Data: 2020-06-06 05:31:51 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta | |
Będą mieli pozamiatane jak się Greta dowie :-) jedynie słuszny napęd to żaglowy
|
|
Data: 2020-06-08 10:58:39 | |
Autor: J.F. | |
Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta | |
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fa480c08-434e-4599-a35d-887369b50bdfo@googlegroups.com...
Będą mieli pozamiatane jak się Greta dowie :-) jedynie słuszny napęd to żaglowy Zauwaz, ze nie chodzi o CO2, ani o NOx, ale siarke. Paliwo do samochodow mamy odsiarczane, teraz ponizej 10 ppm, a statki pala ciezki olej co ma np 10 tys ppm. I nie maja katalizatorow. I nikt tego nie reguluje. A zagle ... na Baltyku chyba moglby sie sprawdzic. J. |
|
Data: 2020-06-08 04:04:12 | |
Autor: Przemek Jedrzejczak | |
Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta | |
-- Zauwaz, ze nie chodzi o CO2, ani o NOx, ale siarke.
nonsens, siarka to skrajny przypadek ale CO2 i NOx tez Ein Schiff produziert demnach so viel CO? wie 84.000 Autos und so viel Schwefeloxid wie 376 Millionen. https://www.zeit.de/2017/36/kreuzfahrtschiffe-co2-ausstoss-dreck -- Paliwo do samochodow mamy odsiarczane, teraz ponizej 10 ppm, a statki pala ciezki olej co ma np 10 tys ppm. I nie maja katalizatorow. I nikt tego nie reguluje. IMO reguluje https://www.umweltbundesamt.de/themen/neuer-grenzwert-fuer-schwefel-in dodatkowo kazde miasto/port moze narzucic wlasne przepisy https://www.mopo.de/hamburg/schlechte-luft-trotz-corona-pause-- update-- kreuzfahrtschiff-nutzt-jetzt-landstrom-36662768 dwie Aidy stoja w porcie i truja wcale bym sie nie zdziwil gdyby Greta je odwiedzila z brygada :-) |
|
Data: 2020-06-08 15:54:20 | |
Autor: J.F. | |
Wycieczkowce bardziej zanieczyszczaja niz auta | |
Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e9e38a65-ade5-4e01-b24b-f4b63467bfd6o@googlegroups.com...
-- Zauwaz, ze nie chodzi o CO2, ani o NOx, ale siarke. nonsens, siarka to skrajny przypadek ale CO2 i NOx tez Nie mowie nie - to w koncu diesle i bez katalizatora, wiec NOx produkuja duzo ... ale w artykule bylo tylko o siarce. Ein Schiff produziert demnach so viel CO? wie 84.000 Autos und so viel Schwefeloxid wie 376 Millionen. Natomiast jesli chodzi o CO2 ... okretowe diesle to jedne z najoszczedniejszych silnikow. Wiec jesli emituja duzo CO2 ... to moze nalezy przeliczyc na ilosc kilometrow i towarow. Choc tu akurat o pasazerskich mowa. np https://en.wikipedia.org/wiki/Diamond_Princess_(ship) wiec jak przeliczyc te 36MW na 2600 pasazerow ? Złotego Kutasa im dac, za tak srodowiskowo kosztowne wycieczki, mogliby w domu siedziec i ogrodek uprawiac :-P -- Paliwo do samochodow mamy odsiarczane, teraz ponizej 10 ppm, a statki IMO reguluje Od tego roku ? No i zobacz - obnizyli zawartosc siarki do 0.5%, a moglo byc jej wczesniej nawet 3.5% ... dodatkowo kazde miasto/port moze narzucic wlasne przepisy A moze, czy sie skonczy tak, ze po wyjsciu z portu przerzuca sie na tansze zasialanie :-) https://www.mopo.de/hamburg/schlechte-luft-trotz-corona-pause-- update-- kreuzfahrtschiff-nutzt-jetzt-landstrom-36662768 Moze zasluguja ... ale w Hamburgu przeciez wiele statkow plywa i truja rowno :-) J. |
|