Wycieraczki w sedanach

Data: 2010-02-09 15:46:39
Autor: Faster Than X
Wycieraczki w sedanach
Hej.

Na codzien jezdze Zafira, wczesniej mialem Mondeo kombi i w kazdym z nich byly wycieraczki z tylu.

Mialem tez mozliwosc przejechania sie ostatnio sedanem (Vectra) i badz co badz na blotnisto-sniegowej trasie (Katowice- Wawa) widocznosc z tylu byla ograniczana przez brud pozostajacy na szybie.
Lubie widziec kto sie za mna ciagnie w oddali, wiec wycieraczki mi bardzo brakowalo.
Wiem, ze kiedys w P306 i 406 montowane byly opcjonalnie wycieraczki z tylu, wiec dlaczego inni producenci nie moga takiej opcji wprowadzic?

Data: 2010-02-09 14:54:22
Autor: to
Wycieraczki w sedanach
Faster Than X wrote:

[...]

Bo głupio wygląda w sedanie.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-09 15:57:12
Autor: J.F.
Wycieraczki w sedanach
On Tue, 09 Feb 2010 15:46:39 +0100,  Faster Than X wrote:
[...]

Opcjonalne ? A wybrales taka opcje przy zakupie, czy nie bylo takiej opcji ? A tak z praktyki .. tylna szyba w wiekszosc aut malo sie brudzi.
Za to w kombi pieknie :-(

J.

Data: 2010-02-09 16:11:59
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wycieraczki w sedanach

Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:hot2n5171hs4kr746jp2c3hnij4u6k6ddg4ax.com...

A tak z praktyki .. tylna szyba w wiekszosc aut malo sie brudzi.
Za to w kombi pieknie :-(

to, ze sie w sedanie brudzi duzo mniej nie znaczy, ze sie nie brudzi w ogole.
Poza tym nawet jesli nie ma na niej brudu spod kól, to podczas deszczu jest na niej woda, ktora skutecznie ogranicza widocznosc.

ps. byl tu juz taki watek ... i do niczego nie doprowadzil

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-09 16:28:16
Autor: J.F.
Wycieraczki w sedanach
On Tue, 9 Feb 2010 16:11:59 +0100,  Kuba (aka cita) wrote:
[...]

Bo od dyskutowania wycieraczka sie nie pojawi :-)
Skoro jej nie montuja, to widac nie trzeba.

A jak ktos lubi, to trzeba wybierac auta ktore tak maja.

J.

Data: 2010-02-09 16:35:12
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wycieraczki w sedanach

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jlv2n59onticcgfv5m7l7nkecf4bdtcacf4ax.com...

Bo od dyskutowania wycieraczka sie nie pojawi :-)
Skoro jej nie montuja, to widac nie trzeba.

no mysle jednak, ze ... trzeba, bo nie raz sie wkurzałem, ze nic nie widze przy cofaniu, bo szyba mokra i swiatło sie odbija.

A jak ktos lubi, to trzeba wybierac auta ktore tak maja.

obecnie mam kombi, ale mimo wszystko wole sedany, mimo wady braku wycieraczki tylnej szyby

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-09 16:10:02
Autor: Massai
Wycieraczki w sedanach
Kuba (aka cita) wrote:

> Bo od dyskutowania wycieraczka sie nie pojawi :-)
> Skoro jej nie montuja, to widac nie trzeba.

no mysle jednak, ze ... trzeba, bo nie raz sie wkurzałem, ze nic nie
widze przy cofaniu, bo szyba mokra i swiatło sie odbija.

IMHO to jest rzadko oferowana opcja z kilku względów...
Owszem wygląd.
Ale i techniczne rozwiazanie - żeby ja zainstalować sensownie trzeba to
zrobić przez dziurę w szybie na dole, dodatkowo montując na szybie
pudło z mechanizmem.
Bo na górze to co najwyżej spryskiwacz można dać...

Być może technologicznie jest to na tyle drogie że mało kto z klientów
by się na to decydował...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-09 17:49:40
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wycieraczki w sedanach

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:hks1cq$aat$1news.onet.pl...
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

ee tam.

Rozważmy etap projektowania auta, a nie przerabiania samochodu w garażu u Pana Kazia.
Gdyby nie bylo trzeba montować wycieraczek z przodu, podszybie i kształt pokrywy silnika mógłby być zupełnie inny.
Podobnie jest z podszybiem tylnym - nie widze żadnych technologicznych przeszkód, zeby wycieraczki montować przez szybe  lub przez podszybie z silnikiem pod półką w bagażniku. Absolutnie żaden problem.
A co do wyglądu - wszytstko da sie zaprojektować tak, zeby bylo estetycznie.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-09 17:10:19
Autor: Massai
Wycieraczki w sedanach
Kuba (aka cita) wrote:

[...]

Wiesz, wycieraczki z przodu to raczej często wybierana "opcja" ;-), a z
tyłu w sedanach już jako opcja - trochę głupio projektować samochód tak
żeby wycieraczkę dało się sensownie zamontować, jeśli tylko część
klientów to wybierze.

Zobacz że nawet spryskiwacze reflektorów (które przy choćby ksenonach
są wymagane) sa teraz integrowane z lampami, a to przeca żadna
przeróbka, taki dynks na zderzaku.

lub przez podszybie z silnikiem pod półką w bagażniku. Absolutnie
żaden problem.

Najpierw to podszybie musiałoby być - a w sedanach dość krytycznym
elementem jest otwór załadunkowy. Aby ten otwór był jak największy -
klapa siega aż pod szybę.

