Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawi cieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych

Data: 2015-02-25 22:09:41
Autor: adam
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawi cieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych
Ryszard Petru podaje na Twitterze:

"Urz臋dy skarbowe, kt贸re b臋d膮 mia艂y najwy偶szy procent kontroli negatywnych w skali kraju, zostan膮 pozbawiane pracownik贸w kontroli podatkowej"
"Nale偶y zmieni膰 tok my艣lenia w sprawie kontroli podatkowych 鈥 nie ma kontroli w celach prewencyjnych, kontrola ma przynosi膰 wp艂ywy bud偶etowe"
itd

Niby powszechnie to wiadomo, ale dreszcz po plecach mi przebieg艂

Data: 2015-02-25 23:38:19
Autor: adam
W dniu 2015-02-25 o 22:09, adam pisze:
[...]

Jak tak sobie zacz膮艂em przegl膮da膰 neta, to znalaz艂em jeszcze jeden rodzynek w natemat.pl http://tnij.org/z7nctxx
Agnieszka Kr贸likowska - wiceminister finans贸w, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej na zarzuty o zbytnim skomplikowaniu przepis贸w:
鈥瀠proszczenie przepis贸w jeszcze zwi臋kszy艂oby wy艂udzenia鈥

Data: 2015-02-25 14:44:01
Autor: Piotr Norbert Kozlowski
Wyciek砤 notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans體 i Izb Skarbowych
W dniu 秗oda, 25 lutego 2015 23:38:22 UTC+1 u縴tkownik aaadam napisa:
W dniu 2015-02-25 o 22:09, adam pisze:
> Ryszard Petru podaje na Twitterze:
>
> "Urz阣y skarbowe, kt髍e b阣 mia硑 najwy縮zy procent kontroli
> negatywnych w skali kraju, zostan pozbawiane pracownik體 kontroli
> podatkowej"
> "Nale縴 zmieni tok my秎enia w sprawie kontroli podatkowych - nie ma
> kontroli w celach prewencyjnych, kontrola ma przynosi wp硑wy bud縠towe"
> itd
>
> Niby powszechnie to wiadomo, ale dreszcz po plecach mi przebieg

Jak tak sobie zacz背em przegl眃a neta, to znalaz砮m jeszcze jeden rodzynek w natemat.pl http://tnij.org/z7nctxx
Agnieszka Kr髄ikowska - wiceminister finans體, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej na zarzuty o zbytnim skomplikowaniu przepis體:
"uproszczenie przepis體 jeszcze zwi阫szy硂by wy硊dzenia"

Gdzie jest to o urzedach? juz skasowal?

Data: 2015-02-25 23:54:22
Autor: adam
W dniu 2015-02-25 o 23:44, Piotr Norbert Kozlowski pisze:

Gdzie jest to o urzedach? juz skasowal?

Jest pod dat膮 24 lut

Data: 2015-02-26 00:03:53
Autor: adam
W dniu 2015-02-25 o 23:54, adam pisze:
W dniu 2015-02-25 o 23:44, Piotr Norbert Kozlowski pisze:

Gdzie jest to o urzedach? juz skasowal?

Jest pod dat膮 24 lut
sorry, 23 luty
https://twitter.com/RyszardPetru/status/569903290877681665

Data: 2015-02-25 15:15:26
Autor: Piotr Norbert Kozlowski
Wyciek砤 notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans體 i Izb Skarbowych
W dniu czwartek, 26 lutego 2015 00:03:55 UTC+1 u縴tkownik aaadam napisa:

> Jest pod dat 24 lut
sorry, 23 luty
https://twitter.com/RyszardPetru/status/569903290877681665

niesamowite..... dzieki, udostepniam znajomym... p.s. przeniesmy wszystkie firmy za granice

Data: 2015-02-27 13:53:33
Autor: Velman
Wyciek砤 notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans體 i Izb Skarbowych
niesamowite..... dzieki, udostepniam znajomym... p.s. przeniesmy wszystkie firmy za granice

Te tak kiedy my秎a砮m ale to bez sensu.
Przecie i tak na ko馽u dostaniemy po pupie = nie b阣zie edukacji, zdrowia, dr骻 etc.
Ja my秎 w drug stron. Co tu robi aby to zmieni? Przecie to jest chore my秎enie.
M阠z polskie firmy, polskich pracownik體 etc. a du縴m i zagranicznym firmom daj dotacje, zwolnienia z podatk體, albo te p砤c grosze bo centrala w Luksemburgu.
Czy jest jaki spos骲 (obok tego co widzieli秏y na Majdanie) aby zmieni my秎enie urz阣as體?
Przecie to si w pale nie mie禼i: niby to Polska ale nie dla Polak體.
Jakie pomys硑? Poza emigracj?

