Wycierajace sie klocki i skok klamki

Data: 2009-12-09 00:34:52
Autor: raviz
Wycierajace sie klocki i skok klamki
Witam
Hamulce tarczowe mam od ok. 500km - SLXy. Jak wyglada zaleznosc miedzy skokiem klamki a zuzywaniem sie klockow? Zaczynam miec wrazenie, ze trzeba bedzie regulowac skok klamki wraz ze zuzywaniem sie okladzin ale moze sie myle?
Zdrowko......Rafal

Data: 2009-12-09 06:50:33
Autor: kml
Wycierajace sie klocki i skok klamki

Uzytkownik "raviz" <ravizusunto@vp.pl> napisal w wiadomosci news:hfmnrg$1qg$1news.onet.pl...
Witam
Hamulce tarczowe mam od ok. 500km - SLXy. Jak wyglada zaleznosc miedzy skokiem klamki a zuzywaniem sie klockow?

Nijak.

Zaczynam miec wrazenie, ze trzeba bedzie regulowac skok klamki wraz ze zuzywaniem sie okladzin ale moze sie myle?

Tarczówki same sie reguluja tzn: wraz ze scieraniem klocka tloczek sie wysuwa coraz bardziej a klamka robi sie odczuwalnie bardziej miekka. Regulacja klamki polega na zmianie odleglosci dzwigni od kierownicy i nie ma wplywu na odleglosc klocka od tarczy. XT ma regulacje odleglosci klocka od tarczy i podobno to dziala.

kml
Last update 6/12/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy i nowy naped.

Data: 2009-12-09 17:46:18
Autor: Solar
kml pisze:

Tarczówki same sie reguluja tzn: wraz ze scieraniem klocka tloczek sie wysuwa coraz bardziej a klamka robi sie odczuwalnie bardziej miekka.

Jakoś nie odczuwam zmiękczenia klamki, nawet teraz, gdy z przodu klocka właściwie nie mam.

"Najmniej Boga jest w Kościele."
                                  J. Arangurena

Data: 2009-12-09 17:52:49
Autor: kml

Użytkownik "Solar" <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał w wiadomości news:hfok86$7up$1news.onet.pl...
kml pisze:

[...]

-- -

Ja odbieram zwiększego skoku klamki jako zmiękczenie ;)

kml
Last update 6/12/2009 test Tacx Satori po ponad 100h jazdy i nowy napęd.

Data: 2009-12-09 18:15:28
Autor: Solar
kml pisze:

Ja odbieram zwiększego skoku klamki jako zmiękczenie ;)

Jak dobrze odpowietrzone hamulce, skok też się nie zwiększa. :)
Moje cały czas są żylety ze stałym skokiem.

"Zarodek męski staje się człowiekiem po 40 dniach, żeński po 80."
                               św. Tomasz z Akwinu

Data: 2009-12-09 18:42:32
Autor: kml

--

Smiem twierdzić, ze moje shimano są odpowietrzone idelanie :) a jednak czuje kiedy się klocki kończą, ale ja jestem wyjątkowym marudą w tej kwestii ;]

Data: 2009-12-09 19:42:13
Autor: raviz
Wycierajace sie klocki i skok klamki
ok, czyli w najlepszym przypadku nie ma roznicy na klamce podczas wyjezdzania klockow. dzieki i pozdrawiam

Wycierajace sie klocki i skok klamki