Pozdrawiam przy okazji panów taksówkarzy którzy zarykiwali się ze
śmiechu jak do pięciometrowego samochodu nie mogłem zapakować
telewizora CRT 21 cali w pudle... Do bagażnika nie wchodził przez
klapę, na tylną kanapę brakowało 2 cm żeby róg pudła przeszedł przez
drzwi.

W każdym razie - ograniczać ten otwór znacząco (bo przynajmniej te 5 cm
trzeba by podszybia zrobić) tylko dla wybranych klientów którzy będa
chcieli miec wycieraczkę z tyłu?

Już prędzej przez szybę. Technologicznie się da, ale może być drogo.
Choćby kwestia szczelności - nie skręcisz na siłę, bo szyba popęka. Tym
samym dobre uszczelki, utrudniony montaż...
W dodatku taki silniczek jednak ma jakiś moment, gdyby opierał się
tylko o szybę mógłby ją uszkadzać i się rozszczelniać (a i siła wiatru
przy szybkiej jeździe działająca na pióro wycieraczki swoje dokłada), w
związku z tym potrzebowałby dodatkowego oparcia na blasze pod półką.

W efekcie już nie schludne pudełeczko przyklejone tylko do szyby, ale
cały moduł od półki aż do szyby.

Ciekawi mnie czy w tych pugach nie było takich problemów i jak to było
tam rozwiązane.

Innym rozwiazaniem mogłaby byc po prostu wycieraczka na klapie
bagaznika, byle tylko zawias miał duży zakres i żeby przy otwieraniu
klapy się nie łamał. Tylko tu już kwestia położenia neutralnego
wycieraczki - czy w poziomie czy w pionie.
W pionie - trochę ogranicza widoczność.
W poziomie - przy otwieraniu klapy by niekoniecznie zawias pracował,
tylko siły by na silniczek działały.

Swoją drogą - montowana na szybie to też kwestia miejsca na klapę,
musiałaby się zdrowo unosić przednia krawędź klapy. Ja u siebie przed
otwarciem bagażnika muszę dobrze wyczyścić szybę na dole z kawałków
lodu, bo prześwit między szybą a przednią krawędzią otwartej klapy to
może 1 cm...

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-09 18:22:13
Autor: Kuba \(aka cita\)
Wycieraczki w sedanach

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:hks4tr$mta$1news.onet.pl...
Kuba (aka cita) wrote:

Najpierw to podszybie musiałoby być - a w sedanach dość krytycznym
elementem jest otwór załadunkowy. Aby ten otwór był jak największy -
klapa siega aż pod szybę.

Zapweniam Cie, ze podczas projektowania auta przewija sie zdecydowanie więcej problemów niż wsadzenie wycieraczki na tylną szybe.
Ciągle myslisz kategoriamy przeróbki istniejącego nadwozia, a ja mówie o projektowaniu nadwozia w taki sposob, zeby nie bylo problemy wygospodarować miejsa na wycieraczke bez szkody na wielkość pokrywy bagażnika.
Uwież mi da sie, wystarczy tylko chciec i to tylko narysowac.
Samochody maja w sobie tak bardzo zaawansowane i skomplikowane w procecie projektowania i produkcji technologie, ze wycieraczka tylnej szyby to, pikus lub Pan Pikus, jak ktoś woli.
Poza tym samochody są tak bardzo różne - mają silniki z przodu, z tyłu, mają po dwa silniki, mają napędy na przednią, tylną, i obie osie ... ze wycieraczke jest naprawde drobnostką.
ps. jesli jednak weźmiesz przednionapędowy samochód i powiesz, ze mają go przeprojektować na tylnonapędowy w dodatku z silnikiem z tyłu - to faktycznie problemów będzie masakrycznie duzo - tyle, ze to przeróbka a o tym nie mówimy.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE

Data: 2010-02-09 18:13:23
Autor: Massai
Wycieraczki w sedanach
Kuba (aka cita) wrote:

> [...]

ja mówie o projektowaniu nadwozia w taki sposob, zeby nie bylo
problemy wygospodarować miejsa na wycieraczke bez szkody na wielkość

Wytłumacz mi jakim cudem. Pewnie że się wszystko da. Można zrobić samochód żeby miał 6 metrów, i
się zmieści zarówno wieeelka klapa jak i podszybie na wycieraczkę.

Chodzi o to że projektant próbuje wycisnąć wszystko z długości
samochodu, która jest rozsądna.

Jak np. maksymalnie długą klapę bagaznika, żeby otwór był duży.
Faktem jest że otwór w sedanach jest po prostu mały, to jest ich główna
bolączka przy dużej zalecie jaką jest duży bagażnik.

Ty chcesz dołożyć "dobra, ale zostawcie miejsce na wycieraczkę".

faktycznie problemów będzie masakrycznie duzo - tyle, ze to przeróbka
a o tym nie mówimy.

Tak - ale mówimy o pogodzeniu dwóch cech już przy projektowaniu. Duży
otwór załadunkowy - miejsce na wycieraczkę.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-09 18:22:08
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 9 Feb 2010 18:22:13 +0100, Kuba (aka cita) napisał(a):
[...]

A dlaczego nie rozwiązano w takim razie typowego dla sedanów problemu zbyt
małego otworu bagażnika? :) Teraz dodaj do tego jeszcze wycieraczkę, która
by dodatkowo ograniczała przestrzeń...

Uwież mi da sie, wystarczy tylko chciec i to tylko narysowac.

