Wydajność baterii.

Data: 2013-01-10 15:03:42
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
Jak to jest że w aparacie foto akumulatorek wytrzymuje i 2 lata a w telofonie do kilkunastu dni? W moim Canonie przy zrobieniu ponad 600 fotek, kilkunastu krótkich filmików bateria wytrzymała właśnie 2 lata. W tablecie mimo że bateria jest gabarytowo jak i pojemnościowo dwa razy większa, wytrzymuje po kilka dni..

Data: 2013-01-10 15:24:24
Autor: W
Wydajność baterii.
Trybun wystukał, co następuje:

[...]

Czy Twój Canon ma wyświetlacz HD i poza robieniem zdjęć/nagrywaniem filmików łączy się z wszystkimi możliwymi rzeczami synchronizując przy tym pół wszechświata? ;-)

Data: 2013-01-10 21:50:54
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-10 16:24, W pisze:
[...]

Ale mój tablet od niedawna nie łaczy się z niczym, i nawet z kontem Google dopiero po wyrażeniu zgody na to. Tylko stan oczekiwania, kilkanaście sms-ów na dzień i trochę rozmów. To wszystko. Czyli, myślę że w stosunku do aparatu akumulatorek powinien wytrzymać jakieś parę miesięcy..

Data: 2013-01-10 17:00:26
Autor: Tomek
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-10 15:03, Trybun pisze:
Jak to jest Ĺźe w aparacie foto akumulatorek wytrzymuje i 2 lata a w
telofonie do kilkunastu dni? W moim Canonie przy zrobieniu ponad 600
fotek, kilkunastu krótkich filmików bateria wytrzymała właśnie 2 lata.

Hmmm, jakieś czary, 2 lata bez ładowania i 600 zdjęć z filmikami? I pewnie cały czas był włączony przez te 2 lata? Ja idąc na mecz i robiąc 400 zdjęć Canonem zmuszony jestem wymienić baterię na naładowaną. Chyba, że robiłeś po 1 zdjęciu dziennie i wyłączałeś aparat. Idąc tym tropem, to włączając telefon czy tablet wyłącznie na czas zrobienia 1 fotki dziennie też wytrzymałby więcej niż te kilka dni.

Data: 2013-01-10 17:40:43
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-10 17:00, Użytkownik Tomek napisał:

[...]

Nie zrozumie, do niego jeszcze nie dotarło że jak skończy rozmowę
czy zabawę telefonem i wyłączy ekran to wyłącza tylko ekran a nie
całe urządzenie.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-10 19:14:30
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

[...]

Z aparatem jest to samo

Data: 2013-01-10 20:01:55
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-10 19:14, Użytkownik John Kołalsky napisał:

[...]

Raczej wątpię, te aparaty które miałem w łapkach nie rozładowywały
akumulatora w czasie leżenia na półce.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-12 09:02:23
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

Co tu wątpić ? Aparat tak samo załącza się i wyłącza jak telefon.

te aparaty które miałem w łapkach nie rozładowywały
akumulatora w czasie leżenia na półce.

No i o tym właśnie mowa, że jednak czymś różnią się, ale na pewno nie tym, że procek w nich "kręci" jak się wyłączy bo nie "kręci" ani tu ani tu.

Data: 2013-01-12 10:53:48
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-12 09:02, Użytkownik John Kołalsky napisał:

[...]

Jesteś pewny ?
Telefon ma tryb czuwania, ekran jest wyłączony, sporo ludzi uważa
że aparat jest wyłączony a w rzeczywistości pracuje wszystko z
wyjątkiem ekranu. Pracuje procesor, pracuje też moduł łączności
i radośnie traci prąd na łączność z okolicznymi stacjami bazowymi.
W aparatach fotograficznych jakie miałem w łapkach takiej
możliwości nie było. W efekcie telefon faktycznie wyłączony
uruchomiłem po półtorej roku leżenia na półce, telefon w trybie
czuwania wytrzyma tylko określoną ilość dni.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-13 17:45:02
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

No nie, właśnie ten procesor zasadniczo nie pracuje.

pracuje też moduł łączności
i radośnie traci prąd na łączność z okolicznymi stacjami bazowymi.

No więc również zasadniczo nie ma łączności, głównie nasłuch.

[...]

To jasne. Chodzi jednak o to, że telefon w stanie czuwania mógłby mieć jednak porównywalny z aparatem czas. I w sumie były takie N-e co trzymały 3 tygodnie.

Data: 2013-01-13 17:53:03
Autor: J.F.
Wydajność baterii.
Dnia Sun, 13 Jan 2013 17:45:02 +0100, John Kołalsky napisał(a):
To jasne. Chodzi jednak o to, że telefon w stanie czuwania mógłby mieć jednak porównywalny z aparatem czas.

Nie moglby.

I w sumie były takie N-e co trzymały 3 tygodnie.

No, a aparat 3 miesiace, albo i 3 lata.

Tak nawiasem mowiac to czasem sprawdzam stare telefony ... roku to chyba
zaden nie wytrzyma w stanie wylaczonym. Ale moze to wina baterii, ktore tez
juz nie pierwszej swiezosci.

J.

Data: 2013-01-13 18:11:27
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

To jasne. Chodzi jednak o to, że telefon w stanie czuwania mógłby mieć
jednak porównywalny z aparatem czas.

Nie moglby.

Mógłby

I w sumie były takie N-e co trzymały 3 tygodnie.

No, a aparat 3 miesiace, albo i 3 lata.

