Wyciek z PESELa - co można zrobić?

Data: 2016-08-27 17:32:13
Autor: Kaktus
Wyciek z PESELa - co można zrobić?
Jak zwykły obywatel może zabezpieczyć się przed skutkami
wycieku danych z PESELa?
Jeśli ktoś zna sposoby, to proszę o instrukcje krok po kroku,
a nie o ogólne idee.
W TVN była mowa o BIKu. Co konkretnie trzeba zrobić,
krok po kroku dla osób, które nigdy z tego nie korzystały?

Pozdrowienia

Data: 2016-08-27 17:44:10
Autor: wiatrak

https://www.bik.pl/alerty-bik

Data: 2016-08-27 18:08:20
Autor: Kaktus
Użytkownik "wiatrak" <wiatrak13@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:npscgb$2bi$1node1.news.atman.pl...
[...]

Bardzo dziękuję.
Czy przesyłanie Internetem skanu lub zdjęcia dowodu osobistego
jest bezpieczne?

Pozdrowienia

P.S. Przepraszam za założenie tego wątku dwukrotnie, ale po pierwszym
wysłaniu w moim czytniku temat ten pokazał się przekreślony i zniknął,
więc myślałem, że zniknął w ogóle.

Data: 2016-08-27 21:09:01
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-08-16 o 18:08, Kaktus pisze:
[...]

Ale to najlepszy sposób na narobienie sobie kłopotu. Jeszcze nie wiadomo
jakie dane poszły, czy w ogóle poszły, a Wy próbujecie już na wszelki
wypadek blokować wszystkie dowody osobiste. W tym BIK i tak jest
straszny bajzel, a po takiej poradzie,to będzie jeszcze większy.

Data: 2016-08-27 12:17:19
Autor: Kris
W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 21:09:09 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

[...]

A skąd wniosek o blokowaniu dowodów? Nikt tego nie sugerował
Zerknij co to alert BIK i wtedy pisz

Data: 2016-08-27 21:50:04
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-08-16 o 21:17, Kris pisze:
[...]

No właśnie jaj przeczytałem,ze chcecie skan dowodu tam wysyłać, to tak
pomyślałem - już wiem, ze oni w ten sposób identyfikują klientów :-)

Data: 2016-08-27 12:57:55
Autor: Kris
W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 21:50:12 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

No właśnie jaj przeczytałem,ze chcecie skan dowodu tam wysyłać, to tak
pomyślałem - już wiem, ze oni w ten sposób identyfikują klientów :-)
M.in.

Data: 2016-08-29 20:49:55
Autor: z
W dniu 2016-08-27 o 21:17, Kris pisze:
A skąd wniosek o blokowaniu dowodów? Nikt tego nie sugerował
Zerknij co to alert BIK

Coś mi tu śmierdzi. Alert BIK nie jest darmowy.
Jest promocja ale takie promocje to mi bardzo śmierdzą
Psipadek :-)

PS. Wiem jestem przewrażliwiony ale do jasnej cholery przecież ja płacę podarki żeby moje dane państwo strzegło.
Wiem że banki mnie okradną jak tylko takie dane dostaną i będę mógł sobie walczyć latami w sądach bo są"cfane"
Trafia mnie już...

Data: 2016-08-29 23:18:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyciek z PESELa - co można zrobić?

"z" 57c483d8$0$15206$65785112@news.neostrada.pl

PS. Wiem jestem przewrażliwiony ale do jasnej cholery
przecież ja płacę podarki żeby moje dane państwo strzegło.

I strzeże -- bywa, że przed Tobą samym.
Komornicy to państwo -- przed sobą nie strzegą.

IMO jedynym słusznym rozwiązaniem systemowym jest
(zaproponowany prze Kukiza) program Cela+. Problemem
może być IMO jedynie źródło finansowania tego programu.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-08-30 20:41:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Wyciek z PESELa - co można zrobić?

