Wycofywanie H4

Data: 2019-01-21 23:29:51
Autor: Maciek
Wycofywanie H4

Czołem,

Żarówki halogenowe H4 mają być wycofywane ze sprzedaży, tzn. sprzedaż do
wyczerpania zapasów i szlus.
Czy pojawiły się już w związku z tym genialnym pomysłem legalne,
homologowane zamienniki LED?
Bo jakoś nie widzę...

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-01-21 17:28:49
Autor: sczygiel
Wycofywanie H4
W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 16:29:49 UTC-6 użytkownik Maciek napisał:
[...]

Zrodlo tej niewiarygodnej wiesci?
Bo moj nos mi podpowiada: bulszit.

Data: 2019-01-22 11:43:46
Autor: Maciek
Wycofywanie H4
Dnia Mon, 21 Jan 2019 17:28:49 -0800 (PST), sczygiel@gmail.com napisał(a):

Zrodlo tej niewiarygodnej wiesci?
Bo moj nos mi podpowiada: bulszit.

Dobre pytanie. Kilka portali w lecie pisało o tym, ale żaden nie podał
źródła.

Jednak z tego wynikałoby, że zakaz nie obejuje jednak samochodowych
halogenów:

https://ec.europa.eu/energy/en/news/phase-out-inefficient-lamps-postponed-1-september-2018

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2019-01-22 03:12:20
Autor: Zenek Kapelinder
Wycofywanie H4
Nie wycofuja zarowek samochodowych a one zuzywaja najdrozszy prad jaki w tej chwili jest masowo produkowany. Jak tylko chujnia poradzi sobie z plastikowymi slomkami i torebkami to na bank zajma sie zarowkami w samochodach.

Data: 2019-01-22 06:28:29
Autor: sczygiel
Wycofywanie H4
W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 05:12:22 UTC-6 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Nie, nie Zenek. Napierw sie zajma srajtasma, nie moze byc tak zeby byla jednorazowa.
Zarowki w aucie potem.

Data: 2019-01-27 07:01:13
Autor: Marcin N
Wycofywanie H4
W dniu 2019-01-22 o 15:28, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

To jest niezły pomysł. Dodać pod zlewem w każdym mieszkaniu kolejny kosz na śmieci z toalety. Pojemnik będzie musiał mieć tęczowy kolor (żeby trochę zabić zapachy) i będzie odbierany raz w kwartale.

--
MN

Data: 2019-01-22 16:59:54
Autor: Budzik
Wycofywanie H4
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]

Wypadałoby ci odpowiedziec w tonie szanującym rozmowce, ze mozesz sobie do woli puszczac pary w gwizdek... Ale czy dzis kogos przekonałes do swoich poglądów?

Ale zapewne na to tez masz swoja teorie. Tak samo jak na zmiany klimatyczne, ceny prądu z wegla (sic - tu cie porobili...), wyspy odpadów plastikowych a pewnie i szczepien tez...

Wszystko w ramach dobrze pojetego obiektywizmu pt: jestem w stanie zrelatywizowac wszystko byle tylko ktos mi obiecał, ze nie przyjmiemy ani jednego uchodzcy który jest muzułmaninem...

--
Pozdrawia... Budzik
"TPSA - to ludzka rzecz okradać"

Data: 2019-01-22 09:51:01
Autor: Zenek Kapelinder
Wycofywanie H4
Wiesz co Budzik. Uzywanie cudzych tekstow bez podawania zrodla to zwyczajna kradziez. Nawet w scieku jakim sa grupy moglbys przynajmniej udawac ze uczciwy jestes.

Data: 2019-01-22 18:59:54
Autor: Budzik
Wycofywanie H4
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Wiesz co Budzik. Uzywanie cudzych tekstow bez podawania zrodla to
zwyczajna kradziez. Nawet w scieku jakim sa grupy moglbys
przynajmniej udawac ze uczciwy jestes.
ROTFL
(chociaz przyznaje ze obawiam sie ze ty tak na serio...)