Data: 2015-02-27 14:02:32
Autor: Wiesiaczek
W dniu 27.02.2015 o 13:53, Velman pisze:
niesamowite..... dzieki, udostepniam znajomym... p.s. przeniesmy
wszystkie firmy za granice

Te偶 tak kiedy艣 my艣la艂em ale to bez sensu.
Przecie偶 i tak na ko艅cu dostaniemy po pupie = nie b臋dzie edukacji,
zdrowia, dr贸g etc.
Ja my艣l臋 w drug膮 stron臋. Co tu robi膰 aby to zmieni膰? Przecie偶 to jest
chore my艣lenie.
M臋cz膮 polskie firmy, polskich pracownik贸w etc. a du偶ym i zagranicznym
firmom daj膮 dotacje, zwolnienia z podatk贸w, albo te p艂ac膮 grosze bo
centrala w Luksemburgu.
Czy jest jaki艣 spos贸b (obok tego co widzieli艣my na Majdanie) aby zmieni膰
my艣lenie urz臋das贸w?
Przecie偶 to si臋 w pale nie mie艣ci: niby to Polska ale nie dla Polak贸w.
Jakie艣 pomys艂y? Poza emigracj膮?

Walka o niepodleg艂o艣膰 Polski.

--
Wiesiaczek (dzi艣 z DC)

"Ja pij臋 tylko przy dw贸ch okazjach:
Gdy s膮 og贸rki i gdy ich nie ma" 庐

Data: 2015-02-27 18:07:18
Autor: re
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych

U偶ytkownik "Wiesiaczek"

-- -
Na ko艅 ! Szable w d艂o艅 ...

Data: 2015-02-27 16:09:51
Autor: adam
W dniu 2015-02-27 o 13:53, Velman pisze:
[...]

Ale to nie oto chodzi, 縠by nie p砤ci podatk體, ja jestem za, i p砤c je co miesi眂. Chodzi o to 縠bym mia jasne przepisy i przyjaznych mi urz阣nik體. Dzisiejsza ustawa o VAT to gruba ksi阦a i tak niejasna, 縠 urz阣nik mo縠 uwali ka縟ego. A do tego niedouczona pani wiceminister m體i, 縠 przejrzyste prawo sprzyja nadu縴ciom. W tym jest problem.

Data: 2015-02-27 16:50:19
Autor: Wiesiaczek
W dniu 27.02.2015 o 16:09, adam pisze:
[...]

Ale to nie oto chodzi, 偶eby nie p艂aci膰 podatk贸w, ja jestem za, i p艂ac臋
je co miesi膮c. Chodzi o to 偶ebym mia艂 jasne przepisy i przyjaznych mi
urz臋dnik贸w. Dzisiejsza ustawa o VAT to gruba ksi臋ga i tak niejasna, 偶e
urz臋dnik mo偶e uwali膰 ka偶dego. A do tego niedouczona pani wiceminister
m贸wi, 偶e przejrzyste prawo sprzyja nadu偶yciom. W tym jest problem.

"2014 rok by艂 w Pol颅sce re颅kor颅do颅wy. Jed颅nak z tego re颅kor颅du nie mamy po颅wo颅du by膰 dumni. Jak wy颅li颅czy颅艂a firma do颅rad颅cza Grant Thorn颅ton w ra颅por颅cie 鈥濴e颅gi颅sla颅cyj颅na burza szko颅dzi pol颅skim fir颅mom鈥, w ubie颅g艂ym roku we颅sz艂o w 偶ycie 1995 akt贸w praw颅nych, kt贸re za颅j臋颅艂y 艂膮cz颅nie po颅wierzch颅ni臋 ponad 25 tys. stron ma颅szy颅no颅pi颅su! To naj颅wi臋颅cej od 1918 roku.

呕eby zo颅bra颅zo颅wa膰 skal臋 biu颅ro颅kra颅cji, ster颅ta tych do颅ku颅men颅t贸w two颅rzy颅艂a颅by wie偶臋 o wy颅so颅ko颅艣ci 1,3 metra, a 偶eby si臋 z nimi za颅po颅zna膰, ka偶dy przed颅si臋颅bior颅ca czy kon颅su颅ment po颅wi颅nien ka偶颅de颅go dnia sp臋颅dzi膰 na lek颅tu颅rze Dzien颅ni颅ka Ustaw pra颅wie 3,5 go颅dzi颅ny, co w skali roku daje 36 d贸b. By膰 mo偶e to w艂a颅艣nie pow贸d, dla kt贸颅re颅go w Pol颅sce tak mocno spada czy颅tel颅nic颅two ksi膮颅偶ek鈥"

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/polska-pobila-rekord-w-produkcji-ustaw/wwxq4

Data: 2015-02-26 00:50:38
Autor: Robert Tomasik
W dniu 25-02-15 o 23:38, adam pisze:
[...]