"Eneuel Leszek Ciszewski" nq29po$9s4$2@node2.news.atman.pl

"z" 57c483d8$0$15206$65785112@news.neostrada.pl

PS. Wiem jestem przewrażliwiony ale do jasnej cholery
przecież ja płacę podarki żeby moje dane państwo strzegło.

I strzeże -- bywa, że przed Tobą samym.

Niekoniecznie mam wgląd w dokumentację medyczną
dotyczącą stanu mojego zdrowia oraz leczenia mnie.
JF nawet pochwala takie strzeżenie.

Komornicy to państwo -- przed sobą nie strzegą.

Zbyt lapidarnie/lakonicznie?

Komornicy pozyskali informację zgodnie z prawem, czym wzbudzili
podejrzenia i ogólny popłoch (serwery BIKu nie poradziły sobie
z natłokiem wrażeń), czyli w polskim społeczeństwie funkcjonuje
mniemanie (pogląd) jakieś takie:

  komornik==zbrodniarz/bandyta/złodziej/rabuś/zbir

Takie mniemanie ma swoje podłoże -- komornicy są w tym kraju
rzeczywiście przestępcami. Najlepszym wyjściem jest oczyszczenie
środowiska komorniczego poprzez eliminację zbirów, w czym
pomocne mogą być programy Cela+ oraz Szubienica+.

IMO jedynym słusznym rozwiązaniem systemowym jest
(zaproponowany prze Kukiza) program Cela+. Problemem
może być IMO jedynie źródło finansowania tego programu.

Samo pozyskanie informacji przez komorników nie jest przestępstwem.
Dopiero wykorzystanie tej informacji ***może być*** przestępstwem.
Może być -- czyli z góry założono, że komornicy pozyskali informację
w celu dokonania przestępstwa.

Równie dobrze można by podejrzewać komorników bez tego pozyskania.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-08-27 21:16:04
Autor: Kaktus
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:57c1e553$0$657$65785112news.neostrada.pl...
[...]

To, czyli co?

Wy próbujecie już na wszelki wypadek blokować wszystkie
dowody osobiste.
To BIK przez taką rejestrację blokuje DO?

Data: 2016-08-27 21:48:20
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-08-16 o 21:16, Kaktus pisze:
[...]

Ja zrozumiałem, że proponujecie informowanie BIK-u o utracie tożsamości.

Pomysł z zakładaniem konta w BIK jest taki sobie. Nie znalazłem nigdzie,
ile to kosztuje. Nie wszystkie banki sprawdzają w BIK,chyba mniej więcej
połowa. Teoretycznie zgodnie z ustawą BIK powinien am nas informować o
przetwarzanych danych osobowych, a żądają pieniędzy.

Data: 2016-08-27 12:56:02
Autor: Kris
W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 21:48:27 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
Pomysł z zakładaniem konta w BIK jest taki sobie. Nie znalazłem nigdzie,
ile to kosztuje.
darmo
Nie wszystkie banki sprawdzają w BIK,chyba mniej więcej
połowa.

Chyba wszystkie banki sprawdzają, SKOKi też a i część "chwiówek"
Teoretycznie zgodnie z ustawą BIK powinien am nas informować o
przetwarzanych danych osobowych, a żądają pieniędzy.

Doczytaj, doucz się

Data: 2016-08-27 22:11:24
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-08-16 o 21:56, Kris pisze:
[...]

Co darmo? Darmo można sobie przez trzy miesiące wypróbować.

I...?

Data: 2016-08-27 13:14:32
Autor: Kris
W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 22:11:32 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

Co darmo? Darmo można sobie przez trzy miesiące wypróbować.
Doczytaj
I...?

Doczytaj, doucz się i wtedy pisz

Data: 2016-08-27 22:16:44
Autor: Robert Tomasik
W dniu 27-08-16 o 22:14, Kris pisze:
[...]

Bardzo konstruktywne wyjaśnienie.