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2019-01-22 11:18:28
Autor: Zenek Kapelinder
Wycofywanie H4
Oczywiscie ze na serio. Kradziez to kradziez. Tacy co wierza w boga Boga maja zakaz dokonywania kradziezy. W innych kulturach i religiach niz chrzescijanska bywa ze rece zlodziejom sie obcina.

Data: 2019-01-23 04:59:52
Autor: Budzik
Wycofywanie H4
[...]

I naprawde twierdzisz ze ironiczne uzycie jednego sformulowania z twojej wypowiedzi jest kradzieza no własnie czego? Własnosci intelektualnej?
Sugerujesz ze twoja wypowiedz jest utworem chronionym prawem?

Widze ze twoja wiedza prawnicza dorównuje wiedzy ekonomicznej ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
"W demokracji wolno głupcom głosować,

Data: 2019-01-23 10:30:06
Autor: T.
Wycofywanie H4
W dniu 2019-01-22 o 17:59, Budzik pisze:
[...]

Tak a propos szczepionek: https://www.odkrywamyzakryte.com/autyzm/?fbclid=IwAR1SzwSyyHFj-KoQ6gX3QhVUDm0hgat2QVUJnU9yvlKyMc0FK6royEMiGBk

Ps. Jakieś pół roku temu późno w nocy leciał na TVN (sic!) dwugodzinny film o szczepieniach i autyzmie. Niestety nie zapamiętałem tytułu. Ale badania były masakryczne - mnie przekonali do istnienia związku między szczepieniami (chodzi o zawartość aluminium i rtęci) a autyzmem.
Podobnie polecam film na YT - Globalny szwindel - o wpływie ocieplenia klimatu na uwalnianie się z oceanu olbrzymich ilości CO2 (a nie odwrotnie). O ile wykresy na nim są prawdziwe, nikt nie powinien mieć wątpliwości...
T.

Data: 2019-01-23 08:12:39
Autor: Zenek Kapelinder
Wycofywanie H4
Byly osoby autystyczne w starozytnym Egipcie. Wtedy szczepionek nie bylo. Niedawno w czasach przedszczepionkowych byly domy wariatow. Z opisow zwanych dzisiaj jako historia choroby wynika ze byly w nich osoby autystyczne. To rzetelne informacje sa. Opisy zachowan pacjentow niczym sie nie roznily od wspolczesnych. Masz link nie z mozgojebnej strony
 http://szczepienia.pzh.gov.pl/szczepionki/poliomyelitis/3/
Dalej uwazasz ze szczepienia to zlo?

Data: 2019-01-23 15:59:51
Autor: Budzik
Wycofywanie H4
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

Niestety nie zapamiętałem tytułu.

To nic nowego :)
Dokładnie w ten sam sposób przekonywał mnie ostatnio ktoś o chemtrails i tez nie pamietał tytułu :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się

Data: 2019-01-23 08:06:48
Autor: sczygiel
Wycofywanie H4
W dniu środa, 23 stycznia 2019 09:59:53 UTC-6 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik T. kuki543@interia.pl ...

> Niestety nie zapamiętałem tytułu.

To nic nowego :)
Dokładnie w ten sam sposób przekonywał mnie ostatnio ktoś o chemtrails i tez nie pamietał tytułu :)

Gdzies tu na grupie albo na budowlanej/elektronicznej byl podany link do pdf-a z badaniami z ktorych wynikalo ze podawanie szczepionek dzieciom bardzo wczesnie powoduje wieksze ryzyko ich smierci.

Nie pamietam kto z szanownego grona proszczepionkowcow tam sie udzielal ale linka nie raczyl przeczytac. A moze raczyl ale nie chcial przyznac sie do tego ze szczepionki jednak szkodza. A pdf byl z legitnego badania i wniosek byl w nim prosty choc nie taki jak sie w durnomediach promuje (ten o autyzmie).

Niestety zaslepienie ideologiczne tyczy sie obu stron tego konfliktu.