Wszyscy na si艂臋 chc膮 to 藕le interpretowa膰. A mo偶e uzna膰, 偶e ministra wkurzy艂o robienie tych kontroli na chybi艂 / trafi艂. Da si臋 wytypowa膰 jego zdaniem podmioty, w kt贸rych prawdopodobie艅stwo nieprawid艂owo艣ci jest wi臋ksze i je艣li kto艣 tego nie umie to po co podatnikowi zawraca膰 g艂ow臋, a pa艅stwo zmusza膰 do wyp艂aty wynagrodze艅.

Data: 2015-02-26 08:10:00
Autor: szerszen
Wyciek砤 notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans體 i Izb Skarbowych
On Thu, 26 Feb 2015 00:50:38 +0100
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:

Wszyscy na si酬 chc to 糽e interpretowa. A mo縠 uzna, 縠 ministra wkurzy硂 robienie tych kontroli na chybi / trafi. Da si wytypowa jego zdaniem podmioty, w kt髍ych prawdopodobie駍two nieprawid硂wo禼i jest wi阫sze i je秎i kto tego nie umie to po co podatnikowi zawraca g硂w, a pa駍two zmusza do wyp砤ty wynagrodze.

A gdzie emotikon?
Bo chyba sam tak naprawd w to nie wierzysz, tylko na si酬 usi硊jesz
dorobi do tego jaki pozytywny przekaz.

szerszen

Data: 2015-02-26 19:16:55
Autor: Borys Pogore艂o
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych
Dnia Thu, 26 Feb 2015 08:10:00 +0100, szerszen napisa艂(a):

[...]

Bo chyba sam tak naprawd臋 w to nie wierzysz, tylko na si艂臋 usi艂ujesz
dorobi膰 do tego jaki艣 pozytywny przekaz.

Przecie偶 dok艂adnie to samo zrobili celnicy i byli stawiani za wz贸r. Tylko
oni to troch臋 wi臋ksza egzotyka ni偶 US-y, wi臋c nie by艂o takiego wrzasku.
Poprawili typowanie i zachowuj膮c t臋 sam膮 skuteczno艣膰 w liczbie wykrytych
nadu偶y膰 zmniejszyli roczn膮 liczb臋 kontroli o blisko 1/3.

Dziwne, 偶e minfin tego nie prostuje.

--
Borys Pogore艂o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-02-26 08:17:37
Autor: Shrek
On 2015-02-26 00:50, Robert Tomasik wrote:

[...]

No nie wiem, mo偶e jestem pesymist膮, ale jak pa艅stwo chce "mojego dobra", to jestem dziwnie pewny, 偶e dos艂ownie po偶膮da cz臋艣ci mojego dobrostanu - najch臋tniej wyra偶onej w biletach NBP. Jak si臋 nie da w PLNach, to trudno, zadowoli si臋 mieszkaniem, samochodem, czy ci膮gnikiem s膮siada. A powy偶sza notatka pi臋knie si臋 w to wpisuje:(

Shrek.

Data: 2015-02-27 11:58:36
Autor: witek
Robert Tomasik wrote:
[...]

napisalem przed chwile w odpowiedzi do pierwszego postu.

oczywiscie masz racje. DOkladnie tak zapewne minister mysla艂.

Tylko, ze urzednik zinterpretuje to tak, ze kontrola nie moze sie skonczyc niczym bo dostan膮 po 艂apach.
I zamiast robi膰 kontrole tam gdzie cos jest 藕le, dalej beda robili kontrole gdzie popadnie, ale tym razem  przymuszeni mysleniem ministra beda musieli cos znalezc, zeby nie wyleciec z pracy. Wiec beda pierd贸艂 sie czepia膰 i karac za zly kolor czerwieni na pieczeci, byleby tylko nikt im nie zarzucil, ze kontrola byla bezcelowa.

Data: 2015-02-26 00:28:35
Autor: Marek
On Wed, 25 Feb 2015 22:09:41 +0100, adam <adamw2@wp.pl> wrote:
"Urz臋dy skarbowe, kt贸re b臋d膮 mia艂y najwy偶szy procent kontroli negatywnych w skali kraju, zostan膮 pozbawiane pracownik贸w kontroli

Co to jest "kontrola negatywna"? Rizumiem, 偶e taka kt贸ra wykrywa nieprawid艂owo艣ci?

--
Marek

Data: 2015-02-26 09:27:41
Autor: kosmos
W dniu 2015-02-26 o 00:28, Marek pisze:

Co to jest "kontrola negatywna"? Rizumiem, 偶e taka kt贸ra wykrywa
nieprawid艂owo艣ci?

Jest akurat odwrotnie.