Można zrobić wiele rzeczy - ale jakimś cudem auta mają określoną długość
i z jakiegoś powodu nie robi się ich dłuższych np. o 20cm żeby otwór
bagażnika był jeszcze większy :)

Po prostu uznano, że bez tylnej wycieraczki użytkownicy przeżyją - bo jej
odpowiednie zamocowanie byłoby zbyt skomplikowane jak na niezbyt istotny
(choć dla niektórych, w tym mnie - bardzo istotny) element...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-10 09:01:52
Autor: Axel
Wycieraczki w sedanach
"Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> wrote in message

[...]

Rozwiazano - modelowo w starym modelu Mazdy 626, ktory linia sedana od hatchbacka prawie sie nie roznila, tylko tym, ze w jednym otwierala sie sama klapa, a w drugim z szyba.
Ciekawe jest tez rozwiazanie w nowym Superbie, gdzie mozna otworzyc sama klape, albo z szyba. 2 w jednym ;-)

--
Axel

Data: 2010-02-10 04:24:40
Autor: to
Wycieraczki w sedanach
Kuba \(aka cita\) wrote:

UwieĹź mi da sie, wystarczy tylko chciec i to tylko narysowac.

Każdy wierzy, ze się da, ale Ty nie rozumiesz, że się nie opłaca. Gdyby się opłacało, to by było.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-09 23:54:31
Autor: Wiktor
Wycieraczki w sedanach
Massai pisze:

Już prędzej przez szybę. Technologicznie się da, ale może być drogo.
Choćby kwestia szczelności - nie skręcisz na siłę, bo szyba popęka. Tym
samym dobre uszczelki, utrudniony montaż...

Honda Civic w wersji 3-drzwiowej w latach 92-95 miała silnik wycieraczki montowany w tylnej szybie i jakoś nie było problemów :)

--
Wiktor

Data: 2010-02-10 08:49:31
Autor: Axel
Wycieraczki w sedanach
"Massai" <tsender@wp.pl> wrote in message news:hks4tr$mta$1news.onet.pl...

[...]

Dlatego lubie kombiaki i hatchbacki.

[...]

Szukasz problemow na sile. Jezdzilem swego czasu Matra Simca Rancho, ktora miala z tylu (pionowego) klape uchylana do dolu i szybe otwierana do gory. Szyba byla bez ramki, z zamontowanymi zawiasami i silnikiem wycieraczki. A samochod sprzed 30 lat...

[...]

U mnie nie ma problemu - poza spadajacym do bagaznika sniegiem (ale szczotka jest zwykle w bagazniku...)

--
Axel

Data: 2010-02-10 10:51:12
Autor: J.F.
Wycieraczki w sedanach
On Tue, 9 Feb 2010 17:10:19 +0000 (UTC),  Massai wrote:
[...]

Ale co - oni kombi jezdzili, czy do ich mercedesow nie takie TV
wchodzily ? Z tym jest klopot .. ale takich TV juz nie ma :-)

Dlatego tez lubie 5d - pakownosc lepsza, a i wycieraczka sie miesci
:-)

W każdym razie - ograniczać ten otwór znacząco (bo przynajmniej te 5 cm
trzeba by podszybia zrobić) tylko dla wybranych klientów którzy będa
chcieli miec wycieraczkę z tyłu?

A jednak niektore maja to w opcji. I szyba nie jest dziurawiona.

J.

Data: 2010-02-09 18:41:19
Autor: Pan Piskorz
Wycieraczki w sedanach
Ale i techniczne rozwiazanie - żeby ja zainstalować sensownie trzeba to
zrobić przez dziurę w szybie na dole, dodatkowo montując na szybie
pudło z mechanizmem.

mi się podoba rozwiązanie obu generacji oktawki liftback,
wygląda toto jak sedan,
a ma otwieraną klapę, szyba też się podnosi,
większośc egzemplarzy ma wycieraczkę

P.

Data: 2010-02-09 18:25:21
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 9 Feb 2010 18:41:19 +0100, Pan Piskorz napisał(a):
[...]

Właśnie liftbacki są idealne :) Takie mondeo czy C5 wygląda nawet lepiej niż
gdyby było sedanem - a funkcjonalność bez porównania wyższa...

Z drugiej strony jest największa porażka - czyli nowy Civic, który mimo że
jest hatchbackiem ze stromą szybą to nie tylko nie ma wycieraczki ale ma
jeszcze bezsensowny spojlerek ograniczający dodatkowo widoczność :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-09 18:04:10
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 09 Feb 2010 16:28:16 +0100, J.F napisał(a):
[...]

Nie "nie trzeba", tylko po prostu jej dodanie wiąże się ze zbyt wieloma
problemami. W sedanie wycieraczka musiałaby być zamontowana do dachu -
bo inaczej mogłaby mocno utrudniać otwieranie bagażnika i dodatkowo
zmniejszać i tak mały otwór bagażnika.

Sedany mają swoich amatorów - ale jeśli ktoś się przesiada z hatchbacka czy
kombi, to się może nieźle wściec ;) IMHO idealnym rozwiązaniem są liftbacki
- takie jak mondeo, avensis czy poprzednia C5 :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-09 19:24:11
Autor: LEPEK
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki pisze:

Sedany mają swoich amatorów - ale jeśli ktoś się przesiada z hatchbacka czy
kombi, to się może nieźle wściec ;)

Jeżdziłem hatchbackami i po przesiadce na sedana się nie wściekłem. Podoba mi się.