To pierwsze już jest porównywalne biorąc pod uwagę jednak inne funkcjonalności. Teraz trzeba wyłączyć moduł radiowy i można przyglądnąć się znowu.

Tak nawiasem mowiac to czasem sprawdzam stare telefony ... roku to chyba
zaden nie wytrzyma w stanie wylaczonym. Ale moze to wina baterii, ktore tez
juz nie pierwszej swiezosci.

Telefon to nie aparat by rok czasu nie działał :-)

Data: 2013-01-13 18:10:11
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-13 17:45, Użytkownik John Kołalsky napisał:

[...]

Nie masz racji. Procesor pracuje i pracują różne aplikacje.
Gdyby nie pracował to nie zawiadomił by właściciela że ktoś
do niego dzwoni.

pracuje też moduł łączności
i radośnie traci prąd na łączność z okolicznymi stacjami bazowymi.

No więc również zasadniczo nie ma łączności, głównie nasłuch.

Stwierdzenie "gównie nasłuch" świadczy jednak że nadawanie
również. Może już się nie kompromituj.

[...]

Telefon w stanie czuwania nie ma prawa mieć czasu porównywalnego
z aparatem fotograficznym który nie ma stanu czuwania i po
prostu jest wyłączony.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-13 18:15:17
Autor: Michal Tyrala
Wydajność baterii.
On Sun, 13 Jan 2013 18:10:11 +0100, RadoslawF wrote:
> No nie, właśnie ten procesor zasadniczo nie pracuje.

 Nie masz racji. Procesor pracuje i pracują różne aplikacje.
 Gdyby nie pracował to nie zawiadomił by właściciela że ktoś
 do niego dzwoni.

Ja tam z elektronika embedowa mam nascie lat przerwy, ale za moich
czasow się takie cos dawalo zrobic, ze procesor jest w HLT, a wszystko
co wymagalo reakcji bylo przez jakis OR zapiete do NMI, WAKE czy jak tam
się nazywal ten pin, co procka wybudzal.

Aczkolwiek zgoda, ze wspolczesny telefon w czuwaniu obnizy prockowi
czestotliwosc, ale pewnie przez znakomita wiekszosc czasu sobie jednak
powolutku zapier* ;-)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-01-13 19:27:44
Autor: J.F.
Wydajność baterii.
Dnia Sun, 13 Jan 2013 18:15:17 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):
[...]

I w telefonach pewnie podobnie ...  tylko ze jednak komunikaty z sieci
budza procesor czesciej. A i czesc radiowa musi dzialac.
A moze i "nowoczesny system operacyjny" lubi byc obudzony 100x na sekunde.

Ale cos chyba sie jednak zmienilo, bo fotoaparatom jakos duzo czasu zajmuje
start po wlaczeniu zasilania, tzn po nacisnieciu przycisku, bo zasilany
caly czas ... no i w sumie slusznie, bo w miedzyczasie moglem np karte
wyjac i wsadzic inna. Albo i te sama dla utrudnienia, ale zmienic
zawartosc..

Aczkolwiek zgoda, ze wspolczesny telefon w czuwaniu obnizy prockowi
czestotliwosc, ale pewnie przez znakomita wiekszosc czasu sobie jednak
powolutku zapier* ;-)

Wrecz musi, ale jak nie ma co robic, to rozkaz halt czeka, a pobor pradu
cmos w stanie zatrzymania jest jednak maly ... ale tez calkiem zatrzymac
nie mozna, bo zegar musi dochodzic...

J.

Data: 2013-01-13 21:23:00
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

Jakie konkretnie komunikaty wymagają obsłużenia przez procek ?

Data: 2013-01-13 21:18:29
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

To je wyłącz jak chcesz by Ci nie pracował. Poza tym, większość aplikacji wcale nie pracuje choć jest załadowana do pamięci.

Gdyby nie pracował to nie zawiadomił by właściciela że ktoś
do niego dzwoni.

Nic bardziej błędnego. Moduł radiowy zgłasza aktywność w wyniku czego procek budzi się i budzi aplikację odpowiedzialną za moduł radiowy.

[...]

Nie pier...l. Nadawnie jest po to, by sieć wiedziała, że słuchawka żyje. Nie wiem co ile, ale nie częściej niż co 15 min. To jest pryszcz przy jakiejkolwiek innej aktywności.

[...]

Ma prawo. Obszernie dyskutujemy o tym w tym wątku.

Data: 2013-01-13 21:31:16
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-13 21:18, Użytkownik John Kołalsky napisał:

[...]

Nie wiem jak większość ale ostatnio jak sprawdzałem program
do odbierania plików z peceta to działał na uśpionym urządzeniu.

[...]

Teoretycznie tak można zrobić, w praktyce producenci robią
to inaczej. Dla własnej wygody i obniżenia kosztów.

[...]

Nie wiesz co ile ale zakładasz że co kwadrans, błąd, aby sieć wiedziała
że urządzenie o danym numerze ma w zasięgu to urządzenie musi się
zgłosić czyli nadawać, a to wymaga wielokrotnie więcej mocy niż
tylko czuwanie na odbiorze. Wniosek, nie pier...l o rzeczach na
których się nie znasz.

[...]

Nie ma prawa. I nie dyskutujemy tylko kilka osób tłumaczy Ci
że jesteś w błędzie.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-14 01:02:25
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

Se zobacz jak używasz Androida jakich uprawnień ten program wymaga. Zapewne jest tam utrzymywanie urządzenia w działaniu i robi to serwis programu a nie sam program. Na innych systemach takich jak WM też programy chcące działać w tle musiały zapobiegać uśpieniu co nie przeszkadzało w wygaszeniu ekranu.

