Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?

Data: 2011-05-27 02:53:56
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
Na obecnej karcie graficznej 9500GT DDR3 filmy fullHD w windows7 i mediaplayerze tną bardzo mocno. Na 9600GT w 2D nic nie tnie i filmy chodzą płynnie.

Wina kodeka?

Teoretycznie gadasz glupoty - przez te karty filmy nie beda ciac -
- to nie S3 Trio na PCI - poza tym obie maja PureVideo VP2.
Lepiej zmien proca na jakis szybszy.

Jesli chodzi Ci glownie o filmy, to zamiast proca
zainwestuj w jakas karte - jaka?
- jakas najtansza / najmniej energozerna z VP4 -
- moze GT 210 / GT 220 lub cos ze stajni ATi/AMD.

Czy mogę spodziewać dużego wzrostu poboru energii i wydzielanego ciepła?

Tak, wzrost energii w idle moze byc nawet dwukrotny.

Data: 2011-05-27 16:03:06
Autor: wbk
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT c oś innego?
Wina kodeka?

ja wiem że zmiana odtwarzacza pomaga, w VLC nic nie tnie ale obraz jest gorszej jakości, chodzi o film full HD z kamery HD konkretnie:

1920x1080 17184kb/s bitrate

ściągnij sobie ten filmik puść i powiedz czy tnie
http://allegrisimo.eu/HDV_0074.MP4

na obecnej grafice TNIE, prawdopodobnie dlatego że karta jaką posiadam czyli PALIT 9500GT DDR3 PASSIVE w trybie 2D (czyli pulpit windows) strasznie OBNIŻA TAKTOWANIA,procesor z 550MHz na 200 a pamięci na 100MHz

nic takiego się nie dzieje w zwykłej grafice 9600GT gdzie zegary w 2D i 3D są takie same a ten sam film chodzi płynniutko

Data: 2011-05-27 16:07:58
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-05-27 16:03, wbk wrote:
Wina kodeka?

[...]

U mnie na HTPC z DualCore 2.8Ghz (nie Core2Duo) z nVidia GeForce 9300 odtwarzanie jest płynne.

Player: Windows media player + stosowne dekodery (tutaj akurat bez cuda)

Data: 2011-05-28 03:59:10
Autor: Q
[...]

bzdura totalna.

Data: 2011-05-28 10:47:13
Autor: wbk
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT c oś innego?
bzdura totalna.

łatwo napisać ale w końcu dzisiaj kupiłem nową kartę: GIGABYTE 9600GT 1GB DDR3 SILENTPIPE, mam obie grafiki, na palicie 9500GT powyższy filmik TNIE a na gigabyte idzie idealnie

GIGABYTE w 2D nie obniża taktowania ani o włos:
http://imageshack.us/photo/my-images/135/9600gtgigabyte.gif/

Data: 2011-05-28 12:15:47
Autor: Q
[...]

Nie zrozumiales mnie:
Nie chodzilo mi o to, ze karta w trybie 2d chodzi "wolniej" czy "szybciej",
tylko o to, ze nie ma to ZADNEGO WPLYWU NA ODTWARZANIE FILMOW.

Nadal nie napisales jaki masz procesor -
- pewnie jakis starszy, ktory nie daje rady dekodowac
tak zakodowanego materialu w takiej rozdzielczosci,
czyli aby odtworzyc film musisz wspomagac sie karta graficzna,
czyli film idzie przez PureVideo (musi isc - inaczej bedzie slajdszow).

Wg nvidii 9500GT o 9600GT maja ta sama wersje PureVideo (VP2),
czyli:
1. albo masz zjebany kodek/driver i film nie idzie przez PureVideo
2. albo nvidia klamie i 9500GT nie ma takiego zestawu PureVideo jak 9600GT

Jeszcze raz na koniec, bo jestes uparty i brniesz nie tam gdzie trzeba:
Nie patrz na zegary - to nie ma nic wspolnego z jakoscia odtwarzania filmow.
Film to nie gra 3D.

Data: 2011-05-28 16:26:33
Autor: wbk
[...]

Sprzęt jest ten sam: E7400 +4GB ram DDR3 + HDD 500GB + WINDOWS 7 32bit

wsadzam grafikę palit film tnie, wsadzam gigabyte film idzie płynnie

niezależnie od całej innej konfiguracji, wersji drajwerów, oprogramowania, kodeków itd różnica jest

Data: 2011-05-28 16:15:08
Autor: G Nowak
[...]

Probowales zmieniac zegary w tym 9500?

--
Pozdr

Data: 2011-05-28 18:26:01
Autor: wbk
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT c oś innego?

Probowales zmieniac zegary w tym 9500?

no właśnie chyba jeszcze zrobię jeden test, jakoś wymusić zegary 3D w trybie 2D, tylko nie wiem jak bo po wyjściu z gry kilka sekund i karta się odtaktowuje...