Data: 2016-08-27 13:23:00
Autor: Kris
W dniu sobota, 27 sierpnia 2016 22:17:26 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

> Bardzo konstruktywne wyjaśnienie.
Więcej czasu bym stracił na pisanie (tego co już napisane) niż Ty poświęcisz na czytanie

Data: 2016-08-28 09:00:27
Autor: marek
Wyciek z PESELa - co można zrobić?
moje uwagi na wyższym poziomie ogólności
jeśli w ogóle nastąpił atak hakerski i niekontrolowany wyciek danych to:
- "ludność" nie zostanie poinformowana, bo sprawa jest tak wielka ze nie wiadomo jak globalnie zabezpieczyć interesy potencjalnych poszkodowanych.
- "ludność" dowie się oczywiście za kilka miesiecy że ma do zapłacenia kredyty, ale wtedy każdy bedzie musiał się bronić sam z sądzie... skutki mogą być różne.
- obecnie BIK zostanie zawalony nowymi rejestracjami i wnioskami o raporty/alerty, ale czy są w stanie to ogarnąć? (własnie widzę ze ich strona jest zablokowana..)
- (spiskowa teoria), nie można też wykluczyć że sprawa ma drugie dno: BIK potrzebuje nowych klientów -> przez rok oferuje alert za darmo, a potem proszę płacić. (proszę sprawdzić kto jest właścicielem BIK)
- wydaję się że najlepszym rozwiązaniem było by przerzucenie odpowiedzialności za prawidłowe potwierdzenie tożsamości na kredytodawcę... ale czy to jest w ogóle możliwe?

pozdrawiam, marek

Data: 2016-08-28 00:09:34
Autor: Kris
W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:00:29 UTC+2 użytkownik marek napisał:

- "ludność" dowie się oczywiście za kilka miesiecy że ma do zapłacenia kredyty, ale wtedy każdy bedzie musiał się bronić sam z sądzie... skutki mogą być różne.
Przesada
Pojedyncze przypadki ew bedą jak do tehj pory. Wyciek z pesel nic do tego nie ma.
- obecnie BIK zostanie zawalony nowymi rejestracjami i wnioskami o raporty/alerty, ale czy są w stanie to ogarnąć? (własnie widzę ze ich strona jest zablokowana..)
Akurat BIK działa sprawnie
- (spiskowa teoria), nie można też wykluczyć że sprawa ma drugie dno: BIK odpowiedzialności za prawidłowe potwierdzenie tożsamości na kredytodawcę... ale czy to jest w ogóle możliwe?
Przecież tak jest?

Data: 2016-08-28 09:14:13
Autor: Kaktus
Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomości news:a8845b36-6c68-45b0-9432-8f35c5278c8bgooglegroups.com...
[...]

N A P R A W D Ę   T A K   J E S T ???

Data: 2016-08-28 09:20:36
Autor: marek

Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a8845b36-6c68-45b0-9432-8f35c5278c8b@googlegroups.com...

[...]

U mnie: strona chwilowo niedostepna
[...]
Jeśli tak jest to dlaczego ludzie spłacają nieswoje kredyty? Oj chyba tak nie jest...
Przychodzi komornik i mowi ze pan/pani wział kredyt i prosze płacić albo zabieram dom/samochód/itp...

Data: 2016-08-28 00:29:42
Autor: Kris
W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:20:38 UTC+2 użytkownik marek napisał:

Przecież tak jest?
Jeśli tak jest to dlaczego ludzie spłacają nieswoje kredyty?
Dużo znasz takich przypadków?
Chcą spłacać to spłacają
Gdyby nie chcieli spłacać to by nie spłacali

Data: 2016-08-28 09:43:09
Autor: marek
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e60726ef-0379-4966-bfe9-268a688279f3@googlegroups.com...

[...]

Jak to "nie chcieli"? sprawy w sadach wleką sie latami ....
były sprawy że delikwent dowiaduje sie o kredycie juz na etapie egzekucji gdzie na złożenie sprzeciwu było za późno.

