Wycinka drzew na Mierzei Wiślanej. Prace już się zakończyły

Data: 2019-02-20 13:28:46
Autor: boukun
Wycinka drzew na Mierzei Wiślanej. Prace już się zakończyły
- Wycinka jest zakończona. Wszystkie drzewa, które miały być wycięte, zostały wycięte - powiedział Polskiej Agencji Prasowej rzecznik prasowy Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku Jerzy Krefft.

Jak informuje PAP, pozostałe po wycince drewno ma być posprzątane do końca lutego, a gałęzie - do końca marca.

Jak mówił w środę rano w Money. To Się Liczy minister środowiska Henryk Kowalczyk, podczas przygotowań pod inwestycję na Mierzei Wiślanej wycięto około 23 hektary lasów. M.in. to nie spodobało się Komisji Europejskiej, która również w środę zażądała w tej sprawie wyjaśnień.

- Minister Gróbarczyk jest w stałym kontakcie z przedstawicielami Komisji Europejskiej. Na bieżąco informuje, jest z nimi w stałym dialogu - zapewniła w rozmowie z money.pl rzecznik rządu Joanna Kopcińska.

Przekop łączący Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską nie jest krytykowany tylko przez ekologów. Jest też przyczyną konfliktu rządu z Zarządem Województwa Pomorskiego.

Zdaniem rządu inwestycja ma ożywić gospodarczo Warmię i Mazury. Przeciw jest urząd marszałkowski, który które negatywnie zaopiniował plany inwestycji pod kątem ekonomicznym i przyrodniczym.

Kanał w miejscowości Nowy Świat ma liczyć ok. 1,3 tys. m długości i 5 m głębokości. Dzięki niemu możliwe ma być wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 m, długości do 100 m i szerokości do 20 m. Inwestycja ma kosztować 880 mln zł.

Od wygranych wyborów w 2015 r. w sprawie kanału rządzący nie zrobili zbyt wiele. W wrześniu 2017 r. zapowiadano, że prace rozpoczną się w 2018 r. W październiku zeszłego roku Jarosław Kaczyński, mimo braku pozwolenia na inwestycję, wbił na Mierzei symboliczną łopatę.

https://www.money.pl/gospodarka/wycinka-drzew-na-mierzei-wislanej-prace-juz-sie-zakonczyly-6351515345320065a.html

20 min. temu
XXX
Bardzo dobrze,dość mam tego że Bruksela wtrąca się w każdą naszą inwestycję,mają wspólne interesy z ruskimi więc przekop im nie na rękę...

19 min. temu
Brawo
I bardzo dobrze. Mam nadzieję że wybudują ten kanał.

19 min. temu
kara mustafa
Nareszcie!!! A Zarząd Pomorski jest przeciw bo to potencjalnie może uszczuplić (nieznacznie) dochody portów Trójmiasta. Powtórka z XVIw gdy Gdańsk bardzo zazdrośnie strzegł po prostu swojego monopolu...

5 min. temu
as
gonić te szczujące totalne kurwy z po

10 min. temu
renata
Szacunek Panie Kaczyński za wszystko co robi Pan dla Polski i Polaków.

Data: 2019-02-20 17:12:05
Autor: Pisiorowy Escobar
"boukun" <boukun@gmail.com> napisał(-a):

[...]

zanurzenie Daru Młodzieży - 6,5m
zanurzenie kutra rybackiego - 2,8m
maksymalne zanurzenie w porcie elbląskim - 2,5m

śmiało, to dobra inwestycja :DDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-02-20 17:23:52
Autor: boukun
Wycinka drzew na Mierzei Wiślanej. Prace już się zakończyły
Użytkownik "Pisiorowy Escobar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jarosław Wielki pogłębi i port elbląski :)

boukun

Data: 2019-02-20 22:55:38
Autor: Pisiorowy Escobar
Wycinka drzew na Mierzei Wiślanej. Prace już się zakończyły
"boukun" <boukun@gmail.com> napisał(-a):

Użytkownik "Pisiorowy Escobar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jarosław Wielki pogłębi i port elbląski :)

tak, ten "port" to jedno nabrzeże i jeden dźwig.
porty na żaglówki są większe

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2019-02-21 07:42:07
Autor: Pajdak
Wycinka drzew na Mierzei Wiślanej. I to by było na tyle.

Użytkownik "boukun" <boukun@gmail.com> napisał w wiadomości news:q4juuq$16h1$1gioia.aioe.org...
Użytkownik "Pisiorowy Escobar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Jarosław Wielki pogłębi i port elbląski :)

"Jarosław Polskę zbaw!" ;-)))

--
Pajdak

Data: 2019-02-20 17:28:45
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

https://twitter.com/MaciejBk1/status/1098157014751105025

boukun

Data: 2019-02-21 07:41:09
Autor: Pajdak
Użytkownik "Pisiorowy Escobar" <presidento@goverment.ec> napisał w wiadomości news:11vq6el646rin2c07f9p5rbjn4avn7psvk4ax.com...
[...]

Wychodzi na to, że żaden sowiecki okret nie wpłynie do Elbląga!

A może po tej przecince będą pływać te krypy z Australii?

P.S. Co stało się z drzewami? Kornik zeżre?

--
Pajdak

Data: 2019-02-21 10:54:25
Autor: boukun
Użytkownik "Pajdak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

P.S. Co stało się z drzewami? Kornik zeżre?
Pajdak

Jak zwykle i jak wszystko, poszły do Niemca...

boukun

Wycinka drzew na Mierzei Wiślanej. Prace już się zakończyły