Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?

Data: 2011-05-26 17:04:04
Autor: wbk
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
Zmieniam grafikę z 9500GT DDR3 na 9600GT DDR3. Obie grafiki pasywne.

Nie zależy mi na wydajności 3D bo w zasadzie nie gram, problem jest w wydajności 2D i poborze mocy bo obie karty pasywne.

Na obecnej karcie graficznej 9500GT DDR3 filmy fullHD w windows7 i mediaplayerze tną bardzo mocno. Na 9600GT w 2D nic nie tnie i filmy chodzą płynnie. Czy mogę spodziewać dużego wzrostu poboru energii i wydzielanego ciepła? Jest jakaś grafika pasywna szybsza od 9500GT D3 pasywna wydzielająca mało ciepła ?

pozdrawiam

Data: 2011-05-26 17:18:59
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-05-26 17:04, wbk wrote:
[...]

W obu przypadkach masz Nvidie z Cuda. poszukaj dekoderów, które korzystają z CUDA (są pod windows), zobaczysz, że 1080p nie bedzie zużywał więcej niż 10% procesora i będzie płynne

BTW. z CUDA nawet Intel Atom płynnie odtwarza 1080p

pozdrawiam

Data: 2011-05-27 00:22:39
Autor: G Nowak
[...]

Nawet bez CUDA powinien, karta obsluguje kompensacje ruchu, jesli wszystko "gro" nawet Atom powinien sie nudzic przy odtwarzaniu 1080p. Obecnie uzywam 9600gt (wersja Asus bez wiatraka) trzyma ok 40'C wiec raczej 100w nie ciagnie.

--
Pozdr

Data: 2011-05-27 02:53:56
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
Na obecnej karcie graficznej 9500GT DDR3 filmy fullHD w windows7 i mediaplayerze tną bardzo mocno. Na 9600GT w 2D nic nie tnie i filmy chodzą płynnie.

Wina kodeka?

Teoretycznie gadasz glupoty - przez te karty filmy nie beda ciac -
- to nie S3 Trio na PCI - poza tym obie maja PureVideo VP2.
Lepiej zmien proca na jakis szybszy.

Jesli chodzi Ci glownie o filmy, to zamiast proca
zainwestuj w jakas karte - jaka?
- jakas najtansza / najmniej energozerna z VP4 -
- moze GT 210 / GT 220 lub cos ze stajni ATi/AMD.

Czy mogę spodziewać dużego wzrostu poboru energii i wydzielanego ciepła?

Tak, wzrost energii w idle moze byc nawet dwukrotny.

Data: 2011-05-27 16:03:06
Autor: wbk
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT c oś innego?
Wina kodeka?

ja wiem że zmiana odtwarzacza pomaga, w VLC nic nie tnie ale obraz jest gorszej jakości, chodzi o film full HD z kamery HD konkretnie:

1920x1080 17184kb/s bitrate

ściągnij sobie ten filmik puść i powiedz czy tnie
http://allegrisimo.eu/HDV_0074.MP4

na obecnej grafice TNIE, prawdopodobnie dlatego że karta jaką posiadam czyli PALIT 9500GT DDR3 PASSIVE w trybie 2D (czyli pulpit windows) strasznie OBNIŻA TAKTOWANIA,procesor z 550MHz na 200 a pamięci na 100MHz

nic takiego się nie dzieje w zwykłej grafice 9600GT gdzie zegary w 2D i 3D są takie same a ten sam film chodzi płynniutko

Data: 2011-05-27 16:07:58
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-05-27 16:03, wbk wrote:
Wina kodeka?

[...]

U mnie na HTPC z DualCore 2.8Ghz (nie Core2Duo) z nVidia GeForce 9300 odtwarzanie jest płynne.

Player: Windows media player + stosowne dekodery (tutaj akurat bez cuda)

Data: 2011-05-28 03:59:10
Autor: Q
[...]

bzdura totalna.

Data: 2011-05-28 10:47:13
Autor: wbk
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT c oś innego?
bzdura totalna.

łatwo napisać ale w końcu dzisiaj kupiłem nową kartę: GIGABYTE 9600GT 1GB DDR3 SILENTPIPE, mam obie grafiki, na palicie 9500GT powyższy filmik TNIE a na gigabyte idzie idealnie

GIGABYTE w 2D nie obniża taktowania ani o włos:
http://imageshack.us/photo/my-images/135/9600gtgigabyte.gif/

Data: 2011-05-28 12:15:47
Autor: Q
[...]

Nie zrozumiales mnie:
Nie chodzilo mi o to, ze karta w trybie 2d chodzi "wolniej" czy "szybciej",
tylko o to, ze nie ma to ZADNEGO WPLYWU NA ODTWARZANIE FILMOW.

Nadal nie napisales jaki masz procesor -
- pewnie jakis starszy, ktory nie daje rady dekodowac
tak zakodowanego materialu w takiej rozdzielczosci,
czyli aby odtworzyc film musisz wspomagac sie karta graficzna,
czyli film idzie przez PureVideo (musi isc - inaczej bedzie slajdszow).

Wg nvidii 9500GT o 9600GT maja ta sama wersje PureVideo (VP2),
czyli:
1. albo masz zjebany kodek/driver i film nie idzie przez PureVideo
2. albo nvidia klamie i 9500GT nie ma takiego zestawu PureVideo jak 9600GT

Jeszcze raz na koniec, bo jestes uparty i brniesz nie tam gdzie trzeba:
Nie patrz na zegary - to nie ma nic wspolnego z jakoscia odtwarzania filmow.
Film to nie gra 3D.