Oj chyba tak nie jest...
Przychodzi komornik i mowi ze pan/pani wział kredyt i prosze płacić albo
zabieram dom/samochód/itp...
Dużo znasz takich przypadków?
Moze nie dużo ale pewnie bedzie więcej..... jeśli był wyciek danych

BTW:
jesli faktycznie te wszystki środki ostrożności nie mają znaczenia (jak piszesz), to tym bardziej trzeba sie zastanowic czy nie jest to akcja marketingowa "firmy BIK"

Data: 2016-08-28 01:13:14
Autor: Kris
W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:43:11 UTC+2 użytkownik marek napisał:

[...]
Nie sądzę

jesli faktycznie te wszystki środki ostrożności nie mają znaczenia (jak piszesz), to tym bardziej trzeba sie zastanowic czy nie jest to akcja marketingowa "firmy BIK"
Ale jakie środki ostrożności?
Najlepszy środek ostrożności to składać świadomie swój podpis na umowach. A jeśli już sie zdaży że ktoś Twoje dane o zaciągnięcia kredytu wykorzystał to najpierw stosowne kroki podjąć a nie do Elżbiety Jaworowicz w pierwszej kolejności

Data: 2016-08-29 08:58:10
Autor: Miroo
W dniu 2016-08-28 o 10:13, Kris pisze:
A jeśli już sie zdaży że ktoś Twoje dane o zaciągnięcia kredytu wykorzystał to najpierw stosowne kroki podjąć

A jakie stosowne kroki podjąć? Najlepiej w punktach :)

Pozdrawiam

Data: 2016-08-29 00:04:41
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 08:58:14 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:
W dniu 2016-08-28 o 10:13, Kris pisze:
> A jeśli już sie zdaży że ktoś Twoje dane o zaciągnięcia kredytu wykorzystał to najpierw stosowne kroki podjąć

A jakie stosowne kroki podjąć? Najlepiej w punktach :)
Powiadomić bank że to nie Ty podpisywałeś umowę.

Data: 2016-08-29 10:27:57
Autor: Miroo
W dniu 2016-08-29 o 09:04, Kris pisze:
[...]

No ale banku to już nie obchodzi. Sprzedał dług.
Co dalej?

Pozdrawiam

Data: 2016-08-29 02:03:08
Autor: Kris
W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 10:28:00 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

No ale banku to już nie obchodzi. Sprzedał dług.
Co dalej?

Zanim sprzedadzą to trochę trwa, najpierw sami próbują windykowac, wezwanie telefony, dopiero potem kierują sprawę do sądu a sprzedają najczęściej dopiero po informacji od komornika że "egzekucja bezskuteczna

Data: 2016-08-29 04:56:09
Autor: Kris
Wyciek z PESELa - co można zrobić?
W dniu poniedziałek, 29 sierpnia 2016 11:41:36 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

Ale wezwania i telefony są na "lewy" adres podany przez biorącego kredyt.
Nawet jak bank nie zdąży sprzedać kredytu, to jaki masz pomysł na przekonanie go, że to nie Ty go wziąłeś? Bank wcale nie chce Ci uwierzyć, bo to nie w jego interesie. Czy wystarczy złożyć oświadczenie?
To niech w sądzie udowodni że to ty wziąłeś kredyt i że to Twój podpis jest na umowie.

Data: 2016-08-29 20:13:20
Autor: Robert Tomasik
W dniu 29-08-16 o 13:56, Kris pisze:
[...]

Tyle, że wiele problemów narobiły Bankowe Tytuły Egzekucyjne. Kiedyś
banki były ostoją wiary w rzetelność. Potem przyszły różne afery, a
prawo nie nadążyło za tym.

Data: 2016-08-29 13:03:55
Autor: J.F.
Użytkownik "Miroo"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57c40320$0$12553$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Do tego nie trzeba danych ukradzionych z peselu, wystarczy pierwszy lepszy adres, moze nawet fikcyjny.