[...]

Bo Ty akurat wiesz jak to robią producenci. Daruj se.

[...]

Sam jesteś błąd

aby sieć wiedziała
że urządzenie o danym numerze ma w zasięgu to urządzenie musi się
zgłosić czyli nadawać,

Czytać nie umiesz ? Napisałem, że się zgłasza. Jak się zgłosi to sieć już wie i kolejnych zgłoszeń nie potrzebuje aż zgłoszenie nie straci swojej aktualności np w wyniku zmiany lokalizacji w sieci. Jest oczywiste, że słuchawka w ruchu może częściej wysyłać informacje, ale nie o tym teraz mowa.

a to wymaga wielokrotnie więcej mocy niż
tylko czuwanie na odbiorze. Wniosek, nie pier...l o rzeczach na
których się nie znasz.

Bo Ty akurat znasz się.

[...]

Na razie tylko Ty

Data: 2013-01-14 01:51:50
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-14 01:02, Użytkownik John Kołalsky napisał:

[...]

Ale co mam zobaczyć, to że program działa po przejściu urządzenia
w tryb uśpienia już wiem. Co mi da potwierdzenie tej wiedzy ?

[...]

Owszem wiem.

[...]

Jak rozumiem argumenty się skończyły.

[...]

Jesteś w błędzie. Ten system tak nie działa.
Stacja bazowa nie wie czy telefon nie wyszedł z jej zasięgu
więc dostaje potwierdzenie co chwile.

a to wymaga wielokrotnie więcej mocy niż
tylko czuwanie na odbiorze. Wniosek, nie pier...l o rzeczach na
których się nie znasz.

Bo Ty akurat znasz się.

Znam się, ty właśnie udowodniłeś że nie masz bladego pojęcia
o urządzeniach nadawczych i o mocach potrzebnych w nadajnikach.
A wystarczyło byle CBysty zapytać.  :-)

[...]

Masz też jakieś problemy z czytaniem ze zrozumieniem widzę.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-14 02:40:43
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>

Stacja bazowa nie wie czy telefon nie wyszedł z jej zasięgu
więc dostaje potwierdzenie co chwile.

I co z tego, że nie wie ?

Data: 2013-01-14 10:45:08
Autor: J.F
Wydajność baterii.
Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomości
Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl>
Stacja bazowa nie wie czy telefon nie wyszedł z jej zasięgu
więc dostaje potwierdzenie co chwile.

I co z tego, że nie wie ?

Jak nie wie, to siec nie wie to ktorej stacji kierowac wezwanie.
Ale to nie "co chwile", tylko jak telefon stwierdzi ze inna stacje slychac lepiej (ale w tym celu odbiornik musi dzialac, i skanowac inne pasma trzeba),
oraz jest cykliczne zgloszenie - ale to w zaleznosci od sieci 0.5 do 2h ...

Mozna polozyc telefon przy kiepskich glosnikach ze wzmacniaczem i posluchac jak czesto cos emituje.
Duzo tego nie bedzie, ale co pewien czas jednak nadaje ..

P.S. UMTS tez slychac, czy lepiej zostawic w trybie GSM.

J.

Data: 2013-01-13 21:37:14
Autor: J.F.
Wydajność baterii.
Dnia Sun, 13 Jan 2013 21:18:29 +0100, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Jest to mozliwe, o ile ten modul radiowy posiada funkcje analizatora i
budzi procka tylko jak przychodza informacje przeznaczone dla niego.

Nie wykluczam ze nawet tak jest, ale to tez prad pobiera.

[...]

Ciagle nie na prawa, bo jednak duzo rzeczy musi dzialac.
No i skutek taki ze pobiera pare mA, a to starcza na 300h pracy ... w
najlepszych warunkach laboratoryjnych.

W aparacie dziala tylko cos co umozliwia wlaczenie, to moze byc pare bramek
czy nawet mniej, i pobiera ponizej 1uA.

J.

Data: 2013-01-14 01:27:58
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

Wyobrażasz sobie zatrudnienie do tej analizy wielozadaniowego systemu ?! Ja jakoś nie.

Nie wykluczam ze nawet tak jest, ale to tez prad pobiera.

No taaak, ale to robi moduł radiowy. Już doszliśmy, że tego modułu nie można bagatelizować, ale można wyłączyć jak się chce porównać urządzenia niedziałające.

[...]

Ta N-a z 3 tygodniami na co wskazuje według Ciebie ?

W aparacie dziala tylko cos co umozliwia wlaczenie, to moze byc pare bramek
czy nawet mniej, i pobiera ponizej 1uA.

A w telefonie może to być tryb głębokiego uśpienia i też tyle będzie

Data: 2013-01-14 01:48:11
Autor: J.F.
Wydajność baterii.
Dnia Mon, 14 Jan 2013 01:27:58 +0100, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Mowiac szczerze to nie wiem jak to jest zrobione, uzycie systemu sobie
wyobrazam, uzycie osobnego jadra procesora z drugim programem tez,
raczej sobie nie wyobrazam aby moglo byc to obslugiwane w calosci w
sprzecie, bez udzialu procesora i programu.
Tak czy inaczej - co by tego nie oblugiwalo, to prad zrec musi.
I watpie aby moglo sie zadowolic 1uA.

[...]

Np bateria 800mAh i pobor pradu 1mA. I dluzej nie pochodzi w stanie
czuwania. A i tak oszczedny.

