Wydanie orzeczenia przes Sad

Data: 2010-07-06 02:36:07
Autor: VoyteG
Wydanie orzeczenia przes Sad
Uprawomocnilo sie orzeczenie sadu w sprawie cywilnej.
Dokladnie dzis. Jestem strona i chcialbym je odebrac, ale pan w
sekretariace powiedzial ze nie moze mi wydac, bo moglem napisac
odwolanie poczta i jeszcze do sadu nie dotarlo. Brak tego orzeczenia
uniemozliwia mi inne postepowania  - sa rozne terminy, dla ktorych te
kilka dni jest wazne. Czy sad ma prawo nie wydac mi prawomocnego
orzeczenia?

Data: 2010-07-06 23:30:03
Autor: kam
W dniu 2010-07-06 11:36, VoyteG pisze:
[...]

a skąd wiesz że jest prawomocne?

KG

Data: 2010-07-07 02:47:58
Autor: VoyteG
On 6 Lip, 23:30, kam <k...@k.pl> wrote:
W dniu 2010-07-06 11:36, VoyteG pisze:
 Czy sad ma prawo nie wydac mi prawomocnego
> orzeczenia?

a skąd wiesz że jest prawomocne?

Termin od dnia wydania orzeczenia i nie zostalo zlozone odwolanie,
wiec jest to prawomocne.
Wiem, bo dzien wczesniej nie nadalem zadnego listu w tej sprawie na
poczcie.

Data: 2010-07-07 11:49:01
Autor: spp
W dniu 2010-07-07 11:47, VoyteG pisze:

Wiem, bo dzien wczesniej nie nadalem zadnego listu w tej sprawie na
poczcie.

Udowodnij. ;)

--
spp

Data: 2010-07-07 11:55:17
Autor: Andrzej Lawa
VoyteG pisze:

Termin od dnia wydania orzeczenia i nie zostalo zlozone odwolanie,
wiec jest to prawomocne.

Za datę złożenia odwołania przyjmuje się datę nadania go listem poleconym.

Wiem, bo dzien wczesniej nie nadalem zadnego listu w tej sprawie na
poczcie.

A masz jakiś dowód na to, że nie nadałeś żadnego listu? ;->

Poza tym - czy druga strona nie mogła się odwoływać, hmm?

Data: 2010-07-07 09:31:19
Autor: VoyteG
Wydanie orzeczenia przes Sad
On 7 Lip, 11:55, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
VoyteG pisze:

Poza tym - czy druga strona nie mogła się odwoływać, hmm?

Nie mogla, bo to orzeczenie o nabyciu spadku....

Data: 2010-07-07 19:37:09
Autor: kam
W dniu 2010-07-07 18:31, VoyteG pisze:
Poza tym - czy druga strona nie mogła się odwoływać, hmm?

Nie mogla, bo to orzeczenie o nabyciu spadku....

nawet jeśli był tylko jeden uczestnik, to odwołać mógł się prokurator
zresztą słusznie ktoś napisał, że Twoja deklaracja nie wystarczy
(choć instytucja zrzeczenia się apelacji nie zaszkodziłaby...)

KG

Data: 2010-07-08 02:40:25
Autor: VoyteG
On 7 Lip, 19:37, kam <k...@k.pl> wrote:

> Nie mogla, bo to orzeczenie o nabyciu spadku....

nawet jeśli był tylko jeden uczestnik, to odwołać mógł się prokurator

i prokurator, który nie brał udziału w sprawie wysłałby odwołanie na
poczcie?

zresztą słusznie ktoś napisał, że Twoja deklaracja nie wystarczy

to jak podstawa prawna normuje ile należy czekać na hipotetyczny list
z poczty, który nota bene nigdy nie został wysłany?

Data: 2010-07-09 13:38:58
Autor: 666
Wydanie orzeczenia przes Sad
Chyba kiedyś jakaś sekretarka w jakimś sądzie mi tak dyktowała...

-- -- -

Data: 2010-07-07 15:53:05
Autor: mvoicem
(07.07.2010 11:55), Andrzej Lawa wrote:
VoyteG pisze:

Termin od dnia wydania orzeczenia i nie zostalo zlozone odwolanie,
wiec jest to prawomocne.

Za datę złożenia odwołania przyjmuje się datę nadania go listem poleconym.

Z doświadczenia wiem że listy polecone potrafią chodzić i po kilka
miesięcy.