A w nowych dowodach juz adresu nie ma, wiec jeszcze ciekawiej sie robi.

Nawet jak bank nie zdąży sprzedać kredytu, to jaki masz pomysł na przekonanie go, że to nie Ty go wziąłeś? Bank wcale nie chce Ci uwierzyć, bo to nie w jego interesie. Czy wystarczy złożyć oświadczenie?

Poniekad tak - trzeba zawiadomic policje o przestepstwie.
Na bank co prawda tak z automatu to nie dziala, ale koniec koncow pomaga ... o ile komornik juz nie wzial sprawy w swoje rece.

J.

Data: 2016-08-29 20:11:58
Autor: Robert Tomasik
napisał:

[...]

Jak dołożysz oświadczenie o zakazie przetwarzania danych, to zaczyna to
być problemem dla banku - i to dość poważnym wbrew pozorom.

Data: 2016-08-28 19:15:30
Autor: Krzysztof Halasa
"marek" <mularek@o2_wytnij.pl> writes:

były sprawy że delikwent dowiaduje sie o kredycie juz na etapie
egzekucji gdzie na złożenie sprzeciwu było za późno.

Sprzeciwu wobec BTE?
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-08-29 00:21:20
Autor: Kris
Wyciek z PESELa - co można zrobić?
W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 19:15:31 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:
Sprzeciwu wobec BTE?
BTE przeszło do historii już

Data: 2016-08-28 10:17:34
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28-08-16 o 09:20, marek pisze:

Jeśli tak jest to dlaczego ludzie spłacają nieswoje kredyty? Oj chyba
tak nie jest...
Przychodzi komornik i mówi ze pan/pani wziął kredyt i proszę płacić albo
zabieram dom/samochód/itp...

Błędy zawsze mogą się zdarzyć, ale zauważ, że to kilka przypadków może
na miliony kredytów. Przeważnie zresztą do tych błędów przyczyniają się
sami poszkodowani, czy to brakiem reakcji na korespondencję z sądu, czy
to nieprofesjonalnym działaniem.

Data: 2016-08-28 09:09:17
Autor: Kaktus
Wyciek z PESELa - co można zrobić?
Zatem ponawiam pytanie: co może teraz zrobić zwykły obywatel?

Rozesłać pisma do wszystkich banków, że nie brał, nie bierze
i nie będzie brał kredytu?

Data: 2016-08-28 00:10:52
Autor: Kris
W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 09:09:16 UTC+2 użytkownik Kaktus napisał:
Zatem ponawiam pytanie: co może teraz zrobić zwykły obywatel?
Nic nie musi robić
Rozesłać pisma do wszystkich banków, że nie brał, nie bierze
i nie będzie brał kredytu?
Po co?

Data: 2016-08-28 10:11:12
Autor: Robert Tomasik
W dniu 28-08-16 o 09:00, marek pisze:

- wydaję się że najlepszym rozwiązaniem było by przerzucenie
odpowiedzialności za prawidłowe potwierdzenie tożsamości na
kredytodawcę... ale czy to jest w ogóle możliwe?

Ależ tak to działa. Gdy klient podnosi, że nie podpisywał umowy, to się
robi grafologię. Problemem pozostaje dalsze przetwarzanie danych pomimo
stwierdzenia, że to nie ten klient. To wymaga ogarnięcia.

Data: 2016-08-28 10:32:48
Autor: marek
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:57c29ca3$0$646$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

a co w sytuacji gdy umowa nie ma w ogóle podpisu?
np.: zakladam konto na przelew 1,0 PLN potwierdzający tożsamość, a następnie uruchamiam kredyt odnawialny ....
jak udowodnić ze to nie ja zrobiłem - tu nie było nigdy żadnych podpisów...