W aparacie dziala tylko cos co umozliwia wlaczenie, to moze byc pare bramek czy nawet mniej, i pobiera ponizej 1uA.

A w telefonie może to być tryb głębokiego uśpienia i też tyle będzie

Ale wtedy to nie jest czuwajacy telefon, tylko wylaczony.
I owszem, wtedy moze wytrzymac pol roku, a moze i dluzej.

J.

Data: 2013-01-12 12:35:20
Autor: Tomek
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-12 09:02, John Kołalsky pisze:

[...]

Rozumiem, że po wykonaniu rozmowy wyłączasz telefon i włączasz, gdy chcesz z niego znów skorzystać. Tak jak z aparatem.

Data: 2013-01-13 17:46:23
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

Użytkownik "Tomek" <nie@odpisuj.pl>

[...]

Dokładnie tak samo. Zostawiam oba by się same wyłączyły :-)

Data: 2013-01-13 18:11:11
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-13 17:46, Użytkownik John Kołalsky napisał:

[...]

Ewidentnie mylisz wyłączenie z przejściem do stanu czuwania.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-13 21:19:43
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

Masz po prostu inne spojrzenie na wyłączanie elektroniki. Też było o tym w tym wątku.

Data: 2013-01-13 21:35:40
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-13 21:19, Użytkownik John Kołalsky napisał:

[...]

Jesteś w błędzie. Nie odróżniasz wyłączania od trybu czuwania.
Telefon komórkowy wyłączony dał się włączyć się po półtorej roku
leżenia na półce. Teraz znajdź rekord czuwania, wynik będzie w dniach
a nie miesiącach. Ale oczywiście możesz to tłumaczyć moim spojrzeniem
na wyłączanie elektroniki.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2013-01-12 14:54:26
Autor: Jawi
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-12 09:02, John Kołalsky pisze:
Co tu wątpić ? Aparat tak samo załącza się i wyłącza jak telefon.
:)
używa czasami samsunga z720. Wyłączam go. A ten drań potrafi bez karty sim, włączyć się bo mam ustawiony budzik.
A niedawno w drodze, padł aku. zmieniłem  aparat bo zapomniałem ładowarki. Ponownie włożyłem do niego tylko bateryjkę po wyjęciu karty SIM. Bateria musiała odrobinkę chyba dojść do siebie co-nieco bo dziad się włączył sam i miałem gratisową pobudkę o 4 rano. I taki on wyłączony, żeby go skutecznie wyłączyć muszę wyjąc baterie.

Data: 2013-01-13 18:05:43
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

Użytkownik "Jawi" <tajny@poufny.pl>

[...]

Zastanawiam się czy mój aparat nie ma jakiejś takiej funkcjonalności, że się samoczynnie aktywuje, ale nie znajduję. Ale akumulatory ładuję ilekroć zamierzam robić zdjęcia bo inaczej nigdy nie wiem ile pochodzi. Czyli mniej więcej tak, jak z telefonem, ładuję go kiedy używam

Data: 2013-01-10 23:46:36
Autor: RadoslawF
Wydajność baterii.
Dnia 2013-01-10 21:51, Użytkownik Trybun napisał:

Nie zrozumie, do niego jeszcze nie dotarło że jak skończy rozmowę
czy zabawę telefonem i wyłączy ekran to wyłącza tylko ekran a nie
całe urządzenie.

Wielceś dowcipny..

Nie i pewnie mam racje bo gdybym nie miał to napisał byś że telefon
naprawdę wyłączyłeś a nie tylko przełączyłeś w stan oczekiwania.
Kiedyś na szybko musiałem kartę sprawdzić, coby nie dłubać w
telefonie wygrzebałem z pudełka stary nieużywany od półtora roku.
Ale on był naprawę wyłączony, włożyłem kartę włączyłem i na wskaźniku
było 75% naładowania, przed wyłączeniem naładowałem go na full.

Dzisiejszy telefon w stanie oczekiwania oszczędza prąd na
wyłączonym ekranie, procesor jest zasilany, moduł łączności
również, nawet sobie pogada co jakiś czas ze stacją bazową.
Aparaty fotograficzne tego nie robią.

Pozdrawiam

Data: 2013-01-11 13:12:15
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-10 23:46, RadoslawF pisze:
[...]

W tym ambaras że ja co jakiś czas włączałem ten aparat i używałem. Raz, dwa razy na miesiąc, a gdy byłem na Mazurach to przez tydzień był w ciagłym użytkowaniu. Oczywiście w tym sensie że gdy nagrałem filmik czy kilku/nastu/dziesięciu fotek to był wyłączany. I jest zrozumiałe szybsze zużycie baterii w telefonie względem tego w aparacie, ale chodzi o tą kolosalna różnicę - w jednym wypadku 2 lata a w telefonie - góra dwa tygodnie.. I i może Ty oczywiście masz rację - to jest normalna sprawa, ale ja mam co do tego wątpliwości..

Data: 2013-01-11 13:45:12
Autor: Tomek
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-11 13:12, Trybun pisze:

> ale chodzi o tą kolosalna różnicę - w jednym wypadku 2 lata a w
> telefonie - góra dwa tygodnie..

Dalej zapominasz o najważniejszej kwestii. Porównujesz aparat włączany czasami i pracujący telefon, w którym działa cała masa procesów. To może odpal Canona, nie wyłączaj go w ogóle, wyłącz tryb oszczędzania LCD, rób nim zdjęcia, tak żeby w tydzień zrobić 400, przeglądaj te zdjęcia w aparacie, przeglądaj menu, edytuj zdjęcia, które zrobiłeś, pobaw się focusem, po prostu używaj aparatu mając wrażenie, że to telefon, i najważniejsze - NIE WYŁĄCZAJ. Daj znać po tygodniu co z baterią. Jeśli tego dalej nie rozumiesz to możesz swojemu koledze podać rękę. Albo węgorza.