Co się dzieje w sytuacji, kiedy jest wyrok, mija termin uprawomocnienia
się wyroku, sąd odczekuje powiedzmy tydzień i "uprawomacnia" wyrok.

Strona z uprawomocnionym wyrokiem egzekwuje jakąś większą kwotę
pieniędzy z konta, zużywa je a potem do sądu dociera odwołanie.

Co się w takiej sytuacji dzieje?

p. m.

Data: 2010-07-07 20:00:51
Autor: Icek
[...]

no jak to, komornik zabiera, strona zabiera kase i znika a Ty mozesz zaczac
probowac obalac tytul. Jak goscia co zabral kase nie ma to po kasie

Icek

Data: 2010-07-09 12:01:11
Autor: Borzymir
Wydanie orzeczenia przes Sad

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał
[...]

skarzyc poczte i niech placi z kasy swojej
albo jesli jest ubezpieczona od takich sytuacji to z ubezpieczenia

Data: 2010-07-09 12:23:11
Autor: Liwiusz
Borzymir pisze:

skarzyc poczte i niech placi z kasy swojej
albo jesli jest ubezpieczona od takich sytuacji to z ubezpieczenia

   Powodzenia ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-09 16:01:06
Autor: mvoicem
(09.07.2010 12:01), Borzymir wrote:
[...]

Na jakiej podstawie poczta miałaby mi coś płacić?

p. m.

Data: 2010-07-12 08:21:39
Autor: Borzymir
Wydanie orzeczenia przes Sad

Użytkownik "mvoicem" <mvoicem@gmail.com> napisał
Na jakiej podstawie poczta miałaby mi coś płacić?

nie wiem.
Zgadywałem że "że listy polecone potrafią chodzić i po kilka miesięcy" nie jest usługa zgodna z umowa. Ale moze jest?

Data: 2010-07-12 08:51:09
Autor: Borzymir

Użytkownik "Borzymir" <borzymir@zcentrum.pl.wytnij.te.koncowke> napisał w wiadomości news:4c3ab473$0$19169$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Po namysle, w sumie nie dla ciebie ta usługa byla wykonywana...
Dobre pytanie, poczta zawiniła , ale za co by ja chapnąc to nie wiem

Data: 2010-07-12 11:24:48
Autor: mvoicem
(12.07.2010 08:21), Borzymir wrote:
[...]

Po pierwsze, zgodnie z prawem nadanie pisma na poczcie jest równoznaczne
ze złożeniem go w urzędzie. Więc formalnie ja już to pismo dostarczyłem.

Po drugie - umowa mówi o tym że 80%(czy 90%?) listów dotrze w ciągu 1
dnia (priorytet) lub 5 dni (ekonomiczny). Nie mam gwarancji dostarczenia
tego konkretnego listu w określonym czasie.

p. m.

Data: 2010-07-12 11:29:33
Autor: Liwiusz
mvoicem pisze:
[...]

Jest przepis, z którego jednak  nic finansowego nie wynika:

Prawo pocztowe
art. 48a
1. Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej usługi pocztowej:

1) nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii;

2) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii.

2. W przypadku doręczenia przesyłki listowej w terminie późniejszym niż określony w ust. 1, adresatowi lub nadawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi z tytułu opóźnionego doręczenia przesyłki listowej.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-12 11:49:09
Autor: mvoicem
(12.07.2010 11:29), Liwiusz wrote:
mvoicem pisze:
[...]

Oczywiście. Pisałem to w znaczeniu że nie mam interesu domagać się od
poczty że czegoś nie dostarczyła, skoro to jest dostarczone w momencie
złożenia w okienku.

p. m.

Data: 2010-07-12 11:53:35
Autor: Liwiusz
mvoicem pisze:
[...]

   IMHO sąd powinien z urzędu uchylić postanowienie o nadaniu klauzuli wykonalności, jak tylko dostanie sprzeciw w terminie.

   Zresztą niedawno miałem podobną sprawę - sprzeciw dłużnika szedł bardzo długo, sąd już zdążył nadać klauzulę, ale zanim ją przesłał do wierzyciela, zdążył ją anulować.

   W sprawie toczącej się egzekucji komorniczej sprawa byłaby pewnie analogiczna, choć trochę bardziej zawiła.

--
Liwiusz

Wydanie orzeczenia przes Sad