Wyciek艂a notatka ze spotkania przedst awicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowyc h

Data: 2015-02-25 23:38:19
Autor: adam
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedst awicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowyc h
W dniu 2015-02-25 o 22:09, adam pisze:
Ryszard Petru podaje na Twitterze:

"Urz臋dy skarbowe, kt贸re b臋d膮 mia艂y najwy偶szy procent kontroli
negatywnych w skali kraju, zostan膮 pozbawiane pracownik贸w kontroli
podatkowej"
"Nale偶y zmieni膰 tok my艣lenia w sprawie kontroli podatkowych 鈥 nie ma
kontroli w celach prewencyjnych, kontrola ma przynosi膰 wp艂ywy bud偶etowe"
itd

Niby powszechnie to wiadomo, ale dreszcz po plecach mi przebieg艂

Jak tak sobie zacz膮艂em przegl膮da膰 neta, to znalaz艂em jeszcze jeden rodzynek w natemat.pl http://tnij.org/z7nctxx
Agnieszka Kr贸likowska - wiceminister finans贸w, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej na zarzuty o zbytnim skomplikowaniu przepis贸w:
鈥瀠proszczenie przepis贸w jeszcze zwi臋kszy艂oby wy艂udzenia鈥

Data: 2015-02-25 14:44:01
Autor: Piotr Norbert Kozlowski
Wyciek砤 notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans體 i Izb Skarbowych
W dniu 秗oda, 25 lutego 2015 23:38:22 UTC+1 u縴tkownik aaadam napisa:
W dniu 2015-02-25 o 22:09, adam pisze:
> Ryszard Petru podaje na Twitterze:
>
> "Urz阣y skarbowe, kt髍e b阣 mia硑 najwy縮zy procent kontroli
> negatywnych w skali kraju, zostan pozbawiane pracownik體 kontroli
> podatkowej"
> "Nale縴 zmieni tok my秎enia w sprawie kontroli podatkowych - nie ma
> kontroli w celach prewencyjnych, kontrola ma przynosi wp硑wy bud縠towe"
> itd
>
> Niby powszechnie to wiadomo, ale dreszcz po plecach mi przebieg

Jak tak sobie zacz背em przegl眃a neta, to znalaz砮m jeszcze jeden rodzynek w natemat.pl http://tnij.org/z7nctxx
Agnieszka Kr髄ikowska - wiceminister finans體, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej na zarzuty o zbytnim skomplikowaniu przepis體:
"uproszczenie przepis體 jeszcze zwi阫szy硂by wy硊dzenia"

Gdzie jest to o urzedach? juz skasowal?

Data: 2015-02-25 23:54:22
Autor: adam
W dniu 2015-02-25 o 23:44, Piotr Norbert Kozlowski pisze:

Gdzie jest to o urzedach? juz skasowal?

Jest pod dat膮 24 lut

Data: 2015-02-26 00:03:53
Autor: adam
W dniu 2015-02-25 o 23:54, adam pisze:
W dniu 2015-02-25 o 23:44, Piotr Norbert Kozlowski pisze:

Gdzie jest to o urzedach? juz skasowal?

Jest pod dat膮 24 lut
sorry, 23 luty
https://twitter.com/RyszardPetru/status/569903290877681665

Data: 2015-02-25 15:15:26
Autor: Piotr Norbert Kozlowski
Wyciek砤 notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans體 i Izb Skarbowych
W dniu czwartek, 26 lutego 2015 00:03:55 UTC+1 u縴tkownik aaadam napisa:

> Jest pod dat 24 lut
sorry, 23 luty
https://twitter.com/RyszardPetru/status/569903290877681665

niesamowite..... dzieki, udostepniam znajomym... p.s. przeniesmy wszystkie firmy za granice

Data: 2015-02-27 13:53:33
Autor: Velman
Wyciek砤 notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans體 i Izb Skarbowych
niesamowite..... dzieki, udostepniam znajomym... p.s. przeniesmy wszystkie firmy za granice

Te tak kiedy my秎a砮m ale to bez sensu.
Przecie i tak na ko馽u dostaniemy po pupie = nie b阣zie edukacji, zdrowia, dr骻 etc.
Ja my秎 w drug stron. Co tu robi aby to zmieni? Przecie to jest chore my秎enie.
M阠z polskie firmy, polskich pracownik體 etc. a du縴m i zagranicznym firmom daj dotacje, zwolnienia z podatk體, albo te p砤c grosze bo centrala w Luksemburgu.
Czy jest jaki spos骲 (obok tego co widzieli秏y na Majdanie) aby zmieni my秎enie urz阣as體?
Przecie to si w pale nie mie禼i: niby to Polska ale nie dla Polak體.
Jakie pomys硑? Poza emigracj?

