Wydajny procek, RAID i ... ograniczone środki

Data: 2012-06-14 20:41:01
Autor: poli
Wydajny procek, RAID i ... ograniczone środki
Witam.

Potrzebny mi PC działający jako serwer aplikacji udostępniającej dane kilku komputerom poprzez sieć. W tej chwili "działa" to na P4 bez HT i rzeźbi non stop na 100% mocy procesora.
Muszę zastąpić tę maszynę czym wydajniejszym ale niezbyt drogim. Pomyślałem o Phenomie X4 ale nie "nazwa" jest najważniejsza ale wydajność.
Będzie, taki mam zamiar pracowało to w połączeniu z RAID. RAID miałby być co najmniej v.5 więc płyta powinna mieć taką możliwość. Pamięci jak najwięcej ale na pewno już DDR3.
Polećcie coś godnego uwagi (ale nie chodzi mi typowy sprzęt serwerowy - na to przyjdzie czas).
Najważniejsze to wydajny procesor w stabilnej płycie w granicach ~500 zł i dyski odpowiednie do RAID5 ale jeśli mogą być Seagate to jak najbardziej będę się skłaniał :-) ba mam taki 500GB i dokupił bym jeszcze dwa.

Liczę na Waszą wiedzę.

--
pozdr00fka

  poli

Wydajny procek, RAID i ... ograniczone środki