Data: 2013-01-21 16:29:49
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-11 13:45, Tomek pisze:
> [...]

Dalej zapominasz o najważniejszej kwestii. Porównujesz aparat włączany czasami i pracujący telefon, w którym działa cała masa procesów. To może odpal Canona, nie wyłączaj go w ogóle, wyłącz tryb oszczędzania LCD, rób nim zdjęcia, tak żeby w tydzień zrobić 400, przeglądaj te zdjęcia w aparacie, przeglądaj menu, edytuj zdjęcia, które zrobiłeś, pobaw się focusem, po prostu używaj aparatu mając wrażenie, że to telefon, i najważniejsze - NIE WYŁĄCZAJ. Daj znać po tygodniu co z baterią. Jeśli tego dalej nie rozumiesz to możesz swojemu koledze podać rękę. Albo węgorza.

Nie zapominaj że ja pisałem o dwu tygodniach używania telefonu... W sposób ekspleatowany przez Ciebie, czyli ciągłe pstrykanie fotek i ich przegladanie, rozmowy, włączone wi-fi, gierki itd. to raptem kilka/naście godzin użytkowania, a nie dni.
No niby logicznie prawisz, ale ta teoria nie odnosi się np do nawigacji gps, która w stanie całkowitego wyłączenia także wytrzymuje co najwyżej w stanie naładowanym - około dwu tygodni. Parę razy na kilka dni wyłączałem całkowicie tablet. No i po trzech dniach z 99% naładowania zrobiło się 80..
I żeby nie było niejasności - dopuszczam możliwość takiej rozbieżności w rozładowywaniu baterii telefonu w stosunku do aparatu foto, jako coś normalnego, zastanawiam się tylko czy to jest takie oczywiste.
A jeżeli chodzi o węgorze. Czy wiesz że w czasach tej siermiężnej komuny zdarzało mi się łowić węgorze z pomocą latarki p polegało to na staniu na brzegu rzeczki i świeceniu do wody - wtedy płaska bateria centrowska  potrafiła wytrzymać i 2 noce... Dzisiaj  ta ekstra wzmocniona Eneizeiger, czy tak jakoś, wytrzymuje 2-3 godziny..

Data: 2013-01-21 17:02:54
Autor: J.F
Wydajność baterii.
Użytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości grup
No niby logicznie prawisz, ale ta teoria nie odnosi się np do nawigacji gps, która w stanie całkowitego wyłączenia także wytrzymuje co najwyżej w stanie naładowanym - około dwu tygodni.

A to zalezy. Mam dwie - jedna sie IMO wylacza calkowicie i mozna ja pozniej wlaczyc, druga ma tylko tryb uspienia i po paru dniach juz nie rusza.

Parę razy na kilka dni wyłączałem całkowicie tablet. No i po trzech dniach z 99% naładowania zrobiło się 80..

Tu jest jeszcze inna sprawa - dokladnosc pomiaru ladunku. Byc moze szacuja na podstawie napiecia, a napiecie szybciej spada ..

I żeby nie było niejasności - dopuszczam możliwość takiej rozbieżności w rozładowywaniu baterii telefonu w stosunku do aparatu foto, jako coś normalnego, zastanawiam się tylko czy to jest takie oczywiste.

Oczywiste. czesc radiowa musi brac.

[...]

Cos nie tak. Albo te Energizery z chinskich podrobek, o
http://www.mediamarkt.pl/energizer-bateria-energizer-wonder-eveready-4-5v-3r12-1-szt-,id-178761
gdzie ty tam widzisz Energizer ?
albo jakies przeterminowane, albo zarowki inne.

R12 ma chyba pojemnosc zblizona do R14, mogla miec ze 2-3Ah,  a moze tylko 1.8Ah
http://www.accushop.at/en/Batteries/Battery-sized/4-5V-3R12-Flat

Przy pradzie 0.2A ... 9h swiecenia, troche malo jak na dwie noce, chyba ze nie caly czas.

Kup sobie eneloopy R6 i latarke na nie, zwroca sie po roku :-)

J.

Data: 2013-01-10 21:51:36
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-10 17:00, Tomek pisze:
[...]

Co jakiś czas był włączany i pstrykane fotki, i istotnie gdy ich nie robiłem to aparat pozostawał wyłączony.  O to się właśnie pytam - robiłeś prĂłbę wytrzymałości baterii telefonu włączając go tylko na jakiś czas dla nagrania filmiku i pstryknięcia trochę fotek?

Data: 2013-01-10 22:29:20
Autor: Tomek
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-10 21:51, Trybun pisze:

robiłeś próbę wytrzymałości baterii telefonu włączając go tylko na jakiś
czas dla nagrania filmiku i pstryknięcia trochę fotek?

Nie. Telefon mam do dzwonienia i rozmawiania, a nie do testowania ile wyleży na półce.

Data: 2013-01-11 13:12:49
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-10 22:29, Tomek pisze:
[...]

A więc pozostaje zarówno tobie jak i mi o tym spekulować.