Data: 2019-01-23 17:48:56
Autor: OlkoT
Wycofywanie . Był proces sądowy.
Użytkownik <sczygiel@gmail.com> napisał w wiadomości

[...]

Był proces sądowy : lekarz proszczepionkowiec dr Paweł Grzesiowski
vs działacz organizacji antyszczepieniowej. Sąd przyznał rację lekarzowi .

Data: 2019-01-23 12:40:03
Autor: sczygiel
W dniu środa, 23 stycznia 2019 10:49:42 UTC-6 użytkownik OlkoT napisał:
> [...]

Był proces sądowy : lekarz proszczepionkowiec dr Paweł Grzesiowski
vs działacz organizacji antyszczepieniowej. Sąd przyznał rację lekarzowi .

Co to ma do rzeczy? Sad w usa uznal ze glifosat jest rakotworczy.
Jest?

Data: 2019-01-23 21:49:16
Autor: Kaczin
W dniu 23.01.2019 o 21:40, sczygiel@gmail.com pisze:
[...]

Sąd w usa uznał, że cyklaminiany (takie syntetyczny słodziki, znajdziesz np. w śledziach marynowanych) są rakotwórcze. Są?

--
Kaczin

Data: 2019-01-24 07:39:56
Autor: ToMasz
W dniu 23.01.2019 o 21:49, Kaczin pisze:
[...]

przetworzone mięso,(hamburgery) jest w tej samej grupie materiałów rakotwórczych co azbest. Ale  to że obydwie te substancje mogą wywoływać raka i w jakim stopniu się do raka przyczyniają - to inna sprawa.

ToMasz

Data: 2019-01-23 12:45:03
Autor: sczygiel
Wycofywanie H4
W dniu środa, 23 stycznia 2019 14:26:08 UTC-6 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:a787af1b-d214-4293-9113-cd5752fc3780@googlegroups.com...
> [...]
>Jak tylko chujnia poradzi sobie z plastikowymi slomkami i torebkami >to na bank zajma sie zarowkami w samochodach.

Mozliwe, tylko ze do tego czasu nowe samochody i tak beda mialy LEDy.

A prad ... diesel w trasie jest dosc oszczedny, benzyniak tez, ale nawet na postoju zarowki obciazaja silnik w sposob trudny do zmierzenia ...

Jak trudny?
2x55W

mozna zrobic pare zalozen i wyjdzie ile.
Zreszta pewnie prosciej zajrzec do watkow przedswietlnych gdzie masa ludzi to liczyla i szacowala.

Albo wogole puknac eurooslow w glowe i zapytac czy nie lepiej swiatla w dzien zgasic bo ekologiczniej?

Data: 2019-01-24 08:54:43
Autor: Mateusz Viste
Wycofywanie H4
On Wed, 23 Jan 2019 12:45:03 -0800, sczygiel wrote:
Jak trudny?
2x55W

Ale dzienne światła to przecież nie 2x55W, tylko wielokrotnie mniej. Chyba że w PL jeździ się dalej w dzień na światłach mijania, ale jeśli tak jest to nie wina europosłów, na których tak psioczysz.

Albo wogole puknac eurooslow w glowe i zapytac czy nie lepiej swiatla w
dzien zgasic bo ekologiczniej?

Europosłowie ten temat - w przeciwieństwie do ciebie - przemyśleli.

https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/
projects_sources/drl_final_report_oct_2004.pdf

Mateusz

Data: 2019-01-24 06:24:26
Autor: sczygiel
Wycofywanie H4
W dniu czwartek, 24 stycznia 2019 02:54:44 UTC-6 użytkownik Mateusz Viste napisał:
> [...]

Ale dzienne światła to przecież nie 2x55W, tylko wielokrotnie mniej. Chyba że w PL jeździ się dalej w dzień na światłach mijania, ale jeśli tak jest to nie wina europosłów, na których tak psioczysz.

