Wyciszenie kompa. Wylaczenie wiatraka cpu z poziomu dzialajacego kompa?

Data: 2011-02-20 11:26:42
Autor: topek
Wyciszenie kompa. Wylaczenie wiatraka cpu z poziomu dzialajacego kompa?
Witam,
moj pc jest za glosny.
Buczy ale nie jednostajnie. Buuuu-sekunda ciszy-buuu-sekunda ciszy.
Cos jakby plyta gramofonowa co obrot w jednym miejcu o cos obcierala.

Nie wiem czy to dysk czy wiatrak od procka.
Zasilac mam bequiet 500W
Grafika chlodzona pasywnie (staroc GF 7600 GS)

Wiec albo bucza dyski albo wiatrak procka.
Czy da sie poziomu dzialajacego kompa jakos na chwile wlyczac/zatrzymac wiatrak procka?
Obudowa musi byc zamknieta, bo inaczej nie  namierze winowajcy.
Moze wytlumic matami blachy obudowy (mam duza, tania bigtower)

Albo jakis hardcoreowy montaz dyskow twardych.
Ma ktos jakies sprawdzone patenty w stylu: daski na gabke owinieniete tasma klejaca? :)

Czy wazne jest, zeby obudowa byla szczelna? Brakuje mi jednej zaslepki 5.25 ale nie sadze zeby to mialo duzy wplyw
Obudowa i tak ma mase dziur.

GLowny cel: ma byc wzglednie tanio.

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"MoĹĽe Oko tylko mydli oko

Data: 2011-02-20 13:23:38
Autor: LP
Wyciszenie kompa. Wylaczenie wiatraka cpu z poziomu dzialajacego kompa?

UĹĽytkownik "topek"
[...]

Z wiatrakiem procka to sobie łatwo porodzisz, bo wystarczy zdjąć ściankę boczna i zatrzymać go (albo spowolnić) w momencie "buczenia". Skoro słyszysz buczenie ze sporej odległości z nieszczelną obudową, to będziesz je na pewno potrafił zlokalizować przytykając do winowajcy ucho. Z drugiej strony patrząc, z mojego skromnego doświadczenia wynika, że łatwiej uciszyć wiatrak procesora niż wyciszyć twardy dysk i nie jestem zwolennikiem tych wszystkich podkładek, reduktorów, zawieszek itp. Czasami łatwiej i taniej włożyć to wszystko w inną, tanią, ale nierezonującą obudowę (sam mam problem z taką jedną serią odpornych na wszystkie możliwe patenty, ale i na to jest rada, wystarczy pod spód wstawić nieco ponad pół metra książek i hałas spada do akceptowalnego:).
Ta metoda ma teĹĽ swojÄ… dobrÄ… stronÄ™, bo przy okazji poprawia niechlubne statystyki czytelnicze w naszym kraju.

GLowny cel: ma byc wzglednie tanio.

Tanio pewnie nie będzie (zwłaszcza po wprowadzeniu vatu) ale zawsze można wyjąć ze stosu jakąś książkę przy wyłączonym kompie i poczytać - delektując się ciszą;)

--
LP

Data: 2011-02-20 14:29:13
Autor: Leszek K.
Dnia Sun, 20 Feb 2011 11:26:42 +0100, topek napisał(a):

[...]

Stawiałbym na dyski. Miałem podobny objaw. Zbliżone obroty dysków powoduj±
podobne zdudnianie. U mnie problem znikł po wymianie drugiego dysku z 7200
na 5900 obr/s. Ogólna gło¶no¶ć może nie spadła, ale szumi cały czas tak
samo bez wkurzaj±cego, rytmicznego opadania i podnoszenia się dudnienia.

Data: 2011-02-20 16:01:18
Autor: Radosław Sokół
W dniu 20.02.2011 11:26, topek pisze:
Buczy ale nie jednostajnie. Buuuu-sekunda ciszy-buuu-sekunda ciszy.
Cos jakby plyta gramofonowa co obrot w jednym miejcu o cos obcierala.

Rezonans jaki¶ blach obudowy?

Nie wiem czy to dysk czy wiatrak od procka.

Takie mocne buczenie raczej wynika ze zmiennego tłumienia.
Marna obudowa, złe mocowanie dysków lub wentylatorów,
brudne wentylatory...

Wiec albo bucza dyski albo wiatrak procka.

Wentylator możesz spowolnić palcem i już będziesz wie-
dział co się dzieje.

Czy da sie poziomu dzialajacego kompa jakos na chwile wlyczac/zatrzymac wiatrak procka?

Da się. Jak wyżej :) Tylko nie wkładaj nic (a szczegól-
nie palca ;) ) w wirnik -- przyłóż po prostu palec do
obudowy silnika.

Obudowa musi byc zamknieta, bo inaczej nie namierze winowajcy.

Po zdjęciu nie buczy? To znaczy, że obudowa marna.

Moze wytlumic matami blachy obudowy (mam duza, tania bigtower)

Większy sens bym widział w kupnie dobrej, sztywnej, fabrycznie
wytłumionej obudowy. Teraz niewymiarowe blachy mog± latać byle
jak i drżeć niezależnie od tego, czym je wytłumisz.

GLowny cel: ma byc wzglednie tanio.

Tanio się w zasadzie nic nie da zrobić *dobrze* ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-02-20 23:31:11
Autor: GLaF
[...]

Tak jak Leszek, stawiam na dudnienie dysków.

Czy da sie poziomu dzialajacego kompa jakos na chwile wlyczac/zatrzymac wiatrak procka?

Najpro¶ciej kupić regulator obrotów za kilkana¶cie złotych.

Obudowa musi byc zamknieta, bo inaczej nie  namierze winowajcy.
Moze wytlumic matami blachy obudowy (mam duza, tania bigtower)

Maty to ostateczno¶ć jak już jest wszystko inne wyciszone.

Albo jakis hardcoreowy montaz dyskow twardych.
Ma ktos jakies sprawdzone patenty w stylu: daski na gabke owinieniete tasma klejaca? :)

Tak. Powiesić dyski na gumach. Pogooglaj w temacie, znajdziesz sporo
inspiracji. Ja mam samoróbkę wzoruj±c± się na tym:
http://www.sharkoon.com/?q=en/node/915

Czy wazne jest, zeby obudowa byla szczelna? Brakuje mi jednej zaslepki 5.25 ale nie sadze zeby to mialo duzy wplyw
Obudowa i tak ma mase dziur.

Obudowa i tak musi mieć otwory, brakuj±ca za¶lepka nie wyciszy kompa, a
może podnie¶ć temp.

GLowny cel: ma byc wzglednie tanio.

Najtaniej będzie jak wyjmiesz 1 dysk :)

--
GLaF

Wyciszenie kompa. Wylaczenie wiatraka cpu z poziomu dzialajacego kompa?