Data: 2013-01-11 08:14:00
Autor: Michal Tyrala
Wydajność baterii.
On Thu, 10 Jan 2013 21:51:36 +0100, Trybun wrote:
 Co jakiś czas był włączany i pstrykane fotki, i istotnie gdy ich nie  robiłem to aparat pozostawał wyłączony.  O to się właśnie pytam -  robiłeś próbę wytrzymałości baterii telefonu włączając go tylko na jakiś  czas dla nagrania filmiku i pstryknięcia trochę fotek?

Telefon rzucony na polke po jednym Woodstocku wlaczony do ladowania
przed kolejnym po prostu wstaje. Wystarczy Ci?

PS. Poniewaz zadajesz silnie dziwne pytania, uprzedzajac -- Woodstock
jest impreza coroczna.

Data: 2013-01-11 13:13:36
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-11 09:14, Michal Tyrala pisze:
[...]

To "PS" śmiało sobie możesz darować. A wracając do sprawy - w tym określonym czasie telefon wcale nie uruchamiany, tak choćby dla zrobienia fotki?

Data: 2013-01-10 17:38:44
Autor: J.F
Wydajność baterii.
UĹźytkownik "Trybun"  napisał w wiadomości
[...]

Ktos ladowal w miedzyczasie ?

Aparat jak wylaczysz, to mimo ze elektronika obsluguje az jeden przycisk, i mozna zejsc z poborem pradu do mikroamperow, czy nawet ulamka.
Jak wlaczysz, to pobor pradu jest spory, tym niemniej bateria na godzine czy dwie starcza.
Musiales szybko te zdjecia robic :-)

A telefon .. stale czuwa, musi odbierac komunikaty z sieci, reagowac na nie, co pol godziny meldowac sie "tu jestem", do tego to widac jakis stary kiepski model, bo nowe to zyja wlasnym zyciem, z wifi polaczyc, poczte sprawdzic, upgrade sprawdzic, status w facebooku poprawi.
No i pare mA stale, a pare A momentami.
I to przy zalozeniu ze nie rozmawiasz, nei grasz, sms nie piszesz ani nie czytasz - bo wtedy doba moze byc za dluga :-)

Do tego jest jeden niuans techniczny - pamiec operacyjna mozesz dac statyczna, wtedy po zatrzymaniu bierze ulamek mikroampera, albo dynamiczna. Ktora wymaga odswiezania ciaglego, ale jest tansza.
W telefonie ... on i tak stale musi pracowac,  odswiezanie i tak dziala, po co przeplacac.
W aparacie ... moze statyczna dla oszczednosci pradu, a moze wylaczana wraz z aparatem - wszystko co trzeba sie zainicjuje przy starcie, nie trzeba trzymac zawartosci ..

J.

Data: 2013-01-10 19:19:58
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

UĹźytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

..
W telefonie ... on i tak stale musi pracowac,  odswiezanie i tak dziala, po co przeplacac.

Wszystko co podałeś akurat wskazuje, że nie musi stale pracować tylko właśnie okresowo :-)

Data: 2013-01-11 17:05:33
Autor: J.F
Wydajność baterii.
UĹźytkownik "John Kołalsky"  napisał w
[...]

W kazdej chwili moze przyjsc informacja "ktos do ciebie dzwoni".
Wiec trzeba czuwac, a "czuwac" oznacza - analizowac wszystko co z odbiornika przychodzi, przynajmniej na tyle zeby wylapac wiadomosci dla mnie.
A do tego jest masa komunikatow koniecznych do utrzymania w sieci.

ale mialem akurat na mysli kwestie pamieci - aparat wylaczasz, wlaczasz ... i wiele rzeczy z poprzedniego wlaczenia pamietac nie musi.
Nr ostatniego zdjecia i moze troche ustawien uzytkownika.

Telefon jednak sporo informacji musi na biezaco miec dostepne - aktualna komorka, czestotliwosci, sasiednie. Nie mozna sobie pozwolic na to ze zatrzymujemy procesor, a zawartosc RAM ginie.

Jesli juz to wnioski nie sa takie jasne - w foto ... mozna dac DRAM i zaprojektowac kompletne wylaczenie, mozna SRAM i tylko zatrzymywac,
DRAM bedzie tanszy wiec wygra, ale tez wylaczony pradu nie pobiera.

W telefonie ... mozna dac DRAM, mozna SRAM, DRAM bedzie gorszy, bo w okresach gdy procka mozna zatrzymac bedzie bral wiecej energii, ale jest tanszy wiec wygra :-) A w calosci czuwania ten prad nie jest zbyt duzy.

No i w sumie nie wiadomo co z tego wyniknie, ale mam nawigacje, ktora wylaczona bez zasilania wytrzymuje tylko kilka dni.
Bo to uspienie a nie wylaczenie i podejrzewam ze wlasnie odswiezanie pamieci troche pradu zzera ..

J.

Data: 2013-01-12 09:36:11
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

No tak, moduł radiowy zwykle nie jest wyłączany, ale ... to jest moduł, który na malutkiej bateryjce powinien móc chodzić latami, jak moduły radiowe w telemetrii

A do tego jest masa komunikatow koniecznych do utrzymania w sieci.

Jaka masa ? Nieruchoma słuchawka specjalnie dużo do sieci nie musi wysyłać. To jest na poziomie (czy niewiele więcej) tych modułów radiowych w telemetrii. A baterię masz do pracy na aktywności z prockiem, podświetlonym dużym ekranem i wysyłaniem ciągłego strumienia danych w eter itp itd więc bez takich aktywności powinno chodzić latami

[...]

Mówię Ci, że nie ma takiego problemu. Te moduły radiowe naprawdę mogą chodzić latami na małych bateriach wysyłając regularnie sygnał pomiarowy.

[...]

