Wycieranie gęby.

Data: 2009-09-15 09:19:08
Autor: CYC
Wycieranie gęby.

Użytkownik "cirrus" <cirrus@tinvalid.kdami.net> napisał w wiadomości news:h8n0tl$fkq$1news.vectranet.pl...
# Afera z uchwałą sejmową w sprawie agresji radzieckiej na Polskę z 17 września 1939 roku i cała ta heca ze sporem o sens, znaczenie i potrzebę użycia słowa "ludobójstwo" wkurza mnie i zniesmacza do imentu. Czy doprawdy musimy co roku - czy nawet co kilka lat - podejmować analogiczną uchwałę, zwłaszcza że nie towarzyszy jej ani jedno "uchwałowe" słowo o 1 września, dacie jednak cokolwiek istotniejszej? Czy nie wystarczyłoby uchwalenie raz wyrazów czci i szacunku dla obrońców Polski z okresu wojny i wszystkich w jej  trakcie poszkodowanych, bez wypominania komukolwiek czegokolwiek co chwila?
Ale to nie wszystko. Mam wrażenie, że nasz Sejm w ogóle wychodzi poza swoją rolę. W moim przekonaniu zadaniem jego jest stanowienie prawa doskonalącego działanie państwa (no i tam parę innych rzeczy, w rodzaju powoływania rządu, ale to w tym wypadku mniej istotne), nie zaś prowadzenie bieżącej polityki, w dodatku zagranicznej; od tego jest bez wątpienia tylko i wyłącznie rząd, z określonym - minimalnym - udziałem prezydenta.
Tymczasem nasi posłowie (tak na marginesie: wedle mojej oceny mniej więcej sensownych jest w ogóle ze 30, góra 50; reszta - to zestaw całkowicie przypadkowy i silnie niekompetentny) ubrdali sobie, że są jakąś omnipotentną władzą najwyższą. Niebawem uznają, że jak uchwalą, iż we wtorki 2×2 = 5, zaś w środy 3, to lud ma gęby rozdziawić i przyjąć to "do wiadomości i stosowania".
Otóż, moje panie i panowie: nic z tych rzeczy. Przypomnijcie sobie, co na wasz temat mówił niegdyś niejaki Józef Piłsudski i przyjmijcie do wiadomości, że marszałek był jednak niegłupi.
A w sprawie Katynia, Powstania i tak dalej - przestańcie sobie wreszcie gęby wycierać tymi prochami dla doraźnych celów politycznych. Przestańcie się licytować patriotyzmem; kto wam dał zresztą prawo oceniania cudzego patriotyzmu? Jak już chcecie coś w tych sprawie uchwalać, to uchwalcie, że jeden guzik od żołnierskiego munduru, znaleziony w lesie katyńskim jest więcej wart od większości z was. I na tym skończmy raz na zawsze. #
Ze strony:
http://bogdan.wordpress.com/2009/09/14/179/

-- stevep

Najrozsadniejsza w tej materii wypowiedz , wypowiedz , ktora wrto byloby zacytowac politykom .
W podobnym tonie wypowiadal sie dzisiaj rano byly min. spraw azagranicznych Rotfeld .
Wyrabianie sobie niebywalej tragedii  politycznego image jest najgorsza z mozliwych cech polityka , cech , ktora powinna go raz na zawsze dyskwalifikowac .

cyc

Wycieranie gęby.