Data: 2011-05-28 23:53:51
Autor: G Nowak
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
no właśnie chyba jeszcze zrobię jeden test, jakoś wymusić zegary 3D w trybie 2D, tylko nie wiem jak bo po wyjściu z gry kilka sekund i karta się odtaktowuje...

RivaTuner albo Nibitor (edytor bios).

--
Pozdr

Data: 2011-05-29 05:47:09
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
RivaTuner albo Nibitor (edytor bios).

nasrane macie z tymi zegarami
i widze, ze to nasranie jest niereformowalne;
eot.

Data: 2011-05-29 12:24:54
Autor: G Nowak
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
RivaTuner albo Nibitor (edytor bios).
nasrane macie z tymi zegarami
i widze, ze to nasranie jest niereformowalne;

Chce to niech sprawdza, kto mu zabroni? Swoja droga ciekawe, czemu niektore karty maja zegary ustawione na sztywno.

Data: 2011-05-28 17:37:29
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
wsadzam grafikę palit film tnie, wsadzam gigabyte film idzie płynnie

Nie wierze, ze to przez odtwarzacz / dekoder -
- obstawiam, ze nvidia klamie i 9500GT nie ma takiego zestawu
PureVideo jak 9600GT.

Ale jak juz zmieniales karte pod katem filmow, to mogles kupic cos innego,
dokladnie cos z VP4 (a nie starym VP2):
http://en.wikipedia.org/wiki/Nvidia_PureVideo#Table_of_PureVideo_.28HD.29_GPUs

Data: 2011-05-28 10:06:53
Autor: Rafał Łukawski
[...]

Oj, karty automatycznie dostosowują się do obciążenia, dla przykładu GTX460 z taktowaniem pamięci 1000Mhz, przy pracy edytorskiej zwalnia do 105Mhz

Jakie jest obciążenie procesora przy odtwarzaniu filmów? Spróbuj VLC Player, ma niezależne sterowniki do wielu formatów.

nic takiego się nie dzieje w zwykłej grafice 9600GT gdzie zegary w 2D i
3D są takie same a ten sam film chodzi płynniutko

Coś musi być źle skonfigurowane, jak juz pisałem na 9300 wszystko działa płynnie.

--
Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

Data: 2011-05-28 12:24:30
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
ściągnij sobie ten filmik puść i powiedz czy tnie
http://allegrisimo.eu/HDV_0074.MP4

Poswiecilem sie i ...zdziwilem:
Moj stary htpc (sempron 1.4 GHz + pasywny palit 9500GT)
z XP SP3 + dosyc nowe stery nvidii + K-Lite Codec Pack 7.1.0
nie daje rady, konkretnie:
- jesli film idzie przez DXVA (daje rade isc), to jest tylko sam dzwiek
  (ktory nie tnie :), no i permanentnie czarny obraz
- jesli film idzie bez wspomagania karty, to proc na 100% i tnie obraz jak i dzwiek

Albo cos ten film jest dziwnie zakodowany, albo cos jest z kodekiem,
albo sam nie wiem...

Zeby nie bylo - idealnie / plynnie chodzi mi ponizszy material:

Four Lions 2010 Limited 1080p BRRip H264 AAC
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x1040 25.00fps
Audio: AAC 48000Hz 6ch 4608kbps

przy obciazeniach:
GPU usage: 5-10%
GPU memory controller usage: 10%
CPU usage: 10-20%

Data: 2011-05-28 17:21:42
Autor: Irokez
Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:irqieg$e6p$1news.task.gda.pl...
[...]

Mi idzie idealnie
E2140@2,66GHz + GF7600GS.

Ale już pliczek "60p-orsche - 10643698 - 18470335.mts" nie dajer rady. Tnie strasznie.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-05-28 17:34:59
Autor: Q
Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?
Mi idzie idealnie
E2140@2,66GHz + GF7600GS.

....ale idzie przez karte (dxva) czy przez proca? :)

Data: 2011-05-28 20:42:28
Autor: Irokez
Użytkownik "Q" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:irr4kl$g9e$1news.task.gda.pl...
Mi idzie idealnie
E2140@2,66GHz + GF7600GS.
...ale idzie przez karte (dxva) czy przez proca? :)

A jak to sprawdzić?
Uzycie procka jest po 50% z każdego rdzenia jak widzę.

--
Irokez

Data: 2011-05-28 20:53:37
Autor: qwerty
Użytkownik "Q"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:irr4kl$g9e$1@news.task.gda.pl...
....ale idzie przez karte (dxva) czy przez proca? :)

GF 7xxx nie obsługuje dxva.

Wydajność 2D i 3D 9500GT vs 9600GT coś innego?