Auto jest fabryczne i znakomita wiekszosc ludzi tak jezdzi.
Nie kojarze aby aktualnie sprzedawane auta jakos specjalnie mialy fabrycznie montowane swiatla dzienne.
Poza tym wymianie podlegaja wlasnie te 55watowe. Tak ze ten tego, sami napisali prawo nakazujace swiecic a teraz walcza z problemem jaki sami stworzyli.

Poprawna metodyka byla by taka ze obnizaja podatek vat na cos na czym im zalezy (homologowane zastepniki h1/h4/h7 czy co tam im sie nie podoba na 5-10 lat, producenci widza potencjal i dostarczaja produkt) jak produkt dobry to ludzie sie sami przerzuca na ledy. Tak jak sami sie przerzucili na swietlowki kompaktowe.

> [...]

https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roadsafety/files/pdf/
projects_sources/drl_final_report_oct_2004.pdf

Nie przemysleli. Zignorowali. Dokument jaki pokazales nie zawiera ani jednego zrodla, nie wspomina o wzroscie ilosci wypadkow z udzialem pieszych co tu na grupie bylo maglowane.
Wspomina o 0.5-15% wzroscie spalania i dodatkowych 6eur na zarowki.
No i nie wyjasnial czemu austryjacy swiecenia nie stosuja.

Takie podejscie jest niewiele lepsze od swieconej wody.

Data: 2019-01-24 15:50:30
Autor: Mateusz Viste
Wycofywanie H4
On Thu, 24 Jan 2019 06:24:26 -0800, sczygiel wrote:
Auto jest fabryczne i znakomita wiekszosc ludzi tak jezdzi.

W Polsce.

Nie kojarze aby aktualnie sprzedawane auta jakos specjalnie mialy
fabrycznie montowane swiatla dzienne.

W Polsce. Bo w takiej Francji każdy nowy samochód ma obowiązkowo światła dzienne od niemal 10 lat. No i żadnego nakazu jazdy na światłach mijania nie ma i nie było, a jak kto ma stary samochód bez świateł dziennych to jeździ jak chce.

Dlatego piszę, że swoje żale kierujesz nie tam, gdzie trzeba :)

Mateusz

Data: 2019-01-24 18:59:48
Autor: Budzik
Wycofywanie H4
Użytkownik Mateusz Viste mateusz@nie.pamietam ...

[...]

Ja tam nigdy nowego auta z dziennymi nie miałem.
Ale: irytowało mnie czeste zmienianie zarówek (co 2 miesiace, co 405 jezeli uzyłem jakies long lify - które sa dosc drogie)
Załozyłem za ok 150zł ledy dzienne i o problemie zapomniałem.
Ergo - nie wyobrazam sobie nie zrobic tego w kazdym kolejnym aucie.

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2019-01-24 20:38:16
Autor: tck
Wycofywanie H4
[...]

nawet takie Pandy mają dzienne seryjnie...

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2019-01-24 20:46:32
Autor: J.F.
Wycofywanie H4
Dnia 24 Jan 2019 15:50:30 GMT, Mateusz Viste napisał(a):
[...]

IMO - to jest unijny wymog i w Polsce tez obowiazuje.
Nowe auta, albo nawet nowo homologowane od jakiejs tam daty ..

J.

Data: 2019-01-22 06:27:29
Autor: sczygiel
Wycofywanie H4
W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 04:43:43 UTC-6 użytkownik Maciek napisał:
> [...]

źródła.

Jednak z tego wynikałoby, że zakaz nie obejuje jednak samochodowych

Postep Panie, postep:
Switching from an average halogen lamp to an energy efficient LED will already save approximately 115 Euros over the LED's lifetime of up to 20 years, and pay-back its cost within a year. This savings will increase further by 2018 with lower LED prices and a better LED performance.

Tak sie martwia moimi 5 eurokami na rok!
Nie chce mi sie liczyc ale obstawiam ze i to jest naciagane.

Data: 2019-01-22 18:00:05
Autor: sirapacz
Wycofywanie H4

[...]

dorzuć do tego z dupy wyjętą żywotnością 20 lat:)
chinole najpierw musieli by się nauczyć nie oszukiwać przez podkręcanie prądu diod i stosować lepsze komponenty by te choć 5 lat utrzymać.