Data: 2016-08-29 00:05:41
Autor: Kris
W dniu niedziela, 28 sierpnia 2016 10:32:50 UTC+2 użytkownik marek napisał:
a co w sytuacji gdy umowa nie ma w ogóle podpisu?
np.: zakladam konto na przelew 1,0 PLN potwierdzający tożsamość,
Czyją tożsamość?

a następnie uruchamiam kredyt odnawialny ....
jak udowodnić ze to nie ja zrobiłem - tu nie było nigdy żadnych podpisów...
Bo nie Ty potwierdzałeś tożsamość

Data: 2016-08-30 12:10:31
Autor: Zbynek Ltd.
marek napisał(a) :
[...]

Cytuj jak człowiek, OK?

--
    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-08-30 12:22:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-28 o 10:32, marek pisze:
[...]

To nie ty masz udowadniać, że nie zrobiłeś, tylko wierzyciel ma udowodnić, że to ty zawarłeś umowę.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-30 13:33:38
Autor: ąćęłńóśźż
Wyciek z PESELa - co można zrobić?
Dla uzyskania nakazu zapłaty niczego nie trzeba udowadniać niestety.
I tak się zachachmęci z adresami, że o Twoim nieistniejącym rzekomym długu dowiesz się z zajęcia rachunków (wszystkich na raz).
Jak będziesz akurat np. za granicą (a kto bogatemu zabroni) lub w szpitalu (na to akurat w PRL-bis szczęśliwie marne szanse) to może być ciekawie.

-- -- -
To nie ty masz udowadniać, że nie zrobiłeś, tylko wierzyciel ma udowodnić, że to ty zawarłeś umowę.

Data: 2016-08-30 14:04:12
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-30 o 13:33,  ąćęłńóśźż pisze:
Dla uzyskania nakazu zapłaty niczego nie trzeba udowadniać niestety.
I tak się zachachmęci z adresami, że o Twoim nieistniejącym rzekomym długu dowiesz się z zajęcia rachunków (wszystkich na raz).

Znowu przytaczasz jakieś nieaktualne rzeczy. Czytasz tę grupę, więc powinieneś już się dokształcić w przedmiocie tego, jak sądy sprawdzają adres przed nadaniem klauzuli.

Jak będziesz akurat np. za granicą (a kto bogatemu zabroni) lub w szpitalu (na to akurat w PRL-bis szczęśliwie marne szanse) to może być ciekawie.

A to już nie na temat, bo mówimy o tym na kim spoczywa ciężar dowodu w postępowaniu cywilnym, a nie jak przywrócić termin na wniesienie środka zaskarżenia.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-30 14:47:26
Autor: J.F.
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
[...]

Biorac pod uwage ilosc osob niezameldowanych pod adresem zamieszkania, to nadal moze byc dobry sposob.

[...]

Korzystajac z wakacji mozna by jednak taka masowke uruchomic, i liczyc na to, ze choc pare procent pozwow sie zrealizuje.

J.

Data: 2016-08-30 09:25:27
Autor: Kris
W dniu wtorek, 30 sierpnia 2016 14:47:42 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Biorac pod uwage ilosc osob niezameldowanych pod adresem zamieszkania, to nadal moze byc dobry sposob.
..

Korzystajac z wakacji mozna by jednak taka masowke uruchomic, i liczyc na to, ze choc pare procent pozwow sie zrealizuje.
W dwa tygodnie się nie zmieszczą a mało kto na dłużej wyjeżdżą pewnie
No i juz po sezonie wakacyjnym prawie.

Data: 2016-08-30 15:04:45
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-30 o 14:47, J.F. pisze:
[...]

Na osoby robiące sobie krzywdę na swoje chcenie nic nie poradzimy.

[...]

Teoretyzowanie. Jeden sąd wyda nakaz w 3 dni, drugi w pół roku, nie wstrzelisz się. Wakacje nic nie zmienią.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-30 18:15:27
Autor: ąćęłńóśźż
Wyciek z PESELa - co można zrobić?
Koledze taki afront?