Data: 2015-02-27 14:02:32
Autor: Wiesiaczek
W dniu 27.02.2015 o 13:53, Velman pisze:
niesamowite..... dzieki, udostepniam znajomym... p.s. przeniesmy
wszystkie firmy za granice

Te偶 tak kiedy艣 my艣la艂em ale to bez sensu.
Przecie偶 i tak na ko艅cu dostaniemy po pupie = nie b臋dzie edukacji,
zdrowia, dr贸g etc.
Ja my艣l臋 w drug膮 stron臋. Co tu robi膰 aby to zmieni膰? Przecie偶 to jest
chore my艣lenie.
M臋cz膮 polskie firmy, polskich pracownik贸w etc. a du偶ym i zagranicznym
firmom daj膮 dotacje, zwolnienia z podatk贸w, albo te p艂ac膮 grosze bo
centrala w Luksemburgu.
Czy jest jaki艣 spos贸b (obok tego co widzieli艣my na Majdanie) aby zmieni膰
my艣lenie urz臋das贸w?
Przecie偶 to si臋 w pale nie mie艣ci: niby to Polska ale nie dla Polak贸w.
Jakie艣 pomys艂y? Poza emigracj膮?

Walka o niepodleg艂o艣膰 Polski.

--
Wiesiaczek (dzi艣 z DC)

"Ja pij臋 tylko przy dw贸ch okazjach:
Gdy s膮 og贸rki i gdy ich nie ma" 庐

Data: 2015-02-27 18:07:18
Autor: re
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych

U偶ytkownik "Wiesiaczek"

-- -
Na ko艅 ! Szable w d艂o艅 ...

Data: 2015-02-27 16:09:51
Autor: adam
W dniu 2015-02-27 o 13:53, Velman pisze:
[...]

Ale to nie oto chodzi, 縠by nie p砤ci podatk體, ja jestem za, i p砤c je co miesi眂. Chodzi o to 縠bym mia jasne przepisy i przyjaznych mi urz阣nik體. Dzisiejsza ustawa o VAT to gruba ksi阦a i tak niejasna, 縠 urz阣nik mo縠 uwali ka縟ego. A do tego niedouczona pani wiceminister m體i, 縠 przejrzyste prawo sprzyja nadu縴ciom. W tym jest problem.

Data: 2015-02-27 16:50:19
Autor: Wiesiaczek
W dniu 27.02.2015 o 16:09, adam pisze:
[...]

Ale to nie oto chodzi, 偶eby nie p艂aci膰 podatk贸w, ja jestem za, i p艂ac臋
je co miesi膮c. Chodzi o to 偶ebym mia艂 jasne przepisy i przyjaznych mi
urz臋dnik贸w. Dzisiejsza ustawa o VAT to gruba ksi臋ga i tak niejasna, 偶e
urz臋dnik mo偶e uwali膰 ka偶dego. A do tego niedouczona pani wiceminister
m贸wi, 偶e przejrzyste prawo sprzyja nadu偶yciom. W tym jest problem.

"2014 rok by艂 w Pol颅sce re颅kor颅do颅wy. Jed颅nak z tego re颅kor颅du nie mamy po颅wo颅du by膰 dumni. Jak wy颅li颅czy颅艂a firma do颅rad颅cza Grant Thorn颅ton w ra颅por颅cie 鈥濴e颅gi颅sla颅cyj颅na burza szko颅dzi pol颅skim fir颅mom鈥, w ubie颅g艂ym roku we颅sz艂o w 偶ycie 1995 akt贸w praw颅nych, kt贸re za颅j臋颅艂y 艂膮cz颅nie po颅wierzch颅ni臋 ponad 25 tys. stron ma颅szy颅no颅pi颅su! To naj颅wi臋颅cej od 1918 roku.