Gadasz o pobieraniu w stanie nieaktywności a moim zdaniem kluczowy był czy nawet dalej jest niski pobór w stanie aktywności, że tym bardziej da się i opłaca się uzyskać go w stanie nieaktywności.

[...]

Ten tego ... bezprzewodowe zasilanie :-)

Data: 2013-01-12 13:47:16
Autor: J.F.
Wydajność baterii.
Dnia Sat, 12 Jan 2013 09:36:11 +0100, John Kołalsky napisał(a):
[...]

Zrob odbiornik na 1GHz o poborze pradu 1mA to pogadamy.

To co piszesz to dawnie chyba same nadajniki byly - wlacza sie na sekunde
co 15 minut, to i pradu nie bierze.
Aczkolwiek teraz coraz wiecej takich co czuwaja i czekaja na inkasenta.

A do tego jest masa komunikatow koniecznych do utrzymania w sieci.
Jaka masa ? Nieruchoma słuchawka specjalnie dużo do sieci nie musi wysyłać.

Ale odbierac informacje z sieci musi. Sprawdzac czy sygnal nie zanika,
jakie inne bts w poblizu, czy ktos jej jednak nie poruszyl i nie przesunal
w inne miejsce.

[...]

Pare mA mnie nie dziwi. A to daje raptem kilkaset h czuwania.

[...]

A co to znaczy "nieaktywnosci" ? Teraz juz nie ma urzadzen z przestawnym
wylacznikiem, wiec cos tam jest "aktywne".
Kolega zrobil 600 zdjec, co jak sie pospieszyl moglo byc np 2h pracy.
I wytrzymaly mu baterie 2 lata, co jest 17 tys h "czuwania".
Jesli chodzi o fotoaparaty, to one prad w stanie aktywnym biora duzy, rzedu
1A, a w nieaktywnym mozna zejsc na bardzo maly, rzedu 1uA, wiec masz racje.

Ale w telefonie juz tak latwo nie jest - czuwanie pobiera pare mA, i nawet
duza bateryjka 1200mAh rozladuje sie po kilkuset h "czuwania" czyli w
pare/nascie dni, chocbys go w ogole nie dotykal. A jak dotykasz ... no coz, mozna w 2h rozladowac :-)

[...]

Nawigacji to wlasciwie nie przeszkadza, ot, po paru dniach bez zasilania
nie wlaczy sie bez kabelka, a samo wlaczenie bedzie dluzsze ...
Druga nie ma trybu uspienia, wiec _kazde_ wlaczenie to 20s na zabootowanie
systemu + 30 na start programu. Pierwsza wznawia sie pare sekund, o ile
akumulator starczyl na podtrzymanie.

J.

Data: 2013-01-13 17:55:46
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

[...]

Fakt

Aczkolwiek teraz coraz wiecej takich co czuwaja i czekaja na inkasenta.

No właśnie, one też muszą z rok działać by to miało sens.

[...]

Też mówiłem, że nie musi za dużo nadawać a nie odbierać

[...]

Taa

[...]

O to mi generalnie chodziło :-)

Data: 2013-01-20 21:57:31
Autor: m4rkiz
Wydajność baterii.
"John Kołalsky" <john@kowal.invalid> wrote in message news:kcr7mr$pgu$1mx1.internetia.pl...
[...]

trzeba by tez uwzglednic ze poza miastem do btsa moze byc dosyc daleko i
nadawanie sygnalu pochlonie sporo wiecej energii, przy gsm 850\900 maksimum
to 2W, komorka na kompletnym zadupiu realnie bedzie miec z 100-200mW a to
juz wartosci kompletnie nieporownywalne z tym co ciagnie jakis rtc,
samorozladowanie akumulatora itd.

Data: 2013-01-10 21:53:29
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-10 17:38, J.F pisze:
[...]

Nie, nikt nie ładował w międzyczasie, zresztą gdyby ładował to nie byłoby  mojego pytania. I wiem Ĺźe telefon ma większe zapotrzebowanie na prąd, nawet wziąwszy pod uwagę Ĺźe telefon u mnie nie nie robi nic na co mu nie pozwolę.. jednak wręcz zaszokowany tą długością naładowania baterii w aparacie zaczynam podejrzewać Ĺźe producenci telefonĂłw mogą świadomie bądĹş nie, mogą wytwarzać buble bateryjne a nie pełnowartościowe ĹşrĂłdła energii.

Data: 2013-01-10 23:51:53
Autor: Marek
Wydajność baterii.
On Thu, 10 Jan 2013 21:53:29 +0100, Trybun <ilih@yachuoo.com> wrote:
mu nie pozwolę.. jednak wręcz zaszokowany tą długością naładowania baterii w aparacie zaczynam podejrzewać że producenci telefonów
mogą
świadomie bądź nie, mogą wytwarzać buble bateryjne a nie pełnowartościowe źródła energii.

ZrĂłb test: usun kartę sim, uruchom telefon i tak zostaw. Raz dziennie sprawdzaj tylko ktĂłra jest godzina na nim. Później nam napisz ile  wytrzymała bateria.

--
Marek

Data: 2013-01-11 08:15:44
Autor: Michal Tyrala
Wydajność baterii.
On Thu, 10 Jan 2013 23:51:53 +0100, Marek wrote:
> [...]
> mu nie pozwolę.. jednak wręcz zaszokowany tą długością naładowania > baterii w aparacie zaczynam podejrzewać że producenci telefonów  mogą > świadomie bądź nie, mogą wytwarzać buble bateryjne a nie > pełnowartościowe źródła energii.

