Wydatki niebenzynowe na auto

Data: 2009-04-15 11:56:57
Autor: Tristan
Wydatki niebenzynowe na auto
Witam, benzynę rozliczam książką przebiegu + ewidencją kosztów. Mam jednak koszty
niebenzynowe (mycie auta, opony zimowe, olej, etc), co z nimi?

a) wliczać w ewidencję kosztów tak jak benzynę?
b) wliczać w KUP bezpośrednio?
c) jeszcze inaczej?

--
Tristan

Data: 2009-04-15 19:32:38
Autor: 'Tom N'
Tristan w <news:gs4a3q$qb8$1news.interia.pl>:

benzynę rozliczam książką przebiegu + ewidencją kosztów. Mam jednak koszty
niebenzynowe (mycie auta, opony zimowe, olej, etc), co z nimi?
a) wliczać w ewidencję kosztów tak jak benzynę?

Prowadzisz _ewidencję kosztów_, czy /ewidencję wlewanej benzyny/?

c) jeszcze inaczej?

Nie wliczać, nie ma obowiązku ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-04-15 19:58:16
Autor: Tristan
Wydatki niebenzynowe na auto
W odpowiedzi na pismo z środa 15 kwiecień 2009 19:32 (autor 'Tom N' publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <090415.193238.pspp.525@int.dyndns.org.invalid>):

[...]

Ale pytam, jak te koszty księgować, bo kiedyś było rozróżnienie na paliwo i
niepaliwo. Z paliwa nie wolno było waty, a z niepaliwa wolno. To było
dawno, ale nie wiem na ile się zmieniło. Bo generalnie kosztów z paliwa mam więcej niż wyjazdów. Więc koszty
niepaliwowe tym bardziej się zmarnują. Więc gdzieś tu jest
niesprawiedliwość KUPowa. --
Tristan

Data: 2009-04-15 20:17:12
Autor: cef
Tristan wrote:

[...]

A jak to rozróżnienie wpływało na sposób księgowania?
Przecież to się robi tak samo dla wszelkich  wydatków na eksploatację.
W sensie rozliczania kosztów nic się nie zmieniło - niektórym
tylko wróciła możliwość odliczania VAT od paliwa po
rozstrzygnięciach w sprawie Magoora

Bo generalnie kosztów z paliwa mam więcej niż wyjazdów. Więc koszty
niepaliwowe tym bardziej się zmarnują. Więc gdzieś tu jest
niesprawiedliwość KUPowa.

To nic nie poradzisz. Te wydatki przepadną w sensie kosztów,
 jeśli nie bedą rozliczone w ciągu roku.

Data: 2009-04-15 20:19:52
Autor: 'Tom N'
Tristan w <news:gs56a7$ucs$1news.interia.pl>:

[...]

Było? Co prawda nie prowadziłem, ale od kiedy pamiętam, to w koszty zawsze
szła mniejsza kwota, bez rozróżniania, czy w ew. kosz. było paliwo,
czy nie było.

W skrócie: z kilometrów wychodziło 1000PLN a z ewidencji kosztów
2000PLN -- 1000 w koszty. I odwrotnie, z kilometrów 2000, z kosztów
1000 -- 1000 w koszty.

Z paliwa nie wolno było waty, a z niepaliwa wolno.

To było dawno, ale nie wiem na ile się zmieniło.

No i jaka różnica? Dalej w koszty 1000, czy w tym zawarty VAT za
paliwo, czy nie ma VAT.

Bo generalnie kosztów z paliwa mam więcej niż wyjazdów. Więc koszty
niepaliwowe tym bardziej się zmarnują.

To o co tak naprawdę sie pytasz?

Więc gdzieś tu jest niesprawiedliwość KUPowa.

Jest na to od dawna rozwiązanie -- środek trwały.

P.S.
Cos czuje, że Ty o Vat chciałeś zapytać od takich wydatków, ale wyszło
jak zwykle ;P

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2009-04-16 14:54:51
Autor: MariuszM
Wydatki niebenzynowe na auto
Prowadzisz _ewidencję kosztów_, czy /ewidencję wlewanej benzyny/?

Jak to jest z ciężarówką, taką z kratką? Też trzeba prowadzić ewidencję? Zdaje się, że kiedyś nie było takiego obowiązku?
Jakieś książki trzeba w ogóle do takiej ciężarówki prowadzić?

--

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2009-04-16 15:56:34
Autor: cef
MariuszM wrote:
[...]