IMHO idealnym rozwiązaniem są liftbacki
- takie jak mondeo, avensis czy poprzednia C5 :)

Tyle, że w sedanie jak otworzę bagażnik, to nie mam nagłej syberii w całym samochodzie. Nie rzęzi mi żadna półka, ani roletka, po otwarciu klapy nie muszę już nic zwijać, itp. Sedan ma wady, ale nie wyłącznie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdański
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2010-02-09 18:37:55
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 09 Feb 2010 19:24:11 +0100, LEPEK napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
Sedany mają swoich amatorów - ale jeśli ktoś się przesiada z hatchbacka czy
kombi, to się może nieźle wściec ;)
Jeżdziłem hatchbackami i po przesiadce na sedana się nie wściekłem. Podoba mi się.

A mi się podoba przesiadka sedan->liftback :) Wcześniej była przesiadka
hatchback->sedan, plułem sobie potem w brodę że nie pomyślałem o tym
problemie. Kilku znajomych którzy się przesiedli na sedany ma podobne
odczucia - bardzo im przeszkadza brak tylnej wycieraczki.

IMHO idealnym rozwiązaniem są liftbacki
- takie jak mondeo, avensis czy poprzednia C5 :)
Tyle, że w sedanie jak otworzę bagażnik, to nie mam nagłej syberii w całym samochodzie.

Po co otwierać bagażnik jak tam prawie nic większego nie wejdzie ;)

Nie rzęzi mi żadna półka, ani roletka, po otwarciu klapy nie muszę
już nic zwijać, itp. Sedan ma wady, ale nie wyłącznie.

Jasne że ma swoje zalety, gdyby było inaczej to by się sedanów nie
produkowało ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-09 19:55:12
Autor: LEPEK
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki pisze:

Po co otwierać bagażnik jak tam prawie nic większego nie wejdzie ;)

Głęboki wózek (nie zdejmując gondoli z podwozia) + reszta bagaży na dwutygodniowy wyjazd z dziećmi na wakacje... Niedużo :)

Fakt - dużego TV nie włożę.

Pozdr,

Data: 2010-02-09 22:26:47
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 09 Feb 2010 19:55:12 +0100, LEPEK napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
Po co otwierać bagażnik jak tam prawie nic większego nie wejdzie ;)
Głęboki wózek (nie zdejmując gondoli z podwozia) + reszta bagaży na dwutygodniowy wyjazd z dziećmi na wakacje... Niedużo :)

Mnie w sedanie bardzo wkurzało to, że niby był pojemny bagażnik a czasami
trzeba było uskuteczniać nieziemskie kombinacje, by coś jednak weszło.
A najbardziej irytowała sytuacja, gdy coś nijak nie mogło wejść - np.
niewielka szafka, mimo że w bagażniku było miejsca na dwie takie ;)
Żeby nie było wątpliwości - w moim sedanie bagażnik był bez wjeżdżających do
wnętrza bagażnika zawiasów... a bardzo dużo sedanów nadal ma to cholerstwo
(np. avensis, który jako sedan przegrywa ze swoim liftbackiem pod każdym
względem).

Fakt - dużego TV nie włożę.

Teraz już CRT nie robią to nie musisz się martwić ;) Choć z LCD 32" pewnie
też będą problemy, podczas gdy odpowiednik w wersji liftback łyknie
spokojnie 42"... Tak, wiem - nie na co dzień się kupuje telewizor albo robi
przeprowadzki, ale głupio tak przy byle drobiazgu wzywać taksówkę bagażową.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-10 04:30:50
Autor: to
Wycieraczki w sedanach
LEPEK wrote:

Tyle, że w sedanie jak otworzę bagażnik, to nie mam nagłej syberii w
całym samochodzie.

W kombi też nie, bo klapa jest mniejsza niż w liftbacku i zaczyna się dalej...

Nie rzęzi mi żadna półka, ani roletka, po otwarciu

W normalnych kombi czy liftbackach też nic nie rzęzi...

klapy nie muszę już nic zwijać, itp. Sedan ma wady, ale nie wyłącznie.

Główna wada to bezużyteczny bagażnik. Niby masz duże auto, a jak trzeba to nic większego do bagażnika nie wejdzie.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-10 04:27:16
Autor: to
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki wrote:

Sedany mają swoich amatorów - ale jeśli ktoś się przesiada z hatchbacka
czy kombi, to się może nieźle wściec ;) IMHO idealnym rozwiązaniem są
liftbacki - takie jak mondeo, avensis czy poprzednia C5 :)

Do liftabacka też mało co wejdzie. Kombi rządzi, co widać w Europie, niestety u nas nadal większości kojarzy się z dostawczakami. W Polsce prawdziwy lans to Thalia. ;-)

--
cokolwiek

Data: 2010-02-10 09:21:12
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia 10 Feb 2010 05:27:16 +0100, to napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
[...]

Wejdzie bardzo dużo, bo zawsze można położyć tylne siedzenia (albo jedno z
nich). Owszem, w kombi też można - ale jakoś wolę zgrabniejsze auto w którym
ewentualnie mogę przewieźć trochę więcej niż wielką niezgrabną landarę do
wożenia słupów oświetleniowych ;)
Być może mi się zmieni trochę punkt widzenia gdy zamiast 2+1 będzie coś
więcej, ale wtedy też raczej sięgnę po jakiegoś dużego VANa niż po kombi.

Kombi rządzi, co widać w Europie, niestety u nas nadal większości kojarzy
się z dostawczakami. W Polsce prawdziwy lans to Thalia. ;-)

Kombi jednak jest kompromisem walory użytkowe kosztem urody. Tak samo jak
np. taka multipla, która była w sumie bardzo fajnym autem - a wyglądała
wiadomo jak...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-10 13:01:32
Autor: to
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki wrote:

Wejdzie bardzo dużo, bo zawsze można położyć tylne siedzenia (albo jedno
z nich).