Data: 2015-02-26 13:22:42
Autor: Maciek
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedst awicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowyc h
W dniu 2015-02-26 o 00:28, Marek pisze:
Co to jest "kontrola negatywna"? Rizumiem, 偶e taka kt贸ra wykrywa nieprawid艂owo艣ci?
O ile dobrze rozumiem, negatywna to taka, kt贸ra nie przynios艂a
oczekiwanych rezultat贸w, czyli wykrycia nieprawid艂owo艣ci, a wi臋c nie
doprowadzi艂a do ukarania delikwenta. W odr贸偶nieniu od pozytywnej, kt贸ra
umo偶liwi艂a skubni臋cie. Troch臋 tak jak z pozytywnym i negatywnym wynikiem
kradzie偶y z punktu widzenia z艂odzieja :->

Maciek

Data: 2015-02-26 16:05:36
Autor: Marek
On Thu, 26 Feb 2015 13:22:42 +0100, Maciek <maciek@nospam.pl> wrote:
[...]

Ale to sugeruje, 偶e motywem kontroli jest uwalenie kontrolowanego a nie kontrola, po prostu. Skoro jest kara (to zrozumia艂e gdy s膮 nieprawid艂owo艣ci) to jak s膮 promowani ci u kt贸rych jest wszystko OK?

--
Marek

Data: 2015-02-26 19:43:46
Autor: Marek
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych
On Thu, 26 Feb 2015 16:34:56 +0100, Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> wrote:
Brakiem kary?

A co to za cymes? Uwa偶am, 偶e system kar i nagr贸d przynosi lepsze efekty ni偶 system oparty tylko na karach.
Mia艂em w firmie kontrol臋 z zus dwa razy. Za ka偶dym razem w raporcie pokontrolnym by艂o napisane, 偶e nie stwietdzono uchybie艅 a  dokumentacja pracownicza prowadzona jest wzorowo.  Chocia偶 tak. Mia艂em te偶 kontrol臋 z uks ale do czego艣 si臋 przyczepili wi臋c nie wiem jak wygl膮da "nagroda"  w przypadku takiej kontroli.

P.S. Kto艣 mi m贸wi艂, 偶e w US b臋dzie mo偶na wygra膰 samoch贸d w jakiej艣 akcji "we藕 poragon" (or compatible), prawda-li to?

--
Marek

Data: 2015-02-26 21:01:09
Autor: Borys Pogore艂o
Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych
Dnia Thu, 26 Feb 2015 19:43:46 +0100, Marek napisa艂(a):

P.S. Kto艣 mi m贸wi艂, 偶e w US b臋dzie mo偶na wygra膰 samoch贸d w jakiej艣 akcji "we藕 poragon" (or compatible), prawda-li to?

Bardziej w ministerstwie, bo to og贸lnopolska akcja. Planuj膮 chyba pod
koniec roku z tym ruszy膰.

--
Borys Pogore艂o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2015-02-26 16:56:48
Autor: Maciek
W dniu 2015-02-26 o 16:05, Marek pisze:
Ale to sugeruje, 偶e motywem kontroli jest uwalenie kontrolowanego a nie kontrola, po prostu. Skoro jest kara (to zrozumia艂e gdy s膮 nieprawid艂owo艣ci) to jak s膮 promowani ci u kt贸rych jest wszystko OK?
Wiesz ile trzeba si臋 nam臋czy膰, 偶eby stworzy膰 taki prawny burdel, w
kt贸rym nikt si臋 nie po艂apie? Taki system ma na siebie zarabia膰, a tu
taki jeden z drugim w jaki艣 magiczny spos贸b to ogarnia, przez co
uszczupla wp艂ywy do bud偶etu. Niech si臋 cieszy, 偶e kontroler bardziej nie
pogrzeba艂, bo a偶 niemo偶liwe, 偶eby nic si臋 nie da艂o znale藕膰, czyli musia艂
si臋 trafi膰 jaki艣 niez艂y cwaniak. Sam rozumiesz, 偶e nie mo偶na takiego
promowa膰 :->

Maciek

Data: 2015-02-27 11:55:23
Autor: witek
adam wrote:
[...]

Wiesz mozna na to spojrzec jeszcze inaczej.
Jesli kontrole koncza sie niczym, to znaczy, ze urzednicy zrobili sobie kontrole bo im sie nudzi艂o i mieli nadzieje, ze moze cos zlapia.

Kontrola ma byc wtedy kiedy wiadomo, kiedy urzednik ma podstawy do kontroli i wowczas faktycznie pownno to sie skonczyc wplywem do budzetu.
To znaczy, ze kontrola nie byla w ciemno.

Pewnie gora tak myslala.
Ale d贸艂 zrobi dok艂adnie odwrotnie,  jak juz zacznie kontrol臋 to bedzie szuka艂 a偶 co艣 znajdzie, bo przeciez kontrola nie moze skonczyc sie niczym.

Wyciek艂a notatka ze spotkania przedstawi cieli Ministerstwa Finans贸w i Izb Skarbowych