Wyczyściłem sobie łańcuch i chrzęści piach w n im :-(

Data: 2010-05-05 14:30:22
Autor: Agent 0700
Wyczyściłem sobie łańcuch i chrzęści piach w n im :-(
Witam

Przyszło mi do łba wyczyścić łańcuch pędzelkiem w benzynie.

Niby łańcuch czysty, ale chrzęści w nim piach.

Chyba jest zakuty bo nie ma spinki.

Jak najprościej go doczyścić?

Jeszcze go myć w benzynie czy zdjąć i wykąpać?

Zdejmowania chciałbym uniknąć bo nie mam zakuwarki.

Jakieś rady?

Pozdraiwam

Jacek

Data: 2010-05-05 14:36:34
Autor: robertcb
[...]

karcher 130 atm ;)
 a potem dopiero w benzynie i na koncu konserwacja.

Data: 2010-05-05 14:44:15
Autor: granat
robertcb@poczta.onet.pl pisze:

karcher 130 atm ;)
 a potem dopiero w benzynie i na koncu konserwacja.

na poczatek kupic skuwacz.

granat

Data: 2010-05-05 14:48:02
Autor: Korban
Dnia Wed, 5 May 2010 14:30:22 +0200, Agent 0700 napisał(a):

[...]

Kupić maszynkę do mycia łańcucha np. taką http://www.allegro.pl/item1020127411_myjka_do_lancucha_bikestudio_krakow.html Używam jej z powodzeniem i skuwacz mi niepotrzebny

Mirek

Data: 2010-05-05 14:49:12
Autor: Korban
Dnia Wed, 5 May 2010 14:48:02 +0200, Korban napisał(a):

[...]

I zapomniałbym, zamiasta zalecanego płynu, wystarczy benzyna. Jest taniej
:)

Data: 2010-05-05 18:11:38
Autor: Doczu
W dniu 2010-05-05 14:48, Korban pisze:

Kupić maszynkę do mycia łańcucha np. taką
http://www.allegro.pl/item1020127411_myjka_do_lancucha_bikestudio_krakow.html
Używam jej z powodzeniem i skuwacz mi niepotrzebny

Te maszynki nie sa w stanie doczyścić tak łańcucha żeby nie chrzęściło.
Uzywałem takiej maszynki przez kilka lat i nieraz nawet po kilka razy zmieniałem płyn do czyszczenia, tak że po wyczyszczeniu płyn nie był nawet brudny, ale zawsze chrzęściło.
Powiem więcej - nawet rozkuty łańcuch i shake w nafcie nie wyeliminuje do końca chrzęszczenia jak poskręcamy łańcuch na boki.
Po prostu trzeba to zlać i nie przejmować się. Nasmarować i jeździć dalej.

--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-05-05 14:54:06
Autor: Michał Pysz
W dniu 2010-05-05 14:30, Agent 0700 pisze:
[...]

Nasmarować i jeździć.

mp.

Data: 2010-05-05 15:35:07
Autor: agentkomar
Wyczyściłem sobie łańcuch i c hrzęści piach w nim :-(

Nasmarować i jeździć.

Do tej opcji się przychylam

Jacek

Data: 2010-05-05 15:36:24
Autor: Agent0700
Wyczyściłem sobie łańcuch i c hrzęści piach w nim :-(
W dniu 2010-05-05 15:35, agentkomar pisze:

Nasmarować i jeździć.

Do tej opcji się przychylam

Jacek

To ja

Przeszedłem na Thunderbirda w windzie 7. Nie polecam. Cały win7 jest do d...

Data: 2010-05-07 01:38:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Wyczyściłem sobie łańcuch i chrzęści piach w nim :-( [ot]
Agent0700 bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne skreślić):
Cały win7 jest do d...

Bredzisz Waść.

Data: 2010-05-05 20:38:55
Autor: mbut
Agent 0700 pisze:
[...]

może kupić spinkę do lańcucha a nie skuwacz.

Data: 2010-05-06 10:45:57
Autor: #:-) gps
Wyczyściłem sobie łańcuch i c hrzęści piach w nim :-(

Jacek
może kupić spinkę do lańcucha a nie skuwacz.

Ale najpierw i tak trzeba rozkuć, żeby potem spiąć.

Szejkowanie doprowadzi łańcuch do postaci klinicznie jałowej (jeśli podejść do tego z sercem), ale to zawracanie głowy jest.
Najprościej, przemyj jakoś łańcuch, żeby sprawiał wrażenie czystego. Przetrzyj. Zakrop smar. I jeździj.
Skrzypienie ustanie po 5 km.

Jeśli Cię martwi, że coś w środku zostało i łańcuch się szybko zużyje, to kup np. Xeramic X40
http://www.autokosmetyki.pl/xeramic_x40_ceramic_multi_protector_uniwersalny_srodek_penetrujacosmarujacy_500_ml,p1439.html
[od dawna stosuję i mz jest świetny]
po przetarciu [+ew. przemyciu] łańcucha, obsiuraj tym specyfikiem, żeby co może wykapało z łańcucha [tylko na wsz. wypad. zasłoń gazetą oponę i felgę], przetrzyj, odstaw, żeby odparowało [lepszych klejów inhalacyjnych chyba nie ma na rynku, jeśli lubisz, jeśli nie to rower wystaw na balkon], zakrop smar i szpula.

Myślę, że możesz mieć ten mentalny problem, na jaki i ja kiedyś cierpiałem, że jak łańcuch jest brudny, to odczuwa się to jak ciężką chorobę w rodzinie. Po dość długim okresie zmieniania 2-3 łańcuchów, stosowania whietelightningów, maszynek itp. eksperymentów doszedłem do wniosku, że szkoda życia - największa przyjemność jest z jazdy, a nie z pielęgnacji. Wszystkie próbowane przeze mnie sposoby okazały się albo zbyt męczące, albo zbyt czasochłonne i brudzące, albo wszystko naraz. A nie dostrzegłem żadnych istotnych różnic w długości przebiegu napędu!

Podana wyżej metoda jest mz na tyle krótka, że nawet na chwilę przed wyjazdem można ją zastosować i mak. zajmuje 10-15 min., a łańcuch ma się świetnie.

#:-)
gps

Data: 2010-05-06 10:56:00
Autor: Agent0700
[...]

Masz rację, pomyję trochę benzyną jeszcze, oleję olejem i do przodu :-)

Wyczyściłem sobie łańcuch i chrzęści piach w n im :-(