-- -- -
drugi w pół roku

Data: 2016-08-30 18:13:49
Autor: ąćęłńóśźż
Wyciek z PESELa - co można zrobić?
Właśnie obalałem nakaz z 2005 z klauzulą z 2007.
Rzekomy "dłużnik" dowiedział się o sprawie z zajęcia mu wszystkich rachunków (a kto komornikowi zabroni), karty przestały działać ("słynny" z zawieszania działania kart bank obecnego nomen-omen wicepremiera, "środki nie sa zajęte idź se Pan do oddziału w godzinach pracy").
Kredyt Inkaso "podhodowało" sobie przez 9 lat (odsetki od nieistniejącego długu).
Jak obliczyłem, gdyby tamten sąd przeznaczył jeden etat referendarza na obsługę tylko wniosków tego "wierzyciela", to na jedną sprawę (wydanie nakazu) przypadała 1 minuta 37 sekund, czasy przedelektryczne
A wiesz jak te sq...syny uzasadniały właściwość sądu w Pipidówie Górnej (siedziba "wierzyciela" w W-wie, spółka giełdowa bodajże)?
Prowadzeniem rachunku bankowego wierzyciela w tejże Pipidówie (z powołaniem na jakieś od czapy orzeczenie SA czy SN dotyczące spłaty zobowiązania klienta wobez zakładu energetycznego).
Na wniosek o przekazanie sprawy wg właściwości do W-wy zero odpowiedzi, a co tam sąd się będzie fatygował odpowiadaniem na wnioski zakłócające tak intensywną wydajną pracę.
Sędzia, która w 2005 wydała ten nakaz w całą minutę trzydzieści dziewięć sekund jest obecnie przewodniczącą wydziału.
Do tegoż sądu wpływało kilka baniek rocznie z samych wpisów (gdyby każdy wpis po zaledwie 30 zł).
Zażądałem od prezesa tego sądu w trybie ustawy o dostępie do informacji wykazu wszystkich spraw z powództwem tego "wierzyciela" za rok xxx.
Prezes odmówił, ponieważ jak sam prezes uzasadniał "musiałby przeznaczyć kilka osób przez kilka lat tylko do przygotowania odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji kilkudziesięciu tysięcy spraw" (dostałem płytę CD z wykazem wszystkich sygnatur spraw, i to tylko za jeden wnioskowany przeze mnie rok).
I co, nie mamy czarnej sądowo-komorniczej mafii???

-- -- -

Data: 2016-08-30 22:09:09
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-08-30 o 18:13,  ąćęłńóśźż pisze:
Właśnie obalałem nakaz z 2005 z klauzulą z 2007.

Jak ci zaczną klienci do biura pisania podań przychodzić z bardziej aktualnymi sprawami, to wtedy, już pewnie koło 2025r. zaczniesz kojarzyć jak to jest teraz.

--
Liwiusz

Data: 2016-08-29 12:16:01
Autor: Zbynek Ltd.
marek napisał(a) :
nie można też wykluczyć że sprawa ma drugie dno: BIK potrzebuje nowych klientów -> przez rok oferuje alert za darmo, a potem proszę płacić. (proszę sprawdzić kto jest właścicielem BIK)

Pobieraczek? :-D

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2016-08-27 22:48:16
Autor: Kamil Jońca
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> writes:

[...]

E? moze jednak poczytaj.

Pomysł z zakładaniem konta w BIK jest taki sobie. Nie znalazłem nigdzie,
ile to kosztuje.
OIMW nic.

Nie wszystkie banki sprawdzają w BIK,chyba mniej więcej
połowa. Teoretycznie zgodnie z ustawą BIK powinien am nas informować o
przetwarzanych danych osobowych, a żądają pieniędzy.
E? Żądali[1][2]. Aż ktoś (UOKIK?) powiedział im żeby spadali na drzewo.
KJ

[1] swego czasu życzli sobie 10 PLN za "wysłanie" informacji. Odebrana w
BOK była za darmo
[2] - życzą sobie za coś więcej niż informacja ustawowa. Też uważam to z
sk..wo, ale są w prawi.

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
One picture is worth 128K words.