Wydajno/wygodne rozwi±zanie do zdjêæ.

Data: 2018-08-09 11:20:41
Autor: Poldek
Wydajno/wygodne rozwi±zanie do zdjêæ.
W dniu 2018-08-09 o 08:55, stalowe@gmail.com pisze:

Mo¿e mój problem jest ma³o pecet-owy, ale szukam porady odno¶nie konfiguracji sprzêtowo/programowej odno¶nie multimediów.
Chcê uzyskaæ ³atwy i sprawny (w sensie szybko¶ci dzia³ania) dostêp do zgromadzonych zdjêæ, ew. filmów - wy¶wietlanie na TV, ew. na telefonach (DLNA?).
W tej chwili mam RPi Zero na nim Kodi + dysk wpiêty do routera,  TV z obs³ug± sieci.
£atwo¶æ obs³ugi jest wzorcowa - sterujê jednym pilotem przez HDMI-CEC, generalnie by³oby ok. Problemem jest wydajno¶æ. Przegl±danie zdjêæ jest powolne.
Próbowa³em z NASem z wyj¶ciem HDMI, ale ich obs³uga jest dla mnie toporna, bez myszki i klawiatury nie obs³u¿ê. Ergonomia programów do obs³ugi galerii te¿ s³aba.
Na dodatek NAS który mia³em mia³ co¶ walniête i resetowa³ siê przy uruchomieniu pokazu slajdów przez HDMI. Tak¿e to rozwi±zanie mnie zniechêci³o.
My¶lê teraz o jakiej¶ przystawce dedykowanej do Kodi co mia³oby zapewniæ wydajno¶æ, ale s³abo znam ten rynek. Chyba w wiêkszo¶ci s± na Adroidzie i z dodatkowym pilotem czego wola³bym unikn±æ. Czy Android nie zaprzeczy wydajno¶ci takiego rozwi±zania? Jako ¼ród³o danych ustawi³bym jakiego¶ tañszego NASa (typu gotowe WD).
A mo¿e skleciæ jaki¶ terminal HP z dyskiem i uruchomionym Kodi? Tylko wtedy nie wiem czy uzyskam sterowanie przez HDMI-CEC...no i to rze¼bienie które mnie ju¿ ma³o poci±ga.

Sieæ mam gigabitow± tak¿e problem wydajno¶ci le¿y raczej w urzadzeniach (poza TV i RPi0). Chyba ¿e Kodi leje na optymalizacjê obs³ugi obrazów skupiaj±c siê na video...

Raspberry Pi 3+ i na tym zainstalowane Kodi/OSMC + NAS lub dysk przypiêty po USB do RPi. Dzia³a CEC i/lub steruje siê tym poprzez apkê steruj±c± na smartfony/tablety.
Wad± jest ¶rednia dostêpno¶æ wtyczek, np. nie znalaz³em (mo¿e s³abo szuka³em) Netfilksa, Showmaksa, ani ARTE po polsku (jest ARTE po niemiecku i po francusku). Spotify Connect te¿ ca³y czas nie dzia³a. Dzia³a Tidal.

Data: 2018-08-09 12:53:16
Autor: Å„
Wydajno/wygodne rozwi±zanie do zdjêæ.
Potrzebujesz serwerek (w sensie oprogramowania), który zawczasu porobi miniatury.
Dobre serwery DLNA przygotowuj± sobie miniatury nawet w czterech rozmiarach dla ka¿dego zdjêcia (i filmu), ot tak na wszelki wypadek, i pó¼niej wysy³aj± na urz±dzenie tylko miniaturê zale¿n± od formatu w którym ogl±dasz, przyk³adowo 640x480.
A to nie w kij dmucha³, robienie miniatur przez ma³y choæ profesjonalny NAS potrafi zaj±æ parê dni.
Wysy³anie orygina³ów 24 MPix (np. zdjêæ 6000x4000 pixele) po 12 MB ka¿dy i przede wszystkim ka¿dorazowa obróbka tego spowolni ka¿de urz±dzenie.
Nie mam pojêcia, czy akurat Kodi robi sobie miniatury.
Pogugluj (thumbnails).

-- -- -