Wyciszenie dysku

Data: 2011-04-06 13:46:24
Autor: Kamil
Wyciszenie dysku
On 31/03/2011 09:51, Rafał wrote:
Postanowiłem wyciszyć swój dysk, bo ilość drgań przenoszonych na całą
obudowę
jest nie do zniesienia.
Jako że komputera nie przenoszę dysk usadowiłem luźno położywszy go na
prowizorycznych
wspornikach wykonanych z twardej gąbki.
Teraz prawie go nie słychać. Drgania nie są do obudowy przenoszone,
ale......
zauważyłem, że  ten dysk w tej gąbce strasznie się trzęsie.
Pytanie :
Czy taka sytuacja nie zaszkodzi dyskowi?
Bo przecież ogólnie wiadomo, że urządzenia ruchome zamontowane luźno
zużywają się szybciej, a to ze względu na fakt iż większe siły działają
na łożyska.
Tylko czy tą zasadę można odnieść do dysków?

Napisz lepiej, co to za dysk cały od nowości skacze, zebym przypadkiem nie kupił. Miałem w rękach niejeden dysk od czasów jakichś 10-gigowych w 386DX33 i żaden się nie trząsł.

Kamil

Data: 2011-04-06 14:58:05
Autor: Przesmiewca
Wyciszenie dysku
Kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

Napisz lepiej, co to za dysk cały od nowości skacze, zebym przypadkiem nie kupił. Miałem w rękach niejeden dysk od czasów jakichś 10-gigowych w 386DX33 i żaden się nie trząsł.

386 i 10 gigowe dyski? :)

Data: 2011-04-06 14:03:55
Autor: Kamil
Wyciszenie dysku
On 06/04/2011 13:58, Przesmiewca wrote:
[...]

No może przesadziłem, z 500MB to był już szpan. Tak czy inaczej jeśli dysk się trzęsie, to oddałbym go do reklamacji albo kupił drugi, bo normalne to nie jest.

Kamil

Data: 2011-04-06 18:01:50
Autor: Przesmiewca
Wyciszenie dysku
Kamil <kamil@spam.com> napisał(a):

No może przesadziłem, z 500MB to był już szpan.

W 1993 kupilem 486DX2 66MHZ z dyskiem 100MB :)
Sporo to wszystko kosztowalo.

Tak czy inaczej jeśli dysk się trzęsie, to oddałbym go do reklamacji albo kupił drugi, bo normalne to nie jest.

Dysk sie trzasc nie moze, tzn moze, ale dlugiej zywotnosci nie wroze.

Data: 2011-04-07 10:48:42
Autor: Kamil
Wyciszenie dysku
On 06/04/2011 17:01, Przesmiewca wrote:
Kamil<kamil@spam.com>  napisał(a):

No może przesadziłem, z 500MB to był już szpan.

W 1993 kupilem 486DX2 66MHZ z dyskiem 100MB :)
Sporo to wszystko kosztowalo.

W moim pierwszym 386 (DX40) miałem bodajże 40MB, ale pamiętam kolegę z 20MB. Grał wtedy w UFO:EU, tam były tysiące plików po kilka bajtów każdy, ale na FAT16 zajmowały sporo, więc musiał wszytko inne zipować na dyskietki, kiedy chciał pograć. :)

Data: 2011-04-12 20:18:15
Autor: Rafał
Wyciszenie dysku

Kamil wrote:

Napisz lepiej, co to za dysk cały od nowości skacze, zebym przypadkiem
nie kupił.

Samsung HD103SJ

Wyciszenie dysku