Data: 2019-01-22 09:08:22
Autor: sczygiel
Wycofywanie H4
W dniu wtorek, 22 stycznia 2019 11:01:34 UTC-6 użytkownik sirapacz napisał:
> [...]

chinole najpierw musieli by się nauczyć nie oszukiwać przez podkręcanie prądu diod i stosować lepsze komponenty by te choć 5 lat utrzymać.

A racja, racja, nie odnosilem sie do tego bo to akurat jest oczywiste ze klamia w zywe oczy.
Ale i tu jest pole do popisu, wprowadza regulacje i producenci beda musiec wymieniac za darmo zarowki przez okres 20 lat od zakupu.

Ciekawe czy te 112eur oszczednosci per zarowka starczy na ten caly cyrk...

Data: 2019-01-23 13:30:53
Autor: Miroo
Wycofywanie H4
W dniu 2019-01-22 o 18:00, sirapacz pisze:
dorzuć do tego z dupy wyjętą żywotnością 20 lat:)
chinole najpierw musieli by się nauczyć nie oszukiwać przez podkręcanie
prądu diod i stosować lepsze komponenty by te choć 5 lat utrzymać.

Akurat Niemcy (np z Boscha) są lepsi w celowym postarzaniu niż Chińczycy i bardziej im na tym zależy.

Pozdrawiam

Data: 2019-01-23 21:20:27
Autor: J.F.
Wycofywanie H4
Użytkownik "sirapacz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q27i9e$191vv$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
[...]

Co by nie mowic, to taka 100W zarowka, swiecac tylko 3h dziennie,
zuzywa 100kWh pradu rocznie, wartego ~60zl, lub ~15euro.

tania ledowka kosztuje 10zl i jak padnie o roku ... to sklep zwraca pieniadze :-)

J.

Data: 2019-01-24 07:44:53
Autor: ToMasz
Wycofywanie H4
W dniu 23.01.2019 o 21:20, J.F. pisze:
[...]

ja bym powiedział tak: popularne ledówki szybko padają, bo mają naciągane parametry. da się zrobić źródło światła led (TANIE!), które wytrzyma 20 lat, ale  nie na takiej małej powierzchni jak miały stare żarówki. ale paaaaanie. to polska jest. żyrandol musi być. to symbol.... hw czego, ale musi być. coś jak złote zęby 40 lat temu u nas, a w rosji podobno do dzisiaj.

ToMasz

Data: 2019-01-22 00:15:34
Autor: PiteR
Wycofywanie H4
na  ** p.m.s **  Maciek pisze tak:

Czołem,

Żarówki halogenowe H4 mają być wycofywane ze sprzedaży, tzn.
sprzedaż do wyczerpania zapasów i szlus.

ouu

Czy pojawiły się już w związku z tym genialnym pomysłem legalne,
homologowane zamienniki LED?
Bo jakoś nie widzę...

Do tych co mają ledy fabryczne. Czy lampy pokrywają się śniegiem lub lodem?

--
Piter

Sweet little girl I prefer
You behind the wheel
Me the passenger

Data: 2019-01-22 07:02:16
Autor: Shrek
Wycofywanie H4
W dniu 21.01.2019 o 23:29, Maciek pisze:

Żarówki halogenowe H4 mają być wycofywane ze sprzedaży, tzn. sprzedaż do
wyczerpania zapasów i szlus.

Żródło?

Shrek

Data: 2019-01-23 21:50:24
Autor: Kaczin
Wycofywanie H4
W dniu 22.01.2019 o 07:02, Shrek pisze:
[...]

Jak zwykle, okolice Maćkowego anusa.

--
Kaczin

Data: 2019-01-22 11:58:27
Autor: yabba
Wycofywanie H4
[...]

Halogeny domowe mają być wycofywane, podobnie jak kiedyś żarówki.

yabba

Wycofywanie H4