W kombi w większości przypadków nie trzeba nic składać, po prostu wkładasz i tyle.

Owszem, w kombi też można - ale jakoś wolę zgrabniejsze auto w
którym ewentualnie mogę przewieźć trochę więcej niż wielką niezgrabną
landarę do wożenia słupów oświetleniowych ;)

Kwestia gustu. Niektóre auta bardziej mi się podobają w wersji kombi.

Być może mi się zmieni
trochę punkt widzenia gdy zamiast 2+1 będzie coś więcej, ale wtedy też
raczej sięgnę po jakiegoś dużego VANa niż po kombi.

Ja lubię kombi też dlatego, że nie rzuca się w oczy i nie zwraca uwagi.

Kombi rządzi, co widać w Europie, niestety u nas nadal większości
kojarzy się z dostawczakami. W Polsce prawdziwy lans to Thalia. ;-)

Kombi jednak jest kompromisem walory uĹźytkowe kosztem urody. Tak samo
jak np. taka multipla, która była w sumie bardzo fajnym autem - a
wyglądała wiadomo jak...

Auta pokroju Passata zwykle i tak urodą nie grzeszą, więc to w sumie bez znaczenia. Dla mnie oczywiście.

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 07:50:08
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia 10 Feb 2010 14:01:32 +0100, to napisał(a):
Jacek Osiecki wrote:
Wejdzie bardzo dużo, bo zawsze można położyć tylne siedzenia (albo jedno
z nich).
W kombi w większości przypadków nie trzeba nic składać, po prostu wkładasz i tyle.

A w pickupie nawet cielaka możesz bez problemu przewieźć na pace ;)
To jasne że kombi jest bezkonkurencyjne jeśli chodzi o przestrzeń bagażową -
tylko rzadko kiedy aż tyle jej potrzeba :) A auto jest większe i cięższe
przez cały czas, a nie tylko wtedy gdy potrzebujesz tej przestrzeni...

[...]

Owszem, _niektóre_ :) Niestety bardzo dużo aut w wersji kombi wygląda
beznadziejnie, a wszystkie są większe i mniej wygodne przy parkowaniu.
No i dochodzi ta pionowa tylna szyba, która naprawdę jest uświniona
jak diabli... W liftbacku i większości obecnych hatchbacków (którym bliżej
do liftbacka niż pionowej szyby) tego problemu nie ma lub jest minimalny,
w dodatku szyba jest wyższa - dzięki temu wycieraczka jest odpowiednio
dłuższa i czyszczony jest znacznie większy obszar szyby. Przy kombi faktycznie
przypomina to okienko czołgisty.

[...]

Rzuca się w oczy swoją długością ;) To czy auto się "rzuca w oczy" czy nie -
nie jest dla mnie istotne, chodziło mi raczej o to żeby nie było po prostu
brzydkie.

[...]

A dla mnie jest to już ten jeden krok za daleko ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-11 10:08:25
Autor: to
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki wrote:

[...]

Zupełnie nieznaczna różnica w porównaniu do liftbacka.

Owszem, _niektĂłre_ :)

Passat B6, Superb, Mondeo mk4 itd.

Niestety bardzo dużo aut w wersji kombi wygląda
beznadziejnie

Chyba głównie BMW. ;-) No i E-klasa w wersji kombi kojarzy mi się z karawanem...

a wszystkie są większe i mniej wygodne przy parkowaniu.

Raczej bardziej wygodne, bo widać dokładnie gdzie się kończą. Większe są zwykle o nie więcej niż kilkanaście centymetrów, co daje różnicę ledwie paru %. W czym to ma przeszkadzać?

No i dochodzi ta pionowa tylna szyba, która naprawdę jest uświniona jak
diabli...

Kombi są wyposażone w dwa sprytne wynalazki: wycieraczkę i spryskiwacz.

W liftbacku i większości obecnych hatchbacków (którym bliżej
do liftbacka niĹź pionowej szyby) tego problemu nie ma lub jest
minimalny, w dodatku szyba jest wyższa - dzięki temu wycieraczka jest
odpowiednio dłuższa i czyszczony jest znacznie większy obszar szyby.

A po co Ci większy obszar szyby?

Przy kombi faktycznie przypomina to okienko czołgisty.

Wszystko co trzeba tam widać. I auta na parkingu i videomiśki na drodze.

Rzuca się w oczy swoją długością ;)

Ale nie sprawia wraĹźenia szybkiego.

To czy auto się "rzuca w oczy" czy
nie - nie jest dla mnie istotne, chodziło mi raczej o to żeby nie było
po prostu brzydkie.

Brzydkie są mało proporcjonalne sedany... bardzo niewiele jest ładnych sedanów na rynku...

[...]

A dla mnie jest to juĹź ten jeden krok za daleko ;)

Twierdzisz, że pokraczny Passat B6 sedan jest ładniejszy niż kombi?

--
cokolwiek

Data: 2010-02-11 12:36:54
Autor: Axel
Wycieraczki w sedanach

[...]

Dla mnie brak kombi "w okolicy" bylby duzym problem. Czesto wykorzystuje ta przestrzen. Tyle, ze mam dzialke, na ktora sie ciagle cos wozi, albo przywozi do domu.

Kwestia gustu. Niektóre auta bardziej mi się podobają w wersji kombi.
Owszem, _niektóre_ :) Niestety bardzo dużo aut w wersji kombi wygląda
beznadziejnie, a wszystkie są większe i mniej wygodne przy parkowaniu.