W ustawie o podatku dochodowym jest na początku
w definicjach wprowadzone pojęcie samochodu osobowego
na potrzeby podatku dochodowego
(gdzieś tak od dwóch lat) i wg tej definicji  takie
 typowe autko -z kratką - o ładowności +500kg
wymaga prowadzenia ewidencji (o ile nie jest  środkiem trwałym)

Data: 2009-04-16 16:12:14
Autor: MariuszM
[...]

Zakładam, że jest ŚT, inaczej po co kupować ciężarówkę?

--

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2009-04-16 19:16:55
Autor: cef
MariuszM wrote:
[...]

Jak to po co?
No wiesz, niektórzy kupowali wcześniej, kiedy
można bylo odliczać VAT od paliwa (teraz już tez znowu),
nie było limitowanych kosztów i samochód nie był środkiem trwałym,
a wcześniej w ciągu 2-2 lat prawie cała wartość pojazdu wpadła w koszty :-)
Teraz też tak jest, tylko musisz mieć cieżarowy wg obu ustaw i coś tam pozmieniali
w warunkach wykupu, ale nie chce mi się sprawdzać.

Data: 2009-04-17 08:55:45
Autor: MariuszM
[...]

Ale to chyba bardziej opłacało się mieć auto jako ŚT, można było wtedy odliczyć VAT od zakupu i amortyzować, jakie argumenty przemawiały za tym, żeby nie robić z takiego auta ŚT?

--

pozdrawiam,
Mariusz

Data: 2009-04-17 09:46:15
Autor: cef
MariuszM wrote:

Ale to chyba bardziej opłacało się mieć auto jako ŚT, można było wtedy
odliczyć VAT od zakupu i amortyzować, jakie argumenty przemawiały za
tym, żeby nie robić z takiego auta ŚT?

Ale jeśli możesz odliczyć prawie cały VAT od zakupu
i prawie całą wartość uwzględnić w kosztach, to po
cholerę mieć auto w majątku firmy, skoro i tak wydatki były
nielimitowane?

Data: 2009-04-17 10:00:47
Autor: Maddy
cef pisze:
MariuszM wrote:

[...]

Jak chcesz uwzględnić w kosztach wartość samochodu niebędącego środkiem trwałym?
Jak chcesz odliczyć VAT od zakupu takiego samochodu?

Maddy

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-04-17 11:58:48
Autor: MariuszM
Wydatki niebenzynowe na auto
Wracając do mojego pierwotnego pytania:

Jak to jest z ciężarówką, taką z kratką, która jest ŚT, też trzeba prowadzić ewidencję?

Data: 2009-04-17 18:08:08
Autor: cef
MariuszM wrote:
Wracając do mojego pierwotnego pytania:

Jak to jest z ciężarówką, taką z kratką, która jest ŚT, też trzeba
prowadzić ewidencję?
Zdaje się, że kiedyś nie było takiego obowiązku?

Jak pojazd  jest środkiem trwałym, to może sobie być  i osobowy
i kilometrówki nie potrzeba.

Jakieś książki trzeba w ogóle do takiej ciężarówki prowadzić?

Możesz prowadzić jakie chcesz, zakazu nie ma.

Data: 2009-04-17 12:44:23
Autor: cef
Maddy wrote:

Jak chcesz uwzględnić w kosztach wartość samochodu niebędącego
środkiem trwałym?
Jak chcesz odliczyć VAT od zakupu takiego samochodu?

Wydawało  mi się, że to pisałem: wcześniej takie auto jest
leasingowane, więc prawie całość będzie uwzględniona i w VAT i PIT.
Coś tam się chyba zmieniło w sprawie wykupu, więc nie wiem
czy nadal taki manewr ma ręce i nogi i czy komuś to odpowiada.

Data: 2009-04-18 20:09:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 17 Apr 2009, MariuszM wrote:

Ale to chyba bardziej opłacało się mieć auto jako ŚT, można było wtedy odliczyć VAT od zakupu i amortyzować, jakie argumenty przemawiały za tym, żeby nie robić z takiego auta ŚT?

  Przychód ze sprzedaży.
  Jak pojazd nie miał służyć "pojeździ do złomowania", to przychód
z posiadanego w celach osobistych nie istniał (zakładając że
był ponad te pół roku), a przy DG podwyższyłby podatek.

pzdr, Gotfryd

Wydatki niebenzynowe na auto