呕eby zo颅bra颅zo颅wa膰 skal臋 biu颅ro颅kra颅cji, ster颅ta tych do颅ku颅men颅t贸w two颅rzy颅艂a颅by wie偶臋 o wy颅so颅ko颅艣ci 1,3 metra, a 偶eby si臋 z nimi za颅po颅zna膰, ka偶dy przed颅si臋颅bior颅ca czy kon颅su颅ment po颅wi颅nien ka偶颅de颅go dnia sp臋颅dzi膰 na lek颅tu颅rze Dzien颅ni颅ka Ustaw pra颅wie 3,5 go颅dzi颅ny, co w skali roku daje 36 d贸b. By膰 mo偶e to w艂a颅艣nie pow贸d, dla kt贸颅re颅go w Pol颅sce tak mocno spada czy颅tel颅nic颅two ksi膮颅偶ek鈥"

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/polska-pobila-rekord-w-produkcji-ustaw/wwxq4

Data: 2015-02-26 00:50:38
Autor: Robert Tomasik
W dniu 25-02-15 o 23:38, adam pisze:
[...]

Wszyscy na si艂臋 chc膮 to 藕le interpretowa膰. A mo偶e uzna膰, 偶e ministra wkurzy艂o robienie tych kontroli na chybi艂 / trafi艂. Da si臋 wytypowa膰 jego zdaniem podmioty, w kt贸rych prawdopodobie艅stwo nieprawid艂owo艣ci jest wi臋ksze i je艣li kto艣 tego nie umie to po co podatnikowi zawraca膰 g艂ow臋, a pa艅stwo zmusza膰 do wyp艂aty wynagrodze艅.

Data: 2015-02-26 08:10:00
Autor: szerszen
Wyciek砤 notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans體 i Izb Skarbowych
On Thu, 26 Feb 2015 00:50:38 +0100
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Wszyscy na si酬 chc to 糽e interpretowa. A mo縠 uzna, 縠 ministra wkurzy硂 robienie tych kontroli na chybi / trafi. Da si wytypowa jego zdaniem podmioty, w kt髍ych prawdopodobie駍two nieprawid硂wo禼i jest wi阫sze i je秎i kto tego nie umie to po co podatnikowi zawraca g硂w, a pa駍two zmusza do wyp砤ty wynagrodze.

A gdzie emotikon?
Bo chyba sam tak naprawd w to nie wierzysz, tylko na si酬 usi硊jesz
dorobi do tego jaki pozytywny przekaz.

szerszen

Data: 2015-02-26 19:16:55
Autor: Borys Pogore艂o
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych
Dnia Thu, 26 Feb 2015 08:10:00 +0100, szerszen napisa艂(a):

[...]

Bo chyba sam tak naprawd臋 w to nie wierzysz, tylko na si艂臋 usi艂ujesz
dorobi膰 do tego jaki艣 pozytywny przekaz.

Przecie偶 dok艂adnie to samo zrobili celnicy i byli stawiani za wz贸r. Tylko
oni to troch臋 wi臋ksza egzotyka ni偶 US-y, wi臋c nie by艂o takiego wrzasku.
Poprawili typowanie i zachowuj膮c t臋 sam膮 skuteczno艣膰 w liczbie wykrytych
nadu偶y膰 zmniejszyli roczn膮 liczb臋 kontroli o blisko 1/3.

Dziwne, 偶e minfin tego nie prostuje.

--
Borys Pogore艂o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-02-26 08:17:37
Autor: Shrek
On 2015-02-26 00:50, Robert Tomasik wrote:

[...]

No nie wiem, mo偶e jestem pesymist膮, ale jak pa艅stwo chce "mojego dobra", to jestem dziwnie pewny, 偶e dos艂ownie po偶膮da cz臋艣ci mojego dobrostanu - najch臋tniej wyra偶onej w biletach NBP. Jak si臋 nie da w PLNach, to trudno, zadowoli si臋 mieszkaniem, samochodem, czy ci膮gnikiem s膮siada. A powy偶sza notatka pi臋knie si臋 w to wpisuje:(

Shrek.

Data: 2015-02-27 11:58:36
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

napisalem przed chwile w odpowiedzi do pierwszego postu.

oczywiscie masz racje. DOkladnie tak zapewne minister mysla艂.

Tylko, ze urzednik zinterpretuje to tak, ze kontrola nie moze sie skonczyc niczym bo dostan膮 po 艂apach.
I zamiast robi膰 kontrole tam gdzie cos jest 藕le, dalej beda robili kontrole gdzie popadnie, ale tym razem  przymuszeni mysleniem ministra beda musieli cos znalezc, zeby nie wyleciec z pracy. Wiec beda pierd贸艂 sie czepia膰 i karac za zly kolor czerwieni na pieczeci, byleby tylko nikt im nie zarzucil, ze kontrola byla bezcelowa.

Wyciek艂a notatka ze spotkania przedst awicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowyc h