Wyciszenie kompa. Wylaczenie wiatraka cpu z poziomu dzialajacego kompa?

Data: 2011-02-20 13:23:38
Autor: LP
Wyciszenie kompa. Wylaczenie wiatraka cpu z poziomu dzialajacego kompa?

Użytkownik "topek"
Witam,
moj pc jest za glosny.
Buczy ale nie jednostajnie. Buuuu-sekunda ciszy-buuu-sekunda ciszy.
Cos jakby plyta gramofonowa co obrot w jednym miejcu o cos obcierala.

Nie wiem czy to dysk czy wiatrak od procka.
Zasilac mam bequiet 500W
Grafika chlodzona pasywnie (staroc GF 7600 GS)

Wiec albo bucza dyski albo wiatrak procka.
Czy da sie poziomu dzialajacego kompa jakos na chwile wlyczac/zatrzymac wiatrak procka?

Obudowa musi byc zamknieta, bo inaczej nie  namierze winowajcy.
Moze wytlumic matami blachy obudowy (mam duza, tania bigtower)

Albo jakis hardcoreowy montaz dyskow twardych.
Ma ktos jakies sprawdzone patenty w stylu: daski na gabke owinieniete tasma klejaca? :)

Z wiatrakiem procka to sobie łatwo porodzisz, bo wystarczy zdjąć ściankę boczna i zatrzymać go (albo spowolnić) w momencie "buczenia". Skoro słyszysz buczenie ze sporej odległości z nieszczelną obudową, to będziesz je na pewno potrafił zlokalizować przytykając do winowajcy ucho. Z drugiej strony patrząc, z mojego skromnego doświadczenia wynika, że łatwiej uciszyć wiatrak procesora niż wyciszyć twardy dysk i nie jestem zwolennikiem tych wszystkich podkładek, reduktorów, zawieszek itp. Czasami łatwiej i taniej włożyć to wszystko w inną, tanią, ale nierezonującą obudowę (sam mam problem z taką jedną serią odpornych na wszystkie możliwe patenty, ale i na to jest rada, wystarczy pod spód wstawić nieco ponad pół metra książek i hałas spada do akceptowalnego:).
Ta metoda ma też swoją dobrą stronę, bo przy okazji poprawia niechlubne statystyki czytelnicze w naszym kraju.

GLowny cel: ma byc wzglednie tanio.

Tanio pewnie nie będzie (zwłaszcza po wprowadzeniu vatu) ale zawsze można wyjąć ze stosu jakąś książkę przy wyłączonym kompie i poczytać - delektując się ciszą;)

--
LP

Wyciszenie kompa. Wylaczenie wiatraka cpu z poziomu dzialajacego kompa?