 Zrób test: usun kartę sim, uruchom telefon i tak zostaw. Raz dziennie  sprawdzaj tylko która jest godzina na nim. Później nam napisz ile   wytrzymała bateria.

Marny test, bo na 112 mozesz zadzwonic i bez SIMa, wiec tel bedzie w
stanie ,,emerg. calls only'' i bedzie tak samo się blakal po BTSach jak
normalnie.

Data: 2013-01-11 23:11:53
Autor: Marek
Wydajność baterii.
On Fri, 11 Jan 2013 08:15:44 +0000 (UTC), Michal Tyrala <wiesiu@bdm.com.pl> wrote:
Marny test, bo na 112 mozesz zadzwonic i bez SIMa, wiec tel bedzie w
stanie ,,emerg. calls only'' i bedzie tak samo się blakal po BTSach
jak
normalnie.

A robiłeś taki test czy tylko tak sobie gdybasz co sie będzie działo i jak to wpłynie na zużycie baterii? Omnia z karta sim wytrzymuje ok 3 dni, bez ok. miesiąc więc ci z tym blakaniem?

--
Marek

Data: 2013-01-12 11:17:19
Autor: Michal Tyrala
Wydajność baterii.
On Fri, 11 Jan 2013 23:11:53 +0100, Marek wrote:
> [...]
> normalnie.

 A robiłeś taki test czy tylko tak sobie gdybasz co sie będzie działo  i jak to wpłynie na zużycie baterii?

Nie, nigdy. Nauczysz mnie? :-)

Mam Sensation normalnie lezakujacy bez SIMa. Nietkniety tablet (3G,
obecnie bez SIMa) zdycha w kilka dni.

 Omnia z karta sim wytrzymuje ok 3 dni, bez ok. miesiąc

Rozumiem ze telefony uzywane jednakowo, tj wcale? Czy niekoniecznie?
BTW, Jaka Omnia, bo gsmarena wyplula kilkanascie sluchawek od
historycznych z WM po jakies wspolczesne z WP.

więc ci z tym blakaniem?

Masz na to jakis soft typu netmonitor/signal strength? Tak jeszcze się
upewnie, bo moze byc roznie -- bez karty na 112 z tego aparatu zadzwonisz?

PS. Zgoda, ze ,,airplane mode'' znakomicie wydluza pasywne zycie
telefonu. Ale wyjecie SIMa to jeszcze niekoniecznie powyzszy tryb. --

Data: 2013-01-11 13:10:44
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-10 23:51, Marek pisze:
[...]

Starych telefonów mam cały karton. Ostatni powędrował do kartonu gdy kupiłem obecnie używany, czyli jakieś 3 lata temu. Niestety - w kartonie wszystkie telefony kompletnie rozładowane, ten odłożony 3 lata temu także... Tak więc już można wyciągnąć wniosek że bateria w używanym od czasu do czasu aparacie dłużej wytrzyma niż w telefonie całkowicie wyłączonym. Oczywiście to tylko takie wstepne spekulacje, no bo tu 3 lata, a tam 2, no i to są telefony z dość wyeksploatowanymi bateriami, ale...

A taka próba jaką proponujesz nie raczej będzie miarodajna.

Data: 2013-01-11 21:27:42
Autor: the_foe
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-11 13:10, Trybun pisze:
[...]

nie mozesz porownywac baterii która mozna ładować (pot. akumulatora) do baterii jednorazowej. ta ostatnia potzrebuje lat by sie samoczynnie rozladowac. Założe sie ze nawet po 10 latach bedzie do uzytku o ile nie skoroduje. Akumulatory rozladowuja sie samoczynnie stosunkowo szybko

--
the_foe

Data: 2013-01-12 10:25:13
Autor: John Kołalsky
Wydajność baterii.

UĹźytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl>

[...]

No właśnie. Do tego w aparacie wystarczą baterie alkaliczne. Ale z czasem to się zmieni.

Data: 2013-01-12 13:07:42
Autor: J.F.
Wydajność baterii.
Dnia Fri, 11 Jan 2013 21:27:42 +0100, the_foe napisał(a):
[...]

Znany mi rekord to 20 lat. No ale kalkulator bierze pradu 0.00nic, a i to tylko jak jest uzywany.
Bateryjka R6 marki Casio.
Ale to alkaliczne, "zwyklych" (Le Clanche) radze nie trzymac tak dlugo,
wyleja w ciagu dwoch lat ..

Akumulatory rozladowuja sie samoczynnie stosunkowo szybko

No, nie az tak bardzo, teraz modne NiMH o wydluzonym czasie, Sanyo sie
chyba chwali rokiem czy dwoma, li-ion z natury trzymaja tez dosc dlugo, tzn
ponad pol roku .. tylko ze w telefonie jest np zegar czasu rzeczywistego i
ten 1uA pobiera. Ale w fotoaparacie tez jest :-)

J.

Data: 2013-01-21 16:30:30
Autor: Trybun
Wydajność baterii.
W dniu 2013-01-11 21:27, the_foe pisze:

[...]

W aparacie foto mam ładowalny akumulator, a nie baterię.

Data: 2013-01-13 19:01:17
Autor: atm
Wydajność baterii.
On 2013-01-10 23:51, Marek wrote:
[...]

N8 w trybie offline, od ostatniego ladowania chodzi 165h, ekran wlaaczony moze przez 10min w tym czasie. Pozostalo 37% baterii.
Ten widget troche zaniza poziom, zalozmy ze jest ok 47% baterii.

Wydajność baterii.