Wydajno/wygodne rozwi±zanie do zdjêæ.

Data: 2018-08-09 10:19:32
Autor: BQB
Wydajno/wygodne rozwi±zanie do zdjêæ.
W dniu 09.08.2018 o 08:55, stalowe@gmail.com pisze:
Cze¶æ,
Mo¿e mój problem jest ma³o pecet-owy, ale szukam porady odno¶nie konfiguracji sprzêtowo/programowej odno¶nie multimediów.
Chcê uzyskaæ ³atwy i sprawny (w sensie szybko¶ci dzia³ania) dostêp do zgromadzonych zdjêæ, ew. filmów - wy¶wietlanie na TV, ew. na telefonach (DLNA?).
W tej chwili mam RPi Zero na nim Kodi + dysk wpiêty do routera,  TV z obs³ug± sieci.
£atwo¶æ obs³ugi jest wzorcowa - sterujê jednym pilotem przez HDMI-CEC, generalnie by³oby ok. Problemem jest wydajno¶æ. Przegl±danie zdjêæ jest powolne.
Próbowa³em z NASem z wyj¶ciem HDMI, ale ich obs³uga jest dla mnie toporna, bez myszki i klawiatury nie obs³u¿ê. Ergonomia programów do obs³ugi galerii te¿ s³aba.
Na dodatek NAS który mia³em mia³ co¶ walniête i resetowa³ siê przy uruchomieniu pokazu slajdów przez HDMI. Tak¿e to rozwi±zanie mnie zniechêci³o.
My¶lê teraz o jakiej¶ przystawce dedykowanej do Kodi co mia³oby zapewniæ wydajno¶æ, ale s³abo znam ten rynek. Chyba w wiêkszo¶ci s± na Adroidzie i z dodatkowym pilotem czego wola³bym unikn±æ. Czy Android nie zaprzeczy wydajno¶ci takiego rozwi±zania? Jako ¼ród³o danych ustawi³bym jakiego¶ tañszego NASa (typu gotowe WD).
A mo¿e skleciæ jaki¶ terminal HP z dyskiem i uruchomionym Kodi? Tylko wtedy nie wiem czy uzyskam sterowanie przez HDMI-CEC...no i to rze¼bienie które mnie ju¿ ma³o poci±ga.

Sieæ mam gigabitow± tak¿e problem wydajno¶ci le¿y raczej w urzadzeniach (poza TV i RPi0). Chyba ¿e Kodi leje na optymalizacjê obs³ugi obrazów skupiaj±c siê na video...

Mam dok³adnie co¶ takiego:
https://www.euro.com.pl/odtwarzacze-multimedialne/xiaomi-mi-box-4k.bhtml?gclid=Cj0KCQjwzK_bBRDDARIsAFQF7zMNCXi3d4N-0Lx11W1wLDek9Jw_5sIzN923VqaZNAt4yLpxarQij04aAkSrEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CIL5o73C39wCFVjHsgodc7gF3g
skrócony: https://tinyurl.com/y8sjf5xx
Kupowa³em na jakiej¶ chiñskiej stronie. Na tym jest android tv w wersji 6.0, jaki¶ czas temu pojawi³a siê aktualizacja do 8.0 i obecnie mam 8.0
Do android tv wystarczy pilot, nie potrzeba klawiatury i myszy.
Dzia³a sterowanie przez HDMI-CEC. Nie u¿ywam wy¶wietlania zdjêæ, ale mogê sprawdziæ jak dzia³a, pode¶lij jak masz to u siebie ustawione.
Nie u¿ywam rozdzielczo¶ci 4k, bo TV nie obs³uguje. Mo¿na do tego pod³±czyæ dysk na USB (i mam 500GB 2,5" pod³±czony)
Jedyna wada - brak normalnej sieciówki - tylko WiFi.

Wydajno/wygodne rozwi±zanie do zdjêæ.