A to juz piramidalna bzdura. W moim sedanie widze z tylu... krawedz tylnej szyby, a poniewaz ta krawedz jest wysoko - czesto widze tez tylko szybe samochodu stojacego za mna, a po miedzy nimi - jakies 2m blach. W kombi zony - krawedz tylnej szyby jest 10cm od krawedzi auta, wiec moge podjechac "na styk" bez obaw, ze siebie albo kogos przytre. Dolna krawedz szyby jest duzo nizej i widze tez maske auta za mna.

[...]

Jakies dziwne kombi widziales. W aucie mojej zony wycieraczka wyciera jakies 40-50% powierzchni szyby.

--
Axel

Data: 2010-02-11 15:07:14
Autor: Michal Jankowski
Wycieraczki w sedanach
"Axel" <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> writes:

[...]

Tez mi sie wydaje, ze sedan (przy zblizonej dlugosci calkowitej) jest
najtrudniejszy w parkowaniu.

Ale teraz to chyba 'wszystkie' samochody maja czujnik albo kamere
cofania?

   MJ

Data: 2010-02-11 15:48:49
Autor: Axel
Wycieraczki w sedanach
"Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> wrote in message

Tez mi sie wydaje, ze sedan (przy zblizonej dlugosci calkowitej) jest
najtrudniejszy w parkowaniu.

Wiesz, jak mialem kiedys Opla Rekorda sedana (rocznik 1982), to bez problemu sie parkowalo - mial dluga i plaska klape bagaznika, na tyle nisko, ze krawedz byla swietnie widoczna z miejsca kierowcy.

Ale teraz to chyba 'wszystkie' samochody maja czujnik albo kamere
cofania?

Czujniki to mozna sobie o kant d.... potluc. Na tyle, ile czujnik pokazuje, to bez problemu podjezdzam.
I w wiekszosci przypadkow to opcja w aucie, a nie standard.

--
Axel

Data: 2010-02-11 15:56:47
Autor: KJ Siła Słów
Wycieraczki w sedanach
Axel pisze:

Czujniki to mozna sobie o kant d.... potluc. Na tyle, ile czujnik pokazuje, to bez problemu podjezdzam.

Zalezy od modelu (np. nowe mondeo jest dla mnie pod wzgledem parkowania nieodgadnione, ale tez malo nim jezdzilem) i od tego jak kto ma ustawiony fotel.

Czujniki u mnie pokazuja "styk" jak jeszcze jest 20 cm.

Mozna sobie "wyantycypowac" ile sie jeszcze zmiesci.

Na 2 lata jezdzenia raz sobie delikatnie "przeantycypowalem".
;-)

KJ

Data: 2010-02-11 09:08:38
Autor: cef
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki wrote:

Być może mi się zmieni trochę punkt widzenia gdy zamiast 2+1 będzie
coś więcej

To Twoja żona na wyjazd kilkudniowy nie zabiera
kilkunastu par butów? :-) Kombi to minimum.

Data: 2010-02-10 14:12:31
Autor: J.F.
Wycieraczki w sedanach
On 10 Feb 2010 05:27:16 +0100,  to wrote:
Do liftabacka też mało co wejdzie.

Calkiem sporo. Najwieksza to wiozlem szpule ze swiatlowodem, metr
srednicy.
Klapa nie byla zamknieta, ale dowiozlem :-)

Kombi rządzi, co widać w Europie,

Widac ? Wszystkie rodzaje tam sie nadal sprzedaja.

Co najwyzej masz na mysli kompakciki, ktore nie sa kombi.

J.

Data: 2010-02-10 10:54:24
Autor: J.F.
Wycieraczki w sedanach
On Tue, 9 Feb 2010 18:04:10 +0000 (UTC),  Jacek Osiecki wrote:
[...]

Po pierwsze - nie trzeba, wiem z praktyki. Po drugie - jakby byla bardzo potrzebna, to by byla obowiazkowa.

J.

Data: 2010-02-10 10:02:59
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Wed, 10 Feb 2010 10:54:24 +0100, J.F napisał(a):
[...]

Skoro jest sporo głosów przeciwnych to najwyraźniej "nie trzeba" nie jest
prawdą, nie sądzisz? Jednym odpowiada zaśnieżona szyba, innym nie :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-10 14:08:34
Autor: J.F.
Wycieraczki w sedanach
On Wed, 10 Feb 2010 10:02:59 +0000 (UTC),  Jacek Osiecki wrote:
[...]

Z jednej strony was dwoch, a z drugiej miliony uzytkownikow sedanow
bez wycieraczek.

I w czasie jazdy sie nie nasnieza.

J.

Data: 2010-02-10 21:52:01
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Wed, 10 Feb 2010 14:08:34 +0100, J.F napisał(a):
[...]

Z drugiej strony miliony użytkowników kupują liftbacki :>

I w czasie jazdy sie nie nasnieza.

