: 2010-11-17 17:34:24
Autor: witek
Wycieczka na basen przedszkolaków i odpowiedzialność
On 11/17/2010 4:21 PM, konieczko wrote:
Co ty pierdolisz moj syn chodziol do przedszkola i zawsze byly 2 jak nie
3nadtroskliwe matki. Prawde mowiac az dziwne ze jak moga przyjsc na
basen to po co dziecko oddaja do przedszkola

bo w domu nie da sie bawic w grupie z innymi dziecmi  i mieć kolegów i koleżanki.
Zrobilem to samo. posłałem dziecko do przedszkola, bo chciało, mimo, że nie musiałem. Skarżyło się, że wszyscy na podwórku się znają, tylko ono jest ciągle "nowe".
Oczywiscie nie na cały dzień, bo to bez sensu.

Data: 2010-11-17 22:59:37
Autor: Staszek Bączymucha
On 11/17/2010 10:53 PM, konieczko wrote:
[...]

To się nazywa odpowiedź na temat:D
I co, on odpowiada za wszystkie dzieci?

Data: 2010-11-18 07:09:06
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-11-17 22:53, konieczko pisze:
[...]

P...isz jak zwykle, głupio i bez sensu.
Co ja mogę zrobić rodzicowi jakiegoś bachora, jak mój bachor się utopi?

Odpowiada przedszkolanka i dyr. przedszkola. Oczywiście tylko wtedy, jeśli sąd udowodni im zaniedbania, które doprowadziły do wypadku.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-11-18 09:28:45
Autor: ąćęłńóśźż
Wycieczka na basen przedszkolaków i odpowiedzialność
Jest jakiś przepis mówiący o co najmniej 1 osobie dorosłej na 10 dzieci inaczej nie można wyjść, nie pamiętam gdzie.

-- -- -

Data: 2010-11-18 13:20:21
Autor: Jotte
Użytkownik "ąćęłńóśźż" <antyspam@interia.pl> napisał w wiadomości news:ic2o3d$58i$1news.net.icm.edu.pl...

Jest jakiś przepis mówiący o co najmniej 1 osobie dorosłej na 10 dzieci inaczej
nie można wyjść, nie pamiętam gdzie.
Nie ma.
Problem ujmuje zresztą kilka różnych przepisów, najważniejsze tu:
http://www.kuratorium.gda.pl/pliki/Wycieczki_szkolne.doc
Po co dywagować, wszystko jest dość dokładnie opisane w prawie oświatowym.

--
Jotte

Data: 2010-11-18 10:10:06
Autor: Misiek

Użytkownik "konieczko" <troll@ops.pl> napisał w wiadomości news:ic1isc$qat$1news.onet.pl...
[...]

MNie po to posyla sie dzieci do przedszkola zeby rodzoce musieli chodzic z nimi gdziekolwiek..
Inna sprawa ze za  dzieci odpowiada przedszkolanka, za uczetnikow kapieli juz ratownik. na dodatek przedszkolanki sa w 99% ubezpieczone od NW i OC :-)
Ratownicy juz nie zawsze. Od strony prawnej wydaje mi sie ze jednak przedszkolanka, ale nie mam pewnosci...

Wycieczka na basen przedszkolaków i odpowiedzialność