Wyciszanie P4

Data: 2009-08-06 10:18:46
Autor: OMSON
Wyciszanie P4
Na jednym z pecetów mam P4 3,2GHz z BOX'owym chłodzeniem
i niemiłosiernie wierci wiatrakiem (wprawiając w wibracje całą obudowę).
Proc siedzi na płycie ASRock 4CoreDualVSTA i gdy zatrzymuje wiatrak ręką i podglądam temperaturę w Hardware Monitor w BIOS-ie, nie przekracza 56 stopni (trzymam nawet z 3-4 minuty dla pewności). Czyli procek sam
w sobie wcale aż tak się nie nagrzewa - co zatem zmusza wiatrak
do najwyższych obrotów? Kontroler obrotów siedzi w samym silniczku wiatraka czy na MoBo, czy to proc kontroluje obroty - jak to jest?
Czy jest sposób na zwolnienie wiatraka poza oczywistym (zmianą na inny)?

Pzdr, OMSON

Data: 2009-08-06 10:35:55
Autor: OMSON
Wyciszanie P4
Ewentualnie którego dwurdzeniowca od Intel'a opłaca się teraz kupić (determinantem jest jak najniższa cena)?! Na Allegro widzę np Intel Core 2 Duo E5300 BOX za 253 zł i Pentium Dual Core E5200 BOX za 219 zł lub E2200 BOX za 205 zł - który jest najwydajniejszy (zastosowanie DAW)?

Pzdr, OMSON

Data: 2009-08-06 10:48:22
Autor: qwerty
Wyciszanie P4
Użytkownik "OMSON" <omson@auto-graf.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h5e3uk$2nn$2@news.onet.pl...
Czy jest sposób na zwolnienie wiatraka poza oczywistym (zmianą na inny)?

płyta główna. Poszukaj w biosie stosownych ustawień.

Data: 2009-08-06 12:19:03
Autor: Arkadiusz Stopa
Wyciszanie P4
[...]
-- -- -- -- -- -- -- --
Zapewne wyłączone sterowanie obrotami w biosie płyty głównej.

--

Pozdrawiam serdecznie

Arkadiusz Stopa

<stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
Mała Galeria Makrofotografii: www.stopa.cso.pl

Data: 2009-08-06 16:13:35
Autor: Doxent
Wyciszanie P4

Użytkownik "OMSON" <omson@auto-graf.pl> napisał w wiadomości news:h5e3uk$2nn$2news.onet.pl...
Na jednym z pecetów mam P4 3,2GHz z BOX'owym chłodzeniem
i niemiłosiernie wierci wiatrakiem (wprawiając w wibracje całą obudowę).

Boxowe chłodzenia słyną z niemiłosiernego hałasu. Proponuje założyć np. Ninja Scythe albo coś tańszego od Pentagrama np. Freezone. Z tym, że takie chłodzenie kosztuje czasem więcej od tego procka na alledrogo.

Data: 2009-08-06 16:57:16
Autor: Santana
Wyciszanie P4

[...]

 Boxowy wentyl wyje jak potępieniec i wiele z tym nie zrobisz. Polecam zamiane na taki: http://allegro.pl/item697916020_arctic_cooling_freezer_7_pro_pwm_nowa_wersja_gw6l.html
Stosunkowo niedrogi a chłodzi doskonale i jest cichutki.

Wyciszanie P4