W czasie jazdy tylna szyba już nie jest tak istotna jak na parkingu, gdzie
nie ma żadnego 'w czasie jazdy' :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-10 07:04:03
Autor: DoQ
Wycieraczki w sedanach
Kuba (aka cita) pisze:

to, ze sie w sedanie brudzi duzo mniej nie znaczy, ze sie nie brudzi w ogole.
Poza tym nawet jesli nie ma na niej brudu spod kĂłl, to podczas deszczu jest na niej woda, ktora skutecznie ogranicza widocznosc.
ps. byl tu juz taki watek ... i do niczego nie doprowadzil

No wlasnie byl :P
W sedanie/coupe ktorymi sie przemieszam tylna szyba i klapa bagaĹźnika pozostaja zwykle najczystrzymi elementami nadwozia. Poza tym skoro moge przejechac nawet i oberwanie chmurki zachowujac sucha tylna szybe to tym bardziej wycieraczka jest tam niepotrzebna :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-10 10:50:25
Autor: Massai
Wycieraczki w sedanach
DoQ wrote:

Kuba (aka cita) pisze:

> [...]

tym skoro moge przejechac nawet i oberwanie chmurki zachowujac sucha
tylna szybe to tym bardziej wycieraczka jest tam niepotrzebna :)

To wyjedź tyłem z jakiegoś ciasnego miejsca po parkowaniu w czasie
deszczu.
Nie każdy wozi w samochodzie ściągaczkę do wody. A latem to nawet
skrobaczki nie mam ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-09 17:36:00
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 09 Feb 2010 15:46:39 +0100, Faster Than X napisał(a):
[...]

No niestety - taki urok sedanów... Dlatego ja np. sedanów nie uwzględniam
przy wyborze samochodu - widok przez tylną szybę jest na tyle istotny, że
brak wycieraczki jest wadą dyskwalifikującą.

Owszem, w sedanie tylna szyba nie brudzi się tak jak (niemal) pionowa w kombi
czy typowym hatchbacku, przy szybkiej jeździe nie ma potrzeby wycierania
deszczu - ale jak wszędzie jest syf to na tylnej szybie też. Do tego np. jak
pada gęsty śnieg to tylna szyba jest praktycznie bezużyteczna póki nie
jedziesz odpowiednio szybko - czyli np. bardzo uciążliwe przy manewrach na
parkingu.

Ktoś tu kiedyś pisał o widzianych w Japonii sedanach z tylną wycieraczką -
ale ten rynek jest na tyle dziwny że pewnie nie takie cuda się tam
spotyka... :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-09 19:21:31
Autor: LEPEK
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki pisze:

Owszem, w sedanie tylna szyba nie brudzi się tak jak (niemal) pionowa w kombi
czy typowym hatchbacku, przy szybkiej jeździe nie ma potrzeby wycierania
deszczu - ale jak wszędzie jest syf to na tylnej szybie też.

Ale w sedanie ten syf jest minimalny. Dodatkowo w czasie jazdy syf ani deszcz praktycznie nie leci na tylną szybę. Z resztą na bocznych praktycznie nikt nie ma wycieraczek, syfią się nawet bardziej od tylnej i jakoś lamentu nie ma...
Tyle, że jak w takim kombi sie pobrudzi i wytrzesz wycieraczką, to masz otworek wielkości okienka w wieży strzelniczej.

Do tego np. jak
pada gęsty śnieg to tylna szyba jest praktycznie bezużyteczna póki nie
jedziesz odpowiednio szybko - czyli np. bardzo uciążliwe przy manewrach na
parkingu.

Nawet tej zimy nie zdarzyło mi się jechać w tak gęstym śniegu, żeby mi zasłoniło widoczność, a jeżdżę generalnie w korkach. Mam za to ogrzewanie tylnej szyby.

Pozdr.

Data: 2010-02-09 18:34:53
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 09 Feb 2010 19:21:31 +0100, LEPEK napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Jak jedziesz 80km/h to może Ci deszcz i syf nie leci, jak jedziesz przez
miasto z prędkościami w porywach do 40km/h to jest "trochę" inaczej.

Tyle, że jak w takim kombi sie pobrudzi i wytrzesz wycieraczką, to masz otworek wielkości okienka w wieży strzelniczej.

A w sedanie nie masz nawet tego okienka ;)

[...]

Które doskonale roztapia cały śnieg nawet w 30 sekund po uruchomieniu
samochodu, ta...
Miałem przez jakiś czas sedana i z wielką ulgą wróciłem do liftbacka.
Auto bez tylnej wycieraczki? Da się, ale upierdliwe to jest w użytkowaniu :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-09 19:59:45
Autor: LEPEK
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki pisze:

Jak jedziesz 80km/h to może Ci deszcz i syf nie leci, jak jedziesz przez
miasto z prędkościami w porywach do 40km/h to jest "trochę" inaczej.

Powyżej 30 km/h krople deszczu nie spadają u mnie na tylną szybę.

A w sedanie nie masz nawet tego okienka ;)

No ja nie wiem - ja widzę dostatecznie przez całą szybę (może kwestia przyzwyczajenia). W kombiaku za to oprócz tego mikroskopijnego otworka, przez który widać jeno "tunel" nie widać nic, bo jest jednolite błoto.

Które doskonale roztapia cały śnieg nawet w 30 sekund po uruchomieniu
samochodu, ta...

Nie - przy uruchamianiu usuwam śnieg z tylnej szyby i włączam ogrzewanie. Nie zdarzyło mi się jechać w takim śniegu, żeby mi tą szybę zasypało do "niewidoczności".

Miałem przez jakiś czas sedana i z wielką ulgą wróciłem do liftbacka.
Auto bez tylnej wycieraczki? Da się, ale upierdliwe to jest w użytkowaniu :)

A mnie zalety sedana przekonują :)

Pozdr,

Data: 2010-02-09 22:21:43
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 09 Feb 2010 19:59:45 +0100, LEPEK napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
Jak jedziesz 80km/h to może Ci deszcz i syf nie leci, jak jedziesz przez
miasto z prędkościami w porywach do 40km/h to jest "trochę" inaczej.
Powyżej 30 km/h krople deszczu nie spadają u mnie na tylną szybę.