Data: 2011-05-28 16:26:33
Autor: wbk
[...]

Sprzęt jest ten sam: E7400 +4GB ram DDR3 + HDD 500GB + WINDOWS 7 32bit

wsadzam grafikę palit film tnie, wsadzam gigabyte film idzie płynnie

niezależnie od całej innej konfiguracji, wersji drajwerów, oprogramowania, kodeków itd różnica jest

Data: 2011-05-28 16:15:08
Autor: G Nowak
[...]

Probowales zmieniac zegary w tym 9500?

--
Pozdr

Data: 2011-05-28 18:26:01
Autor: wbk
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT c oś innego?

Probowales zmieniac zegary w tym 9500?

no właśnie chyba jeszcze zrobię jeden test, jakoś wymusić zegary 3D w trybie 2D, tylko nie wiem jak bo po wyjściu z gry kilka sekund i karta się odtaktowuje...

Data: 2011-05-28 23:53:51
Autor: G Nowak
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
no właśnie chyba jeszcze zrobię jeden test, jakoś wymusić zegary 3D w trybie 2D, tylko nie wiem jak bo po wyjściu z gry kilka sekund i karta się odtaktowuje...

RivaTuner albo Nibitor (edytor bios).

--
Pozdr

Data: 2011-05-29 05:47:09
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
RivaTuner albo Nibitor (edytor bios).

nasrane macie z tymi zegarami
i widze, ze to nasranie jest niereformowalne;
eot.

Data: 2011-05-29 12:24:54
Autor: G Nowak
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
RivaTuner albo Nibitor (edytor bios).
nasrane macie z tymi zegarami
i widze, ze to nasranie jest niereformowalne;

Chce to niech sprawdza, kto mu zabroni? Swoja droga ciekawe, czemu niektore karty maja zegary ustawione na sztywno.

Data: 2011-05-28 17:37:29
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
wsadzam grafikę palit film tnie, wsadzam gigabyte film idzie płynnie

Nie wierze, ze to przez odtwarzacz / dekoder -
- obstawiam, ze nvidia klamie i 9500GT nie ma takiego zestawu
PureVideo jak 9600GT.

Ale jak juz zmieniales karte pod katem filmow, to mogles kupic cos innego,
dokladnie cos z VP4 (a nie starym VP2):
http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo#Table_of_PureVideo_.28HD.29_GPUs

Data: 2011-05-28 10:06:53
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Oj, karty automatycznie dostosowują się do obciążenia, dla przykładu GTX460 z taktowaniem pamięci 1000Mhz, przy pracy edytorskiej zwalnia do 105Mhz

Jakie jest obciążenie procesora przy odtwarzaniu filmów? Spróbuj VLC Player, ma niezależne sterowniki do wielu formatów.

nic takiego się nie dzieje w zwykłej grafice 9600GT gdzie zegary w 2D i
3D są takie same a ten sam film chodzi płynniutko

Coś musi być źle skonfigurowane, jak juz pisałem na 9300 wszystko działa płynnie.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-05-28 12:24:30
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
ściągnij sobie ten filmik puść i powiedz czy tnie
http://allegrisimo.eu/HDV_0074.MP4

Poswiecilem sie i ...zdziwilem:
Moj stary htpc (sempron 1.4 GHz + pasywny palit 9500GT)
z XP SP3 + dosyc nowe stery nvidii + K-Lite Codec Pack 7.1.0
nie daje rady, konkretnie:
- jesli film idzie przez DXVA (daje rade isc), to jest tylko sam dzwiek
  (ktory nie tnie :), no i permanentnie czarny obraz
- jesli film idzie bez wspomagania karty, to proc na 100% i tnie obraz jak i dzwiek

Albo cos ten film jest dziwnie zakodowany, albo cos jest z kodekiem,
albo sam nie wiem...

Zeby nie bylo - idealnie / plynnie chodzi mi ponizszy material:

Four Lions 2010 Limited 1080p BRRip H264 AAC
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1040 25.00fps
Audio: AAC 48000Hz 6ch 4608kbps

przy obciazeniach:
GPU usage: 5-10%
GPU memory controller usage: 10%
CPU usage: 10-20%

Data: 2011-05-28 17:21:42
Autor: Irokez
Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:irqieg$e6p$1news.task.gda.pl...
[...]

Mi idzie idealnie
E2140@2,66GHz + GF7600GS.

Ale już pliczek "60p-orsche - 10643698 - 18470335.mts" nie dajer rady. Tnie strasznie.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-05-28 17:34:59
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
Mi idzie idealnie
E2140@2,66GHz + GF7600GS.

....ale idzie przez karte (dxva) czy przez proca? :)

Data: 2011-05-28 20:42:28
Autor: Irokez
Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:irr4kl$g9e$1news.task.gda.pl...
Mi idzie idealnie
E2140@2,66GHz + GF7600GS.
...ale idzie przez karte (dxva) czy przez proca? :)

A jak to sprawdzić?
Uzycie procka jest po 50% z każdego rdzenia jak widzę.

--
Irokez

Data: 2011-05-28 20:53:37
Autor: qwerty
Użytkownik "Q"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:irr4kl$g9e$1@news.task.gda.pl...
....ale idzie przez karte (dxva) czy przez proca? :)

GF 7xxx nie obsługuje dxva.

Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?