Wydatki przed rozpoczęciem DG

Data: 2010-08-17 06:17:57
Autor: krowek
Wydatki przed rozpoczęciem DG
Czy wydatki związane z działalnością gospodarczą poniesione przed jej
otwarciem można wpisać w koszty po jej otwarciu? Np. towary handlowe? Czy są jakieś ograniczenia
co do terminów, kwot itp?

Data: 2010-08-17 06:01:38
Autor: jureq
Wydatki przed rozpoczęciem DG
Dnia Tue, 17 Aug 2010 06:17:57 +0200, krowek napisał(a):

Czy wydatki zwiÂązane z dziaÂłalnoÂściÂą gospodarczÂą poniesione przed jej
otwarciem moÂżna wpisaĂŚ w koszty po jej otwarciu? Np. towary handlowe?
Czy sÂą jakieÂś ograniczenia
co do terminĂłw, kwot itp?

1. Zakup towarów handlowych w celu ich późniejszej sprzedaży z zyskiem jest na pewno prowadzeniem działalności gospodarczej. Być może nie zarejestrowanej.

2. Wydatki np na rejestrację działalności poniesione przed jej rozpoczęciem można wliczyć w koszty.

3. Towary handlowe, które "skądś" posiadamy przed rozpoczęciem działalności gospodarczej należy ująć w inwentaryzacji początkowej. Ze względu na "sposób działania" inwentaryzacji, oznacza to wliczenie ich w koszty.

Data: 2010-08-17 08:01:56
Autor: Liwiusz
krowek pisze:
Czy wydatki związane z działalnością gospodarczą poniesione przed jej
otwarciem można wpisać w koszty po jej otwarciu? Np. towary handlowe? Czy są jakieś ograniczenia
co do terminów, kwot itp?

   Generalnie zakup towarów handlowych w celu ich odsprzedaży jest już prowadzeniem DG, więc wygląda na to, że ktoś spóźnił się z rejestracją DG :)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-19 02:25:31
Autor: mw158979
Wydatki przed rozpoczęciem DG
"Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> schrieb
> [...]

   Generalnie zakup towarów handlowych w celu ich odsprzedaży jest już
prowadzeniem DG, więc wygląda na to, że ktoś spóźnił się z rejestracją DG
:)

Jaka podstawe prawna masz na to?

hej

Data: 2010-08-19 12:38:18
Autor: jureq
Wydatki przed rozpoczęciem DG
Dnia Thu, 19 Aug 2010 02:25:31 +0200, mw158979 napisał(a):

   Generalnie zakup towarĂłw handlowych w celu ich odsprzedaÂży jest juÂż
prowadzeniem DG, wiêc wygl±da na to, ¿e kto¶ spóŒni³ siê z rejestracj±
DG

Jaka podstawe prawna masz na to?

Definicje DG w ustawie o swobodzie DG i w ustawie o podatku dochodowym od OF.

Data: 2010-08-20 00:30:50
Autor: mw158979
"jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> schrieb im Newsbeitrag
Dnia Thu, 19 Aug 2010 02:25:31 +0200, mw158979 napisal(a):

> Jaka podstawe prawna masz na to?

Definicje DG w ustawie o swobodzie DG i w ustawie o podatku dochodowym od
OF.

To czytalem. Zarobkowa ma byc. Jaki jest zarobek w samym kupowaniu?

hej

Data: 2010-08-20 00:42:32
Autor:
> [...]

OF.

To czytalem. Zarobkowa ma byc. Jaki jest zarobek w samym kupowaniu?

Jeśli kupisz dla kupienia to go nie ma. Jesli kupisz z zamiarem odsprzedaży to chyba liczysz na zarobek, prawda?

Data: 2010-08-20 02:21:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 20 Aug 2010, mw158979 wrote:

[...]

"bez względu na jej rezultat" też czytałeś?

Jaki jest zarobek w samym kupowaniu?

  Potencjalny! (przewidywany)

  Taki mechanizm pozwala na zaliczenie w koszty uzyskania DG "globalnie"
poniesionych wydatków, również nietrafionych, lecz które miały widoki
na *prawdopodobne* przyniesienie przychodu.
  Jakby było jak chcesz, to nietrafione wydatki (takie które nie przyniosły
przychodu, np. sporządzenie dokumentacji przetargowej i wyjazd na
delegację w celu negocjacji które nie zakończyły się podpisaniem
umowy) nie byłyby kosztem uzyskania.
  Akurat co do towarów jest trochę inaczej - o tyle, że kosztem
stają się w momencie sprzedaży lub "poniesienia uzasadnionej straty",
ale nadal podlegają obowiązkowemu ewidencjonowaniu z datą nabycia.

hej

  wzajem :)

- Gotfryd

Data: 2010-08-21 01:32:20
Autor: mw158979
Wydatki przed rozpoczęciem DG
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> schrieb

> Jaki jest zarobek w samym kupowaniu?

  Potencjalny! (przewidywany)

Do momentu podjecia proby sprzedazy nie ma zadnego potencjalu.

hej

Data: 2010-08-20 00:43:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 19 Aug 2010, jureq wrote:

Dnia Thu, 19 Aug 2010 02:25:31 +0200, mw158979 napisał(a):

   Generalnie zakup towarów handlowych w celu ich odsprzeda˙˙y jest ju˙˙
prowadzeniem DG, wi˙˙c wygl˙˙da na to, ˙˙e kto˙˙ spó˙˙ni˙˙ si˙˙ z rejestracj˙˙
DG

Jaka podstawe prawna masz na to?

Definicje DG w ustawie o swobodzie DG i w ustawie o podatku dochodowym od
OF.

....o definicji VAT nie wspominając, tudzież znanym mi wyroku, acz
jeszcze za rządów "starej" ustawy (literalny zapis nieco się różnił,
więc pojdynczne zdarzenie ewidentnie wyczerpywało definicję),
właśnie w takim przypadku - przypomnę: US udowodnił przed sądem
(WSA/NSA) że sprzedawca samochodu umówił się z kupującym co do koloru
samochodu jeszcze zanim sam go kupił :P, z czego wywiedziono że zakup
odbył się "w celu odsprzedaży".

pzdr, Gotfryd

Wydatki przed rozpoczęciem DG