Ale śniegu - owszem.

[...]

Do niewidoczności to czasami by trzeba było poczekać tych kilkadziesiąt
sekund - ale do stanu w którym ciężko polegać na widoku przez tylną szybę
już nie... Zaś przy bardzo solidnych opadach i niskiej temperaturze nawet
ogrzewanie nie wystarczy.

Miałem przez jakiś czas sedana i z wielką ulgą wróciłem do liftbacka.
Auto bez tylnej wycieraczki? Da się, ale upierdliwe to jest w użytkowaniu
A mnie zalety sedana przekonują :)

I dobrze - każdy ma to co lubi :) Mnie po prostu wkurza gdy ktoś twierdzi,
że tylna wycieraczka w sedanie to nonsens bo nic się tylnej szyby nie ima ;)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-09 19:34:37
Autor: Faster Than X
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki pisze:

[...]

Z bocznymi z przodu nie ma najczesciej problemu bo ich otwarcie i zamkniecie likwiduje problem przy dobrych uszczelkach.
Co do otworka to zarowno w Mondeo jak i Zafirze jest bardziej przydatny niz jego brak. Zawsze przez niego widac tyle ile potrzeba.

Data: 2010-02-09 19:47:58
Autor: Michal Jankowski
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> writes:

Ktoś tu kiedyś pisał o widzianych w Japonii sedanach z tylną wycieraczką -
ale ten rynek jest na tyle dziwny że pewnie nie takie cuda się tam
spotyka... :)

No ale w czym problem? Wszystko dasię:

http://img150.imageshack.us/img150/8457/dscf0065tg0.jpg

  MJ

Data: 2010-02-09 20:36:51
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki
Wycieraczki w sedanach
Dnia 09.02.2010 Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> napisał/a:
[...]

Owszem, da się. Japońskie sdany (na pewno Subaru i Mitsubishi) tak mają.
Teraz zobacz gdzie jest mocowanie wycieraczki i odpowiedz sobie ile
kosztuje taka szyba gdyby trzeba było ją wymienić i ile trzeba na to
czekac ;-) --
Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net

Data: 2010-02-09 22:02:10
Autor: Marcin Jan
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki pisze:

Mialem tez mozliwosc przejechania sie ostatnio sedanem (Vectra) i badz co badz na blotnisto-sniegowej trasie (Katowice- Wawa) widocznosc z tylu byla ograniczana przez brud pozostajacy na szybie.
7

a boczne lusterka to co? z kitu są zrobione? e
pozdrawiam
marcin

Data: 2010-02-09 22:11:37
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Tue, 09 Feb 2010 22:02:10 +0100, Marcin Jan napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Na ciasnym parkingu gdzie w dodatku łazi sporo osób, przy padającym śniegu i
kiepskim oświetleniu lusterka to trochę mało. Owszem, da się - tylko po co?
Wygodniej przez tylną szybę patrzeć.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-10 07:09:25
Autor: DoQ
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki pisze:

Na ciasnym parkingu gdzie w dodatku łazi sporo osób, przy padającym śniegu i
kiepskim oświetleniu lusterka to trochę mało. Owszem, da się - tylko po co?
Wygodniej przez tylną szybę patrzeć.

Dobrze ze nie musisz manewrowac nieprzeszklonym dostawczakiem bo bys sie chyba pochlastal ;-)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-10 08:42:02
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Wed, 10 Feb 2010 07:09:25 +0100, DoQ napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Czy napisałem że to niemożliwe? Po prostu nie widzę sensu w utrudnianiu
sobie życia ;) Umiem cofać z użyciem samych bocznych lusterek, ale
zdecydowanie wolę to robić patrząc bezpośrednio w tylną szybę.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-10 20:46:01
Autor: DoQ
Wycieraczki w sedanach
Jacek Osiecki pisze:

Czy napisałem że to niemożliwe? Po prostu nie widzę sensu w utrudnianiu
sobie życia ;) Umiem cofać z użyciem samych bocznych lusterek, ale
zdecydowanie wolę to robić patrząc bezpośrednio w tylną szybę.

No jasne ze wygodniej patrzec przez tylna szybe.
Z tym ze, upierdolona i wytarta wycieraczką tylna szyba kombi czy hatchbacka daje mniejsze pole widzenia niz czysta zwykle szyba sedana :)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2010-02-10 21:46:55
Autor: Jacek Osiecki
Wycieraczki w sedanach
Dnia Wed, 10 Feb 2010 20:46:01 +0100, DoQ napisał(a):
Jacek Osiecki pisze:
[...]

Liftback ma szybę równie czystą co sedan, a przy tym z wycieraczką :>
Sedan ma czystą szybę tylko podczas szybszej jazdy, na parkingu nic przez
nią nie zobaczysz przy solidnym deszczu lub śniegu.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-02-11 12:56:57
Autor: Axel
Wycieraczki w sedanach
"DoQ" <pawel.doq@gmail.com> wrote in message

[...]

Ja przy cofaniu nie patrze w tylna szybe, tylko w lusterka.

Z tym ze, upierdolona i wytarta wycieraczką tylna szyba kombi czy hatchbacka daje mniejsze pole widzenia niz czysta zwykle szyba sedana :)

W moim sedanie szyba jest zwykle (podczas zlej pogody) upierdolona.
Za to w kombi zony wycieraczka czysci bardzo duzy obszar szyby.

--
Axel

Wycieraczki w sedanach